تحصیل در خارج از کشور

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در خارج از کشور را می توان یک گزینه سهل ممتنع دانست ، یعنی در عین اینکه می تواند انتخاب سختی باشد ، با تحقیق و انتخاب مسیر درست به راحتی می توانید آن را پایه ریزی و اجرا کنید.

    بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در کشورهای دیگر به دلیل نداشتن تمکن مالی از پذیرش دانشگاه های خارج از کشور دلسرد می شوند ، البته در بسیاری از کشور های جهان شهر های مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی وجود دارد.

    تحصیل در خارج از کشور سبب خلق فرصت ها و پیشنهاد های کاری از سوی کارفرمایان می شود ، مهاجرت تحصیلی یکی از روش های عالی و ساده برای مهاجرت است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان سراسر جهان به ویژه دانشجویان ایرانی با انتخاب یکی از دانشگاه های خارج از کشور و اخذ پذیرش از آن برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

    بسیاری از دانشجویان ایرانی مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند ، اما بعضی از آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند و پیدا کردن مسیر صحیح برای رسیدن به هدف چگونه می باشد.

    افراد باید بر اساس علایق ، شایستگی ها ، توانایی های خود بهترین دانشگاه و بهترین کشور را انتخاب کنند ، البته مواردی مانند هزینه تحصیل ، آب و هوا ، زیبایی های طبیعی ، مهمان نوازی و غیره بر محبوبیت کشور ها تاثیر گذار است.

    باور کنید یا نه ، این امکان وجود دارد که با کمترین بودجه در خارج از کشور تحصیل کنید ! برخی از بهترین مکان ها هستند که در آن هزینه های تحصیلات کم است و یا حتی شهریه ای برای تحصیلات وجود ندارد.

    شرایط ورود به یک کشور از طریق ویزای تحصیلی با کشور دیگر تفاوت دارد و آگاهی از این شرایط نیز در موفقیت متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بسیار موثر می باشد ، همه آن چیزی که شما نیاز دارید یک تحقیق کوچک و صبور بودن است و شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید بدانید که مهاجرت نیاز به صبر دارد.

    مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای کمک به شما در روند یافتن برنامه ایده آل بین المللی ، برنامه های مشاوره ای رایگان تلفنی دارند ، مقاله ذیل نیز مشاوره ای کوچک جهت تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی است که از سوی همکاران ما تهیه شده است.

    آماده تحصیل در خارج از کشور هستید ؟

    هنگامی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرید ، باید خود را آماده کنید تا با چالش های احتمالی مواجه شوید ، همه ما روزهایی را میبینیم که خسته ایم و می خواهیم از ادامه دادن صرف نظر کنیم ، خودتان را به سمت هدف تان ترغیب دهید.

    تحصیل در سایر کشورها یک راه عالی برای توسعه مهارت های اجتماعی ، علمی و زبان های دیگر است و سبب افزایش تجربه دانشگاهی فرد می شود که می تواند افزایش فرصت های شغلی برای فرد را به دنبال داشته باشد ، چرا که کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که روش های مختلفی برای گسترش تجربه خود دارند.

    همانطور که گفته شد دریافت ویزای تحصیلی الزامی است و به موجب این ویزا دانشجویان محصل در اغلب کشور های جهان می توانند در مدت اقامت خود در کشور محل تحصیل به صورت پاره وقت مشغول به کارشوند و از این راه خود را برای ورود به بازار کار آماده سازند.

    فراموش نکنید که اهداف شما چه چیزی است و هرگز آنها را نپوشانید ! در ادامه توصیه های مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای تحصیل در خارج از کشور آورده شده است که باید در رعایت آنها کوشا باشید تا بتوانید به هدف تان برسید.

    حفظ آرامش جهت اخذ ویزای دانشجویی

    در سالهای اخیر برای ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور ویزای دانشجویی یک مسئله بزرگ و یک روند استرس زا به خصوص برای کشورهایی نظری آلمان ، فرانسه ، اتریش و کانادا بوده است ، در اینجا چند نکته برای کاهش استرس شما در طول روند ویزا وجود دارد که رعایت آن را به شما توصیه می کنیم؛

    • به فهرست اسناد مورد نیاز و تمام مشخصات دقیق در مورد عکس و فرم ها توجه کنید
    • اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را شب قبل از مصاحبه آماده کرده اید و دقیقا در زمان مصاحبه در سفارت حضور دارید
    • به طور معمول ، گرفتن ویزا مدتی طول می کشد ، به خصوص در فصل ثبت نام سفارت ها بسیار شلوغ می باشند و بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی دارید تا در مورد مهلت مقرر نگرانی نداشته نباشید

    درک زمان فرآیند پذیرش دانشگاه ها

    دانشجویان ایرانی دقیقا از روزی که برای یک کالج یا دانشگاه در خارج از کشور درخواست دادند ، باید یاد بگیرند که وقت شناس باشند و موارد زیر را به دقت رعایت کنند؛

    • تا آخرین لحظه چیزی را ترک نکنید و تکمیل اسناد خود را لغو نکنید
    • به مهلت ها توجه داشته باشید ، بهتر است که هرچه زودتر اسناد خود را به مدرسه یا دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید
    • به خاطر داشته باشید که پیش آمدهای غیر منتظره زیادی می تواند اتفاق بیفتد و شما نمی خواهید فرصت تحصیل در خارج از کشور را از دست بدهید
    • فرآیند پذیرش زمان می برد و شما باید در طول این فرایند منتظر بمانید ، بنابراین سعی کنید تا زمانی که جوابی از دانشگاه می شنوید ، زندگی خود را به طور معمول ادامه دهید
    درک زمان فرآیند پذیرش دانشگاه ها

    نگرانی از هزینه های تحصیل در خارج از کشور

    در حالی که هزینه های دانشگاه در بسیاری از نقاط جهان همچنان افزایش می یابد ، برخی از شما ممکن است فکر کنید که کسب مدرک تحصیلی شناخته شده در کشور خود یا خارج از کشور ، بدون داشتن مبلغ بسیار بالای از ارز خارجی در اختیار شما ، یا بدون دریافت بورس تحصیلی ، صرفا غیرممکن است.

    بدون شک شما خوشحال خواهید شد اگر بدانید که لزوما این گونه نیست و بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان هستند که دانشجویان قادر هستند به صورت رایگان یا با مقادیر بسیار مقرون به صرفه ای از شهریه ها تحصیل کنند.

    شما ابتدا باید لیست بهترین کشور برای تحصیل رایگان را مطالعه کنید و سپس بدانید که کدام کشور با شرایط شما بیشتر مطابقت دارد ، در زیر گزینه هایی از کشورهای با هزینه تحصیلات رایگان یا بدون شهریه را برای شما تهیه کرده ایم که با مطالعه ی آن از جزئیات مربوط به واجد شرایط بودن و هزینه های فعلی ( پایین ) دانشگاهی نیز آگاه می شوید.

    بنابراین اگر همچنان شما در مورد هزینه های تحصیلی و گران بودن آنها نگران هستید ؟ کافیست کمی زمان برای تحقیقات و جستجو در سایت های دانشگاهی صرف کنید ، می توانید فرصت های خوبی از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی جهت تحصیل در خارج از کشور پیدا کنید.

    برخی از دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشجویان ایرانی را ارائه می دهند ، برای اطلاعات گسترده تر در این خصوص لطفا با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC صحبت کنید.

    نگرانی خانم های ایرانی در خارج از کشور

    بسیاری از دختران ایرانی از تحصیل در خارج از کشور می ترسند ، از آنجایی که برخی از آنها استقلال و آزادی زندگی را تجربه نکرده اند می ترسند که تنها و دور از خانواده هایشان زندگی کنند.

    توصیه ما به تمام دختران ایرانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند این است که جرات فراتر رفتن از منطقه راحت خود را داشته و قوی باشند ! زندگی و تحصیل به شما کمک می کند تا رشد کنید و تجربیات هیجان انگیز زیادی به شما می دهد.

    شانس گرفتن آزادی و استقلال را از دست ندهید ، نگران نباشبد شما زمانی هم که در خارج از کشور هستید از سوی عزیزانتان حمایت می شوید زیرا شما با خانواده تان ارتباط برقرار می کنید و حتی شما با دانشجویان بین المللی ملاقات خواهید کرد و دوستان زیادی پیدا خواهید کرد و آنها را دوست خواهید داشت.

    تفاوت های فرهنگی ایران با دیگر کشورها

    ایران یکی از قدیمی ترین فرهنگ ها در جهان است و این موضوع می تواند مردمش را نسبت به پذیرش فرهنگ های دیگر کمی بی میل کند ، هر کشوری سنت و فرهنگ خاص خود را دارد و پذیرش فرهنگ و زبان می تواند برای دانشجویان تجربه بین المللی لذت بخشی را به ارمغان بیاورد.

    برای تغییر پیدا کردن آماده باشید و خودتان را با فرهنگ جدید تطبیق دهید ، در مورد فرهنگ جدید اطلاعات کسب کنید و دیگران را در مورد جنبه های مثبت فرهنگ خود آگاه کنید ، انعطاف پذیر بودن برای تغییر به این معنی نیست که شما فرهنگ و کشور خود را فراموش کرده اید ، بلکه به این معنی است که شما به تنوع فرهنگی احترام می گذارید.

    برنامه پشتیبان هنگام تحصیل در خارج از کشور

    تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید ، شما هرگز نمی دانید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و به عبارت دیگر ، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک موضوع سیاسی یا بحران مالی بر برنامه های شما تأثیری نداشته باشد.

    توجه داشته باشید که ممکن است که ویزای شما رد شود یا دانشگاهی که انتخاب کرده اید به شما اجازه پذیرش ندهد ، بنابراین آماده بوده و یک برنامه پشتیبان داشته باشید.

    حداقل برای بیش از یک یک دانشگاه در حداقل دو کشور درخواست بدهید ، به این ترتیب شما می توانید اطمینان حاصل کنید که بدون توجه به آنچه اتفاق می افتد ، به هدف خود برای تحصیل در خارج از کشور برسید.

    در چند سال گذشته تغییرات بزرگی در روند تحصیل در خارج از کشور رخ داده است و بسیاری از کشورها حضور خود را برجسته تر کرده اند ، در حالی که کشورهای اصلی در شمار ثبت نام های بین المللی دچار کاهش تقاضا شده اند.

    وابستگی احساسی ایرانیان به کانون خانواده

    خانواده یک مفهوم قوی در میان ایرانیان است و اکثر ایرانی ها به لحاظ احساسی به خانواده هایشان وابسته هستند ، در حقیقت آن ها حتی نمی توانند مدت زمان طولانی از خانواده خود دور بمانند و به منظور تحصیل در خارج از کشور باید برای چالش های احتمالی به خصوص از دست دادن موقتی دوستان و خانواده خود آمادگی داشته باشید.

    وابستگی احساسی ایرانیان به کانون خانواده

    به یاد داشته باشید که دلتنگ شدن برای خانواده بخشی از سفر شما است ، همه ما خانواده هایمان را دوست می داریم و ترک کردن آنها برای تحصیل ما را به افراد بدی تبدیل نخواهد کرد ، آنچه شما می توانید انجام دهید این است که این تغییر را بپذیرید و بهترین کار را برای لذت بردن از سفر تحصیلی خود انجام دهید و در نهایت ، هنگامی که دوباره خانواده تان را می بینید قدرشان را بیشتر می دانید.

    ارزان ترین شهر های جهان برای دانشجویان خارجی

    اگر چه تحصیل در یک شهر با کیفیت و مقرون به صرفه غیر ممکن به نظر می رسد اما شدنی است و در برخی از شهر های جهان امکان تحصیل در دانشگاه های با کیفیت با صرفه هزینه کم وجود دارد.

    یکی از شش شاخص مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات در مورد تحصیل در خارج از کشور ، مقرون به صرفه بودن تحصیل و زندگی در این کشور بر اساس ارزیابی هزینه های شهریه و هزینه های زندگی در شهر های مختلف جهان است.

    تحصیل در سن پترزبورگ روسیه

    سنت پترزبورگ روسیه دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است و بندر مهم روسیه در دریای بالتیک ، دارای یک نظام سیاسی فدرال است ، دارای آب و هوای مرطوب قاره ای است و شهر زیبای غنی از نظر فرهنگی است و سنت پترزبورگ روسیه به خاطر مکان های تاریخی و ساختمان های تاریخی اش در سطح جهان شناخته شده است.

    همچنین دارای برخی از بالاترین رتبه های دانشگاهی در کشور ، از جمله دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ که به طور مرتب در 300 رتبه بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه QS قرار داشته است.

    این شهر همچنین در رتبه هفتم برای ارزان ترین شهر های جهان برای دانشجویان خارجی در بهترین جدول میزبان دانشجویان خارجی و در سیزدهم در رتبه بندی کلی قرار دارد و طبق نظرسایت Numbeo انتظار می رود هزینه زندگی ماهانه در این شهر به طور معمول به 539.46 دلار ( بدون اجاره ) باشد ، در این زمینه و برای دانستم جزئیات هزینه های هر رشته تحصیلی با ما در موسسه مهاجرتی MIC در تماس باشید.

    تحصیل در شهر نووسیبیرسک روسیه

    نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ است ، این شهر به عنوان پر جمعیت ترین شهر در منطقه آسیایی روسیه قرار دارد و بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت دارد ، آب و هوای این شهر به دلیل نزدیکی به منطقه سیبری سرد است.

    این شهر در رتبه 96 در بهترین شهر های دانشجویی جهان قرار دارد و بر اساس شاخص مقرون به صرفه بودن به عنوان ششمین شهر شناخته می شود ، علاوه بر بسیاری از جنجالهای گردشگری زیبایی های منطقه سیبری را نشان می دهد و ارائه دهنده هزینه ای ارزان اما شاد برای زندگی و در حدود 447.71 دلار ماهیانه برای زندگی دانشجویی است.

    شرایط تحصیلی در ژوهانسبورگ آفریقا

    ژوهانسبورگ بزرگ ترین شهر در جنوب آفریقا و یکی از 50 منطقه شهری بزرگ در جهان است ، این پایخت استانی و بزرگترین شهر خاوتنگ است که ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی می باشد.

    این شهر در محدوده تپه های Witwatersrand غنی از مواد معدنی قرار دارد و مرکز تجارت بزرگ طلا و الماس است ، این شهر از یک آب و هوای آفتابی بهره مند است که شامل ماه های تابستان گرم و زمستان های سرد و خشک است ، جمعیت ساکنین این منطقه بالغ بر چهار میلیون و چهار صد هزار نفر است.

    شهر ژوهانسبورگ به عنوان دهمین شهر در بین ارزان ترین شهر های جهان برای دانشجویان خارجی بر اساس رتبه بندی QS شناخته می شود و رتبه 79 در کل بهترین فهرست شهر های دانشجویی را دارد ، میانگین هزینه های بین المللی در هر دو دانشگاه رتبه بندی شده در سطح بین المللی این شهر حدود 4،000 دلار برای دانشجویان کارشناسی می باشد.

    شرایط تحصیلی در ژوهانسبورگ آفریقا

    طبق نظر سایت Numbeo ، فردی که در ژوهانسبورگ اقامت دارد می تواند به طور میانگین 618.28 دلار (بدون اجاره) و حداقل 385.15 دلار تا 479.10 دلار برای یک آپارتمان یک خوابه پرداخت کند.

    شهر مانیل فیلیپین برای تحصیل

    مانیل که به طور رسمی به عنوان شهر مانیل مشهور است به عنوان پایتخت فیلیپین شناخته می شود ، در سال 2018 این شهر به عنوان شلوغ ترین شهر در جهان شناخته شد و جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار نفر است و در ساحل شرقی خلیج مانیل قرار دارد و این شهر جایگاه چندین دانشگاه و کالج فیلیپین است.

    یکی از ارزان ترین شهر های جهان برای دانشجویان خارجی شهر مانیل است که رتبه نهم برای مقرون به صرفه ترین شهر جهان بر اساس رتبه بندی QS را به خود اختصاص داده است که از سال گذشته 9 مکان بالا تر آمده است.

    انتظار می رود هزینه های ماهانه برای یک فرد در این شهر بزرگ بدون اجاره مسکن حدود 511.35 دلار آمریکا باشد و متوسط هزینه های تحصیلی بین المللی در دانشگاه چهار دانشگاه رتبه بندی مانیل نیز در حدود 4000 دلار برای هر سال تحصیلی برای رشته های غیر پزشکی است.

    شهر ارزان دانشجویی ویلنیوس لیتوانی

    ویلنیوس پایتخت و بزرگ ترین شهر لیتوانی با جمعیت بیش از پانصد هزار نفر است ، این شهر در بخش جنوب شرقی لیتوانی قرار دارد و دومین شهر بزرگ در ایالت بالتیک می باشد ، ویلنیوس جایگاه مهم ترین موسسات دولتی لیتوانی است ، آب و هوای این شهر مرطوب قاره ای است و این شهر دارای دانشگاه های بسیاری است که بزرگ ترین و قدیمی ترین آن دانشگاه ویلنیوس با 19768دانشجو می باشد.

    پایتخت لیتوانی به خاطر معماری قرن شانزدهم گوتیک و خیابان های قلعه قرون وسطایی مشهور است ، در سال جاری این شهر تاریخی در رتبه هشتاد و چهارمین در بین بهترین شهرهای دانشجویی و در رتبه هشتم شهر برای ارزان ترین شهر های جهان برای دانشجویان خارجی قرار گرفت ، این شهر تاریخی قادر به صعود 12 مکان برای بهترین شهرهای دانشجویی به طور کلی و جایگاه 51 برای شاخص قیمت گذاری است.

    دانشگاه ویلنیوس برترین دانشگاه این شهر بر اساس رتبه بندی QS در رتبه 488 قرار دارد ، بودجه ماهانه دانشجویی 565 دلار است با تنها حدود 115 دلار برای خوابگاه در هر ماه برآورد شده و هزینه تحصیل در این شهر به طور متوسط 2800 یورو در هر سال در برخی رشته های غیر پزشکی می باشد.

    در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال با کارشناسان دفاتر موسسه مشاوران مهرآفرین در شهرهای تهران و شیراز درتماس باشید تا امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل را هم بشناسید.

    بهترین کشورها برای تحصیل

    عوامل متعددی وجود دارد که برخی از کشورها را برای مطالعه دانشجویان ایرانی در خارج از کشور مناسب تر می کند که می توان به هزینه دانشگاه ، هزینه های زندگی ، زبان محلی ، رتبه بندی دانشگاه ، دسترسی به ویزا و امکان استفاده از برخی فرصت های شغلی از جمله این عوامل اشاره کرد.

    در ادامه ما لیستی از کشورهای برتر را برای دانش آموزان ایرانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند تهیه کرده ایم و امیدواریم که این اولین گام برای تحصیل را آسان تر کند ، وقتی دانشگاه را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که مدارک تحصیلی آن مورد تایید ایران است تا وقتی که به وطن برگردید مدرک شما تطبیق داده شود.

    تحصیل ایرانی ها در استرالیا

    استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی است ، اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید می توانید از مدارک تحصیلی قوی ، کیفیت بالای زندگی ، فرصت های شغلی و برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی استفاده کنید.

    این کشور دارای 70 دانشگاه برتر می باشد و برنامه های مختلفی در دانشگاه های استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، این کشور میزبان جامعه بزرگ دانشجویان بین المللی است و امنیت اجتماعی عالی و ثبات اقتصادی جاذبه های فرهنگی هیجان انگیز و فعالیت های فضای باز بر محبوبیت این کشور می افزاید.

    با توجه به جمعیت نسبتا کوچک این کشور ، استرالیا دارای تعداد زیادی موسسات آموزش عالی است که در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و شش دانشگاه برتر این کشور در بین 100 دانشگاه برتر جهان می باشد ، با این حال آنچه باعث می شود استرالیا مقصد ایده آل برای دانشجویان ایرانی باشد ، زندگی در جامعه چند فرهنگی و فرصتی برای درخواست اقامت دائم است.

    تحصیل ایرانی ها در استرالیا

    تحصیل رشته های مهندسی در استرالیا بسیار محبوب است و شرط پذیرش اغلب دانشگاه های استرالیا معدل بالا ، نمره آیلتس در حد 6.5 ، تمکن مالی مناسب و گواهی عدم سوء پیشینه می باشد و از آنجایی که استرالیا برای مشاغل خاصی اقامت دائم می دهد ، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود ، فرصت شغلی و شانس بالایی برای اخذ اقامت دارند.

    کانادا مقصد اکثر دانشجویان ایرانی

    در بررسی بهترین کشورها برای تحصیل قطعا به کانادا هم خواهیم رسید ، کانادا به عنوان کشور تحصیل کرده جهان دارای دانشگاه های برتر جهان است و رتبه 4 را در کیفیت آموزش و رتبه 8 برای اهداف حرفه ای در سطح جهان را به خود اختصاص داده اند.

    به عنوان یک کشور شناخته شده برای تنوع و ارزش های جامع ، تحصیل در کانادا آسان خواهد بود و تجربه سطح بالایی از زندگی ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برترین دانشگاه های جهان را برای دانشجویان خود به ارمغان می آورند.

    تعداد 26 دانشگاه کانادا در بین دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019 قرار دارند که بر اساس شش شاخص ، از جمله کارفرمایان و اعتبارات علمی و استنادات در هر عضو هیئت علمی ، اندازه گیری تاثیر تحقیقات رتبه بندی می شوند.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا توسط خود دانشگاه ها تعیین می شوند و به مسائل مختلفی مانند رشته تحصیلی ، دانشجوی بین المللی ، مقطع تحصیلی بستگی دارد ، طبق آمار کانادا میانگین هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی مبلغی بین 8000 دلار کانادا تا 30000 دلار کانادا (~ 20،600 دلار آمریکا) در سال است.

    اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام تحصیل ، جامعه چند فرهنگی ، کیفیت بالای زندگی ، استانداردهای علمی بالا و آموزش عالی ، دانشجویان ایرانی را به تحصیل در دانشگاه های برجسته کانادا جذب می کند ، برای شناخت بهتر راه های مهاجرت به کانادا با مشاوران ما در موسسه مشاوران مهرآفرین ارتباط بگیرید.

    مالزی انتخاب ساده تحصیل در خارج

    دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی را جذب کرده است ، مالزی یکی از ساده ترین کشورها برای ایرانیان است که به دلیل سیاست های آسان ویزا به مکانی محبوب جهت تحصیل در خارج از کشور ایرانیان تبدیل شده است.

    همچنین شاخه های زیادی از دانشگاه های برتر کشورهایی همچون آمریکا ، استرالیا و انگلستان مانند دانشگاه ناتینگهام وجود دارد که می تواند برای دانشجویان ایرانی جالب باشد.

    برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در مالزی درخواست می دهند و همچنین دلیل سوم هزینه پایین زندگی در ایم کشور است.

    همچنین دلایل دیگری مانند جمعیت انگلیسی زبان ، چند فرهنگی با اسلام به عنوان دین پرطرفدار، آب و هوای گرمسیری و شکل گیری طبیعی زیبا برای تحصیل ایرانیان در مالزی وجود دارد.

    انگلستان کشور جذاب ولی گران برای تحصیل

    انگلستان به دلیل وجود دانشگاه های برتر و جمعیت بومی انگلیسی زبان یکی از اهداف برتر دانشجویان بین المللی محسوب می شود ، این کشور به خاطر جمعیت بزرگ ایرانی و جوامع اسلامی در میان دانشجویان ایرانی محبوب است و شما می توانید قصابی ها و رستوران های دارای غذای حلال را در هر گوشه ای از انگلستان پیدا کنید.

    بریتانیا دارای طیف گسترده ای از دانشگاه های با کیفیت است و اگر چه هزینه های مختلف در مؤسسات متفاوت است و می تواند نسبتا بالا باشد اما رتبه علمی دانشگاه های این کشور ارزش آن را دارد ، دانشجویان محصل در دانشگاه های انگلستان اغلب برای حمایت از مطالعات خود تلاش می کنند و فرصت های انعطاف پذیر متناسب با برنامه های دانشگاه های این کشور غیر معمول نیست.

    با میزبانی بیش از 442،000 دانشجوی بین المللی ، انگلستان دومین محل تحصیل برای دانشجویان خارجی در جهان است ، 76 دانشگاه بریتانیا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019 قرار دارد و چهار موسسه آن در حال حاضر در بین 10 دانشگاه برتر جهان می باشد.

    دانشجویان ایرانی با تحصیل در دانشگاه ها انگلستان به دانشگاه های دارای رتبه بندی بالای جهانی دسترسی پیدا خواهند کرد و در حالی که بخشی از یک جامعه ایرانی هستند ، فرصتی را برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خواهند یافت.

    ایالات متحده آمریکا و سختی های ویزای دانشجویی

    ایالات متحده از جمله گزینه های بهترین کشورها برای تحصیل می باشد ، در ایالات متحده اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که ویزای F-1 خود را به دست آورید ، پس از اتمام تحصیل می توانید OPT خود را 17 ماه دیگر گسترش دهید که به شما اجازه می دهد تا در 29 ماه آینده در ایالات متحده کار کنند.

    دانشجویان محصل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آمریکا فرقی نمی کند در چه رشته ای مشغول به تحصیل هستند ، آن ها فرصت هایی برای تجربه زندگی عالی خواهند داشت ، بیش از 75000 دانشجوی بین المللی هر سال در دانشگاه ایالات متحده ثبت نام می کنند و علیرغم هزینه بالای تحصیل ، دانشجویان دوست دارند در بوستون و سان فرانسیسکو زندگی کنند چرا که این دو شهر در میان شهرهای برتر دانشجویی قرار دهند.

    ایالات متحده مقصد پیشرو برای تحصیل در جهان برای دانشجویان بین المللی است و دارای بیش از 150 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS است ، آخرین آمار نشان می دهد که بیش از 1،18 میلیون دانشجوی بین المللی در سال 2017 در ایالات متحده تحصیل کرده اند که 77 درصد آنها از آسیا هستند.

    طبق گزارش موسسۀ آموزش بازرگانان بین المللی ، محبوب ترین ایالت ها برای دانشجویان بین المللی کالیفرنیا ، نیویورک و تگزاس هستند ، در حالی که رایج ترین رشته ها در دانشگاه های این کشور مهندسی ، کسب و کار و مدیریت ، ریاضیات و علوم رایانه است.

    ترکیه انتخاب برتر ایرانی ها

    ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران شباهت فرهنگی زیادی با ایران دارد ، همچنین برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست که بسیار برای خانواده دانشجو مناسب می باشد.

    تحصیل و زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و سفر به ایران برای بازدید از خانواده بسیار راحت می باشد و دانشجویان می توانند از آب و هوای آفتابی ، اقیانوس و مدیترانه استفاده کنند.

    برای تحصیل در ترکیه که هزینه های دانشگاهی آن بر اساس لیر ترکیه می باشد شما باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید ، دو نوع آزمون ورودی به نام های آزمون YOS و آزمون SAT در این کشور برگزار می شود.

    تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود که در کنار هزینه های کم تحصیل ، این کشور را به جزو بهترین کشورها برای تحصیل قرار داده است ، نکته مهم در سال 2020 برای این کشور نیاز به اخذ ویزای دانشجویی از کشور ایران می باشد.

    تحصیل در روسیه برای دانشجویان ایرانی

    کشور روسیه به دلیل مناسبات سیاسی مطلوبی که با ایران دارد ، جزو گزینه های خوب تحصیلی برای دانشجویان ایرانی می باشد و در کنار وجود دانشگاه های با کیفیتی همچون دانشگاه لومونوسف روسیه یا دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ که جزو دانشگاه های برتر این کشور در دنیا هستند ، هزینه تحصیل مناسب سبب انتخاب ایرانی ها شده است.

    تحصیل در دانشگاه های روسیه به خصوص در رشته های غیرپزشکی هزینه ای در حدود 2000 تا 6000 دلار در سال را برای شما خواهد داشت و هزینه زندگی در حدود 400 تا 700 دلار در ماه را تجربه خواهید کرد.

    برای ورود به دوره لیسانس و رشته های علوم پزشکی در روسیه جهت تحصیل به زبان روسی ، شما باید دوره پیش دانشگاهی به نام دوره پادفک را بگذرانید که در آن دروس تخصصی و زبان روسی به شما آموزش داده می شود.

    امارات متحده عربی

    در سال های اخیر برای دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور ، امارات متحده عربی عمدتا به عنوان یک پل به استرالیا ، آمریکا و انگلیس محسوب می شده است.

    این به این دلیل است که امارات متحده عربی دارای دانشگاه های آمریکایی ، انگلیسی و استرالیایی مانند دانشگاه Wollongong است که دانشجویان را قادر می سازد تا پس از دو سال تحصیل در این کشورها ادامه تحصیل دهند.

    یکی دیگر از مزیت های تحصیل در امارات متحده عربی این است که کشور امارات درست در کنار خلیج فارس واقع شده است و این امر باعث راحتی پرواز به ایران و بازدید از خانواده می شود و همچنین حضور ایرانی های زیادی در این کشور سبب راحتی دانشجویان شده است.

    نکته مهم در خصوص این کشور به خصوص در سال های اخیر ، شرایط نامناسب سیاسی با ایران می باشد که مورد تائید بودن دانشگاه های آن را نیز تحت الشعاع قرار داده و شما باید قبل از اقدام حتماً این موضوع را بررسی کنید.

    کشورهای دیگری همچون آلمان ، فرانسه ، اتریش ، لهستان ، مجارستان نیز جزو گزینه های خوب برای تحصیل در خارج از کشور هستند که در ادامه این مقاله از موسسه مشاوران مهرآفرین به آن ها می پردازیم.

    کشورهای ارزان برای تحصیل در خارج

    همانطور که در قسمت بهترین کشورها برای تحصیل بیان شد ، کشورهای خوب دیگری برای تحصیل ایرانی ها در خارج وجود دارد که شرایط خاصی از جمله تحصیل رایگان یا کم هزینه را دارند که می خواهیم در بخش بعدی به آن ها بپردازیم تا دانشجویانی که خواهان مهاجرت تحصیلی هستند ، اما شرایط مالی خوبی ندارند بتوانند با این گزینه ها نیز آشنا شوند.

    آلمان و تحصیل رایگان در خارج

    همانطور که همه می بینید این روزها علاقه به تحصیل در آلمان در حال رشد است ، این به طور عمده به این دلیل است که در اکثر دانشگاه های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی هزینه های تحصیلی وجود ندارد و این صرف نظر از ملیت در مورد دانشجویان آلمانی و بین المللی صدق می کند.

    فقط یک هزینه جزیی در دانشگاه دولتی به صورت تقریبی 150 تا 250 یورو (170-280 دلار آمریکا ) وجود دارد ، به استثنای ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان ، سایر ایالت ها هنوز از آموزش رایگان پیروی می کنند.

    آلمان و تحصیل رایگان در خارج

    این امکان وجود دارد که کشورهای دیگر همچون آلمان به دنبال سرمایه گذاری در دانشگاه و ارتقاء تحصیلات دانشگاهی در آینده از حالت رایگان فعلی خارج شوند ، بنابراین منتظر این اتفاق باید باشید.

    شما همچنین می توانید رستوران ها و فروشگاه های فارسی را تقریبا در هر شهر آلمان پیدا کنید و به همین دلیل در آلمان به ندرت دچار غم و اندوه می شوید ، با این حال به منظور تحصیل در آلمان ، باید زبان آلمانی را بخوانید زیرا بیشتر برنامه ها در سطح مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود.

    برای ورود به دوره لیسانس و دوره های پزشکی در کشور آلمان شما بید یک دوره کالج متناسب با رشته انتخابی در دانشگاه بگذرانید که شما را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند و باید برای ورود به این دوره ها حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشید.

    تحصیل در کشور نروژ

    در نروژ ، تحصیلات دانشگاهی بدون توجه به سطح تحصیلات و ملیت ، برای همه دانش آموزان رایگان است . همانند کشور آلمان ، فقط باید هزینه ترم را پرداخت کنید ، در این صورت در حدود 300-600 کرون نروژ معادل 35 تا 70 دلار آمریکا باید پرداخته شود.

    اکثر برنامه های کارشناسی فقط به زبان نروژی تدریس می شود و دانشجویان بین المللی به منظور مطالعه در این سطح باید مهارت در زبان نروژی را نشان دهند ، در سطح کارشناسی ارشد و دکترا ، برنامه های زبان انگلیسی بسیار شایع هستند و آموزش و پرورش آزاد هنوز هم اعمال می شود.

    اکثر نروژی ها به صورت روان انگلیسی صحبت می کنند و یکی از کشورهای اروپایی هست که تقریباً 94 درصد مردم آن تسلط به زبان انگلیسی دارند ، یکی از کارهای دانشجویی رایج در این کشور پخش روزنامه با دوچرخه می باشد.

    تحصیل در فرانسه به صورت رایگان ( و یا هزینه کم )

    فرانسه ممکن است به طور گسترده ای به عنوان یکی از گزینه های بهترین کشور برای تحصیل رایگان همانند آلمان شناخته شده نباشد ، اما دانشجویان بین المللی ممکن است شگفت زده شوند که بدانند بدون در نظر گرفتن ملیت خود ، می توانند در فرانسه نیز به صورت رایگان ( و یا با هزینه کم ) مطالعه کنند ، البته هزینه زندگی در این کشور نسبتا بالا است و بین 850 تا 1400 یورو بر اساس رشته تحصیلی متغیر است.

    همانند شرایط تحصیل رایگان در آلمان اکثر برنامه های ارائه شده برای تحصیل در فرانسه به صورت رایگان در زبان مادری تدریس می شوند ، با این حال تعداد زیادی فرصت برای تحصیل در زبان انگلیسی ، به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

    همچنین شما می توانید قبل از شروع تحصیل در یک کالج دوره زبان با گذراندن دوره پیش نیاز برای تکمیل مهارت های فرانسوی اقدام کنید ، اما باید برای آن هزینه دیگری بپردازید که متناسب با طول دوره زبان فرانسوی می باشد.

    فرانسه دارای 35 دانشگاه برتر از دانشگاه های جهان در سال 2019 است که 11 دانشگاه این کشور در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از میان دانشگاه های برتر فرانسه می توان به دانشگاه دیدرو پاریس ، دانشگاه گرونوبل اپل ، ایکول دس پونتس پاریس ، دانشگاه پاریس سود ، موسسه مطالعات سیاسی پاریس ، ایکول نرمال در لیون ، دانشگاه سوربن و ایکول پلی تکنیک اشاره کرد.

    تحصیل رایگان در اتریش

    این کشور نیز تحصیل تقریباً رایگان برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد و می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور محسوب شود ، هزینه تقریبی دریافتی 726 یورو برای هر ترم که تحت عنوان هزینه های جاری دانشگاه دریافت می شود در کنار زندگی در یک کشوری با سطح رفاهی بالا که در چندین سال پیاپی پایتخت آن در صدر بهترین شهرها برای زندگی قرار گرفته است جهت انتخاب دانشجویان شده است.

    برای اینکه بتوانید تحصیل در اتریش را انتخاب کنید شما باید فارغ التحصیل دانشگاه های دولتی ایران و یا دانشجوی این دانشگاه ها باشید ، البته برای اخذ پذیرش دانشگاه های اتریش به غیر از دانشگاه وین نیازی به مدرک زبان آلمانی مانند کشور آلمان ندارید.

    تحصیل در ایتالیا با بورسیه استانی

    تحصیل در ایتالیا با بورسیه استانی

    تحصیل دانشجویان در این کشور مانند کشورهای آلمان یا فرانسه رایگان نیست ، اما دو مزیت اساسی دارد که یکی هزینه های تقریباً کم برای تحصیل هست و دومی امکان دریافت بورسیه استانی که به بورسیه DSU معروف است می باشد.

    تحصیل در دوره کارشناسی اغلب به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید سطح B2 زبان ایتالیایی را داشته باشید و برای مقاطع بالاتر سطح حداقل آیلتس 6.0 الزامی می باشد ، هزینه زندگی در این کشور در حدود 800 یورو در ماه برای زندگی دانشجویی می باشد.

    لزوم داشتن مدرک زبان برای تحصیل

    بعضی از افراد مشتاق زبان جدیدی نیستند و به محض اینکه متوجه می شوند که باید برنامه مورد علاقه خود را برای آزمون انگلیسی انتخاب کنند ، ممکن است که آنها از تحصیل در خارج از کشور نا امید شوند.

    اگر می خواهید در خارج از کشور و در دانشگاه های انگلیسی در سطح مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی تحصیل کنید باید در یک آزمون بین المللی شبیه IELTS یا TOFEL زبان شرکت کنید ، تعدادی از دوره های عالی زبان انگلیسی در خارج از کشور وجود دارد که به شما در دستیابی به نمره مورد نیاز کمک خواهد کرد.

    در کشورهایی که نیاز به مدرک زبان بومی دارید نیز می توانید درکشور خودتان این دوره ها را بگذرانید و یا اگر امکان داشته باشد در دوره ها و کالج های زبان در کشور مقصد به تحصیل زبان بپردازید که البته گزینه بسیار بهتری می باشد.

    لزوم داشتن مدرک زبان برای تحصیل

    چگونگی آموزش و تقویت زبان

    اگر می خواهید برای آزمون در ایران آماده شوید به دنبال دوره هایی با شهرت خوب یا استخدام یک معلم خصوصی عالی باشید که بتواند نتیجه خوبی را برای شما تضمین کند و در نهایت ، هنگامی که یک معلم واجد شرایط پیدا می کنید فراموش نکنید که تمرین زیادی انجام دهید.

    شما می توانید مهارت های زبان خود را با تماشای فیلم ، خواندن کتاب ها و انجام تحقیقات خود به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به جای فارسی بهبود دهید و یک مرحله مهم از مراحل تحصیل در خارج از کشور را با موفقیت پشت سر بگذارید.

    سوالات پر تکرار تحصیل در خارج از کشور

    چه کشورهایی تحصیل رایگان یا کم هزینه دارند؟

    کشورهایی که غالباً به زبان بومی در آن ها تدریس می شود مانند آلمان ، فرانسه ، اتریش ، نروژ ، ایتالیا به همراه کشورهایی همچون ترکیه ، روسیه ، لهستان

    آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در خارج از ایران وجود دارد؟

    بله – تقریباً اکثر کشورها تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می دهند اما در برخی که زبان رسمی مردم انگلیسی نیست ، در دوره های کارشناسی به زبان بومی ارائه می شوند.

    هزینه های تحصیل در خارج از کشور چگونه است؟

    هزینه های تحصیل بستگس زیادی به انتخاب کشور شما دارد ، در برخی کشورها هزینه کمتر و در برخی مانند استرالیا و کانادا هزینه تحصیل بیشتر می باشد.

    امکان بردن همراه برای تحصیل در خارج وجود دارد؟

    بله – اگر منظور از همراه ، همسر و فرزندان زیر 18 سال در اروپا یا 21 سال در کانادا و آمریکا باشد ، در برخی از کشورها به طور هم زمان و در برخی دیگر با فاصله زمانی این امکان وجود دارد.

    در مقاله فوق شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی به تفصیل توضیح داده شد و به برخی کشورهای مورد علاقه دانشجویان ایرانی و شرایط پذیرش دانشگاه های آن ها تا حدودی اشاره شد.

    چنانچه اطلاعات بیشتری در زمینه حقوق مهاجرت تحصیلی و یا کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل نیاز دارید می توانید با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی MIC تماس بگیرید و پرسش های خودتان را مطرح نمایید.

    مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی شما خواهند بود و مشاوره های تلفنی رایگان را به شما ارائه می دهند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

    2 دیدگاه
    1. حامد نوشته:

      سلام خسته نباشید.
      من در حال حاضر در نیوزیلند دانشجو هستم و اینکه من سربازی نرفتم و با پاسپورت موقت اومدم نیوزیلند حالا اگر درسم تموم شه میتونم از طریق پاسپورت موقت یا روش دیگه ای به استرالیا از طریق کار یا تحصیل مهاجرت کنم.

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        بله مشکلی ندارد. حتی در زمانی دانشجویی به ایران هم میتوانید سفر کنید. ( البته باید سه سال از خروج تان از ایران گذشته باشد.)

        با تشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.