تحصیل در قبرس

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در قبرس برای متقاضیان ، علاوه بر ظاهر زیبای این کشور ، با کمک سرمایه گذاری های سازمان های بین المللی بزرگ ، مرکز آموزش و پرورش در بین کشورهای منطقه نیز به شمار می رود.

    قبرس سومین جزیره بزرگ در دریای مرمره و یک مقصد توریستی بسیار محبوب است ، این محل تولد افسانه آفرودیت است و طیف وسیعی از میراث فرهنگی را در بر می گیرد و چه چیزی بهتر از چنین پیشینه ای برای معرفی مکانی برای تحصیل در خارج از کشور؟

    با بیش از 300 روز آفتاب در سال ، ممکن است قبرس جای بسیار مناسبی برای مطالعات در خارج از کشور باشد ؛ موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در این نوشتار قصد دارد مطالب مفید و جامعی درباره شرایط و ضوابط تحصیل در قبرس ارائه نماید.

    تحصیل در قبرس و مزیت های آن

    زبان رسمی قبرس زبان ترکی و یونانی است ، اما انگلیسی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود زیرا این کشور مستعمره سابق بریتانیا بوده است.

    در واقع ، زبان انگلیسی در بسیاری از موسسات آموزش عالی قبرس ، به ویژه در بخش خصوصی ، زبان آموزش است ، با تحصیل در قبرس شما یک آموزش عالی بین المللی با هزینه ای مناسب دریافت خواهید کرد و به دلیل موقعیت توپوگرافی خاص ، در طول زمان های مختلف فرهنگ های مختلفی را تجربه کرده است .

    سیستم آموزشی قبرس

    آموزش پیش دبستانی در قبرس برای کودکان بالای 3 ساله در دسترس است ، این دوره یک سال طول می کشد و قبل از ورود به دبستان اجباری است ، آموزش ابتدایی 6 سال به طول می انجامد .

    در سن 12 سالگی ، دانش آموزان قبرسی به کالج عمومی می روند که تحصیلات بین رشته ای فراوانی را با فعالیت های فوق العاده ای فراهم می کند ، این شامل آموزش متوسطه پایین( Gymnasio ) و آموزش متوسطه سطح بالاتر ( Lykeio ) است و جمعا به مدت شش سال طول می کشد.

    در مورد تحصیلات سه ساله دانش آموزان Lykeio ممکن است تحصیلات فنی و حرفه ای ثانوی نیز ارائه شود ، زیرا افراد علاقه مند به تحصیلات فنی و حرفه ای نیاز به دانش و مهارت های عملی دارند و می خواهند که سریعتر وارد بازار کار شوند.

    آموزش عالی در قبرس

    آموزش عالی در قبرس در مؤسسات دولتی و خصوصی ارائه شده است و سیستم در حال توسعه است ، وزارت تربیت بدنی عالی ( DAAE ) در قبرس ، در سه دانشگاه دولتی ، اقدامات بزرگی برای افزایش بودجه ، تحقیق و علاقه به تحصیلات عالی ، انجام داده است.

    DAAE همچنین یک شورای اعتبار سنجی ارزیابی آموزشی ایجاد کرد که هدف آن حفظ سطح تحصیل در قبرس و اطمینان از اینکه زیرساخت ها و تجهیزات به این استانداردها پیوسته اند.

    آموزش عالی در قبرس

    از آنجایی که قبرس در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است ، نقش آموزش عالی در کشور حتی پررنگ تر شده است و دانشگاه های قبرس درهای خود را به روی جهانیان بیشتر باز کرده است.

    به دلیل رواج زبان انگلیسی در بسیاری از برنامه های آموزش عالی در قبرس ، اغلب دانشجویان خارج از کشور برنامه های تحصیلی خود را در اینجا پیدا می کنند ، در سال های 2005 و 2006 بسیاری از دانشجویان خارجی از اروپا ، هند ، بنگلادش و چین آمده بودند.

    تحصیل در خارج از کشور در قبرس

    اگر شما در داخل اتحادیه اروپا زندگی می کنید ، مسافرت به قبرس کمی ساده تر خواهد شد ، اما اگر از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا هستید ، شما همچنین نیاز به تایید ورودی یک هیات نمایندگی قبرس در کشور خود برای ورود و تحصیل در قبرس دارید ؛ قبل از ترک کشور خود ، همه دانش آموزان خارجی باید از آماده بودن مدارک زیر اطمینان داشته باشید:

    • گواهی اصلی بانک برای پرداخت هزینه های تحصیلی و نامه دریافت موسسه علمی در برابر هزینه های پرداخت شده .
    • مدارک علمی اصلی
    • پاسپورت اصلی گذرنامه با حداقل یکسال اعتبار
    • ویزا یا مدرک تایید ورود به قبرس
    • پول نقد برای هزینه های مسکن و زندگی

    پس از ورود به قبرس مأمور مهاجرت علاوه بر این اسناد همچنین اثر انگشت از شما درخواست خواهد کرد ، توصیه می شود قبل از رفتن به قبرس ، این مراحل را در سفارت قبرس در کشور خود بررسی کنید مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین نیز در این راه در کنار شما خواهند بود.

    برنامه های تحصیلات تکمیلی در قبرس

    در چند سال گذشته ، فرصت های تحصیلات در قبرس به اندازه ای افزایش یافته است که جمعیت جوان آن در حال حاضر در میان بیشترین احتمال تحصیلات دانشگاهی در کل اتحادیه اروپا است.

    تحصیلات عالی در کشور با ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی و جمعیت دانشجویان بین المللی پررونق است – طبق آمار اخیر، بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه قبرس بین المللی هستند ، پیوندهای دانشگاهی بین قبرس و انگلستان رایج هستند و این یک مزیت عمده برای تحصیل در قبرس است .

    یک برنامه فارغ التحصیلی در قبرس ممکن است به شکل یک دیپلم تخصصی باشد ، که احتمالا بر آموزش حرفه ای و یا عملی تمرکز دارد و یا اینکه یک مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا باشد که بیشتر دانشگاهی خواهد بود ؛ مدارک تحصیلی در طیف وسیعی از موضوعات ، از هنر تا اقتصاد ، از علوم رایانه تا بهداشت و سلامت عمومی است .

    زندگی دانشجویی در قبرس

    قبرس یکی از بزرگترین جزایر مدیترانه ای است و اغلب به عنوان یک جاده ای بین آفریقا ، آسیا و اروپا دیده می شود ، تاریخ ، آب و هوا و خونگرمی مردم ، قبرس را به عنوان یک کشور محبوب برای گردشگران و مهاجرین و همچنین دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است ؛ در واقع ، کشور در حال تلاش برای جذب دانشجویان بیشتر از خارج از کشور است ، زیرا دانشجویان بین المللی برای اقتصاد کشور مزایای زیادی دارند .

    زندگی به عنوان یک دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در قبرس راحت است ، زیرا جامعه بین المللی در قبرس به خوبی شکل گرفته و کیفیت زندگی بالا بوده و همچنین هزینه های تحصیلی مورد نیاز بسیار مقرون به صرفه تر از بسیاری از نقاط دیگر اتحادیه اروپا است.

    زندگی دانشجویی در قبرس

    کار در قبرس

    قبرس یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار و تحصیل است ، دانشجویان اتحادیه اروپا آزاد هستند که در قبرس زندگی کنند و کار کنند ، چون بخشی از اتحادیه اروپا هستند .

    دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در قبرس ممکن است کار نیمه وقت را به سختی پیدا کنند ، هرچند که قانون اجازه می دهد تا آنها در طول مدت زمان کاری تا 20 ساعت در هفته کار کنند ، اقتصاد فعلی به این معنی است که قبرسی ها و کارکنان شرکت های قبلی شانس بیشتری برای استخدام شدن دارند ، این به این دلیل است که قوانین کار در قبرس اخیرا مورد بازبینی قرار گرفته است.

    دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا پس از فارغ التحصیلی ، در صورتی که قصد دارند در کشور باقی بمانند ، حتمالا باید برای پیدا کردن یک شرکت برای حمایت از آنها برای کار ، تلاش کنند .

    محل اقامت دانشجویان در قبرس

    دانشجویان مشغول به تحصیل در قبرس ، اغلب می توانند سالن های دانشگاه یا خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های را برای اقلمت استفاده کنند و بدینوسیله زندگی روزمره و مطالعه بسیار راحتی را تجربه کنند.

    به صورت تخمینی هزینه های زندگی در هر ماه ، از جمله اجاره ، در حدود 600 یورو قرار داد شده است ، اگر قصد اجاره مکانی به را صورت خصوصی داشته باشید ، هزینه های بیشتری را باید در نظر بگیرید.

    هزینه های تحصیل در قبرس

    به عقیده کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین قبرس یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است . هزینه های تحصیلات متفاوت است بستگی به آن دارد که شما تصمیم بگیرید در کجا تحصیل کنید.

    در حقیقت هزینه های تحصیلی توسط موسسات مختلف تعیین می شود ، بنابراین شما باید با دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرید تا مشخصات دقیقی از الزامات مورد نیاز را به شما ارائه دهد.

    هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد معمولا کمتر از انگلستان است ، زیرا موسسات دولتی اغلب ارزان تر از همتایان خصوصی خود هستند.

    به عنوان یک راهنمای کلی ، دانشجویان کارشناسی باید انتظار داشته باشند که از 5000 تا 10،000 یورو در سال در هزینه های تحصیل پرداخت کنند.

    مدرک کارشناسی ارشد و دکتری بسیار گران تر است . دانشجویان غیر اتحادیه اروپا احتمالا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا پرداخت خواهند کرد.

    بورسیه های تحصیلی در قبرس معمولا 10 تا 20 درصد از هزینه ها را پوشش می دهد و برای آکادمی های بین المللی که عملکرد برجسته ای را در دانشگاه نشان داده اند ، در دسترس می باشد.

    دانشگاه های قبرس

    بخش آموزش عالی دارای ترکیبی از موسسات دولتی و خصوصی و تعدادی از کالج های خصوصی در سطح عالی است . دانشگاه ها همه برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را همانند کسانی که در انگلستان هستند ارائه می دهند . سه دانشگاه عمومی وجود دارد و پنج نهاد نیز بخش خصوصی را تشکیل می دهند که به ترتیب در زیر عنوان شده اند ؛

    • دانشگاه عمومی تکنولوژی قبرس ( CUT )
    • دانشگاه عمومی قبرس ( OUC )
    • دانشگاه عمومی قبرس ( UCY )
    • دانشگاه خصوصی اروپایی قبرس ( EUC )
    • دانشگاه خصوصی فردریک
    • دانشگاه خصوصی پاپاس نیپولی ( NUP )
    • دانشگاه خصوصی مرکزی لانکاشیایر قبرس ( UCLan )
    • دانشگاه خصوصی نیکوزیا

    لازم به ذکر است که دانشگاه هایی که در شمال قبرس یافت می شوند تحت قانون جداگانه جمهوری ترکیه قبرس شمالی عمل می کنند .

    دانشگاه های قبرس

    دوره های تحصیلی در قبرس

    دوره های کارشناسی در هر دو موسسه دولتی و خصوصی تدریس می شود و به طور معمول چهار سال به پایان می رسد ؛ برنامه های موجود شامل موضوعاتی مانند علوم انسانی ، علوم ، مهندسی و فن آوری ، تجارت ، ریاضیات ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، حقوق و علوم اجتماعی می شود .

    برای پذیرش در یک دوره کارشناسی ، شما باید گواهی پایان تحصیلات دبیرستان و یک امتحان پذیرش مرکزی دریافت کنید ؛ مقطع کارشناسی در دانشگاه های قبرس به زبان انگلیسی در دسترس است ، اما اگر این زبان مادری شما نیست ، بایدبرای واجد شرایط بودن جهت تحصیل در قبرس مهارت خود را به اثبات برسانید .

    تحصیل دکترا در قبرس

    برای واجد شرایط بودن جهت تحصیل دکترا در قبرس ، متقاضیان باید یک مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط با آن را دریافت کرده باشند.

    دکترا در دانشگاه های عمومی بسیار رایج است و معمولا سه سال به طول می انجامد . دروس این دوره این شامل بخش آموزشی تئوریکال و بخش عملی در قالب پایان نامه می باشد . زمینه های اصلی مطالعه دکترا در قبرس عبارتند از :

    • اقتصاد و مدیریت
    • مهندسی
    • علوم سلامت
    • علوم انسانی
    • حقوق
    • علم خالص و کاربردی
    • علوم اجتماعی و آموزش و پرورش

    نحوه درخواست برای تحصیل در قبرس

    برنامه های کاربردی معمولا با فرم هایی که قابل دانلود از وب سایت رسمی می باشد و از طریق پست به صورت مستقیم به موسسه علمی مورد نظر اعطا می شوند.

    با این حال ، هر موسسه الزامات پذیرش خود را برای تحصیل در قبرس تنظیم می کند ، بنابراین برای دریافت اطلاعات خاص ، باید با اداره پذیرش دانشگاه تماس بگیرید.

    بعضی از برنامه ها نیاز به حضور در امتحان ورودی یا مصاحبه قبل از ورود دارند ، شما همچنین باید هزینه درخواست را پرداخت کنید ، مدارک زیر از الزامات درخواست در دانشگاه های قبرس است ؛

    • فرم درخواست تکمیل شده
    • هزینه درخواست
    • چهار عکس گذرنامه
    • کپی گواهی های تحصیلی شما
    • شواهدی از مهارت شما در زبان انگلیسی
    • فتوکپی گذرنامه و شناسنامه شما

    ویزای دانشجویی قبرس

    پس از ورود به کشور ، شما باید اسناد هویتی و گواهی های تحصیلی شان را به دفتر پذیرش موسسه انتخابی خود ارسال کنند.

    علاوه بر این ، دانشجویان اتحادیه اروپا باید برای اقامت موقت از اداره ثبت احوال و مهاجرت درخواست دهند ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیاز به ویزا برای تحصیل در قبرس دارند ؛ این فقط برای دانشجویان تمام وقت صادر می شود که حداقل 12 اعتبار ETEC در هر ترم دارند.

    شما باید دو تا سه ماه قبل از شروع دوره ، برای دانشگاه و سفارت قبرس درخواست کنید . شما در یک مصاحبه ویزا شرکت می کنید که در آن اسنادی از قبیل شواهد پزشکی و نامه های حمایت مالی باید نشان داده شود.

    آرامش و خوشرویی شما نیزدر مصاحبه بسیار تاثیرگذار است ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هفت روز پس از ورود به قبرس در شعبه خارجی پلیس ثبت نام کنند.

    در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی MIC تلاش نموده اند تا ویژگی های تحصیل در قبرس را به طور جامع خدمت شما عزیزان توضیح دهند ، توجه داشته باشید که بحث مهاجرت تحصیلی و اطلاع از قوانین و الزامات آن در چند صفحه خلاصه نمی شود.

    برای اطلاع از رشته های تحصیلی ، هزینه های آن ها و جزییات کمک هزینه ها و غیره ، حتما با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید . این مشاوران صمیمانه شما را یاری خواهند کرد و امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل را به شما همراهان معرفی خواهند نمود .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.