تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    روسیه کشوری با تحصیلات عالی و سنت آکادمیک طولانی است . دانشمندان بزرگ و موفقی با تحصیل در روسیه پرورش و تربیت شده اند که دریافت کننده تعدادی جایزه نوبل هستند . در سال های اخیر ، روسیه تلاش زیادی برای ارتقاء سیستم آموزش عالی خود و گسترش آن به دانشجویان خارجی انجام داده است . حداقل پنج دانشگاه روسی در بین بالاترین رتبه در رتبه بندی معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارند . در این مقاله موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه را مورد بررسی قرار داده و به معرفی این دانشگاه خواهد پرداخت .

    دانشگاه دولتی مسکو یا دانشگاه لومونوسف روسیه یکی از بزرگترین موسسات آموزشی سنتی در روسیه است و در تقریبا تمام شاخه های علوم و علوم انسانی مدرن فعالیت دارد . دانشجویان آن ممکن است یکی از 57 رشته تحصیلی را انتخاب کنند ، در حالی که دانشجویان دکترا ممکن است در 168 حوزه تخصصی در این دانشگاه تحصیل کنند .

    بررسی تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه

    روسیه دارای 766 دانشگاه در 82 منطقه از کالینینگراد تا ولادیوستوک است . آموزش عالی توسط موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی ارائه می شوند . دانشگاه های کلاسیکی که وجود دارند بر حرفه های گوناگون از مهندسی تا زبان شناسی تمرکز دارند و دانشگاه های تخصصی روسیه بر فناوری ، علوم انسانی یا پزشکی متمرکز هستند .

    یکی از دانشگاه های این کشور دانشگاه لومونوسف است که به عنوان دانشگاه دولتی مسکو شناخته می شود . این دانشگاه دارای بلند ترین ساختمان آموزشی در جهان است و برترین موسسه آموزش عالی روسیه و معتبرترین دانشگاه جماهیر شوروی سابق محسوب می شود .

    دانشگاه ایالتی مسکو یک دانشگاه پژوهشی مختلط و علمی است که در مسکو ، روسیه قرار دارد . این دانشگاه در تاریخ 23 ژانویه سال 1755 توسط لومونسوف تاسیس شد . MSU بعد از لومونسوف در سال 1940 تغییر نام داد و سپس به عنوان دانشگاه لومونسوف شناخته شد .

    دانشگاه ایالتی مسکو قدیمی ترین موسسه آموزشی روسیه است . روز تاسیس این دانشگاه یعنی 12 ژانویه به عنوان روز دانشجو در روسیه جشن گرفته می شود . سال 2005 با جشن و بیش از 900 رویداد ویژه به دویست و پنجاهمین سالگرد دانشگاه لومونوسف مشخص شد . یک کتابخانه جدید ، یک دانشکده جدید پزشکی و یک کلینیک مدرن دانشگاه این رویداد ویژه را مشخص می کنند .

    در میان فارغ التحصیلان و استادان ، برندگان جایزه نوبل و دانشمندان شناخته شده جهان وجود دارند . دانشگاه دولتی مسکو شامل تعدادی از موسسات تحقیقاتی علمی است که در زمینه های مهم علوم مدرن فعالیت دارند . تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد .

    دانشجویان دانشگاه لومونوسف روسیه

    طبق برآورد دقیق انجام شده توسط تیم ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده شده برای تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه از جمله دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و پاره وقت 40.000 دانشجو است . کارکنان این دانشگاه شامل بیش از 8.500 استاد ، استادان همکار و همکاران پژوهشی هستند .

    در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان 5000 نفر از 80 کشور جهان است . هر ساله دانشگاه مسکو حدود 4000 دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان ثبت نام می کند .

    دانشگاه ایالتی مسکو دارای موافقت نامه هایی با سازمان های بین المللی پیشرو ( مانند یونسکو ، بانک جهانی ) ، عضو بسیاری از انجمن های بین المللی است و بیش از 300 موافقت نامه را با دانشگاه های تمام قاره امضا کرده است . دانشگاه لومونوسف مرکز همکاری بین دانشگاه ها در قلمرو شوروی سابق است .

    دانشکده های دانشگاه لومونوسف روسیه

    دانشکده های دانشگاه لومونوسف روسیه

    تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه شامل کلاس های شبانه توسط دانشکده های اقتصاد ، تاریخ ، روزنامه نگاری ، فلسفه ، روانشناسی و جامعه شناسی است در حالی که دانشکده روزنامه نگاری برنامه های مکاتبات را ارائه می دهد . دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده مکانیک و ریاضیات ، دانشکده ریاضیات و Cybernetics محاسباتی ، دانشکده فیزیک ، دانشکده شیمی ، دانشکده علوم مواد ، دانشکده زیست شناسی .

    دانشکده مهندسی زیست شناسی و بیوانفورماتیک ، دانشکده علوم خاک ، دانشکده زمین شناسی ، دانشکده جغرافیا ، دانشکده پزشکی پایه ، دانشکده تاریخ ، دانشکده زبان شناسی ، دانشکده فلسفه ، دانشکده اقتصاد ، دانشکده حقوق ، دانشکده روزنامه نگاری ، دانشکده روانشناسی ، موسسه کشورهای آسیایی و آفریقایی ، دانشکده جامعه شناسی ، دانشکده زبان های خارجی و مطالعات منطقه ، دانشکده مدیریت دولتی ، دانشکده سیاست جهانی .

    دانشکده علوم سیاسی ، دانشکده هنرهای زیبا و هنری ، دانشکده مطالعات جهانی ، دانشکده آموزش و پرورش ، مدرسه عالی مديريت بازرگاني ، دانشکده فیزیک و شیمی ، مدرسه اقتصاد مسکو ، دانشکده عالی ترجمه و تفسیر ، دانشکده عالی مدیریت دولتی ، دانشکده عالی حسابرسی عمومی ، دانشکده عالی اداری و نوآوری ، مدرسه عالی مدیریت بازاریابی نوآورانه ، دانشکده علوم اجتماعی معاصر ، دانشکده عالی تلویزیون ، دانشکده تربیت بدنی و دانشکده آموزش نظامی است .

    شهرت آکادمیک دانشگاه لومونوسف روسیه

    این دانشگاه دارای ارتباطات خوبی با برجسته ترین دانشگاه های خارج از کشور است ، دانشجویان و استادان را با موسسات بین المللی پیشرو در زمینه آموزش عالی مبادله می کند . این مرکز دوره های جمعیت شناسی یونسکو ، دوره های هیدرولوژی یونسکو ، مرکز بین المللی بیوتکنولوژی ، مرکز بین المللی لیزر ، دوره های آموزشی یا سمینارهای روسی را به عنوان یک زبان خارجی اداره می کند .

    در سال 1991 ، کالج دانشگاه فرانسوی ، دانشگاه روسی- آمریکایی و موسسه علوم و فرهنگ آلمان افتتاح شد . این دانشگاه به بیش از 60 دانشمند ، دیپلمات و سیاستمدار از خارج کشور درجه افتخاری اختصاص داده است . بسیاری از محققان برجسته دانشگاه و دانشمندان دانشگاه های خارجی از رشته های افتخاری این دانشگاه برخوردار می شوند .

    دانشگاه دولتی مسکو یکی از معتبر ترین موسسات آموزش عالی در روسیه است و داری الزاماتی برای ورود دانشجویان جدید می باشد . دانشگاه لومونسوف مسکو ( MSU ) در بین 100 دانشگاه برتر جهان و 50 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد .

    شهرت آکادمیک دانشگاه لومونوسف روسیه

    پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه لومونوسف روسیه

    در سیستم آموزشی روسیه دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 ساله است . متقاضیان بر اساس نتایج امتحانات ورودی ( دو آزمون ورودی ) در این دانشگاه ثبت نام می شوند . مراحل ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه شامل :

    • مرحله اول – انتخاب دانشکده محل تحصیل و تماس با آن
    • مرحله دوم – سفر به روسیه و ارائه تمامی مدارک اصلی خود
    • مرحله سوم – تهیه تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشکده مورد نظر
    • فرم درخواست
    • مدارک تحصیلی (دیپلم دبیرستان) با ترجمه رسمی به زبان روسی ؛
    • کپی رسمی پرونده تحصیلی با ترجمه رسمی به زبان روسی ؛
    • بیانیه های معادل گواهی تحصیلات (برای گواهینامه خارج از فدراسیون روسیه)؛
    • گواهی سلامت پزشکی
    • نتیجه آزمایش ایدز
    • گذرنامه با ویزا و کارت مهاجرت
    • شش قطعه عکس
    • دانشکده دارای حق درخواست اطلاعات اضافی است .
    • مرحله چهارم – قبولی در آزمون ورودی
    • مرحله پنجم – دریافت دعوت نامه
    • مرحله ششم – موافقت نامه با دانشکده ؛ بر اساس این توافق نامه فرد باید
    • تمام امتحانات را با موفقیت سپری کند
    • اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارائه کند
    • هزینه تحصیل را پرداخت کند

    هزینه پذیرش و تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه

    • شهریه تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه 2500 تا 5000 روبل برای هر سال تحصیلی
    • هزینه مسکن در خوابگاه دانشجویی – از 4100 تا 13000 روبل در ماه ( بستگی به شرایط زندگی ) دارد .
    • هزینه گواهی پزشکی و آزمایش ایدز – از 4500 روبل
    • بیمه درمانی یا قرارداد خدمات پزشکی – از 8500 روبل

    مقاله ای با عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه در همین وبسایت توسط مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC بررسی شده است که شما را به مطالعه آن مقاله هم دعوت می کنیم .

    همکاری بین المللی دانشگاه های روسیه

    همکاری بین المللی دانشگاه های روسیه

    جهان علمی امروزه ذاتا بین المللی است . دانشگاه دولتی مسکو همکاری های علمی بین المللی در عرصه های تحرک دانشگاهی ، مشارکت های علمی ، برنامه های دیپلم دو طرف و برنامه های آموزش زبان های خارجی ، همکاری با انجمن های بین المللی و آغاز انجمن های بین المللی با مشارکت دانشگاه های روسی و خارجی ، حمایت از مراکز زبان بین المللی در روسیه و ارتقای زبان و فرهنگ روسی در خارج از کشور را توسعه می دهد .

    بیش از 10.000 دانشجوی خارجی ، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، کارورزان از 90 کشور سالانه از دانشگاه دولتی مسکو برای آموزش و مشارکت در برنامه های مشترک علمی بازدید می کنند . حدود 2500 دانشجو در شاخه های خارجی دانشگاه مسکو در آستانه (قزاقستان) ، تاشکند (ازبکستان) ، باکو (آذربایجان) ، دوشنبه (تاجیکستان) ، ایروان (ارمنستان) ، کوپر (اسلوونی) تحصیل می کنند .

    بیش از 300 دانشجوی کارشناسی و فارغ التحصیل در دانشگاه MSU-BIT در شنژن (چین) ، که به طور مشترک توسط دانشگاه ایالتی مسکو و موسسه فناوری پکن در سال 2017 تاسیس شده است ، تحصیل می کنند .

    در این مقاله که با تلاش موسسه مهاجرتی MIC جمع آوری شده تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه بررسی و مراحل پذیرش در این دانشگاه بیان گردید . برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص جزئیات تحصیل در خارج از کشور با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز ایران در ارتباط باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.