تحصیل در روسیه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در روسیه ، تحصیل در کشوری است که در حال حاضر یکی از سریع ترین اقتصادهای رو به رشد در جهان می باشد و علاقه زیادی به جذب دانشجویان بین المللی دارد به طوریکه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی ( QS ) در سال 2019 تعداد 15 دانشگاه از از این کشور در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

    بسیاری از علاقمندان تحصیل در این کشور پس از اتمام دوره تحصیل خود به دلیل جاذبه های فرهنگی و شرایط کار و زندگی در این کشور مایل به اقامت موقت و یا دایم در این کشور هستند.

    این مقاله برای متقاضیان تحصیل در روسیه و آن هایی که قصد اخذ اقامت بعد از تحصیل را دارند نوشته شده است وعلاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می توانند پس از مطالعه ، جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه ، با مشاوران موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو HSA تماس گرفته و برای تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنند.

    روسیه هر سال از دانشجویان بیش از 170 کشور در سراسر جهان استقبال می کند ، امضای قرارداد بولونیا در روسیه به آنها امکان داد تا آموزش عالی خود را به طور مرتب ارتقا دهند و تحصیل در سطح کارشناسی را از دوره 5 ساله به 4 ساله تغییر دهند و علاوه بر این روسیه کشوری تاریخی ، جذاب ، متنوع و با نفوذی است که به دانشجویان خارجی تجربه های جدید و غنی ارائه می دهد.

    دانشجویان خارجی که مایل به زندگی در روسیه پس از اتمام دوره تحصیل خود هستند موظفند درخواست اجازه اقامت دهند ، مقامات روسی برای شهروندان خارجی دو نوع اجازه اقامت صادر می کنند که شامل اجازه اقامت موقت و دائم می باشد و هر یک شرایط و الزامات خاص خود را داراست.

    اطلاعات جامع تحصیل در روسیه

    سیستم آموزش عالی روسیه دقیق ، رقابتی و جهانی است و مدارک آن به طور مداوم در رتبه بندی یونسکو و سازمان جهانی بهداشت و در بین دانشگاه های خارج از کشور پالایش و به رسمیت شناخته می شود ، پذیرش در موسسات آموزش عالی پس از دوره متوسطه مقداری دشوار بوده و تلاش بیشتری می طلبد.

    از آنجایی که بخش دولتی روسیه مسئول تنظیم نظام آموزشی است ، تأکید شدیدی بر میزان بار علمی دانشجویان وجود دارد ، دانش آموزانی که مایل به تحصیل در روسیه هستند برای پذیرش در یک دانشگاه روسی باید صلاحیت های مناسب با آن دانشگاه را ارائه کنند و همچنین نمرات مناسبی داشته باشند.

    برخی دانشگاه های روسیه بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه شما 100 درصد هزینه های تحصیل و همچنین بورس های تحصیلی سخاوتمندانه را ارائه می دهند ، علاوه بر تخصیص بودجه برای هزینه های دانشجویی ، در حد امکان برای دانشجویان خارج تحت شرایط خاصی مسکن رایگان نیز فراهم می کند.

    همچنین خطوط قرمز زیادی را که برای جلوگیری یا به تعویق انداختن دانشجویان خارجی از حضور در یک دانشگاه روسی استفاده می شد را حذف کرد ، روسیه در حال تغییر پروژۀ سنتی تحصیلات عالی دانشگاهی خود است که بسیار با استانداردهای دانشگاهی غربی سازگار است.

    در ادامه به بررسی جامع تحصیل در این کشور می پردازیم و شما می توانید برای دسترسی سریع به هر یک از عناوین انتخابی ، بر روی لینک های زیر کلیک نمائید تا به ابتدای آن عنوان برسید.

    تحصیل در روسیه

    سیستم آموزشی روسیه

    وجود دانشمندان و شاعران برجسته در تاریخ روسیه نشان می دهد که مردم آن به کسب علم و تحصیل علاقه مند بوده اند ، با نگاهی به آمار می توان دریافت که تمامی شهروندان کشور روسیه با سواد هستند و پس از ایجاد تغییرات اساسی آموزش و تحصیل به عنوان بخش مهمی از برنامه اجرایی دولت قرار گرفته و این تغییرات نه تنها در نظام اجتماعی بلکه در سیستم آموزشی نیز کاملا قابل مشاهده است.

    در این بخش از مقاله مشاوران موسسات مهاجرتی HSA به بررسی سیستم آموزشی این کشور به صورت اجمالی کرده اند تا متقاضیان قبل از تصمیم گیری جهت تحصیل در روسیه با این نظام آموزشی آشنا شوند.

    روسیه در میان کشورهای آسیا و دنیا نقش اصلی را در تمامی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و علمی ایفا می کند و همین امر موجب گردیده تا هر ساله افراد زیادی علاقه مند به تحصیل و ورود به کشور روسیه باشند ، این کشور نیز با فراهم نمودن تمامی امکانات و شرایط لازم میزبانی خوبی برای آنها بوده است.

    تغییر سیستم آموزشی روسیه

    سیستم آموزشی کشور روسیه در زمان شوروی سابق بسیار سختگیرانه و سطح بالا بود و انتظار می رفت که تمامی افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور که روسیه را انتخاب می کنند بتوانند مانند افراد دانشمند و سرشناس این کشور به درجات بالای علمی برسند ، اما در قرون 19 و 20 میلادی با ایجاد اصلاحات به شکل استاندارد و جهانی آموزش شهروندان به شیوه ای متناسب در پیش گرفته شد.

    وزارت آموزش این کشور در قرن نوزدهم تصمیم به پذیرش دانشجویان خارجی از اروپا و آسیا گرفت که موجب گردید دانشجویان زیادی از کشورهایی نظیر ایران راهی این کشور شوند ، یکی از برجسته ترین مراکز علمی این کشور به نام دانشگاه دوستی ملل با هدف جذب دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی تاسیس گردید که گامی بزرگی در بین المللی شدن روسیه در حوزه تحصیل و علم به شمار می رود.

    نظام آموزشی در کشور روسیه چگونه است ؟

    سطح بالای آموزش در کشور روسیه تنها منحصر به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نبوده و دانش آموزان نیز در تمامی مقاطع تحصیلی از روش های مدرن بهره مند هستند ، روسیه با داشتن گویش های متعدد در نقاط مختلف خود یکی از علمی ترین کشورهای دنیا است و با قرار گرفتن در دو قاره اروپا و آسیا تحصیلات خود را مطابق با کشورهای برجسته اروپایی برنامه ریزی نموده است.

    در سیستم آموزشی روسیه تحصیلات در دوره مدرسه به صورت رایگان بوده و شامل سه مقطع ابتدایی ، متوسطه و دبیرستان است و دانش آموزان پس از آن می توانند به صورت دلخواه به دانشگاه و یا مراکز آموزش فنی و حرفه ای وارد شوند.

    دیپلم در کشور روسیه به دانش آموزانی که یازده سال تحصیلی را پشت سر بگذارند اعطا گردیده و تا مقطع نهم برای تمامی شهروندان اجباری است ، دو سال آخر مخصوص کسانی ست که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه ها هستند و باید گواهی پیش دانشگاهی را برای ورود به دانشگاه داشته باشند ، دوره های فنی و حرفه ای فرد را مستقیما برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

    تحصیلات عالی در ساختار آموزشی روسیه

    اکثر افراد علاقه مند مهاجرت به کشور روسیه تمایل به دانستن شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند ، خوب است بدانید که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی از مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا برای تمامی داوطلبان خارجی در دانشگاه های معتبر روسیه وجود دارد و مراکز برجسته بر روی ارائه رشته هایی مانند پزشکی ، هنر و معماری متمرکز هستند.

    تحصیلات عالی در ساختار آموزشی روسیه

    مراکز علمی این کشور به صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کنند که هر یک در حوزه خاصی فعالیت نموده و طبیعتا شرایط پذیرش نیز در آنها متفاوت خواهد بود ، دانشجویان وارد شده به سیستم آموزشی روسیه با توجه به تعداد واحدهای سپری شده و سال تحصیلی در دانشگاه مدرک خود را دریافت می کنند.

    نحوه ارزیابی مدارک تحصیلی در روسیه

    تحصیل در دانشگاه های این کشور با دوره لیسانس که برابر با حداقل 160 واحد درسی است آغاز گردیده و با ارائه یک پایان نامه و یا پروژه به اتمام می رسد ، کسانی که علاقه مند به ادامه تحصیل هستند می توانند با ورود به دوره فوق لیسانس در رشته خود کارشناس ارشد شوند.

    دوره های لیسانس و فوق لیسانس در سیستم آموزشی روسیه نسبتا جدید بوده و بر اساس نظام آموزشی روز دنیا تدوین شده است و از این رو دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های این کشور دغدغه تطبیق مدرک و معادل سازی را نخواهند داشت.

    مشاوران تخصصی دفاتر همکار مجموعه بزرگ HSA با داشتن کارشناسان مجرب در امر مهاجرت پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با سیستم آموزشی روسیه و حقوق مهاجرت تحصیلی بوده است که می توانید جهت هرگونه اقدام به دفاتر معرفی شده در این وبسایت مراجعه فرمایید.

    معرفی دانشگاه های روسیه

    روسیه دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش و پرورش است و جمعیت بسیار تحصیل کرده ای دارد ، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه ، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ و دانشگاه دولتی مسکو هستند.

    در رتبه بندی جهانی دانشگاه های برتر جهان ( QS ) در میان دانشگاه های روسیه ، بالاترین رتبه مربوط به دانشگاه لومونسوف مسکو است که در جایگاه 90 قرار دارد ، در ردیف بعدی دانشگاه سنت پترزبورگ است که در جایگاه 235 قرار دارد.

    در طول قرن 21 دولت برنامه ای را ایجاد کرد که مؤسسات آموزش عالی که قبلا وجود داشتند دانشگاه های ” فدرال ” را با هم ادغام و تأمین کمک های مالی اختصاصی برای آنها ایجاد کرد.

    برخی از این دانشگاه های جدید شامل دانشگاه فدرال کازان ، دانشگاه فدرال سیبری و دانشگاه فدرال شمال شرقی است ، تعداد زیادی از این دانشگاه ها در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت ایران قرار دارند .

    در رده بندی های جهانی نام 24 دانشگاه روسیه در میان برترین موسسات آموزشی دنیا به چشم می خورد که ده مورد از آنها جزو 400 دانشگاه برتر دنیا هستند ، کشور روسیه در ده سال اخیر تمام تلاش خود را نموده تا تمامی مراکز آموزشی را مانند کشورهای اروپایی نموده و افراد متخصص در تمامی حوزه های تحصیلی را ترتبت نماید ، از برخی دانشگاه های این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    لیست برخی دانشگاه های کشور روسیه

    • دانشگاه دولتی لومونسف مسکو ( Lomonosov Moscow State University )
    • دانشگاه موسسه ملی تحقیقات
    • دانشگاه پرشکی سنپزربورگ
    • دانشکده ITMO سن پترزبورگ
    • دانشگاه تونس پلی تکنیک تامسک
    • دانشگاه فترکازان
    • دانشگاه فدرال اورال یکتاپینبرگ
    • موسسه فیزیک و فناوری مسکو
    • دانشگاه فدرال سیبری کراسنویارسک
    • آکادمی ریاست جمهوری روسیه از اقتصاد ملی و اداره دولتی ولگوگراد
    • دانشگاه دوستی ملل روسیه مسکو
    • موسسه دولتی روابط بین المللی مسکو
    • دانشگاه علوم پزشکی مسکو
    • دانشگاه فدرال شرق ولادیوستوک
    • دانشگاه لاباچوفسکی نیرژنی
    • دانشگاه روسی نفت و گاز مسکو
    • دانشگاه هوا فضایی سامرا
    • دانشگاه تربیت بدنی TOMSK
    • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ ( Saint Petersburg State University )
    • دانشگاه صنعت فناوری و طراحی سنت پترزیورک
    • دانشگاه خاباروفسک
    • دانشگته تربیت معلم و هرزن روسیه سن پترزبورگ
    • دانشگاه دولتی نووسیبیرک ( Novosibirsk State University )
    • دانشگاه دولتی تومسک ( Tomsk State University )
    • دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو
    • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مفی ( National Research Nuclear University “Mephi “ )

    موسسه فیزیک و فناوری مسکو

    • سال تاسیس: 1946
    • نماد مخفف : MIPT
    • ثبت نام دانشجویی در سال : 4،000-4،999
    • نوع کنترل : خصوصی
    • رتبه کشوری : 16
    • رتبه جهانی : 1054
    • عضویت و وابستگی : انجمن دانشگاه های اروپا (EUA) ، کنسرسیوم آموزش باز (OEC))
    • امکانات و خدمات : کتابخانه ، امکانات ورزشی

    موسسه فیزیک و فناوری مسکو Moscow Institute of Physics and Technology که در سال 1946 تأسیس شده یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در حومه کلانشهر مسکو واقع شده است ، موسسه فیزیک و فناوری مسکو MIPT دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلات عالی می شود که بطور رسمی شناخته شده است.

    این مدارک شامل مدرک لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا است که در چندین زمینه تدریس می شود ، این موسسه آموزش عالی 73 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس امتحانات ورودی انجام می شود و دامنه میزان پذیرش 40-50٪ است و دانشجویان بین المللی برای ثبت نام از این سازمان آموزش عالی روسی استقبال می کنند ، این دانشگاه جزو برترین دانشگاه های خصوصی روسیه به شمار می رود.

    موسسه فیزیک و فناوری مسکو

    دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت 2500 تا 5000 دلار آمریکا ( معادل1800 -3700 یورو ) هستند ، این مبلغ برای تحصیلات تکمیلی به 3000 تا 10000 دلار آمریکا میرسد.

    آکادمی مالی تحت دولت فدراسیون روسیه

    • سال تاسیس : 1919
    • رتبه کشوری : 18
    • رتبه جهانی : 1172
    • امکانات و خدمات : دارای کتابخانه ، امکانات ورزشی و تحصیل در خارج از کشور
    • محل دانشگاه : روسیه ، مسکو ، خیابان پوزکین 25

    آکادمی مالی تحت نظارت فدراسیون روسیه Finance Academy under the Government of the Russian Federation که در سال 1919 تأسیس شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است .

    این آکادمی یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی است که در کلانشهر مسکو واقع شده است ، آکادمی مالی تحت نظارت فدراسیون روسیه دوره ها و برنامه هایی از قبیل ، مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی را ارائه می دهد.

    دانشگاه سینرژی Synergy University

    • سال تاسیس : 1995
    • رتبه کشور : 52
    • رتبه جهانی : 2504
    • مخفف : MFPA
    • امکانات و خدمات : داراس کتابخانه و امکانات ورزشی ، خوابگاه ، تحصیل در خارج از کشور و اموزش ازراه دور.
    • آدرس : روسیه ، مسکو

    دانشگاه Synergy در سال 1995 تأسیس شده است و از برترین دانشگاه های خصوصی روسیه است . این موسسه دارای مراکز دانشگاهی در دبی نیز میباشد که از طریق دانشگاه علوم همکاری و آموزش عالی فدراسیون روسیه ، به رسمیت شناخته شده است ، دانشگاه سینرژی برنامه های معتبری را در مقطع لیسانس در زمینه های مختلف ارائه میدهد . در رنکینگ دانشگاه های روسیه ، این دانشگاه دارای رتبه بالایی است.

    دانشگاه سرگئی ویت مسکو

    • رتبه کشوری : 116
    • رتبه جهانی : 3875

    دانشگاه سرگئی ویت مسکو Sergei Witte University of Moscow یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در کلانشهر مسکو در سال 1993 تاسیس شد که در آن طیف وسیعی از جمعیت بیش از 5،000،000 نفر برای تحصیل وارد شده اند.

    این مؤسسه آموزش عالی 26 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس امتحانات ورودی انجام می شود ، دامنه میزان پذیرش 70-80٪ است که این سازمان آموزش عالی روسی را به یک مؤسسه محبوب برای متقاضیان بین المللی در سیستم آموزشی روسیه تبدیل کرده است.

    دانشجویان داخلی برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت 1000 تا 2،500 دلار آمریکا ( معادل750-1،800 یورو ) به عنوان شهریه هستند ، دانشجویان بین المللی نیز باید 1000 تا 2،500 دلار آمریکا ( معادل 750-1،800 یورو ) را به عنوان شهریه بپردازند ، شهریه ممکن است براساس مناطق تحصیلی ، سطح تحصیلات ، تابعیت دانشجویی یا اقامت دانشجویان و سایر معیارها متفاوت باشد.

    دانشگاه ایالتی تومسک ( TSU ) روسیه

    دانشگاه ایالتی تومسک با سابقه آموزش عالی که در رتبه 139 است و به فعالیت خود در روسیه ادامه داده است ، سیاست پذیرش این دانشگاه بر مبنای آزمون ورودی است ، TSU دارای چندین دانشکده با امکانات و خدمات فراوان از جمله کتابخانه ، امکانات ورزشی و برنامه های تبادل و دوره های آنلاین می باشد.

    این دانشگاه همیشه بر روی نوآوری تمرکز داشته و توانسته خود را در این عرصه نشان دهد ، در سال 1993 اولین پارک فناوری روسیه در محوطه دانشکاه تاسیس شد و در سال 2010 توانست عنوان وضعیت ملی تحقیق را کسب کند و کار خود را در سطح ملی نمایان کند . در حال بررسی برترین دانشگاه های خصوصی روسیه هستیم.

    دانشگاه بین المللی المپیک روسیه

    سازمان غیر انتفاعی دانشگاه بین المللی المپیک روسیه در 21 اکتبر 2009 تحت تفاهم نامه همکاری بین کمیته بین المللی المپیک تأسیس شد و این دانشگاه تحت حکم سرمایه گذاری خصوصی بنیاد وزارت ورزش فدراسیون روسیه و کمیته المپیک روسیه قرار دارد.

    RIOU اولین دانشگاه جهان است که به آموزش مشاغل ورزشی اختصاص داده شده است و برنامه های منحصر به فردی هنگام تحصیل در روسیه دارد که با ارزش ها و تجارب المپیکی آغشته شده است.

    دانشگاه بین المللی المپیک روسیه

    فعالیت های RIOU بر آموزش متخصصان در عرصه مدیریت ورزشی برای صنعت ورزش روسیه و بین المللی و حرکات المپیک و پارالمپیک متمرکز است . برنامه های آموزشی این دانشگاه جنبه های اصلی آموزش ورزش را شامل می شود.

    دامنه فرصت های شغلی آنها شامل ساختارهای المپیک و پارالمپیک روسیه و بین المللی خواهد بود که شامل ارگانهای دولتی و محلی فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی ، رسانه ورزشی ، شرکت های بازاریابی ورزشی و تولید کنندگان کالاهای ورزشی میشود.

    دانشگاه دولتی مسکو

    دانشگاه دولتی مسکو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر مسکو است که در سال 1755 تاسیس شد ، این دانشگاه براساس رتبه بندی دانشگاه های جهان QS به عنوان برترین دانشگاه روسیه شناخته شد و یکی از دانشگاه های معتبر در جماهیر شوروری سابق به شمار می آید.

    در حال حاضر بیش از 47 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود 7 هزار نفر در سطح تحصیلات تکمیلی می باشند ، دانشگاه دولتی مسکو دارای 39 دانشکده و 15 مرکز تحقیقاتی می باشد.

    دانشگاه کازان روسیه

    دانشگاه کازان یک دانشگاه فدرال و دولتی است که در سال 1804 تاسیس شد ، این دانشگاه دارای 16 موسسه ، 3 مدرسه ، دانشکده حقوق و دو شعبه منطقه ای می باشد . بیش از 40 هزار دانشجو در 470 برنامه تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

    در این دانشگاه 85 رشته تحصیلی در مقطع دکتری ارائه می شوند ، تحقیقات در این دانشگاه اغلب بر زمینه های پزشکی ، داروسازی ، استخراج نفت و پتروشیمی ، فناوری های هوا فضا ، مواد پیشرفته و علوم اجتماعی تمرکز دارد ، اغلب دوره ها در این دانشگاه به زبان روسی ارائه می شوند و در صورتی که دانشجو به زبان روسی تسلط نداشته باشد ، باید در یک دوره یک ساله آموزش زبان شرکت کنند.

    دانشگاه علوم پزشکی سچینوا مسکو

    این دانشگاه از برترین دانشگاه های خصوصی روسیه است ، در این دانشگاه دانشجویان بین المللی علاوه بر تحصیل پزشکی عمومی ، دندان پزشکی و داروسازی ، میتوانند در برنامه های پزشکی حرفه ای شامل طب پیشگیری ، اطفال ، مددکاری اجتماعی و مدیریت بهداشت عمومی مشغول به تحصیل شوند.

    هزینه تحصیل در این دانشگاه وابسته به زبان انتخابی تحصیل شما متغیر است ، دوره های پادفک روسی حدود 4500 دلار و دوره های پادفک انگیسی حدود 3500 الی 5000 دلار برآورد می شود ، هزینه تحصیل به زبان روسی به حدود 7500 دلار و به زبان انگلیسی ، حدود 10000 دلار می رسد.

    مدارک پذیرش دانشگاه های روسیه

    • فرم درخواستی نشان دهنده رشته مورد نظر جهت تحصیل در روسیه
    • کپی تایید شده از دیپلم یا سایر مدارک تحصیلی که نشان می دهد دانش آموز واجد شرایط ثبت نام در یک برنامه آموزش عالی می باشد
    • کپی گذرنامه با مدت حداقل یک و نیم سال اعتبار

    دوره پاتفک یا پادفک در روسیه

    دوره پادفک یا پاتفک ( که توسط برخی موسسات گفته می شود ) در کشور روسیه برای دانشجویانی برگزار می گردد که می خواهند وارد دوره کارشناسی و یا رشته های علوم پزشکی به زبان روسی شوند.

    در این دوره برای افرادی که می خواهند رشته های غیر پزشکی مانند رشته های فنی مهندسی را بگذرانند ، دروس ریاضی ، فیزیک و زبان روسی آموزش داده می شود و برای متقاضیان رشته های پزشکی دروس زیست و شیمی در کنار زبان روسی به افراد آموزش داده می شود.

    این دوره ها توسط دانشگاه های کشور روسیه و همچنین کالج های وابسته به دانشگاه ها برگزار می شوند ، هزینه دوره های پیش از دانشگاه بسته به دانشگاه های مختلف متفاوت می باشند و این هزینه ها را می توان در حدود 1800 دلار تا 6000 دلار برای یک دوره یک ساله تحصیلی در دانشگاه های شهرهای متفاوت در نظر گرفت.

    دوره مقدماتی ( پادفک ) برای تحصیل در روسیه

    یک دوره فشرده نه ماهه به زبان روسی و چندین موضوع حرفه گرا یک گزینه آموزش کلاسیک تحصیل دوره پادفک در روسیه خواهد بود و از این گذشته ، دانشگاه ها رویداد های مختلفی را برای کمک به دانشجویان آینده در مورد فرهنگ و آداب و رسوم روسیه و تسهیل سازگاری آنها با محیط جدید ترتیب می دهند.

    اکثر دانشگاه ها دوره های مقدماتی را برای مقاطع مختلف تحصیلی ( به عنوان مثال ، برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ) ارائه می دهند ، به طور معمول دوره ها در ماه سپتامبر – اکتبر آغاز می شوند و در ژوئن – ژوئیه به پایان می رسند.

    دوره مقدماتی ( پادفک ) برای تحصیل در روسیه

    با این حال ، بسیاری از دانشگاه ها مایل هستند که بعدا در پاییز ، دانشجویان را در گروه های مقدماتی ثبت نام کنند ، جهت اطلاع از جزئیات و مهلت درخواست لازم است با کارکنان دانشگاه مورد نظر تماس حاصل کنید یا از موسسات معرفی شده در وب سایت موسسات برتر HSA در این مورد سوال بفرمائید.

    در ترم اول تحصیل دوره پادفک در روسیه ، دانشجویان مقدماتی معمولا در کلاس های زبان روسی ( چهار تا پنج ساعت هر روز ) شرکت می کنند و در ترم دوم ، بسته به رشته دانشگاهی انتخاب شده دروسی به موضوعات تحصیلی اضافه می شود.

    طول دوره پادفک برای تحصیل در روسیه

    همزمان با دوره یک ساله استاندارد ، دانشگاه ها می توانند دوره های آمادگی کوتاه تر یا طولانی تر ( چند ماه تا دو سال ) را ارائه دهند که می تواند در پاییز ، زمستان یا بهار شروع شود ، برخی از دانشگاه ها شروع به تحصیل را برای دانشجویانی که می توانند گواهینامه های خود را در پاییز یا زمستان دریافت کنند به تعویق می اندازد.

    به عنوان مثال ، دانشگاه سامارا یک دوره مقدماتی کوتاه تر فشرده را برای دانشجویان بین المللی که نمی توانند در ماه اکتبر وارد داوره شوند ارائه می دهد ، این دوره از ماه فوریه آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد.

    یک بازه زمانی مشابه در بخش آمادگی دانشگاه فدرال سیبری نیز در دسترس است ، این برنامه در زمستان شروع می شود و یک ترم به طول می انجامد و دانشجویان آینده که می خواهند دانش کاملی کسب کنند می توانند دوره طولانی تری را انتخاب کنند.

    دانشگاه لوباچفسکی یک دوره آموزشی مقدماتی را ارائه می دهد که از بهار آغاز می شود و سه ترم ادامه دارد که می توانید این دوره ها را انتخاب نمایید اما پیش از هر تصمیمی ابتدا مزایا و معایب تحصیل در روسیه را به طور کامل بررسی کنید.

    دروس ارائه شده در دوره های پادفک

    • علوم طبیعی ( ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ) ؛
    • علوم مهندسی / فناوری ( ریاضیات ، فیزیک و انفورماتیک ) ؛
    • علوم انسانی ( علوم اجتماعی ، تاریخ و ادبیات ) ؛
    • اقتصاد ( علوم اجتماعی ، تاریخ و ریاضیات ) ؛
    • پزشکی و زیست شناسی ( شیمی ، زیست شناسی ) .

    تعداد کل آموزش مستقیم 1060 ساعت و خود آموز – 1332 ساعت می باشد . ترم اول کاملا به یادگیری زبان روسی (24 ساعت در هفته) داده می شود.

    در ماه ژانویه ، پس از یک تعطیلات 10 روزه تعطیل ، دانشجویان بسته به حوزه تخصص خود ، به دو گروه تقسیم می شوند و به همراه یادگیری زبان روسی ( 24 ساعت در هفته ) در دوره با عنوان ” آشنایی با زبان تخصصی” شرکت می کنند.

    آن ها اصطلاحات اساسی و ساختار های گرامری زبان دانشگاهی سه رشته را در حوزه تخصصی خود مطالعه می کنند . ترم دوم شامل ساعات کمتر روسی (15 ساعت در هفته) و سه موضوع آموزش عمومی در حوزه تخصصی دانش آموزان معرفی می شود ، دستورالعمل توسط کارمندان دانشگاه ها ارائه می شود ، متقاضیان برای ثبت نام نیازی به صحبت با روسی ندارند.

    مزایای حضور در دوره پادفک در روسیه

    • دروس توسط معلمان برجسته دانشگاه ها ارائه می شود
    • تجربه غوطه وری برای مهارت زبان مؤثر
    • آشنایی شخصی با روند تحصیلی و زندگی دانشجویی در روسیه
    • کلاس های تعاملی و یک برنامه فرهنگی شامل بازدید از موزه ها و پیاده روی در پارک ها . کاربرد دانش در زندگی واقعی دانش

    هنگام تحصیل دوره پادفک در روسیه آموزش در گروه های کوچک سازماندهی می شود ، این به معنای رویکرد فردی برای هر دانشجو است ، هر دانشجو برای کل دوره تحصیلی مجموعه ای از وسایل کمک آموزشی را دریافت می کند و در صورت لزوم ، اقامت در سالن های محل اقامت با هزینه اضافی برای دانشجویان امکان پذیر است.

    دوره پادفک دانشگاه فدرال ایمانوئل کانت بالتیک و کالینگراد روسیه

    در این دانشگاه تحصیل دوره پادفک در روسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود ، دوره انفرادی به زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی در این دانشگاه برگزار می شود.

    دوره پادفک در دانشگاه فدرال ایمانوئل کانت بالتیک هم یک دوره فشرده برای یادگیری زبان روسی و آماده شدن برای امتحانات ورودی و مطالعات بعدی در این دانشگاه است و این برنامه به طور ویژه برای دانشجویان بین المللی که مایل به ورود به مقاطع تحصیلی در رشته های مختلف هستند ، طراحی شده است ، دانشجویان می توانند یکی از رشته های پزشکی ، علوم انسانی ، مهندسی و فناوری و اقتصاد را انتخاب کنند.

    • تاریخ درخواست : اول آوریل تا 31 جولای
    • دوره تحصیل : اکتبر – جولای
    • هزینه تحصیل در دوره پادفک : 108000 روبل ( 1800 دلار )

    گذراندن دوره پادفک دانشکده عالی اقتصاد مسکو

    تحصیل دوره پادفک در روسیه برای دانشجویان بین المللی فرصتی عالی برای یادگیری زبان روسی و آمادگی برای آموزش برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد با آموزش روسی در HSE یا سایر دانشگاه های روسی است که توسط متقاضی انتخاب شده است.

    این مرکز دانشجویان خارجی را با دانش پایه یا بدون دانش روسی می پذیرد ، هزینه آموزش را می توان با بورسیه تحصیلی در روسیه و هزینه شخصی تامین کرد ، متقاضیان باید درخواست خود را ارائه دهند و گزینه های آموزش با تامین بودجه از سوی خود فرد شامل:

    • دوره فشرده
    • مهلت درخواست : 31 اکتبر
    • دوره تحصیل: فوریه – جولای (یک ترم)
    • شهریه: 96،400 روبل
    • دوره اصلی
    • مهلت درخواست : 30 ژوئن
    • دوره تحصیل : اکتبر – جولای (دو ترم)
    • شهریه : 174،000 روبل
    • دوره پیشرفته
    • مهلت درخواست : 31 اکتبر
    • دوره تحصیل : فوریه – جولای ( سه ترم ) شهریه : 270،000 روبل

    تحصیل پادفک در دانشگاه فدرال کازان

    از آغاز سال 1979 دانشگاه قبل از آموزش آنها در مورد برنامه های سطوح مختلف ، دوره های زبان را برای دانشجویان خارجی ارائه کرده است و در سال 2004 ، دپارتمان مقدماتی دانشجویان بین المللی را بنا نهاد كه در سال 2010 به دانشكده مقدماتی سازماندهی مجدد شد.

    این دوره در زمینه های علوم انسانی ( روسی ، ادبیات ، تاریخ ، علوم اجتماعی ) ؛ پزشکی و زیست شناسی ( روسی ، شیمی ، زیست شناسی ) ؛ علوم طبیعی ( روسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ) ؛ مهندسی و فناوری ( روسی ، ریاضیات ، فیزیک ، انفورماتیک ) ؛ اقتصاد ( روسی ، ریاضیات ، علوم اجتماعی ، تاریخ ) می باشد .

    • مهلت درخواست : 1 فوریه – 1 ژوئن
    • دوره تحصیل : سپتامبر – ژوئن
    • شهریه : 92400 روبل (1،540 دلار)

    در این قسمت از مقاله که مطالعه کردید ، توسط مشاوران موسسات مهاجرتی و حقوقی HSA تحصیل دوره پادفک در روسیه را بررسی کرده و به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور معرفی کردند.

    ورود به دانشگاه های روسیه

    ورود به دانشگاه های روسی می تواند بسیار رقابتی باشد و تأکید قوی بر دست آوردن درجه های فنی و علمی وجود دارد ، از آنجایی که اکثر دانشگاههای روسیه به زبان روسی درس می دهند دانش آموزان باید قبل از درخواست در دانشگاه ، دانش ابتدایی زبان روسی را داشته باشند.

    ورود به دانشگاه های روسیه

    به همین منظور برای همه دانش آموزان خارجی دوره اجباری زبان روسی تحت عنوان دوره پادفک در روسیه ، به عنوان بخشی از برنامه درسی قرار داده شده است ، مگر اینکه آنها بتوانند اثبات کنند که به آن نیازی ندارند.

    هنگامی که یک دانشگاه و یک دوره را پیدا کرده اید که به آن علاقه مند هستید ، وقت آن است که به چگونگی پرداخت شهریه دوره تحصیلی خود بپردازید.

    شما می توانید برای بورسیه تحصیلی دولتی روسیه برای تحصیل در دانشگاه دولتی درخواست کنید یا اگر قبلا در روسیه به عنوان یک دانش آموز دبیرستان زندگی کرده اید می توانید در آزمون سراسری دولتی ( که به عنوان یک آزمون ورودی عمل می کند ) برای درخواست دانشگاه ها با مکان های تأمین مالی دولتی شرکت کنید ، صرفنظر از اینکه آیا شما خود را تأمین مالی می کنید یا با بودجه دولت تحصیل می کنید ، باید امتحان ورودی را برای تحصیل به زبان روسی در روسیه شرکت کنید.

    تحصیل به زبان روسی در روسیه

    روسیه دارای یک زبان ملی است که روسی است ، با این حال 35 زبان مختلف رسمی در سراسر کشور به رسمیت شناخته شده است ، آموزش عالی در دانشگاه های روسیه غالباً به روسی تدریس می شود ولی با این حال ، به دلیل اینکه دانشجویان بین المللی بیشتری تحصیل در روسیه را انتخاب می کنند ، دوره های فراوانی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

    در حالی که تعداد کمی دوره به زبان انگلیسی در سطح مقطع کارشناسی وجود دارد ، ادامه تحصیلات به زبان انگلیسی در مقطع تحصیلات تکمیلی رایج تر است که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

    اگر بخواهید تحصیل به زبان روسی در روسیه داشته باشید ممکن است لازم باشد که یک دوره زبان روسی همراه با آن نیز بگذرانید و اگر شما به یک زبان غیر ازروسی یا انگلیسی برای مثال فرانسوی تحصیل کنید لازم است مهارت خود به آن زبان را اثبات کنید.

    نویسندگان روسی از جمله تولستوی ، بلگاکوف ، داستایوفسکی و ناباکوف در سراسر جهان برای خلق برخی از بزرگترین آثار قرن نوزدهم و بیستم شناخته شده اند و این نشان می دهد زبان روسی در دنیا شناخته شده است.

    شهریه تحصیل به زبان روسی در روسیه

    هزینه تحصیل به زبان روسی در روسیه چقدر است ؟ برای تحصیل در روسیه هزینه مشخص دقیقی وجود نخواهد داشت ، زیرا شهریه شما به دانشگاه و دوره شما بستگی دارد ، در کل اگر شما بورسیه تحصیلی نداشته باشید و خودتان شهریه پرداخت کنید ، باید شهریه بین 2500 دلار تا 5 هزار دلار در سال جهت رشته های غیر پزشکی را برای پرداخت شهریه انتظار داشته باشید.

    حتی اگر شما قادر به تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی باشید ، باید تلاش کنید که تا آنجا که ممکن است زبان روسی را یاد بگیرید ، این زندگی روزمره شما را ساده ترخواهد کرد و برقراری ارتباط با مردم محلی و دانشجویان دیگر راهی عالی برای تمرین است.

    تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

    آیا دوست دارید در روسیه به زبان انگلیسی تحصیل کنید ؟ اگر چنین است ادامه مقاله که برترن موسسات در مجموعه HSA آن را نگارش کرده اند را مطالعه نمایید.

    اگر چه بسیاری از دانشگاه های روسی دوره های آماده سازی زبان روسی را برای کمک به مهارت دانش آموزان برای تحصیل در روسیه را ارائه می کنند ، اما چنانچه شما زبان انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی تان ترجیح می دهید ، برنامه های آموزش زبان انگلیسی در این کشور برای شما در دسترس است . دولت روسیه علاقمند است تا دانشجویان بین المللی را جذب کند و به همین دلیل ، دانشگاه های روسی در حال ارائه تعداد بیشتری از رشته هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

    فواید تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

    • گشوده شدن دروازه های کل جهان به روی فارغ التحصیلان برای کار و یا ادامه تحصیل
    • اخذ مدرک بین المللی با ارزش بالا از دانشگاه های با رنکینگ بسیار بالا
    • وجود طیف گسترده ای از برنامه های انگلیسی زبان موجود در دانشگاه های روسیه و فرصت انتخاب بیشتر
    • کیفیت عالی و اعمال پیشرفته ترین استانداردهای بین المللی در دانشگاه های روسیه
    • هزینه تحصیلی فوق العاده ارزان و مقرون به صرفه
    • وجود موارد بالایی از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های ایده آل از سوی دولت روسیه
    • نزدیکی روسیه به ایران و وجود روابط سیاسی حسنه بین ایران و روسیه ( نکته حائز اهمیت برای متقاضیانی که قصد بازگشت به وطن دارند )

    پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه

    الزامات دقیقی برای پذیرش در برنامه تحصیلی انگلیسی در دانشگاه های روسی متفاوت خواهد بود ، اما به طور کلی شما باید یک سند مانند دیپلم یا گواهی که مدارک تحصیلی قبلیتان را تأیید می کند ، یک نامه همراه و مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهید.

    پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه

    اگر زبان مادری شما انگلیسی باشد نمره آیلتس یا تافل مورد نیاز نیست ، بعضی از دانشگاه ها ممکن است برای CV ، نمونه کارها ، مراجع از معلمان و برای شما برای مصاحبه اسکایپ یا تلفن به زبان انگلیسی بخواهند ، برای تحصیل در دانشگاه های روسیه می توانید پس از سنجیدن شرایط دانشگاه ها و دریافت مشاوره بهترین و مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.

    کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در روسیه

    • دانشگاه ایالتی مسکو لومونسوف ؛ برنامه های انگلیسی را در دانشکده های زیست شناسی ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، مدرسه کسب و کار و غیره ارائه می دهد . تحصیل در دانشگاه لومونسوف روسیه هر ساله متقاضیان بسیاری دارد چراکه این دانشگاه دارای امکانات بسیار عالی و رنکینگ بالای جهانی است
    • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) ؛ مدارک تحصیلی انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد برای ریاضیات ، علوم رایانه ای ، آیرودینامیک و غیره در دسترس است ، در حال حاضر ، هزینه تحصیل در حدود 6100 دلار است
    • دانشگاه ملی تحقیقاتی دانشگاه مؤسسه اقتصاد (HSE) ؛ مدرک فوق دیپلم انگلیسی در 2019 ارائه خواهد شد .
    • دانشگاه ملی علوم و فناوری (MISiS) ؛ برنامه های تحصیلات تکمیلی انگلیسی شامل فیزیک مواد و برنامه های فن آوری کوانتومی که در زمینه های فیزیک و نجوم و تکنولوژی است
    • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک ؛ پنج مدرک کارشناسی ارشد در انگلیسی در دسترس هستند ، از جمله علوم مواد و مدیریت مالی . هزینه های تحصیل در این دانشگاه از 3800 دلار در سال شروع می شود

    سایر دانشگاه های روسیه برای تحصیل به زبان انگلیسی

    • دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN) ؛ برنامه های مختلف به زبان انگلیسی مانند کشاورزی ارگانیک ، شیمی ، اقتصاد ، حقوق و روابط بین الملل ارائه می شود . هزینه ها از 3500 دلار در سال شروع می شود
    • دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ peter ؛ طیف وسیعی از مدرک کارشناسی ارشد انگلیسی در مهندسی ، علوم طبیعی و موضوعات مدیریت را ارائه می دهد
    • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ – در سال تحصیلی 2019/20 ، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 14 مدرک کارشناسی ارشد را به طور کامل به زبان انگلیسی ، به همراه چند برنامه دیگر به زبانهای آلمانی ، فرانسوی ، اسپانیایی و ایتالیایی تدریس خواهد کرد
    • دانشگاه پلی تکنیک تامسك – مدارك تحصیلی انگلیسی در مقطع كارشناسي ارشد در زمینه موضوعاتی مانند علوم هسته ای ، راه حل های داده ها و فیزیک در دسترس است . هزینه ها با 3500 دلار در هر سال آغاز می شود .
    • دانشگاه فدرال اورال – ارائه 13 برنامه کارشناسی ارشد انگلیسی به طور کامل آموزش داده شده و یکی به طور جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شود . هزینه ها با3400 دلار در هر سال شروع می شود ، گرچه دانشجویان با تجربه می توانند تخفیف بگیرند

    یافتن برنامه های انگلیسی در روسیه

    برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی با استفاده از مطالعه در ابزار جستجوی اینترنتی از طریق سایت های دانشگاه های روسیه وارد عمل شوید ، برای سرعت بخشیدن به برنامه آموزشی مناسب از گزینه جستجوی پیشرفته استفاده کنید.

    سطح تحصیلات و زبان آموزش ( انگلیسی ) را انتخاب کنید ، شرح هر برنامه حاوی اطلاعات بسیار مفید است و هزینه تحصیل و مخاطبین سرپرست را نشان می دهد ، نحوه ثبت نام در یک برنامه آموزش انگلیسی و شرایط و ضوابط پذیرش برای برنامه های متوسط زبان انگلیسی بستگی به دانشگاه ، برنامه و تخصص دارد.

    به طور مداوم از متقاضیان درخواست می شود که مدارک تحصیلی یا مدارک تحصیلی متوسطه ، انگیزه نامه و گواهینامه مهارت انگلیسی را داشته باشد ، دانشجویان آینده نگر برای برنامه های کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه ها نیازی به امتحان ندارند ؛ آنها باید رزومه خود ، نمونه کارها ، مقالات منتشر شده و مقالات معلمان را ارائه دهند و یک مصاحبه تلفنی یا اسکایپ را با زبان انگلیسی داشته باشند.

    برنامه های کارشناسی در روسیه به زبان انگلیسی

    همانطور که در بالا ذکر شد اکثر فرصت های تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی برای مدرک کارشناسی ارشد است ، بنابراین ممکن است لازم باشد که در انتخاب برنامه خود انعطاف پذیر باشید.

    با این حال برخی از دانشگاه ها درجه های کارشناسی یا لیسانس را در اغلب رشته های علمی نیز به زبان انگلیسی تدریس می کنند ، مدرک لیسانس در روسیه چهار سال است و دوره های آموزشی در دسترس جهت تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس بهداشت عمومی ، پرستاری ، مهندسی هوا فضا ، مهندسی کامپیوتر ، برق و معماری ، رشته های اقتصاد ، مدیریت ، حسابداری ، بانکداری و امور بین المللی ، روابط اقتصادی بین المللی و رشته هتل و مدیریت گردشگری است.

    البته برای متقاضیان رشته های پزشکی این امکان وجود دارد که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را به زبان انگلیسی داشته باشند ، اما نگته حائز اهمیت عدم تائید وزارت بهداشت ایران بودن آن هست ، چرا که در سال 2018 وزارت بهداشت اعلام کرد فقط تحصیل این رشته ها به زبان روسی مورد تائید می باشد.

    دانشگاه های زبان انگلیسی برای دوره کارشناسی

    • موسسه فیزیک و فناوری مسکو ؛(MIPT) برنامه های آموزش انگلیسی در مهندسی هوافضا ، مهندسی پزشکی و علوم رایانه را ارائه می دهد . هزینه تحصیل حدود 6100 دلار در سال است
    • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای ( موسسه فیزیک مهندسی مسکو MEPhI) ؛ برنامه های دو زبانه انگلیسی / روسی را در موضوعات مختلف ارائه می دهد . هزینه ها با 3 ، 230 دلار در سال آغاز می شود
    • دانشگاه ملی تحقیقاتی دانشگاه مؤسسه اقتصاد (HSE) ؛ دوره های کارشناسی لیسانس انگلیسی در ریاضیات ، سیاست ، مطالعات روسیه ، کسب و کار ، مدیریت و اقتصاد موجود است ، که برخی از آنها برنامه های دوگانه ای هستند که در کنار دانشگاه لندن اجرا می شوند
    • دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN) ؛ یکی از چندین دانشگاه روسی در ارائه برنامه های آموزش انگلیسی در زمینه های علوم انسانی ( تاریخ ، سیاست ) و زبان شناسی ، مطالعات منطقه ای و مدیریت دولتی و شهری است . هزینه ها از 3300 دلار آغاز می شود
    • دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ Peter – دارای مدرک کارشناسی لیسانس انگلیسی در تجارت بین المللی است . هزینه تحصیل 4 ، 000 دلار در هر سال است

    دوره و کالج های زبان در روسیه

    یکی از بهترین روش های فراگیری زبان خارجی حضور در دوره های ارائه شده در موسسات آموزش زبان آن کشور و حضور در بین افرادی است که به زبان مورد نظر تسلط داشته و صحبت می کنند.

    با تسلط به زبان روسی هزینه تحصیل در روسیه بسیار ارزان تر از هزینه تحصیل به زبان انگلیسی خواهد بود و
    با تحصیل در دوره های زبان روسی فرصتی برای یادگیری این زبان در سن پترزبورگ ، مسکو و دیگر شهر های این کشور فراهم می شود ، شهریه این دوره در مقایسه با کیفیت آن ها بسیار مناسب است و افراد گزینه های متعددی برای انتخاب دوره ها و محل های اقامت خود دارند.

    دوره های زبان روسی به عنوان برنامه های مقدماتی برای ورود به دانشگاه های این کشور و همچین برای افرادی که خواهان کار و تحصیل در مورد روسیه و زبان روسی هستند در موسسه های زبان این کشور ارائه می شوند.

    این دوره های زبان شامل زبان عمومی و زبان اختصاصی در مورد زمینه های تخصصی می باشد و هر فرد بسته به نیاز خود به دانش زبان روسی می تواند یک برنامه را انتخاب کرده و جهت اخذ پذیرش از موسسه مربوطه اقدام نماید ، قبل از ورود به این موسسات آزمون تعیین سطح از فرد متقاضی می تواند گرفته شود.

    دوره های زبان روسی در روسیه

    دوره پیش دانشگاهی یک ساله زبان روسی برای دانشجویان بین اللملی در موسسه های زبان و برخی از دانشگاه های این کشور ارائه می شود . این دوره از 1 سپتامبر تا 31 آگوست ادامه دارد.

    این دوره زبان روسی بسیار فشرده است و هدف این دوره های زبان این است که به دانشجو در رسیدن به سطح مورد نیاز روسی کمک کند تا بتواند در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های روسی تحصیل کند و یا آماده کار و برقراری ارتباط با افراد روس زبان شود.

    این برنامه با هدف توسعه مهارت در دستور زبان روسی ، ارتباط شفاهی ، یادداشت برداری و درک سخنرانی ،
    شرکت در سمینار ها ، نوشتن مقاله و گزارش ، گوش دادن به زبان روسی و خواندن و نوشتن طراحی شده است.

    دوره های فشرده زبان در روسیه

    به اندازه یک هفته دوره های فشرده برای زبان آموزانی که وقت زیادی برای سفر ندارند اما می خواهند مهارت های زبانی خود را افزایش دهند یا آن ها را به سطح بعدی برسانند متناسب است ، دوره های فشرده اغلب به راحتی در طول دوره های تعطیلات ، مانند عید پاک و کریسمس برگزار می شود ، تا به فرد کمک کند در زندگی روسی با زندگی عادی خود در مطالعه روسیه شرکت کند.

    اگر فردی در خانه زبان روسی را فرا میگیرد و می خواهد مهارت های خود را بین ترم افزایش دهد یک دوره تعطیلات تابستانی گزینه مناسبی برای بهبود سطح دانش زبان روسی فرد است بنابراین زمان بندی ویزای دوره زبان در روسیه بسیار اهمیت دارد .

    دانشگاه های روسی ، تجارت روسی و آزمون TORFL

    برای کسانی که تجربه زیادی با زبان روسی دارند یک دوره تحصیل زبان روسی در روسیه ممکن است گزینه خوبی باشد ، دستور زبان و واژگان در این دوره ها بسیار بالا است ، دوره های دانشگاهی روسی به صورت دو زبانه به زبان انگلیسی و روسی یا یک زبان مادری زبان دیگر که از نزدیک مرتبط است ارائه می شود.

    آزمون زبان روسی به عنوان زبان خارجی ( TORFL ) در دهه 1990 تاسیس شد و شامل شش سطح است ، فرد علاقمند به شرکت در این آزمون می تواند دوره های آمادگی TORFL را برای هر یک از شش سطح طی کند.

    در حالی که کلاس های عمومی روسیه بسیاری از مواردی را که فرد باید برای این آزمون بداند به شما آموزش می دهد ، دوره های آمادگی آزمون خاص اطمینان حاصل می کند که فرد روی موارد مورد نیاز برای سطح خود متمرکز شود.

    انواع دعوت نامه حضور در دوره زبان روسیه

    دعوت نامه از مدرسه ؛ این سند توسط مدرسه های زبان روسی در طی 1-2 روز کاری صادر شده و از طریق ایمیل به متقاضی ارسال می شود ، این نوع دعوت نامه می تواند ویزای تحصیلی غیرقابل تمدید یک ورود برای شهروندان اتحادیه اروپا را برای مدت کوتاه اقامت (حداکثر 90 روز) بدست آورد.

    دعوت از وزارت امور داخله (اداره کل مهاجرت) ؛ این سند ظرف مدت 3-4 هفته توسط مقامات صادر می شود ، سپس این دعوت نامه مستقیماً در کنسولگری روسیه جایی که دانشجویی قصد ویزا دارد در دسترس است ، این نوع دعوت نامه برای لیستی از کشور ها ( ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا ، ایرلند ، استرالیا ، کانادا و سایر کشور های غیر اروپایی ) و برای دانشجویانی که برای یک برنامه بلند مدت ( بیش از 3 ماه ) وارد روسیه می شوند لازم است ، ویزا ترتیب داده شده با این نوع دعوت در ابتدا تک ورودی است و پس از تمدید به چند بار ورود تبدیل می شود.

    مدارس زمستانی زبان روسی

    “Russian Fresh” و “Russian Fresh-PLUS” مدارس زمستانی درباره زبان و فرهنگ روسی هستند که توسط دانشگاه فدرال اورال سازماندهی شده اند.

    “Russian Fresh” یک دوره عملی 12 روزه در زمینه زبان روسی برای دانشجویانی است که می خواهند توانایی خود را در استفاده از زبان روسی در زمینه های مختلفی مانند کار ، مطالعه و مسافرت توسعه دهند و با یادگیری در گروه های کوچک می توان انتظار داشت که در پایان دوره به طور موثرتری از روسی استفاده کرد.

    دانشجویان در یک برنامه فرهنگی غنی ، کارگاه های آموزشی تحصیلی روسیه و جشن باشکوه سال نو به سبک روسی شرکت خواهند کرد.

    مدرسه زبان Educa Center روسیه

    مدرسه زبان روسی Educa Center در سال 1989 تأسیس شد و طی 20 سال گذشته به خاطر ارائه دوره های آموزش عالی با کیفیت روسی در سن پترزبورگ شهرت دارد ، همه ساله دانشجویان از بیش از 20 کشور مختلف از جمله برزیل ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و انگلیس از این موسسه استقبال می کنند.

    ماموریت این موسسه ارائه دوره های آموزش عالی زبان روسی با قیمت مناسب است . دوره های گروهی فقط در گروه های کوچک ( حداکثر 4 دانشجو در هر گروه ) ارائه می دهد ، تمام دوره های زبان روسی این موسسه در تمام طول سال برگزار می شود ، بنابراین افراد می توانند هر وقت خواستند برای شروع کنند.

    بورسیه های تحصیلی در روسیه

    هزینه تحصیل در خارج از کشور یکی از نگرانی ها و دغدغه های افراد علاقمند به مهاجرت تحصیلی است ، بسیاری از علاقمندان تحصیل در کشورهای دیگر به دلیل عدم توانایی خود برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور به دنبال تحقق رویای تحصیلی خود نمی روند.

    تحصیل در روسیه به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان ، یکی از جذابترین مقاصد تحصیلی است و در این عنوان از مقاله ، مشاوران موسسات برتر مهاجرتی و اعزام دانشجو HSA بورسیه تحصیلی در روسیه را بررسی خواهند کرد.

    وزارت علوم و آموزش فدراسیون روسیه تعداد زیادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی اختصاص داده است تا آن ها بتوانند به صورت رایگان و یا با صرف هزینه کم در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکتری تخصصی در این کشور تحصیل کنند ، این بورسیه های تحصیلی به منظور تقویت روابط دانشجویان روسی و بین المللی اعطا می شوند.

    پروژه بورس تحصیلی روسیه

    درب های دانشگاه های پیشرو روسیه برای تحصیلات عالی بر روی دانشجویان بین المللی باز هستند ، دانشجویان می توانند در پروژه های بورسیه تحصیلی در روسیه ارائه شده از سوی دانشگاه ها شرکت کنند ، این بورسیه های تحصیلی فرصتی برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های برتر روسیه است.

    این رقابت برای همه شهروندان خارجی ، شهروندان روسی که در خارج از کشور زندگی می کنند و افراد بدون اقامت که قبلا دارای مدرک لیسانس بوده یا در سال 2019 کسب خواهند کرد ، وجود خواهد داشت.

    رشته های تحصیلی بورسیه های روسیه

    شرکت کنندگان می توانند در طیف وسیعی از زمینه های موضوعی مانند فیزیک ، ریاضی ، علوم کامپیوتری ، زیست شناسی ، شیمی ، کسب و کار و مدیریت ، اقتصاد ، سیاست و مطالعات بین المللی ، فنولوژی زبان شناسی و روانشناسی و غیره تحصیل کنند.

    هر دانشگاه دانشجویان چندین رشته تحصیلی مانند ریاضیات کاربردی و علوم رایانه ، ریاضیات کاربردی و فیزیک ، سیستم های و تکنولوژی های بیوتکنیکی و غیره از بورسیه تحصیلی در روسیه استفاده کنند ، شرکت کننده ها می توانند چندین موضوع را در یک زمان انتخاب کنند.

    بورسیه تحصیلی دولتی روسیه

    در سیستم آموزشی روسیه هر ساله دانشجویان خارجی فرصت دارند تا برای بورس های تحصیلی دولتی روسیه درخواست دهند ، این بورسیه های تحصیلی تحصیلات تکمیلی و کمک هزینه ماهانه را پوشش می دهند ، در این بورسیه ها هزینه های سفر ، هزینه های زندگی و سیاست بیمه درمانی گنجانده نشده است.

    بورسیه تحصیلی در روسیه به صورت رقابتی اعطا می شود و معیار و روش انتخاب و همچنین تعداد بورس تحصیلی به کشور متقاضی بستگی دارد ، روند رسیدگی در ماه ژانویه آغاز می شود و مهلت به کشور متقاضی بستگی دارد ( مارس-ژوئن ).

    مراحل درخواست بورس تحصیلی روسیه

    دانشجویان باید در وب سایت russia.study درخواست خود را کامل کنند و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند و اگر نیاز است کد برنامه آموزشی خود را مشخص کنید ، لطفا با اداره استخدام دانشجویان خارجی با تماس بگیرید.

    برای روشن شدن روند پذیرش با نمایندگی Rossotrudnichestvo یا سفارت روسیه در کشور خود تماس بگیرید ، ارائه نمایندگی Rossotrudnichestvo یا سفارت روسیه در کشور خود را با اسناد زیر و آنها را در وب سایت russia.study ارسال نمایید.

    • تکمیل فرم با عکس رنگی متصل شده
    • کپی پاسپورت معتبر ( اولین صفحه با عکس )
    • مدارک تحصیلی ( دیپلم و رونوشت )
    • گواهی پزشکی کلی سلامت کلی و نتایج آزمایش HIV / ایدز ( مدت اعتبار گواهینامه ها 3 ماه است )
    • اسناد دیگر ، مانند نامه های توصیه شده ، گواهینامه های امتحان بین المللی ، گواهی های مهارت های زبان
    • تمام اسناد باید به زبان روسی به صورت رسمی ترجمه شوند

    کمک هزینه تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی

    بورسیه تحصیلی فدراسیون روسیه – تعداد زیادی از بورسیه تحصیلی در روسیه برای تحصیل در روسیه برای چندین سال در دسترس دانشجویان خارجی قرار می گیرد که هزینه تحصیل ، اقامت دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی را در بر می گیرد ، هزینه بورسیه تحصیلی دولتی دانشگاه های روسیه 1484 روبل برای هر ماه است و در سال تحصیلی 2019 ، 15 هزار بورسیه تحصیلی دولتی به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد.

    بورس تحصیلی غیر دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی

    • دانشکده مطالعات روسیه و آسیا (SRAS) – لیست تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور در روسیه و دیگر کشور های شوروی سابق که بیشتر آنها به طور خاص برای دانشجویان آمریکاست
    • بورس تحصیلی بنیامین A. گیلمن – ارائه بیش از 2900 بورس تحصیلی تا 5000 دلار برای شهروندان آمریکایی در مقطع کارشناسی برای تحصیل در خارج از کشور . متقاضیانی که زبان خارجی ( مانند روسی ) را در خارج از کشور تحصیل می کنند در کشورهایی که زبان به طور عمده صحبت می شود ، به طور خودکار برای جایزه زبان ضروری درخواست می کنند
    • BP در بورسیه های تحقیقاتی روسیه – بورسیه تحصیلی در روسیه با مبلغ 15000 تا 35000 دلار (~ 240-560 دلار آمریکا ) هر ماه برای دانشجویانی که در رشته های انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه های همکار روسی شرکت می کنند . متقاضیان باید در مورد کمک های دولتی تحصیل کنند ، دارای نمرات عالی و هدف در توسعه موضوع مورد نظر خود در آینده هستند

    بورس تحصیلی شوراهای آمریکایی

    بورس تحصیلی مختلف در رابطه با آموزش و تحقیقات زبان روسی در روسیه ، از جمله برنامه پژوهش محققان عنوان VIII ، بورس تحصیلی برای دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل برای سه تا هشت ماه در یکی از کشور های انتخاب شده در آسیای مرکزی یا شرق اروپا ، از جمله روسیه می باشد ، ارزش جوایز بین 7000 تا 25000 دلار متغیر است و معمولا شامل هزینه پرواز ، هزینه ماهانه ، بیمه درمانی و غیره می باشد.

    بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان خارجی

    • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) – بورس تحصیلی برای دانشجویان عالی بین المللی در دسترس است که توانایی عملکرد عالی دانشگاه را نشان می دهند
    • دانشگاه هوانوردی غیرانتفاعی (HSE) سنت پترزبورگ – چندین بورس تحصیلی برای تحصیل در محوطه دانشگاه سنت پترزبورگ HSE در دسترس است که 25 تا 100 درصد از هزینه دانشجویان تحصیلات عالی بین المللی را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می دهد
    • دانشگاه ملی علوم و فناوری MISiS – برای دانشجویان بین المللی شروع به کار برنامه های STEM MSC به زبان انگلیسی برای کسانی که از طریق بورس تحصیلی دولتی پذیرفته شده و افرادی که هزینه های تحصیل خود را با استفاده از وجوه خود در اختیار دارند ، در دسترس هستند
    • دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ – فرصت های تحصیلی فردی برای برنامه های کارشناسی ارشد در انگلستان در دسترس هستند . بورسیه تحصیلی در روسیه می تواند هزینه تحصیل در طول یک ترم یا هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه را پوشش دهد
    • دانشگاه ایالتی Tomsk – کمک های مختلف برای دانشجویان بین المللی را ارائه می کند
    • برنامه بین المللی المپیک بین المللی روسیه – برنامه بورس المپیک ولادیمیر پوتین در آلمان ، 20 بورس تحصیلی روسیه را برای تحصیل در برنامه مدیریت کارشناسی ارشد ورزش در دانشگاه فراهم می کند و تحصیلات ، اقامت و کمک مالی ماهانه را در بر می گیرد

    تحصیل مقطع دکترا در روسیه

    Ph.D. بالاترین درجه تحصیلات تکمیلی است که می تواند در دانشگاه ها بدست آورد ، با وجود نام آن یعنی دکترا فلسفه ( PhD ) اما محدود به مطالعات مربوط به فلسفه نیست بلکه در اکثر رشته ها اعطا می شود و بسیاری از علاقمندان تحصیل در این مقطع تحصیلی خواهان تحصیل در خارج از کشور هستند.

    دکترا فقط یک دوره آموزشی تمام وقت تا مدت چهار سال است که با کار بر روی پایان نامه تحت هدایت یک مشاور علمی یا استاد راهنما و دفاع از پایان نامه به پایان می رسد ، مقطع دکترا تنها در دانشگاه های ارائه می شوند و موسسات آموزشی غیر دانشگاه قادر به ارائه مقطع دکترا نیستند و این مقطع تحصیلی بر پژوهش و مقاله نویسی بیشتر از مطالب تئوری تمرکز دارد.

    تحصیل مقطع دکترا در روسیه

    فارغ التحصیلان کارشناسی می توانند در دوره یک تا دو ساله کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داده و برای ورود به مقطع دکترا آماده شوند ، دوره دکترا در دانشگاه های روسیه 3 تا 4 ساله است ، مدرک دکترا دانشگاهی این کشور در سطح جهان شناخته شده است و دانشمندان روسی برای تحقیقات خود شناخته شده هستند و از این رو دانشجویان محصل در مقطع دکترای روسیه ملزم به ارائه پایان نامه دکتری و دفاع از آن در پایان دوره تحصیل خود هستند.

    برنامه های Ph.D در روسیه

    دانشگاه های روسیه به خوبی در سراسر جهان شناخته شده و به طور کامل با تمام امکانات مدرن مجهز شده اند ، هزاران دانشمند مشهور ، اساتید و دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه های دولتی روسیه مشغول به تحصیل هستند ، آنها یک ویژگی بزرگ را به دنیای مدرن دادند . دانشمندان روسیه در همه زمینه ها شناخته شده اند.

    دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در سطح دکترا می باشند می توانند در هر زمانی در طول سال بدون منتظر ماندن تا ماه سپتامبر با دانشگاه های این کشور تماس برقرار کنند ، محدودیت زمانی برای تحصیل مقطع دکترا در روسیه وجود ندارد.

    دانشجویان می توانند سطح تحصیلات خود را در سطح دکتری در تمامی برنامه هایی همچون پزشکی ، مهندسی ، هوا فضا ، اقتصاد ، مدیریت ، تجارت ، مهندسی عمران ، کشاورزی ، هنر و فرهنگ و بسیاری دیگر ادامه دهند ، دروس در سیستم آموزشی روسیه بیشتر به زبان روسی ارائه می شود و در برخی از دانشگاه ها و رشته های محبوب امکان تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

    فهرست برنامه های دکترا ارائه شده به زبان انگلیسی در روسیه

    • زمینه های پزشکی : داروسازی عمومی ، اطفال ، دندانپزشکی ، سلامت عمومی ، پرستاری
    • هوایی / هوا فضا : مهندسی هوا فضا ، مهندسی هوانوردی ، مهندسی موشک ، آویونیک ، مدیریت فرودگاه ، مدیریت هوافضا ، مدیریت پرواز فرودگاه و پرواز
    • کامپیوتر / فناوری اطلاعات / مخابرات : مهندسی کامپیوتر ، علوم کامپیوتر ، سیستم های کامپیوتری و شبکه ها ، فناوری اطلاعات ، مهندسی فناوری اطلاعات ، سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار مهندسی مخابرات ، مهندسی مخابرات
    • زمینه های مهندسی : مهندسی برق ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی الکترومکانیک ، مهندسی مکانیک ، مهندسی مکاترونیک ، مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی نفت و گاز ، مهندسی نفت ، بیوتکنولوژی ، بیومدیکال ، مهندسی پزشکی ، مهندسی معدن ، زمين شناسي ، برنامه ریزی و مدیریت زمین
    • زمینه های اقتصادی : اقتصاد ، اقتصاد بین المللی ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت ، حسابداری و حسابرسی ، بانکداری و امور مالی ، روابط اقتصادی بین المللی ، مدیریت هتل و گردشگری

    الزامات ورود به مقطع دکترا در روسیه

    • مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
    • نتایج دانشگاهی عالی
    • توانایی برای اداره تحقیقات گسترده و مقاله نویسی
    • قبولی در آزمون ورودی
    • شرکت در مصاحبه
    • تسلط به زبان انگلیسی یا روسی بسته به زبان تحصیل در این کشور

    مدارک مورد نیاز مقطع دکترا در روسیه

    • یک بیانیه با رضایت برای شرکت در انتخاب رقابتی برای ورود به مقطع دکترا
    • یک کپی از مدارک رسمی
    • دیپلم با کاندیدای مدرک علمی (یا معادل آن)
    • لیستی از کتاب های مرجع منتشر شده و آثار علمی
    • یک گواهی شهروندی ( گذرنامه یا شناسنامه )
    • عکس ها ، پرسشنامه ، بیوگرافی
    • فهرست مدارک موجود می تواند بسته به دانشگاه محل تحصیل متفاوت باشد . همه دانشگاه های بزرگ روسیه دارای دوره های تحصیلات تکمیلی هستند. هزینه تحصیل 1050 دلار در هر سال و بیشتر از آن است

    نحوه دریافت مدرک دکترا در روسیه

    به دست آوردن یک مدرک دکترا یا معادل آن در روسیه شرایط مختلفی دارد:

    • وجود یک PhD و یا معادل آن در کشور دیگر و شناسایی آن در فدراسیون روسیه
    • وجود تحقیق و توسعه در حوزه مربوطه
    • تجربه علمی و / یا تدریس برای بیش از 5 سال
    • حداقل یک سال خدمات در سازمان درخواست کننده برای تحصیل در مطالعات دکترا
    • دفاع از پایان نامه و انتقال مواد به هیئت مدیره عالی پرسنل
    • تأیید مدرک دکترا توسط هیئت بررسی عالی پرسنل با صدور یک دیپلم
    نحوه دریافت مدرک دکترا در روسیه

    بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

    ملاک انتخاب بهترین شهر برای تحصیل دانشجویان نه تنها وجود دانشگاه های معتبر بلکه هزینه زندگی ، امکانات رفاهی ، تسهیلات و غیره است ، بر اساس بررسی های انجام شده مسکو بهترین شهر برای تحصیل در روسیه و البته گران ترین است و به عنوان یکی از بهترین 30 شهر در جهان برای تحصیل دانشجویان بر آخرین رتبه بندی بهترین رتبه دانشجویان QS انتخاب شده است.

    در کل بیش از 650 دانشگاه دولتی و صد ها مدارس خصوصی در این کشور وجود دارد که دانشجویان بین المللی از بیش از 200 کشور جهان را پذیرا هستند ، تعدادی از شهر های این کشور در بین دانشجویان مشهور تر هستند و بیشتر دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند در مسکو و سن پترزبورگ تحصیل کنند.

    مسکو یکی از بهترین شهرهای دانشجویی

    مسکو پایتخت و پر جمعیت ترین شهر روسیه و بهترین شهر روسیه برای تحصیل به شمار می رود که بیش از 13 میلیون نفر جمعیت دارد ، این شهر مرکز اصلی سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و علمی روسیه و اروپای شرقی و همچنین بزرگترین شهر در قاره اروپا است.

    با تعاریف وسیع تر ، مسکو یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است ، این شهر دارای آب و هوای مرطوب با زمستان های سرد و طولانی که معمولا از اواسط ماه نوامبر آغاز و پایان مارس پایان می یابد و تابستان های گرم است.

    در مسکو 1669 دبیرستان و 91 کالج وجود دارد ، علاوه بر این ، 222 مؤسسه آموزش عالی شامل 60 دانشگاه دولتی در این شهر وجود دارد ، این شهر به واسطه زیربنا های پیشرفته حمل و نقل و اجتماعی متمایز است.

    مسکو یکی از برجسته ترین رویداد های جهان است و برای دانشجویان در زندگی و بسیاری از خدمات تفریحی جذاب است ، قویترین و بنیادی ترین مراکز علمی کشور را می توان در این شهر پیدا کرد ، مسکن ، آموزش ، حمل و نقل عمومی و هزینه های مواد غذایی در مسکو نسبت به دیگر شهرها برای تحصیل در دانشگاه های روسیه بسیار بالاتر است.

    شهر زیبا و جزیره ای سن پترزبورگ

    سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ در روسیه است که 5 میلیون نفر جمعیت دارد و در لیست بهترین شهر روسیه برای تحصیل قرار دارد، سن پترزبورگ اغلب به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه در نظر گرفته می شود.

    مرکز تاریخی سن پترزبورگ و گروه های مرتبط از بنا های تاریخی میراث جهانی یونسکو را تشکیل می دهند ، این شهر جایگاه ارمیتاژ ، یکی از بزرگ ترین موزه های هنر در جهان است و بسیاری از کنسولگری های خارجی ، شرکت های بین المللی ، بانک ها و کسب و کار در این شهر نمایندگی و دفتر دارند.

    1024 مهد کودک ، 716 مدرسه دولتی و 80 مدرسه حرفه ای در سن پترزبورگ قرار دارد ، بزرگترین موسسات آموزش عالی دولتی در این شهر دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ است که حدود 32،000 دانشجوی کارشناسی را پذیرش کرده است.

    سایر دانشگاه های مشهور این شهر عبارتند از : دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ ، دانشگاه هرزن ، دانشگاه مچینکف ، دانشگاه ریاست جمهوری ، دانشگاه پدیا و دانشگاه فنی و مهندسی نظامی سن پترزبورگ ، این شهر دارای معماری شگفت انگیز ، تاریخ و هنر است و در آن موزه ها و مکان های بسیاری وجود دارد.

    شهر دانشجویی کازان روسیه

    کازان پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری تاتارستان در روسیه است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان هشتمین شهر پر جمعیت و یکی از مهم ترین شهر های این کشور شناخته می شود ، کازان یکی از بزرگترین مراکز مذهبی ، اقتصادی ، سیاسی ، علمی ، آموزشی ، فرهنگی و ورزشی در روسیه است.

    این شهر یکی از بزرگترین مراکز صنعتی و مالی روسیه و یک شهر پیشرو در منطقه اقتصادی ولگا در ساخت و ساز و سرمایه های انباشته است ، کازان دارای آب و هوای مرطوب با زمستان های طولانی و سرد ( سرد تر از مسکو ) و تابستان های گرم و اغلب خشک است.

    44 موسسه آموزش عالی در قازان وجود دارد و بیش از 140،000 دانشجو در این شهر تحصیل می کنند ، دانشگاه فدرال کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه پس از دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه ایالتی مسکو است.

    این شهر یک شهر چند ملیتی با مهمان نوازی شناخته شده است ، شهر با تاریخ هزار ساله ، نشانه ها و فضای گرم برای دانشجویان بسیار جذاب است ، این شهر اغلب به عنوان “سومین پایتخت روسیه” شناخته می شود و هزینه های زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

    نیژنی نووگورود روسیه

    نیژنی نووگورود شهر مهم اقتصادی ، حمل و نقل ، علمی ، آموزشی و فرهنگی در روسیه و منطقه اقتصادی ولگا وایتکا است و مرکز اصلی گردشگری رودخانه در روسیه است و در بخش تاریخی شهر ، تعداد زیادی دانشگاه ، سالن تئاتر ، موزه و کلیسا وجود دارد . نیژنی نووگورود در حدود 400 کیلومتری شرق مسکو واقع شده است.

    جمعیت این شهر بیش از یک میلیون نفر است ، آب و هوا در این شهر قاره ای ، به ویژه مرطوب قاره ای است و شبیه آب و هوا در مسکو می باشد ، اگر چه این شهر دارای زمستان های سرد است که از اواخر نوامبر تا اواخر ماه مارس با یک پوشش برف دائمی ادامه دارد.

    نیژنی نووگورود شهر تجاری باستانی یکی از بزرگترین مراکز صنعتی و یکی از مراکز فرهنگی در منطقه ولگا است ، در این شهر اغلب جشنواره ها ، کنسرت ها و رویداد های دیگر برگزار می شوند و از آن جا که بر خدمات تجاری و نمایش تمرکز دارد ، نیژنی نووگورود را با عنوان “کیف دستی روسی” می شناسند ، این شهر یکی از شهر های زیبای در بالای ساحل ولگا است و بومیان آن برای جذب دانشجویان بین المللی شاد و خوشحال هستند.

    شهر نووسیبیرسک برای تحصیل در روسیه

    نووسیبیرسک سومین شهر پر جمعیت در روسیه و پر جمعیت ترین شهر در منطقه آسیایی روسیه است ، این شهر هم در فهرست بهترین شهر روسیه برای تحصیل قرار می گیرد ، جمعیت ساکنین این شهر بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر است.

    آب و هوا در نووسیبیرسک همانند سیبری است که دارای یک آسمان صاف با درجه حرارت بسیار پایین در زمستان است این شهر یک مرکز صنعتی بزرگ به حساب می آید ، مجتمع صنعتی شامل 214 شرکت صنعتی بزرگ و متوسط می باشد که بیش از دو سوم کل تولید صنعتی منطقه نووسیبیرسک است و جایگاه 16 موسسه آموزش عالی ارائه دهنده مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور می باشد.

    شهر نووسیبیرسک برای تحصیل در روسیه

    نووسیبیرسک پایتخت سیبری است ، امکانات پژوهشی و آموزشی در این شهر قرار دارد برای رشد اقتصادی سریع آن ، تعداد زیادی از امکانات صنعتی ، بخش فناوری اطلاعات و توسعه بخش انرژی و بخش های مهندسی قابل مقایسه است ، این شهر ( پردیس آموزشی ) بسیار مشهور است و میزبان ده ها موسسه علمی و پژوهشی و شرکت هایی است که در زمینه تولید نرم افزار و پارک علم فعالیت می کنند.

    در این بخش مقاله تلاش گردید با بررسی شهر های دانشگاهی این کشور بهترین شهر روسیه برای تحصیل معرفی شود ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسات حقوقی و مهاجرتی hsa در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

    هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

    بسیاری از دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه هستند که هزینه های تحصیل ، مسکن و بیمه درمانی را پوشش می دهند ، اگر شما واجد شرایط تحصیلی نیستید ، باید انتظار داشته باشید که بین 3500 دلار تا 8000 دلار در سال پرداخت کنید.

    موسسه مهاجرتی به روسیه قادر خواهد بود در صورت لزوم راهنمایی های مربوط به بورس تحصیلی را برای شما ارائه دهد ، اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه خود کمک بزرگی برای پرداخت هزینه ها می باشد.

    هزینه های زندگی شما نیز با توجه به شهر انتخابی ( شهر های بزرگتر گران تر هستند ) به طور متوسط بین 3000 دلار تا 800 دلار در سال هزینه خواهید داشت و هزینه دیگر که دانشجویان باید جهت تحصیل در روسیه در نظر بگیرند بیمه درمانی است.

    توصیه می شود که در طول مدت اقامت خود در روسیه یک بیمه معتبر برای بیمه درمان داشته باشید ، توجه داشته باشید که موسسات معرفی شده در وب سایت موسسات برتر مهاجرتی و اعزام دانشجو HSA غالباً خدمات مشاوره و راهنمایی در کشور روسیه را به متقاضیان ارائه می دهند و از این رو شما با خیال راحت تری می توانید اقدام کنید.

    خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان در روسیه

    یکی از مسائل کلیدی برای تحصیل در خارج از کشور تامین محل اقامت برای دانشجویان است ، اغلب دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی ارائه می کنند ، البته در بعضی موارد دانشجویان خواهان اقامت در آپارتمان های مستقل هستند.

    مسکو و سنت پترزبورگ دارای گران ترین آپارتمان ها هستند ، هزینه اجاره آپارتمان در شهر های کوچک تر و دورتر از شهرهای بزرگ کمتر است و برای مثال از سال 2019 در مسکو ، بسته به محل و امکانات موجود ، یک آپارتمان حدود 30-35 هزار روبل ( 461-538 دلار ) در ماه و یک اتاق در حدود 15-20 هزار روبل (230-307 دلار) در ماه هزینه می کند ، اما در شهر نووسیبیرسک ، گزینه های مشابه 50٪ ارزان تر خواهد بود.

    گزینه های متعددی برای اقامت دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های روسیه وجود دارد که ارزان ترین گزینه آن خوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه ها است ، در صورتی که ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ها تکمیل باشد و یا فرد تمایل به اقامت در خوابگاه دانشگاه نداشته می باشد ، در صورت توانایی پرداخت هزینه اجاره آپارتمان برای اجاره یک آپارتمان به صورت مشترک یا خصوصی اقدام می کند.

    به طور طبیعی اجاره بهای یک آپارتمان گران تر از اجاره خوابگاه است اما برای افرادی که به دنبال محیطی آرام ، مستقل و با امکانات بیشتر هستند مناسب می باشد.

    نکاتی در مورد اجاره آپارتمان در روسیه

    • تعداد کمی از مردم در آپارتمان های اجاره ای زندگی می کنند ، قبل از سال 1991اکثر روس ها از نظر فنی آپارتمان های خود را از دولت اجاره می کردند و پس از آن آپارتمان ها در دهه 90 خصوصی شد و بیشتر مردم صاحب خانه خود هستند
    • بیشتر املاک متعلق به صاحبخانه های خصوصی است و در حالی که مردم اروپا و آمریکا ممکن است برای اجاره یک آپارتمان از یک شرکت املاک و مستغلات استفاده کنند ، بیشتر هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه به طور مستقیم از صاحبان خصوصی اجاره می شود
    • بیشتر اجاره ها غیر رسمی هستند ، شاید در تلاش برای اجتناب از خط قرمز و یا پرداخت مالیات بر درآمد اجاره خود ، بسیاری از صاحبخانه ها آپارتمان های خود را به صورت غیر رسمی اجاره می دهند
    • آپارتمان ها باید مجهز باشد ، از آنجا که اکثر آپارتمان ها به افراد تعلق دارند ، معمولا با مبلمان (صاحبخانه) و لوازم خانگی اجاره داده می شوند
    • آپارتمان ها شامل خدمات عمومی مصرفی می باشند ، از آنجا که صاحب خانه مالک قانونی آپارتمان در نظر مقامات باقی می ماند ، مالک باید خدمات همگانی را پرداخت کنند و مستاجر باید سهم خود را پرداخت کند

    اجاره یک آپارتمان در مسکو

    هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه برای دانشجویای که خواهان زندگی در فضایی مستقل و آرام هستند مقرون به صرفه می شود اگر با هم این کار را انجام دهند ، مخصوصا اگر بورسیه تحصیلی در روسیه را دارید بهتر است برای اجاره کم هم جستجو کنید.

    مسکو دارای آپارتمان های لوکس با امکانات عالی است و افراد می توانند از نزدیک از مناظر دیدنی و جاذبه های این شهر دیدن نموده و به مغازه ها ، ایستگاه های مترو ، بازار ها و رستوران دسترسی داشته باشد.

    اجاره یک آپارتمان در مسکو

    همه آپارتمان های اجاره ایی در روسیه دارای آشپزخانه های کاملا مجهز ، سیستم تصفیه آب ، تختخواب و رختخواب در دسترس است ، ماشین لباسشویی ، همه وسایل و ظروف خانگی مورد نیاز ، نگهبان در ساختمان ، قفل امن ، ثبت ویزا ، اتصال به اینترنت با سرعت بالا تلفن و تلويزيون چند شبکه ای می باشد ، هزینه اجاره یک آپارتمان در مسکو بسته به محل و تعداد اتاق آن متفاوت است و بین 461 تا 538 دلار برای هر ماه می باشد.

    نحوه یافتن آپارتمان برای اجاره در روسیه

    هنگامی که به دنبال یک آپارتمان در خارج از کشور هستیم ، معمولا دوست داریم با موتور های جستجو گر آپارتمان خاص کشور مقصد شروع کنیم . در اینجا با محبوب ترین موتور های جستجو آشنا خواهیم شد.

    • Avito : Avito یکی از محبوب ترین پورتال های املاک در روسیه است . این یک وب سایت جالب برای شروع جستجوی شماست
    • Cian.ru: سایت Cian.ru محبوب ترین وب سایت برای اجاره مسکن در مسکو است
    • Gdeetotdom : Gdeetotdom دارای بسیاری از لیست آپارتمان های موجود است و همچنین آخرین اخبار در بازار املاک و مستغلات در روسیه است
    • IRN: IRN دارای یک صفحه وب بسیار مشغول و یک طراحی سایت ضعیف است . بعد ازجستجو در سایت های بالا از این سایت به عنوان آخرین ابزار می توان استفاده کرد

    بازار مسکن مارک روسیه

    بازار مسکن در روسیه از اوایل دهه 1990 تغییرات مهمی را تجربه کرده است ، یک اقتصاد پر رونق موجب افزایش قیمت ها شده است و در طول 4 سال گذشته آپارتمان مدرن در مراکز شهر در دسترس بوده است.

    هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه به واسطه محل ، وضعیت آپارتمان و نوع ساختمان تعیین می شود ، امروزه آپارتمان متوسط در مرکز شهر 450 دلار یا بیشتر هزینه خواهد داشت ، قیمت آپارتمان های غربی به حدود 1،000-1،600 دلار برای هر ماه و 60 تا 130 دلار در هر روز می باشد.

    در مسکو متوسط هزینه های مسکن 500-800 دلار در ماه و 40-50 دلار در روز برای اقامت کوتاه مدت است ، یک آپارتمان بزرگ و مدرن در مرکز شهر می تواند هزینه ای بالغ بر 4000 دلار در ماه داشته باشد ، به طور کلی نرخ اجاره ماهانه در روسیه از 300-500 دلار تا 800-1200 دلار متغیر است.

    البته توصیه مشاوران موسسات حقوقی مهاجرتی HSA به دانشجویان این است که حتماً در ترم های ابتدایی از خوابگاه استفاده کنید ، چون سبب تعامل بیشتر و آمادگی در یادگیری زبان برای شما می شود.

    انواع آپارتمان ها در روسیه

    انواع آپارتمان ها برای اجاره در روسیه در دسترس هستند که شامل آپارتمان های لوکس ، نوسازی نخبگان (استاندارد بالا) ، سبک غربی ، متوسط بالای “بازسازی آرایشی” و آپارتمان های استاندارد (متوسط و یا کیفیت پایین) است.

    مسکن انحصاری مسکونی ، لوکس و نوسازی نخبه با مواد عالی و طراحی مدرن ساخته شده است ، آپارتمان های غربی مناسب سلیقه های عملی و راحت تر هستند ، مسکن بازسازی شده بسیاری از خانه های روسیه است.

    اگر چه سبک آن به دوران اتحاد جماهیر شوروی بر می گردد ، این آپارتمان ها معمولا تمیز و ساده هستند و اگر برای اقامت کوتاه مدت به روسیه بروید به طور قطع خوابگاه ها گزینه های ارزان تری برای مسکن خواهند بود.

    قوانین اجاره آپارتمان در روسیه

    قانون روسیه طرفدار مستاجر است ، بسته به شرایط قرارداد ، هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه ثابت است و شامل خدماتی مانند آب ، گاز ، سیستم گرمایشی و تلفن می باشد و اگر قیمت ملک افزایش یابد ، اجاره نیز می تواند افزایش یابد.

    سپرده های سپرده 1 ماهه معمول هستند و در برابر اجاره های آخر ماه قرار دارند ، اجاره نامه باید به صورت کتبی باشد و توسط طرفین امضا شود ، قرارداد باید به زبان روسی ، به عنوان زبان مادری خود ، به منظور قانونی قابل اجرا باشد.

    مدت اجاره نامه لزوما نباید در قرارداد مشخص شود ، در این نمونه ، قرارداد به مدت نامحدود محسوب می شود ، در 3 ماه درخواست می تواند توسط مستاجر یا صاحبخانه لغو شود و در یک قرارداد با یک دوره ثابت ، مستاجر می تواند در هر زمان ، با توجه به 1-3 ماه خاتمه یابد.

    قوانین اجاره آپارتمان در روسیه

    صاحبخانه نمی تواند قرارداد را به طور موقت خاتمه دهد مگر آنکه مستأجر قرارداد را نقض کند (به عنوان مثال اگر مستاجر نمی تواند 6 ماه هزینه پرداخت کند) ، معمولا اجاره به صورت ماهیانه یا به صورت سه ماهه پرداخت می شود . در بازار مسکن استاندارد ، اجاره می تواند در دلار و پول نقد رایج باشد

    کار دانشجویی پاره وقت در روسیه

    شورای فدراسیون اصلاحاتی در قانون وضعیت حقوقی بیگانگان در روسیه به تصویب رساند . اکنون تمام دانشجویان خارجی که در دانشگاه های روسیه مشغول به تحصیل هستند می توانند بر اساس ویزای دانشجویی خود به صورت قانونی شاغل شوند.

    دانشجویان محصل در این کشور می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را با کار پاره وقت همزمان با تحصیل تامین کند ، آن ها می توانند در مشاغلی در دانشگاه های محل تحصیل خود ، تدریس خصوصی ، فروشندگی و غیره مشغول به کار شوند و در نظر داشته باشید که برای کار دانشجویی پاره وقت در روسیه مجوز کار مورد نیاز است.

    نحوه اجازه کار مشاغل پاره وقت

    انجام کار دانشجویی پاره وقت در روسیه پس از دریافت مجوز کار مجاز است و تنها در صورتی فرد می تواند تقاضای مجوز کار کند که در یک برنامه تحصیل تمام وقت در یک مؤسسه معتبر روسی ثبت نام کرده باشد ، شرایط و ضوابطی که برای دانشجویان بین المللی برای انجام کار های پاره وقت به کار گرفته می شود:

    • دانش آموز می تواند کار پاره وقت را فقط مطابق آن حرفه ای انجام دهد که در مجوز کار آن ها مجاز است
    • آن ها می توانند فقط در منطقه یا شهر روسیه که دانشگاه آنها واقع شده است مشغول به کار شوند
    • مجوز کار به مدت یک سال اعطا می شود و تا زمانی که ویزای دانشجویی شما معتبر باشد معتبر خواهد بود
    • اگر دانش آموزان شغل خود را تحت مدت مجوز فعلی تغییر دهند ، اجازه آنها برای شغل دیگر نیز معتبر است اما باید در مورد آن به اداره کل مهاجرت اطلاع دهند

    روش دریافت اجازه کار پاره وقت در روسیه

    دانشجو باید از دفتر منطقه ای اداره کل مهاجرت که در دانشگاه خود در روسیه واقع شده است بازدید کند . دفتر منطقه مجاز به صدور مجوز کار برای دانشجویان بین المللی است . از دانشجو خواسته می شود که مدارک زیر را ارسال کند:

    • فرم درخواست اجازه کار
    • پاسپورت معتبر
    • پرداخت هزینه مجوز کار ( برای صدور پروانه کار باید حدود 3500 روبل هزینه بپردازد )
    • قرارداد استخدام
    • گواهی معاینه پزشکی ( تأیید اینکه دانشجو از ایدز ، هیچ بیماری عفونی رنج نمی برد و اعتیاد به مواد مخدر ندارد )
    • نامه تأییدیه از دانشگاه روسی میزبان دانشجو ( تأیید اینکه دانشجو در یک برنامه تحصیلی تمام وقت ثبت نام کرده است )

    صدور پروانه کار 10 روز کاری طول خواهد کشید ، در صورت مشغول به کار شدن هر دانشجویی بین المللی بدون مجوز کار ، وی 2000 تا 5000 روبل جریمه می شود و بلافاصله از کشور اخراج می شود.

    همانطور که مشخص شد کار دانشجویی پاره وقت در روسیه به دانشجویان بین المللی طبق حرفه ای است که توسط اداره مهاجرت و فقط در منطقه محل دانشگاه آنها تعیین می شود ، شغل های پاره وقت زیر به طور کلی برای دانشجویان بین المللی در روسیه مجاز است :

    شغل پیشنهادی دانشگاه های روسیه

    در صورتی که دانشجو به عنوان کارورزی یا دستیار پژوهشی و تدریس در محل دانشگاه خود کار کند ، مجوز کار دانشجویی پاره وقت در روسیه لازم نیست ، معمولا دانشگاه های روسی که دوره های تدریس به زبان انگلیسی را ارائه می دهند ، دانشجوی بین المللی را برای مشاغل نیمه وقت در دانشگاه استخدام می کنند.

    حقوق و دستمزد این مشاغل بالا نخواهد بود اما برای کمک به دانشجو در بدست آوردن پول جیب کافی خواهد بود ، یکی دیگر از مزایای شغل ارائه شده در دانشگاه این است که به رزومه دانشجو ارزش افزوده می کند ، در سیستم آموزشی روسیه دانشجویانی که تجربه کار به عنوان دستیار تحقیق یا تدریس را دارند می توانند خیلی راحت این مقام را کسب کنند ، این کار مربوط به تهیه سخنرانی و تحقیق در مورد سخنرانی با اساتید و واسطه بین معلمان و دانش آموزان است.

    کار دانشجویی آموزش زبان در روسیه

    اکثریت جمعیت در روسیه انگلیسی زیادی بلد نیستند ، دانشجویانی که از یک کشور انگلیسی زبان نیستند اما به زبان انگلیسی تسلط دارند در یافتن شغل تدریس در روسیه مشکلی ندارند ، ممکن است توسط والدین برای فرزندان مدرسه خود استخدام شوند ، همراهان کلاس روسی دانشجو می توانند خدمات خود را برای آموزش آن ها و دیگر افراد خواهان فراگیری زبان انگلیسی ارائه کنند.

    مشاغل تدریس محدود به زبان انگلیسی محدود نمی شود ، افراد بومی ایتالیایی ، چینی ، آلمانی و فرانسوی نیز تقاضای بالایی دارند ، میزان درآمد این شغل در هر ساعت 10 تا 50 دلار می باشد.

    مقاله نویسی ، ترجمه و مشاغل آنلاین در روسیه

    محدودیتی در مورد آزاد کردن شغل و مشاغل آنلاین وجود ندارد ، نوشتن مقاله کار شایع مشترک دانشجویان بین المللی است و این کار دانشجو را ملزم به انجام اثبات مطالعه ، تحقیق برای پایان نامه ، مقالات خلاق یا نوشتن مجلات اینترنتی می کند.

    مورد مشابه برای طراحان وب ، طراحان گرافیک و توسعه دهندگان وب است ، آنها می توانند کار های خود را انجام دهند و در هر پروژه درآمد کسب کنند و حتی خودشان می توانند تولید محتوا را بر عهده بگیرند.

    بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی در روسیه

    شرکت ها دانشجویان جوان و مشتاق کار دانشجویی پاره وقت در روسیه را برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی استخدام می کنند ، زیرا این پدیده امروزه وجود دارد و این دانشجویان بخشی از مشتری هستند.

    آن ها بهتر می دانند که جوانان امروز به چه چیزی جذب می شوند ، آن ها می توانند با سلیقه و انتخاب های هم نسل های خود ، استراتژی را ایجاد کرده و به تبلیغات بازاریابی شرکت ها بپردازند.

    این کار شامل انجام تحقیقات ، ایجاد ایده های خلاقانه در زمینه بازاریابی ، افزایش مشتریان پایه ، خواندن اثبات مطالب و تبلیغات در رسانه های اجتماعی است و میزان درآمد این شغل می تواند در هر ساعت 13 تا 17 دلار باشد.

    دستیار مالی در روسیه

    شغل دستیار امور مالی به دانشجویان ثبت نام شده در برنامه تحصیل تمام وقت مربوط به مدیریت مشاغل ، بانکداری ، اقتصاد ، آمار ، ریاضیات و MBA ارائه می شود ، این کار دانشجویی پاره وقت در روسیه نه تنها برای آینده شغلی دانشجو آموزش می دهد بلکه مبلغ خوبی نیز به او پرداخت می شود.

    دستیار مالی در روسیه

    با وجود سخت کوشی و عملکرد خوب ، حتی ممکن است دانشجویان تا پایان مدرک خود جایگاه شغلی دائمی را در همان شرکت کسب کند . به محل کار آموزی در شرکت های محلی پرداخت می شود.

    فرصت کاری محدود دانشجویان خارجی

    طبق قوانین روسیه ، دانشجویان بین المللی برای اینکه بتوانند به طور قانونی کار دانشجویی پاره وقت در روسیه داشته باشند ، مجوز ویژه ای نیاز دارند . این مجوز فقط برای دانشجویان تمام وقت دانشگاه های دولتی صادر می شود ، بنابراین اگر دانشجوی انتقالی باشد یا موسسه محل تحصیل او توسط دولت معتبر نیست ، هیچ مجوزی برای او صادر نمی شود.

    حتی اگر واجد شرایط دریافت مجوز نیز باشد ، این یک روش بوروکراتیک پیچیده دارد و مجوز فقط به دانشجو امکان می دهد در یک زمینه حرفه ای مشخص شده در سند کار کند و فقط در منطقه ای که دانشگاه در آن واقع شده است.

    موسسه اعزام دانشجو به روسیه

    افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های روسیه لازم است چند ماه قبل از تصمیم گیری و انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل خود تحقیقات خود را شروع کنند و با مشاوران موسه اعزام دانشجو به روسیه مشاوره نموده ، از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های روسیه مطلع شده و با دانشگاه های برتر این کشور آشنا گردند.

    جستجو و انتخاب دانشگاه و یک برنامه تحصیلی متناسب با سلیقه و توانایی های فرد اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیل در روسیه است ، تصور نمی شود این مرحله دشوار باشد چرا که دانشگاه ها و برنامه های بیشماری برای تحصیل در این کشور در دسترس هستند و بدون شک تعدادی از آن ها در بین دانشگاه های برتر در سطح جهان قرار دارد.

    صرف نظر از این که فرد در چه مسیرهایی قصد کار وزندگی دارند ، مطمئنا یک برنامه تحصیل وجود خواهد داشت که با آرزو های او و برنامه های آینده مطابقت داشته باشد.

    اما اگر قبل از شروع مراحل درخواست خود برای تحصیل در این کشور ، به این موضوع فکر نکرده باشید ، پیدا کردن دانشگاه و یک برنامه تحصیلی مناسب ممکن است زمان گیر باشد ، چرا که تعداد زیاد رشته محل های موجود می تواند یکی از دلایل دشواری انتخاب باشد ، بنابراین در این راه می توانید از موسسات مهاجرتی ، حقوقی و اعزام دانشجو به روسیه HSA کمک بخواهید.

    موسسه اعزام دانشجو به روسیه

    آیا موسسات اعزام دانشجو توانمند هستند ؟

    در این مورد باید سوال کرد که شما به دنبال چه چیزی هستنید ؟ موسسات اعزام دانشجو که صرفاً مجوز فعالیت در خصوص دو یا سه کشور محدود را از وزارت علوم دارند نمی توانند مقایسه جامعی در بین کشورهای مختلف برای شما داشته باشند و از طرفی به دلیل اینکه این موسسات اجازه پذیرش و اعزام به دوره های زبان ، دوره های پادفک و مکمل را ندارند شما را به سمت کشورهایی سوق می دهند که نیازی به این موارد نداشته باشد.

    اما موسسات حقوقی و مهاجرتی فعال در کشور که رسالت آن ها مشخص و بر اساس مشاوره های دقیق مهاجرتی می باشند ، تسلط و امکان توضیح در خصوص تمامی دوره ها ، کشورهای منتخب ، نحوه کار دانشجویی و حتی اقامت پس از تحصیل را دارند ، لذا این گونه موسسات در کنار موسسات اعزام دانشجو که در مجموعه بزرگ موسسات برتر HSA گردهم آمده اند می توانند بهترین راهنمای شما باشند.

    مزایا و معایب تحصیل در روسیه

    مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور تلاش می کنند تا علاقه مندان به تحصیل در کشورهای خارجی را با تمامی جوانب مهاجرت تحصیلی آشنا نمایند ، اطلاع از مزیت ها و معایب تحصیل در کشورهای خارجی ، تاثیر خیلی زیادی در آینده شغلی و زندگی فردی شما خواهد داشت ، لذا در این قسمت مقاله از مزایا و معایب تحصیل در روسیه صحبت به میان آورده شده است که مطالعه آن را به علاقه مندان تحصیل در روسیه توصیه می کنیم.

    تحصیل در روسیه همیشه از اولین گزینه های انتخابی دانشجویانی بوده است که به دنبال دانشگاهی با شرایط ورود آسان تر با طیف گسترده ای از برنامه های بین المللی بوده اند ، دانشگاه های روسیه بالغ بر 657 مورد برنامه های پیشنهادی جهت آموزش برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی پزشکی ، دوره های کوتاه مدت در دانشگاه تابستانه و دوره های زبان روسی و غیره را ارائه می دهد.

    مزیت های عمده برای تحصیل در روسیه

    مطالعه مزایا و معایب تحصیل در روسیه ، در ابتدا ما را بر آن می دارد که عمده ترین مزیت های تحصیلی در دانشگاه های روسیه را خدمت علاقه مندان ارائه کنیم . اولین مزیت چشمگیر جهت انتخاب کشور روسیه برای تحصیل ، وجود دانشگاه های معتبر جهانی است.

    طیف وسیعی از دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی در روسیه وجود دارد و متقاضیان بین المللی می توانند از بین 766 دانشگاه در 82 منطقه از Kaliningrad تا Vladivostok یک مورد را انتخاب کنند ؛ 205 رشته ، از ریاضیات و علوم طبیعی تا هنرهای نمایشی.

    به گفته سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) ، روسیه بیشترین جمعیت تحصیل کرده جهان را داراست و در این مورد از کانادا ، ژاپن ، آلمان و ایالات متحده پیشی گرفته است و بیش از نیمی از روس ها تحصیلات عالی دارند.

    بیش از 200،000 نفر از 168 کشور برای تحصیل در دانشگاه های روسیه می روند ، تحصیلات دانشگاهی جامع در روسیه شما می توانید دانش عمیق و بنیادی را در تمام موضوعات کسب کنید اما این کشور بیشتر برای مدارس قوی تحصیلی خود در موضوعات فیزیک ، ریاضیات و علوم طبیعی شهرت دارد.

    هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه روسیه

    همیشه در بررسی مزایا و معایب تحصیل در روسیه ، اشاره به مبحث هزینه های تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، نسبت قیمت و کیفیت تحصیلات در دانشگاه های روسیه بسیار ارزان تر از معادل آن در ایالات متحده آمریکا ، کانادا و انگلستان است و با توجه به سطح آموزش ارائه شده ، دانشگاه های روسی در رقابت با موسسات آموزشی غرب ، از بسیاری از آنان موفق تر هستند.

    هزینه یک دانشجوی مستقر در دانشگاه های اروپایی معمولا 1000 دلار در ماه است در حالیکه در روسیه دانشجویان با نصف این مبلغ زندگی می کنند.

    طبق استانداردهای وزارت علوم و آموزش عالی کشور فدراسیون روسیه در سال 2018 ، بسته به موضوع مورد مطالعه ، هزینه تحصیل در سیستم آموزشی روسیه در دوره های کارشناسی تمام وقت از 89000 روبل در سال ( 1500 دلار آمریکا ) شروع شده بود.

    حداکثر هزینه تحصیل در دانشگاههای معتبر در پایتخت ، به میزان 530،700 روبل در سال (8،800 دلار آمریکا ) بوده است ، اگر از دانشگاه های خارج از مسکو یا سن پترزبورگ استفاده می کنید ، هزینه های تحصیل و اقامت کمتر نیز خواهد بود.

    مزیت تحصیل رایگان در روسیه

    روسیه یکی از معدود کشورهایی است که شهروندان خارجی را قادر به دریافت آموزش رایگان می داند ، هر ساله دولت روسیه چندین هزار بورس تحصیلی ( حق امتیاز ) به دانشجویان بین المللی اعطا می کند.

    برای مثال در سال 2018 ، دانشگاه های روسیه حدودا 15000 عدد مجوز برای تحصیل رایگان در روسیه اختصاص دادند ، ازدیگر مزایای اصلی تحصیل در روسیه ، خوابگاه دانشجویی است که اکثر دانشگاه ها ارائه می دهند ، خوابگاههای روسی به عنوان ” وساگا ” شناخته می شوند.

    علاوه بر این ، برخی از دسته های شهروندان خارجی ، از جمله هموطنان ما ، ممکن است بتوانند برای مکان های تحت پوشش دولت با شرایط مساوی با روس ها درخواست بدهند ، یکی دیگر از این امکانات ، پذیرش برای شرکت در مسابقات دانشگاهی است ، دانشگاه های روسی به طور معمول امکانات ورزشی خوبی دارند و به خوبی برای ارائه فرصت های عالی برای برنده شدن دانشجویان در ورزش ها مناسب هستند.

    امتیاز تحصیل به زبان انگلیسی در کشور روسیه

    فرصت تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی ، برای آندسته از متقاضیان تحصیل در روسیه که زمان یادگیری زبان روسی را نداشته اند مزیت بسیار برجسته ای است ، بدون هیچ مشکلی دانشگاه های روسی برنامه های بیشتر و بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که بالاتر به آن پرداختیم.

    بسیاری از دانشگاه های معتبر مانند MGIMO و دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ برنامه های انگلیسی را برای خارجی ها ارائه می دهند ، حتی روسیه قرارداد بلونیا را با فرض چندین تعهد برای ایجاد فضای آموزشی مشترک جهت گرفتن دیپلم دوگانه انگلیسی و روسی در سال 2003 امضا کرد.

    دیپلم از دانشگاه های روسیه در اکثر کشورها به رسمیت شناخته شده است و علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه های روسیه برنامه های مشترک با دانشگاه های خارجی را اجرا می کنند و دیپلم های دوگانه را به فارغ التحصیلان خود می دهند و به عبارت دیگر با تحصیل در روسیه می توانید یک دیپلم روسی و یک دیپلم از یک دانشگاه اروپایی دریافت کنید.

    اعتبار دانشگاه های روسیه

    دانشگاه ایالتی مسکو بالاترین رتبه را دارد که اجازه ورود را به هر کسی نمی دهد و شرایط پذیرش آن تقریبا سخت تر است ، این بحث مسلما بیشتر مربوط به این واقعیت است که اکثر دانشگاه ها اخیرا تنها سیستم استاندارد آمریكایی را پذیرفته اند و برخی از دانشگاه ها آزمون های ورودی اختصاصی برگزار می کنند.

    گذراندن دوره پادفک می تواند یکی از معایب تحصیل در روسیه به شما بیاد ، دانشگاه های روسیه تمایل دارند دوره هایی را فقط در یک یا دو موضوع اصلی ارائه دهند که یکی از عواملی است که صرفنظر از اخلاق کاری یا کیفیت آموزش که در آن وجود دارد مانع از حرکت آنها به بالاترین رتبه بندی در جهان می شود.

    مافیا در روسیه

    ما اینجا هستیم تا شما را با تمامی حقایق درباره مزایا و معایب تحصیل در روسیه روبرو کنیم ، اکثر غربی ها حداقل تعداد انگشت شماری نکته منفی در مورد روسیه را باور دارند که بعضی از آنها را متزلزل می کند.

    مافیا در روسیه

    مهم ترین موضوع فاشیسم و مافیا است که در هنوز در خیابان های روسیه احساس می شود ، همچنین مافیا در خیابان تقریبا قطعا نمی شود ، در عین حال اگر بخواهیم صادقانه بگوییم مسکو دارای میزان جرم کمتر از دو شهر نیویورک و لندن است.

    این روزها مافیا ماهی بزرگتر را به سرخ کردن می کشد ! صحبت کردن با مردم محلی تقریبا قطعا تاثیر مثبتی بر چگونگی دیدن روسیه و جهان ، حداقل در شرایط درک دیدگاه های مختلف خواهد داشت ، دیدن آن در زندگی واقعی نیز ممکن است برخی از پوشش غربی روسیه را به نظر کمرنگ کند.

    اگر شما فقط در مسکو یا سن پترزبورگ باشید می توانید از زندگی شبانه روزی این شهرها استفاده کنید ، در شهرهای کوچک روسیه هیچ چیز کاملا شبیه احساس پویایی و هیجان وجود ندارد.

    ویزای دانشجویی روسیه

    اگر می خواهید در روسیه تحصیل کنید به یک ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت ، این یک فرآیندی است که معمولا توسط موسسه های حقوقی و مهاجرتی معتبر انجام می شود ، البته خود شما نیز می توانید با مراجعه مستقیم به سفارت روسیه در شهر تهران اقدامات درخواست ویزای تحصیلی روسیه را انجام دهید.

    شما برای اینکه بتوانید درخواست ویزا بدهید باید دعوتنامه معتبر از دانشگاه یا کالج در روسیه را داشته باشید ، نکته مهم این است که پذیرش از دانشگاه به تنهایی برای سفارت قابل قبول نمی باشد و شما باید از اداره اقامت و پلیس شهری که دانشگاه در آن هست دعوتنامه لازم را دریافت کنید.

    دعوتنامه ، اصل گذرنامه ، فرم تکمیل شده سفارت و مبلغ 120 دلار ( در سال 2020 ) برای صدور ویزای دانشجویی را باید به سفارت بدهید تا بعد از بررسی در طول مدت یک هفته ، ویزای شما صادر و در اختیارتان قرار بگیرد ، صدور این ویزا به صورت عادی می باشد و اگر شما می خواهید سریع تر و در مدت یک روز ویزای شما صادر شود باید مبلغ دو برابر به سفارت پرداخت کنید تا ویزای فوری برای شما صادر گردد.

    ویزای دانشجویی روسیه

    بعد از ورود به روسیه با ویزای تحصیلی

    در ابتدای کار به شما ویزای سه ماهه داده شده است که بر اساس تاریخ ورود و اتمام درج شده روی دعوتنامه شما می باشد و باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر زودتر از تاریخ ورود درج شده در ویزای خود بخواهید بلیط تهیه کنید ، ایرلاین مورد نظر در هنگام صدور کارت پرواز متوجه شده و برای شما کارت پرواز صادر نخواهد کرد.

    بنابراین بعد از اتمام تارخ ویزا در داخل کشور روسیه شما باید ویزا را تمدید کنید که برای آن باید رجیستری محل اقامت خود را به اداره پلیس ارائه کنید ، شاید کار سختی به نظر برسد ، اما مشاوران و راهنمایی های آن ها در کشور روسیه از سوی موسسات معتبر HSA راه گشای مطمئنی برای شما خواهند بود.

    اقامت روسیه پس از تحصیل

    تبدیل ویزای دانشجویی روسیه به صورت خودکار به مجوز کار در روسیه پس از اتمام تحصیلات در آنجا امکان پذیر نیست و دانشجویان برای دستیابی به اجازه کار و اقامت روسیه پس از تحصیل باید یک قرارداد کار داشته باشند.

    حتی اگر قرارداد کاری روسیه داشته باشد مجبور است از قلمرو روسیه خارج شود و با مجوز کار دوباره وارد کشور شود ، انواع مجوز کار روسیه که برای فارغ التحصیلان قابل اجرا می باشد ، مجوز استاندارد کار روسی ، ویزای مهاجرت با مهارت و ویزای کاری است که برای دستیابی به هر نوع اجازه کار ، کارفرما نامه دعوت نامه ای را از طریق اداره کل امور مهاجرت (GUVM) ارسال می کند.

    انواع مجوز های کار برای روسیه

    اقامت روسیه پس از تحصیل برای کار نیاز به یک قرارداد کار ضروری دارد ، براساس قرارداد کار و صلاحیت فرد ، کارفرمای شما از طریق اداره کل امور مهاجرت ( GUVM ) از طرف شما درخواست اجازه کار می کند.

    مجوز کار استاندارد روسیه به نامزد های متعلق به کشور هایی غیر کشور های عضو CIS اعطا می شود ، اعتبار ویزای این نوع مجوز کار تا زمان قرارداد کاری شما است ، در ابتدا به متقاضی ویزای یک ساله اعطا می شود که می تواند هر سال بر اساس قرارداد کار تمدید شود.

    متقاضی می تواند پس از گذراندن مدت یک سال در این کار اجازه اقامت موقت روسیه را دریافت کند ، این نوع مجوز کار برای متخصصان کاملا ماهر و دارای حقوق ماهیانه بیش از 1 میلیون روبل قابل استفاده است و این اجازه کار سه سال اعتبار دارد و متقاضی می تواند همسر ، فرزندان و والدین خود را دعوت کند.

    انواع مجوز های کار برای روسیه

    مجوز کار روسیه برای خود اشتغالی

    یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در روسیه ، خود اشتغالی است که مراحل اجازه کار برای خود اشتغالی نیز تقریباً مشابه سایر مجوز های کاری است ، به جز درخواست آن که توسط خود متقاضی در GUVM درخواست می شود.

    این متقاضی به یک سازمان پشتیبانی مستقر در روسیه یا شهروند روسیه نیاز دارد تا نامه ای را برای منافع تجاری خود به روسیه دریافت کند ، نامه مقدماتی به جای نامه ارسال شده توسط کارفرمایان توسط متقاضی ارسال می شود و در نامه مقدماتی جزئیات کسب و کار و مزایای آن برای روسیه بیان شده است.

    مدارک لازم اجازه کار در روسیه

    کارفرمایی که به فرد کار می دهد مسئولیت رسیدگی به این روند را دارد ، دفتر GUVM از فرد متقاضی کار خواسته مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز کار را تحویل دهد و این مدارک شامل:

    • عکس پاسپورتی کارمند
    • گذرنامه معتبر یا شناسه کارمند
    • کپی گواهینامه های صلاحیت دانشگاهی
    • گواهی معاینه پزشکی (متقاضی نباید از HIV یا هرگونه بیماری عفونی رنج ببرد)
    • اثبات پرداخت هزینه ویزا

    GUVM در صورت تصویب درخواست مجوز کار كه توسط كارفرمای فرد تأیید شده است دعوت نامه ای را برای فرد صادر می كند ، عمل اقامت با مراجعه به سفارت روسیه یا کنسولگری در نزدیکی منطقه فرد در کشور خود و ارائه مدارک زیر شروع می شود:

    • فرم درخواست ویزا اجازه کار
    • گذرنامه متقاضی
    • نامه دعوت نامه توسط GUVM برای شما ارسال شده است . نامه ای از کارفرمای مورد نظر خود ، جزئیات قرارداد ، جزئیات کار ، محل کار و تاریخ قرارداد
    • گواهی معاینه پزشکی ( تأیید اینکه فرد از نظر پزشکی سلامت هست و از هرگونه بیماری عفونی عاری است )
    • ممکن است برای اسکن بیومتریک به سفارت روسیه فراخوانده شود
    • روند صدور مجوز کار 20 روز طول خواهد کشید
    • پس از دریافت مجوز کار و ورود به روسیه ، باید در یک هفته محلی از ورود به کشور در دفتر GUVM محلی ثبت نام کرد

    سوالات تحصیل در روسیه از موسسات اچ اس ای

    دوره پادفک یا پاتفک در روسیه چیست؟

    دوره قبل از ورود به دانشگاه های روسیه برای تحصیل به زبان روسی هست که متقاضیان دوره لیسانس و رشته های علوم پزشکی باید بگذرانند.

    آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد؟

    در مقع لیسانس دانشگاه ها و رشته های کمی وجود دارد ، برای مقاطع بالاتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد.

    بهترین دانشگاه های روسیه کدام ها هستند؟

    دانشگاه لومونوسف و دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ جزو قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های این کشور می باشند.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه های روسیه چقدر است؟

    تحصیل در دانشگاه های این کشور جزو ارزان ها هست و در حدود 2000 دلار تا 6000 دلار در سال برای رشته های غیر پزشکی می توان در نظر گرفت.

    برای ویزای تحصیلی روسیه باید نامه تمکن مالی از بانک داشته باشیم؟

    تا سال 2019 این مورد جزو مدارک درخواستی سفارت روسیه نبوده است و می توانید اطلاعات به روز را از موسسات HSA بدست آورید.

    آیا امکان اقامت بعد از تحصیل در روسیه وجود دارد؟

    بله – شما می توانید با بستن قرارداد کاری و دعوتنامه کاری از یک کارفرما ، ویزای کاری گرفته و اقامت کاری دریافت کنید.

    آیا در روسیه می توان آپارتمان اجاره کرد؟

    شما می توانید به صورت یک نفره یا با دوستان خود نسبت به اجاره آپارتمان اقدام کنید که البته توصیه مشاوران HSA ماندن در خوابگاه می باشد.

    برای اطلاع از چگونگی درخواست برای تحصیل در روسیه و ویزای تحصیلی این کشور پهناور با مشاوران موسسات برتر hsa تماس بگیرید ، این مشاوران در زمینه حقوق مهاجرت تحصیلی از تجربه بالایی برخوردار هستند و تاکنون مشاور متقاضیان زیادی برای درخواست هایی همچون تحصیل در آلمان به عنوان گزینه ای تقریباً مجانی بوده اند ، پس با اطمینان خاطر می توانید امور مهاجرتی خود را به مشاورین موسسات همکار ما در شهرهای تهران ، شیراز و سایر نقاط کشور بسپارید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.