تحصیل در ایسلند

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در ایسلند و دانشگاه های این کشور چگونه است ؟ تحصیل دانشجویان بین المللی در ایسلند تا چه حدی دشوار است ؟ آیا دوره های آموزشی در دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؟ چند موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد ؟

    مشاوران متخصص موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در این نوشتار ویژگی های تحصیل در ایسلند را به طور مختصر و مفید توضیح داده اند ؛ ادامه مطلب را بخوانید تا همه چیزهایی که باید در مورد تحصیل در ایسلند بدانید را کسب کنید.

    بررسی شرایط تحصیل در ایسلند

    در دنیای رقابتی امروز ، کسب تحصیلات عالی برای افرادی که به دنبال مقام های سطح بالاتر هستند ، اهمیت زیادی دارد.

    کارفرمایان ، با بزرگنمایی ، نه تنها با تحصیلات دانشگاهی بلکه با تحصیلات موفق در دانشگاه ، به دنبال کاندیداهایی می گردند که دانش بالایی داشته باشند و باعث ایجاد رقابت در بین کارجویان می شوند.

    بسیاری به دنبال نامزدهایی هستند که ثابت کرده اند تحصیلات خود را گامی به جلو می برند و حداقل شامل تحصیلات تا مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا می شوند.

    این البته برای هر شغلی مناسب نیست ، اما برای افراد شغل محور ، نمی توان اهمیت تحصیلات دانشگاهی را در نظر نگرفت ، ایسلند کشوری نسبتاً بزرگ با جمعیت بسیار اندک است.

    روح جامعه در این کشور ملموس است ، افراد محلی برای سرگرمی و پشتیبانی به یکدیگر متکی هستند ، شرایط تحصیل در ایسلند نسبت به بسیاری کشور ها آسان تر به نظر می رسد.

    ایسلند دارای جاذبه های پر معنا و لذت بخش است و علاقه مندان پس از اتمام تحصیل می توانند برای کار و اقامت دائمی این کشور درخواست دهند.

    مختصری بر دلایل انتخاب ایسلند

    دلایل زیادی برای موفقیت تحصیل در ایسلند وجود دارد ؛ ایسلند دارای تاریخ غنی آکادمیک است که از نویسندگان حماسه کهن شروع می شود و تقریباً تمام آنچه را که ما درباره اساطیر نورس و اسکاندیناوی قرون وسطایی می دانیم ثبت کرده است.

    پس از رواج مسیحیت در کشور ، اماکن کلیسایی به مؤسسات آموزشی اختصاصی تبدیل شدند و بخش عمده ترجمه آثار مذهبی خارجی به زبان ایسلندی را بر عهده گرفتند ، این امر دهه به دهه ادامه یافت و مردم ایسلند را در سابقه ای درخشان از یادگیری فعال قرار داد.

    در طی قرون متمادی ، روشنفکران ایسلندی به این سنت دیرینه پیروی از دانش ادامه دادند ، آنها حتی نقش مهمی در نهضت استقلال کشور داشتند ، حرکتی که با پیشرفت اولین مؤسسات آموزش عالی این جزیره همراه بود.

    از سال 2010 ، به دنبال فوران شدید Eyjafjallajökull stratovolcano ، ایسلند مقصد گردشگران بود و طبیعت در اینجا غیرقابل توصیف ، خیره کننده و منحصر به فرد است.

    جمعیت محلی دوستانه ، تحصیل کرده که از خارجی ها استقبال می کنند و به نظر می رسد فرصت های خودسازی ، رشد و یادگیری بی پایان است.

    کیفیت تحصیل و زندگی در ایسلند

    هفت موسسه آموزش عالی معتبر ملی وجود دارد که در ایسلند یافت می شود که هر یک از نظر تخصص ، شهرت و موقعیت مکانی مزایای خاص خود را دارند.

    بسته به اینکه رشته مورد نظر شما برای تحصیل چیست ، باید انتخاب واضح و مشخصی داشته باشید ، البته مهم است که ابتدا مشخص شود که در این مؤسسه چه دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

    کیفیت تحصیل و زندگی در ایسلند

    همچنین بهتر است دقیقاً در نظر بگیرید که چگونه می خواهید روزهای دانشگاه خود را بگذرانید ؛ کسانی که قصد دارند در خارج از کشور در ایسلند تحصیل کنند ممکن است قبلاً از ایسلند دیدن کرده باشند ، اما بسیاری از آنها چنین کاری نکرده اند ، به این معنی که همه آنچه را که از این کشور می شناسند ، به آنچه آنها از دیگران شنیده اند ، مربوط است.

    این بدان معنا نیست که ایسلند عاری از زندگی است بلکه ، کیفیت زندگی در آن در حد نیویورک ، زوریخ ، توکیو یا سیدنی است ، در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مهرآفرین سیستم آموزش عالی در ایسلند را بررسی می کنیم.


    آموزش عالی در ایسلند

    ایسلند دارای شرایط بسیار عالی در زمینه های آکادمیک بین المللی است که فرصت های مختلفی را برای آموزش عالی ارائه می دهد.

    مؤسسات آموزش عالی ایسلندی از دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند ، هفت دانشگاه در کشور وجود دارد.

    بیشتر مؤسسات آموزش عالی توسط دولت یا احزاب خصوصی با حمایت دولتی اداره می شوند ، تقریباً 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی ثبت نام کرده اند که حدود 5٪ آنها دانشجویان خارجی هستند.

    دانشجویان بین المللی یا به عنوان دانشجویان تبادل یا به عنوان دانشجویان دائمی در مؤسسات آموزش عالی ایسلند تحصیل می کنند.

    مراتب شهریه و سال تحصیلی در ایسلند

    شهریه در موسسات آموزش عالی بین موسسات متفاوت است و مبلغ آن بستگی به این دارد که آیا این موسسه دولتی یا متعلق به بخش خصوصی باشد.

    دانشگاه های دولتی شهریه ندارند ، در حالی که ثبت نام یا هزینه سالانه ای را دارند که همه دانشجویان باید بپردازند . هزینه ثبت نام و درخواست پذیرش از دانشگاه ها مبلغی در حدود 750 دلار است.

    سال تحصیلی ایسلند بطور سنتی از سپتامبر تا ماه مه برگزار می شود و به دو ترم پاییز و بهار تقسیم می شود ، اگرچه ممکن است برخی از رشته ها متفاوت باشد اما به طور کلی ، ترم پاییز از ابتدای شهریور تا اواخر آذرماه و ترم بهار از ابتدای ژانویه تا پایان اردیبهشت است.

    زبان آموزش دانشگاه ها در ایسلند

    اگرچه زبان اصلی آموزش زبان ایسلندی است اما برخی موسسات من جمله دانشگاه ایسلند ، چندین برنامه مطالعاتی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و به همین دلیل برای دانشجویان بین المللی باز است.

    بعلاوه ، این دانشگاه چندین برنامه زبان خارجی را به زبانهایی غیر از انگلیسی نیز ارائه می دهد . لطفاً توجه داشته باشید که اثبات الزامات مهارت انگلیسی ممکن است برای متقاضیان بین المللی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست ، اعمال شود.

    زبان آموزش دانشگاه ها در ایسلند

    بیشتر برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند فقط در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند ، کلیه متقاضیان باید برای یکی از برنامه های مطالعاتی ارائه شده اقدام کنند و پس از آن دوره ها را انتخاب کنند.

    درخواست دوره های انفرادی امکان پذیر نیست ، تحصیل در ایسلند در اکثر برنامه های دکترا در دانشگاه های ایسلند به زبان انگلیسی امکانپذیر است . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

    دانشگاه های ریکیاویک

    این یک واقعیت است که 90% زندگی ایسلند در پایتخت آن یعنی ریکیاویک متمرکز شده است ، جای تعجب نیست که ریکیاویک محلی برای بازدید گردشگران ، افراد محلی ، تبادل دانش آموزان یا کارگران خارجی باشد و بخش عمده ای از تردد عابران پیاده را ببیند ، هیچ جای دیگر در ایسلند مانند این شهر زنده و پویا نیست.

    ریکیاویک با داشتن دو مرکز آموزشی برتر کشور ، دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکیاویک ، همچنان به جذب دانشجویان از سراسر جهان می پردازد و با ارائه یک جذابیت نوردیک ، اروپایی ، مکانی آرام برای مطالعه و تحصیل در ایسلند فراهم کرده و با تأمل رشد و کیفیت برنامه های تحصیلی جذابیش را دوچندان می کند ؛ در ادامه به معرفی دانشگاه های موجود در پایتخت ایسلند می پردازیم.

    دانشگاه محبوب ایسلند

    این دانشگاه برای اولین بار در هفدهم ژوئن سال 1911 در خانه پارلمان در آستورولور تأسیس شد ، دانشگاه ایسلند در یک محیط بین المللی فعال است و با تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بین المللی در زمینه تحقیق ، مبادله دانشجویی ، تبادل کارمندان و موارد دیگر همکاری می کند . صدها نفر از دانشجویان بین المللی هر سال در این دانشگاه تحصیل می کنند و تعداد آنها رو به افزایش است.

    این دانشگاه پیوندهای محکمی با سایر امکانات آموزشی در خارج از کشور برقرار می کند ، دانشجویان به طور جدی با پروژه های دنیای واقعی درگیر خواهند شد و تجربه ارزشمند و ارتباطات صنعت را در این فرآیند کسب می کنند.

    امروزه ، این دانشگاه به پنج مدرسه ، دانشکده آموزش ، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی ، دانشکده علوم بهداشت ، دانشکده علوم انسانی و دانشکده علوم اجتماعی تقسیم شده است.

    دانشگاه ریکیاویک ایسلند

    دانشگاه ریکیاویک نیز همانند دانشگاه ایسلند ارائه دهنده آموزش های بین المللی است ، تمام دوره های کارشناسی ارشد ارائه شده به زبان ایسلندی انجام می شود ، در حالی که تمام برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شود لذا از كسانی كه زبان اول آنها انگلیسی نیست ، خواسته می شود تا نمرات تافل یا معادل آن را خود ارائه دهند.

    دانشگاه ریکیاویک همچنین دارای دو بورسیه تحصیلی آینده دار ( بورسیه تحصیلی آینده پایدار و بورسیه تحصیلی انرژی قطب شمال ) برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

    این مشوق ها باعث می شود که دانشگاه ریکیاویک هنگام تصمیم دانشجویان خارجی برای تحصیل در خارج از کشور ، به یکی از بهترین گزینه های جهان تبدیل شود.

    دانشگاه ریکیاویک ایسلند

    آکادمی هنر ایسلند

    آکادمی هنر ایسلند ( “Listaháskóli landsslands” ) در بیست و یکم سپتامبر 1998 و پس از ادغام مدرسه نمایشی ایسلند و دانشکده هنر ریکیاویچ تأسیس شد.

    این آکادمی شامل پنج بخش مختلف است : هنرهای زیبا ، طراحی و معماری ، تئاتر و رقص ، آموزش هنر و موسیقی ؛ یکی از مهمترین مزیت های حضور در آکادمی هنر ایسلند ، تعداد باورنکردنی شرکای تعاونی است که این موسسه با آنها همکاری می کند و فرصت های خارق العاده ای برای نسل بعدی هنرمندان نوجوان و جوان فراهم می کند .

    آکادمی هنر ایسلند یک مؤسسه خصوصی و خودگردان است و دیده می شود که هنرمندان برجسته ای از راهروهای آن می گذرند.

    به عنوان مثال ، بازیگر LazyTown ، استفان کارل استفانسون ، هنرمند تجسمی الکس سامرز و خواننده ترانه سرا ، الیف آرنالدز. این آکادمی با سازمان هایی چون دانشگاه ایسلند ، تئاتر ملی ، ارکستر سمفونیک ایسلند ، اپرای ایسلندی ، تئاتر شهر ریکیاویک ، موزه هنری ریکیاویک ، گالری ملی ایسلند و موزه هنرهای زنده همکاری می کند.

    مرکز تحقیقات ایسلندی( RANNIS )

    Rannís ، مرکز تحقیقات ایسلند ، یک دانشگاه نیست ، اما دوره های آموزشی را در طیف وسیعی از زمینه ها ، مانند مهاجرت ، حقوق عمومی و خصوصی ، تعهدات جامعه ایسلندی و اشتراک فرهنگی و همچنین حقوق بشر ارائه می دهد.

    این دوره ها برای بزرگسالان و کودکان نیز در کنار خدمات ترجمه دوره های ایسلندی و ارائه پشتیبانی از اجرای فناوری و سیاست علمی در ایسلند ارائه می شود.

    به این معنا ، مرکز تحقیقات ایسلندی یک موسسه آموزش عالی به معنای سنتی نیست ، اما هنوز پنجره های زیادی برای یادگیری بیشتر ارائه می دهد.

    گذشته از فرصت های آموزشی ارائه شده در مرکز تحقیقات ایسلند ، کارکنان از طریق مشارکت با صلیب سرخ ایسلند بر مبادله بین فرهنگی و مشاوره برای مهاجران تمرکز می کنند.

    این مرکز تحقیقاتی کمک بزرگی برای کسانی است که با پروسه ویزا ، اقامت و شهروندی در ایسلند دست و پنجه نرم می کنند و برای افرادی که به دنبال مسکن ، اشتغال ، پشتیبانی قانونی و پزشکی هستند ، آموزش و بهره مندی از مزیت های تحصیل در ایسلند ، آگاهی و فرصت های ملموس را ارائه می دهند.

    دانشگاه های خارج از ریکیاویک

    برخی از علاقه مندان تحصیل در ایسلند که امیدوارند در خارج از کشور در ایسلند تحصیل کنند ، به دنبال تجارب متفاوتی از تجربه تحصیل در پایتخت خواهند بود ، ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین این تجارت ذا به شما منتقل خواهیم کرد.

    از این گذشته ، با وجود گسترش نامتناسب جمعیت کشور ، این جزیره با تعداد زیادی شهر و شهرک های دیگر واقعاً عظیم است ، که علی رغم اینکه سرعت بسیار کندتری نسبت به پایتخت دارند ، اما هنوز هم جاذبه های منحصر به فرد خود و جوامع محلی رنگارنگ را ارائه می دهند.

    دانشگاه بیفرست ، دانشگاه آکوریری ، دانشگاه کشاورزی ایسلند ، کالج دانشگاه هولار از جمله دانشگاه های معتبر خارج از پایتخت در ایسلند هستند.

    مسکن دانشجویی در ایسلند

    کسانی که تصمیم به تحصیل در ایسلند دارند ، طبیعتاً در طول دوره تحصیل خود به محل اقامت احتیاج دارند ، خوشبختانه ، اکثریت قریب به اتفاق مؤسسات آموزشی فوق الذکر مسکن دانشجویی ( از نظر اندازه و آسایش متفاوت ) یا حداقل اطلاعاتی و پشتیبانی برای تأمین مسکن را تأمین می کنند .

    مسکن دانشجویی در ایسلند با استانداردهای جهانی مطابقت دارد ، اتاقهای واحدی در آپارتمان ها است که بین 3-6 نفر مشترک است .

    به عنوان نمونه ، نه تنها در دانشگاه های پایتخت بلکه در دانشگاهی مانند Bifröst نیز ، مسکن دانشجویی کاملاً مبله و مجهز به لباسشویی ، گارد امنیتی در محوطه دانشگاه ، حمام و آشپزخانه است ؛ کسانی که تصمیم می گیرند خارج از محل اقامت دانشجویی بمانند ، می توانند جایی را برای اجاره پیدا کنند.

    اگر به دنبال تحصیل در ایسلند هستید ، مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، برای فرصت های یادگیری و صلاحیت در اروپا لیستی گسترده از مطالعات موجود در ایسلند را ارائه می دهند ، دفاتر همکار می توانند شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و درخواست ویزای تحصیلی ایسلند راهنمایی کنند.

    همچنین مشاوران ما آماده اند تا کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل را نیز به شما معرفی نمایند ، بنابراین در اسرع وقت با دفاتر ما در تهران و شیراز تماس بگیرید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.