تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان برتری های بالایی را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد ، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای دانشجویان بومی کاملا رایگان بوده و برای دانشجویان خارجی مبلغ بسیار کمی ( حدودا 500 یورو در هر سال ) هزینه دارد. دانشگاه های آلمان به دنبال رهبران جهانی هستند و مطابق با چشم انداز جهانی خود در حال تلاش برای ارائه شرایط مطلوب تسهیل تحصیل دانشجویان هستند ، این مقاله که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای علاقه مندان تحصیل در آلمان نگارش شده است ، به صورت گام به گام راهکارهای مورد نیاز جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل در دانشگاه های آلمان را برای علاقه مندان توضیح داده است.

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در آلمان برتری های بالایی را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد ، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای دانشجویان بومی کاملا رایگان بوده و برای دانشجویان خارجی مبلغ بسیار کمی ( حدودا 500 یورو در هر سال ) هزینه دارد. دانشگاه های آلمان به دنبال رهبران جهانی هستند و مطابق با چشم انداز جهانی خود در حال تلاش برای ارائه شرایط مطلوب تسهیل تحصیل دانشجویان هستند. این مقاله که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای علاقه مندان تحصیل در آلمان نگارش شده است ، به صورت گام به گام راهکارهای مورد نیاز جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل در دانشگاه های آلمان را برای علاقه مندان توضیح داده است. آلمان مقصدی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است ، این کشور به دلیل برخورداری از آموزش عالی با کیفیت در سطح جهان ، زندگی شهرهای هیجان انگیز ، مناظر زیبا ، فرهنگ بی نظیر مورد استقبال مردم سراسر جهان قرار گرفته است مسئولیت سیستم آموزشی آلمان بر عهده ایالت هاست و دولت فدرال نقش چندانی در این امر ندارد. در ادامه می توانید اطلاعات جامع تحصیل در آلمان را بدست بیارید و با کلیک بر روی هر لینکی که در زیر قرار گرفته است به راحتی به ابتدای آن عنوان بروید و مطلب مورد نیاز خود را مطالعه فرمائید.

    اطلاعات جامع تحصیل در آلمان

    سی و پنج درصد از دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های آلمان ثبت نام کرده اند به دنبال مدرک لیسانس هستند ، در آلمان تعداد زیادی از دانشگاه ها و برنامه های آموزشی در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند.

    هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه های مقاطع مختلف تحصیلی پیشنهاد می کنیم دو مورد را مورد توجه قرار دهید : دانشگاه و محل آن و همچنین محتوای دوره ، اگر دانشگاه شما در یک شهر بزرگ قرار داشته باشد ، هزینه کل زندگی در آلمان را به عنوان دانشجوی خارجی تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما ممکن است ترجیح دهید فهرست دانشگاه ها را تنها به معروف ترین آنها محدود کنید ، درک شما از محتوای دوره ، شک و تردید هایی را که ممکن است در مورد تحصیل در آلمان داشته باشید برطرف می کند و در تصمیم گیری به شما برای اینکه که بدانید کدام درس ها برای شما مناسب است کمک خواهد کرد.

    ممکن است دوره های ارائه شده در زمینه حرفه ای شما وجود داشته باشد اما ممکن است برنامه درسی آن با اهداف آموزشی شما کاملا متناسب نباشد. تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور الزاماتی دارد که باید قبل از اقدام به درخواست و پذیرش از دانشگاه های آلمان با آن آشنا گردید ، یکی از مهم ترین الزامات برای تحصیل در دانشگاه های آلمان معادل یابی و تایید مدرک تحصیلی فرد متقاضی است.

    در ادامه با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا با سیستم آموزشی آلمان بیشتر آشنا شوید.

    سیستم آموزشی آلمان

    سیستم آموزشی آلمان به دو بخش اختیاری و اجباری تقسیم می شود ، کودکستان (مدرسه مهد کودک) بخش اختیاری است که برای همه کودکان بین سه تا شش ساله ارائه می شود و پس از آن حضور در مدرسه اجباری است ، سیستم آموزشی در سراسر آلمان متفاوت است زیرا هر ایالت سیاست های آموزشی خود را تعیین می کند و این کشور مانند دیگر کشور های اروپایی از فرآیند بولونیا پیروی می کنند.

    سیستم آموزشی این کشور بر اساس قوانین و مقررات قانون اساسی عمل می کند ، مؤسسات فدرال آموزش و پرورش ، امور فرهنگی و علوم مسئول اصلی برای ایجاد دستورالعمل های آموزش و پرورش ، علوم و هنر ، و برای تصویب قوانین مربوطه و مقررات اداری است.

    سیستم تحصیل در آلمان از استان به استان متفاوت است ، اگر چه سیستم پایه K-12 کاملا یکنواخت است با این حال در سیستم های مدرسه ای در آلمان ، تغییرات زیادی وجود دارد. تحصیلات عالی در آلمان به تازگی به سیستم سه رشته ای از محدوده تحصیلات عالی اروپایی که تحت سیستم بولونیا تاسیس شده تبدیل شده است . دوره تحصیل درآلمان شامل دوره چهار ساله کارشناسی ، دوره دو ساله کارشناسی ارشد و دوره چهار ساله دکتری تخصصی می باشد. تحصیل در آلمان برتری های بالایی را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد ، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای دانشجویان بومی کاملا رایگان بوده و برای دانشجویان خارجی مبلغ بسیار کمی ( حدودا 500 یورو در هر سال ) هزینه دارد. دانشگاه های آلمان به دنبال رهبران جهانی هستند و مطابق با چشم انداز جهانی خود در حال تلاش برای ارائه شرایط مطلوب تسهیل تحصیل دانشجویان هستند ، این مقاله که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای علاقه مندان تحصیل در آلمان نگارش شده است ، به صورت گام به گام راهکارهای مورد نیاز جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل در دانشگاه های آلمان را برای علاقه مندان توضیح داده است.

    آموزش ابتدایی – سطح اولیه ( مهد کودک ) در آلمان

    در سیستم آموزشی آلمان قبل از شروع تحصیلات اجباری ، کودکان 3 تا 6 ساله در آلمان فرصت حضور در مراکز پیش دبستانی را دارند که بر خلاف مدارس ، آموزش پیش دبستانی رایگان نیست و به نوزادان آموزش رسمی داده نمی شوند ، در عوض روابط آن ها با دیگر کودکان از طریق بازی تقویت می شود. حضور در مهد کودک کاملا اختیاری است و هرچند از سال 1996 ، هر كودك حق دارد كه در يك مهد كودك جا داشته باشد اما همچنان کمبود نقاط برای این کودکان وجود دارد.

    سطح ابتدایی (Grundschule) در آلمان

    به طور معمول در اولین سال تحصیلی یک Grundschule ، تحصیل برای همه کودکان در سن 6 سالگی شروع می شود ، دانش آموزان در Grundschule برای 4 سال حضور دارند ( البته در برلین و براندنبورگ 6 سال است ) ، در طی آن دوره دانش آموزان خواندن ، نوشتن و انجام محاسبات را فرا می گیرند. علاوه بر این ، معلمان همچنین برخی از آموزش های اساسی در علوم اجتماعی ، تاریخ ، جغرافیا ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی را ارائه می دهند ، دانش آموزان می توانند قدرت خلاق خود را در موسیقی ، هنر و صنایع دستی افزایش دهند و ورزش همچنین بخشی از برنامه درسی Grundschule است ، تدریس زبان های خارجی که به طور انحصاری در مدارس متوسطه انجام می شود ، در حال حاضر نیز در مدارس ابتدایی بیشتر و بیشتر ارائه می شوند.

    نظام آموزش ابتدایی در آلمان

    در آلمان دو نظام آموزش ابتدایی وجود دارد ، در یک سیستم پیش آموزش 5 روزه مدرسه ، 188 تدریس روزانه در سال وجود دارد و در یک سیستم پیش دبستانی مدرسه 6 روزه ، 208 روز تدریس سالانه وجود دارد ، همچنین شامل تعلیمات در 2 شنبه هر ماه است ، دوره های ابتدایی به طور معمول هر ساعت کلاس درس تا 45 دقیقه طول می کشد و در طول یک روز تا 6 درس می تواند آموزش داده شد.

    تحصیلات متوسطه در آلمان

    تحصیلات متوسطه در آلمان پس از مدرسه ابتدایی انجام می شود و به بخش متوسطه دوم “Sekundarstufe I” و سطح متوسطه “Sekundarstufe II” تقسیم می شود ، آموزش ابتدایی متوسطه آموزش و پرورش ارائه شده برای دانش آموزان 10 ساله – 15/16 در کلاس های 5/7 تا 9/10 است ، درس های این سطح از ماهیت کلی هستند و به عنوان آمادگی برای سطح بالاتری از آموزش متوسطه ارائه می شوند. سیستم آموزش متوسطه شامل برنامه های متعددی در سطح متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد ، این برنامه ها بسته به مسیر بر مهارت های حرفه ای یا آمادگی برای تحصیلات عالی تأکید دارند ، آموزش متوسطه آموزش دانش آموزان سنین 15 تا 18 ساله دارای مدرک متوسطه اول به منظور واجد الشرایط شدن تحصیل در دانشگاه های آلمان یا یک کالج فنی و حرفه ای می باشد. این سطح تمام دوره های سطح پایین تر را در بر می گیرد که پایه دانش دانش آموزان شرکت کننده را بسازد ، آلمان دارای مدارس متوسطه گوناگون است که در آن کودکان دارای توانایی های مختلف و مدارک تحصیلی مختلف در مدارس ابتدایی حاضر می شوند.

    آموزش متوسطه اول در آلمان

    آموزش پایه متوسطه در امتداد مسیر حرفه ای آموزش عمومی پایه را به عهده می گیرد و دانش آموزان را برای ورود به برنامه های حرفه ای بعد از دبیرستان آماده می کند ، در سیستم آموزشی آلمان دو نوع معمول مدرسه در این مسیر “Hauptschule” و محبوب تر “Realschule” می باشند.
    • برنامه های Hauptschule معمولا بعد از کلاس 9 به پایان می رسد و با اعطای “Zeugnis des Hauptschulabschlusses” (گواهی تکمیل Hauptschule) پایان می یابد
    • برنامه های ارائه شده در Realschule از لحاظ علمی و تحصیلی بیشتر از کلاس دهم است . دانش آموزان با “Zeugnis des Realschulabschlusses” (گواهی تکمیل Realschule) فارغ التحصیل می شوند ، گاهی اوقات “Mittlere Reife” نامیده می شود . این گواهی دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه های حرفه ای را فراهم می کند و همچنین اجازه دسترسی به تحصیلات عالی در مقطع متوسطه دوم را می دهد

    هزینه تحصیل در مدارس در آلمان

    تحصیل در مدارس دولتی آلمان به صورت رایگان است و هزینه ها از مالیات تامین می شود ، حدود نه درصد دانش آموزان در مدارس خصوصی آلمان تحصیل می کنند که والدین آن ها ملزم به پرداخت شهریه تحصیل می باشند. تحصیلات عالی ارشد آلمان تامین کننده آموزش عالی برای افرادی است که تحصیلات متوسطه را در آلمان یا خارج از کشور تکمیل کرده اند ، موسسات تحصیلات عالی تحت قانون اساسی از خودمختاری مستقل برخوردار می باشند که مستقیما مدیریت بورس تحصیلی ، فعالیت های پژوهشی و آموزشی را مدیریت می کنند و برای مسائل اداری مانند مسائل علمی و دولتی این موسسات باید با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ باشند. تحصیلات عالی ( ارائه دهندگان آموزش عالی ) در آلمان ، موسسات شناخته شده ای هستند که دوره های تحصیلات عالی را ارائه می دهند و منجر به تربیت افراد حرفه ای مورد نیاز بازار کار محلی و بین المللی می شوند.

    خرین مطالب وبلاگ مهاجرت

    اطلاعات جامع تحصیل در آلمان

    سی و پنج درصد از دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های آلمان ثبت نام کرده اند به دنبال مدرک لیسانس هستند ، در آلمان تعداد زیادی از دانشگاه ها و برنامه های آموزشی در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند. هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه های مقاطع مختلف تحصیلی پیشنهاد می کنیم دو مورد را مورد توجه قرار دهید : دانشگاه و محل آن و همچنین محتوای دوره ، اگر دانشگاه شما در یک شهر بزرگ قرار داشته باشد ، هزینه کل زندگی در آلمان را به عنوان دانشجوی خارجی تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    تحصیل در آلمان
    اما ممکن است ترجیح دهید فهرست دانشگاه ها را تنها به معروف ترین آنها محدود کنید ، درک شما از محتوای دوره ، شک و تردید هایی را که ممکن است در مورد تحصیل در آلمان داشته باشید برطرف می کند و در تصمیم گیری به شما برای اینکه که بدانید کدام درس ها برای شما مناسب است کمک خواهد کرد. ممکن است دوره های ارائه شده در زمینه حرفه ای شما وجود داشته باشد اما ممکن است برنامه درسی آن با اهداف آموزشی شما کاملا متناسب نباشد. تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور الزاماتی دارد که باید قبل از اقدام به درخواست و پذیرش از دانشگاه های آلمان با آن آشنا گردید ، یکی از مهم ترین الزامات برای تحصیل در دانشگاه های آلمان معادل یابی و تایید مدرک تحصیلی فرد متقاضی است. در ادامه با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا با سیستم آموزشی آلمان بیشتر آشنا شوید.

    سیستم آموزشی آلمان

    سیستم آموزشی آلمان به دو بخش اختیاری و اجباری تقسیم می شود ، کودکستان (مدرسه مهد کودک) بخش اختیاری است که برای همه کودکان بین سه تا شش ساله ارائه می شود و پس از آن حضور در مدرسه اجباری است ، سیستم آموزشی در سراسر آلمان متفاوت است زیرا هر ایالت سیاست های آموزشی خود را تعیین می کند و این کشور مانند دیگر کشور های اروپایی از فرآیند بولونیا پیروی می کنند. سیستم آموزشی این کشور بر اساس قوانین و مقررات قانون اساسی عمل می کند ، مؤسسات فدرال آموزش و پرورش ، امور فرهنگی و علوم مسئول اصلی برای ایجاد دستورالعمل های آموزش و پرورش ، علوم و هنر ، و برای تصویب قوانین مربوطه و مقررات اداری است. سیستم تحصیل در آلمان از استان به استان متفاوت است ، اگر چه سیستم پایه K-12 کاملا یکنواخت است با این حال در سیستم های مدرسه ای در آلمان ، تغییرات زیادی وجود دارد. تحصیلات عالی در آلمان به تازگی به سیستم سه رشته ای از محدوده تحصیلات عالی اروپایی که تحت سیستم بولونیا تاسیس شده تبدیل شده است . دوره تحصیل درآلمان شامل دوره چهار ساله کارشناسی ، دوره دو ساله کارشناسی ارشد و دوره چهار ساله دکتری تخصصی می باشد.

    آموزش ابتدایی – سطح اولیه ( مهد کودک ) در آلمان

    در سیستم آموزشی آلمان قبل از شروع تحصیلات اجباری ، کودکان 3 تا 6 ساله در آلمان فرصت حضور در مراکز پیش دبستانی را دارند که بر خلاف مدارس ، آموزش پیش دبستانی رایگان نیست و به نوزادان آموزش رسمی داده نمی شوند ، در عوض روابط آن ها با دیگر کودکان از طریق بازی تقویت می شود. حضور در مهد کودک کاملا اختیاری است و هرچند از سال 1996 ، هر كودك حق دارد كه در يك مهد كودك جا داشته باشد اما همچنان کمبود نقاط برای این کودکان وجود دارد.

    سطح ابتدایی (Grundschule) در آلمان

    به طور معمول در اولین سال تحصیلی یک Grundschule ، تحصیل برای همه کودکان در سن 6 سالگی شروع می شود ، دانش آموزان در Grundschule برای 4 سال حضور دارند ( البته در برلین و براندنبورگ 6 سال است ) ، در طی آن دوره دانش آموزان خواندن ، نوشتن و انجام محاسبات را فرا می گیرند.
    سطح ابتدایی (Grundschule) در آلمان
    علاوه بر این ، معلمان همچنین برخی از آموزش های اساسی در علوم اجتماعی ، تاریخ ، جغرافیا ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی را ارائه می دهند ، دانش آموزان می توانند قدرت خلاق خود را در موسیقی ، هنر و صنایع دستی افزایش دهند و ورزش همچنین بخشی از برنامه درسی Grundschule است ، تدریس زبان های خارجی که به طور انحصاری در مدارس متوسطه انجام می شود ، در حال حاضر نیز در مدارس ابتدایی بیشتر و بیشتر ارائه می شوند.

    نظام آموزش ابتدایی در آلمان

    در آلمان دو نظام آموزش ابتدایی وجود دارد ، در یک سیستم پیش آموزش 5 روزه مدرسه ، 188 تدریس روزانه در سال وجود دارد و در یک سیستم پیش دبستانی مدرسه 6 روزه ، 208 روز تدریس سالانه وجود دارد ، همچنین شامل تعلیمات در 2 شنبه هر ماه است ، دوره های ابتدایی به طور معمول هر ساعت کلاس درس تا 45 دقیقه طول می کشد و در طول یک روز تا 6 درس می تواند آموزش داده شد.

    تحصیلات متوسطه در آلمان

    تحصیلات متوسطه در آلمان پس از مدرسه ابتدایی انجام می شود و به بخش متوسطه دوم “Sekundarstufe I” و سطح متوسطه “Sekundarstufe II” تقسیم می شود ، آموزش ابتدایی متوسطه آموزش و پرورش ارائه شده برای دانش آموزان 10 ساله – 15/16 در کلاس های 5/7 تا 9/10 است ، درس های این سطح از ماهیت کلی هستند و به عنوان آمادگی برای سطح بالاتری از آموزش متوسطه ارائه می شوند. سیستم آموزش متوسطه شامل برنامه های متعددی در سطح متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد ، این برنامه ها بسته به مسیر بر مهارت های حرفه ای یا آمادگی برای تحصیلات عالی تأکید دارند ، آموزش متوسطه آموزش دانش آموزان سنین 15 تا 18 ساله دارای مدرک متوسطه اول به منظور واجد الشرایط شدن تحصیل در دانشگاه های آلمان یا یک کالج فنی و حرفه ای می باشد. این سطح تمام دوره های سطح پایین تر را در بر می گیرد که پایه دانش دانش آموزان شرکت کننده را بسازد ، آلمان دارای مدارس متوسطه گوناگون است که در آن کودکان دارای توانایی های مختلف و مدارک تحصیلی مختلف در مدارس ابتدایی حاضر می شوند.

    آموزش متوسطه اول در آلمان

    آموزش پایه متوسطه در امتداد مسیر حرفه ای آموزش عمومی پایه را به عهده می گیرد و دانش آموزان را برای ورود به برنامه های حرفه ای بعد از دبیرستان آماده می کند ، در سیستم آموزشی آلمان دو نوع معمول مدرسه در این مسیر “Hauptschule” و محبوب تر “Realschule” می باشند.
    • برنامه های Hauptschule معمولا بعد از کلاس 9 به پایان می رسد و با اعطای “Zeugnis des Hauptschulabschlusses” (گواهی تکمیل Hauptschule) پایان می یابد
    • برنامه های ارائه شده در Realschule از لحاظ علمی و تحصیلی بیشتر از کلاس دهم است . دانش آموزان با “Zeugnis des Realschulabschlusses” (گواهی تکمیل Realschule) فارغ التحصیل می شوند ، گاهی اوقات “Mittlere Reife” نامیده می شود . این گواهی دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه های حرفه ای را فراهم می کند و همچنین اجازه دسترسی به تحصیلات عالی در مقطع متوسطه دوم را می دهد

    هزینه تحصیل در مدارس در آلمان

    تحصیل در مدارس دولتی آلمان به صورت رایگان است و هزینه ها از مالیات تامین می شود ، حدود نه درصد دانش آموزان در مدارس خصوصی آلمان تحصیل می کنند که والدین آن ها ملزم به پرداخت شهریه تحصیل می باشند. تحصیلات عالی ارشد آلمان تامین کننده آموزش عالی برای افرادی است که تحصیلات متوسطه را در آلمان یا خارج از کشور تکمیل کرده اند ، موسسات تحصیلات عالی تحت قانون اساسی از خودمختاری مستقل برخوردار می باشند که مستقیما مدیریت بورس تحصیلی ، فعالیت های پژوهشی و آموزشی را مدیریت می کنند و برای مسائل اداری مانند مسائل علمی و دولتی این موسسات باید با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ باشند. تحصیلات عالی ( ارائه دهندگان آموزش عالی ) در آلمان ، موسسات شناخته شده ای هستند که دوره های تحصیلات عالی را ارائه می دهند و منجر به تربیت افراد حرفه ای مورد نیاز بازار کار محلی و بین المللی می شوند.

    انواع موسسات آموزش عالی آلمان

    در سیستم آموزشی آلمان موسسات آموزش عالی که در آلمان شناخته شده اند شامل:
    • دانشگاه ها “Universitäten” و موسسات معادل
    • دانشگاه های فنی یا کالج های فنی
    • کالج های آموزشی
    • کالج های دینی
    • دانشگاه های علوم کاربردی
    • دانشکده های هنر و موسیقی
    • موسسات آموزش عالی برای نیروهای مسلح فدرال
    • موسسات آموزش عالی ارائه مطالعات دوگانه “Berufsakademie” (BA)
    • موسسات آموزش مداوم حرفه ای “Fachschulen” و “Fachakademien” در برلین که بر اساس طبقه بندی بین المللی استاندارد (ISCED) ، تحصیلات این موسسات برابر با سطح اول تحصیلات عالی است

    دانشگاه های دولتی و خصوصی آلمان

    در آلمان 400 دانشگاه دولتی وجود دارد که 95 درصد از دانشجویان در این دانشگاه ها حضور دارند ، این مؤسسات از سوی دولت تامین بودجه می شوند و دانشجویان در این دانشگاه ها هزینه پرداخت نمی کنند (به جز هزینه کم اداری در ابتدای هر ترم ).
    دانشگاه های دولتی و خصوصی آلمان
    همچنین حدود 120 موسسه خصوصی در این کشور وجود دارد که دانشجویان محصل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند ، امکان اقامت آلمان پس از تحصیل وجود دارد به همین دلیل بسیاری از دانشجویان این کشور را مقصد نهایی خود انتخاب می کنند.

    حداقل معدل برای تحصیل در آلمان

    پذیرش دانشگاه یا پذیرش تحصیلی فرایندی است که از طریق آن دانشجویان در کالج ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده و می توانند تحصیلات خود را آغاز کنند ، این مرحله از مهم ترین مراحل مهاجرت تحصیلی است و سیستم های پذیرش از کشور به کشور متفاوت است. در بسیاری از کشور ها دانشجویان آینده بعد از اتمام دوره دبیرستان پذیرش می شوند و در بعضی از کشور ها ، سازمان های مستقل یا سازمان های دولتی وجود دارند که مسئول پذیرش دانشگاه ها هستند و آزمون هایی برای ورود به دانشگاه ها برگزار می کنند ، البته در بعضی از کشور ها برای تحصیل در دانشگاه ها شرط معدل وجود دارد و یکی از ملاک های پذیرش دانشجو معدل آخرین دوره تحصیلی فرد متقاضی است. تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی مزایای زیادی به همراه دارد زیرا دانشگاه های آلمان در سطح جهانی رتبه بندی شده و به واسطه کیفیت بالای آنها ارزشمند هستند ، امکانات پیشرفته این کشور شامل اعطای بورسیه تحصیلی در آلمان ، دوره های مبتنی بر تحقیق ، برنامه های درسی معتبر ، جامعه دانشجویی متنوع و پر جنب و جوش و همچنین یک شیوه منحصر به فرد تضمینی است که بهترین تجربه تحصیلی را به ارمغان می آورد ، ما در موسسه مهاجرتی MIC به شما کمک می کنیم در برترین دانشگاه های آلمان و در بهترین امکانات و با هزینه های بسیار پایین تحصیل کنید.

    سیستم نمره دهی در آلمان

    سیستم های مختلفی برای تبدیل نمره و معدل وجود دارد که می تواند تقریب خوبی برای مقیاس نمره دهی آلمان ارائه دهد ، یکی از این سیستم های شرط معدل برای تحصیل در آلمان که بیشتر دانشگاه ها استفاده می کنند فرمول اصلاح شده بایرن است ، همانطور که در تحقیق انجام شده توسط WES متوسط نمره در آلمان تقریبا حدود 3.0 است و 3.0 معادل B در ایالات متحده است. در سیستم آموزشی آلمان دانشگاه ها یک رتبه بندی 1 تا 6 ( یا 5 ) برای ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان خود اعمال می کنند که 1 و 6 نشان دهنده ی دو هدف فوق العاده موفقیت دانشجو است ، اگر دانشجو در آزمونی نمره 1 را به دست آورد به این معنا است که 90 تا 100 درصد از کار خود را با موفقیت انجام داده است و از سوی دیگر اگر شما 6 را بدست آورده اید عملکرد دانشجو مناسب نبوده و کمترین نمره را دریافت کرده و نمره او رضایت بخش نیست.

    تقسیم بندی نمرات در آلمان تا 6

    • 1.0 – عالی ؛ دانشجو با موفقیت 90 تا 100 درصد از مواد مورد نیاز در آزمون را تکمیل کرده است
    • 2.0 – به طور کلی بسیار خوب است ؛ با این حال دانشجو باید بیشتر در زمینه های خاص تحصیلی کار کند
    • 3.0 – خوب ؛ موفقیت شما رضایت بخش است اما جای پیشرفت دانشجو وجود دارد
    • 4.0 – مناسب ؛
    • 5.0 – نمره قبولی است ؛ اما نشان دهنده ضعف دانشجو در مواد درسی است
    • 6.0 – کافی نیست و دانشجو برای قبولی در امتحان دانش کافی ندارد

    تقسیم بندی نمرات در آلمان تا 5

    توجه داشته باشید که هنگام بررسی شرط معدل برای تحصیل در آلمان برخی از دانشگاه ها از مقیاس درجه بندی 5 امتیاز استفاده می کنند تا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خود را نشان می دهند ، در این دانشگاه نمرات این گونه تقسیم می شوند:
    • 1 تا 1.5 بسیار خوب است ؛ دانشجو بخش زیادی از امتحان خود را با موفقیت انجام داده است اما برخی از بخش های جزئی شما باید بهبود یابد
    • 1.6 تا 2.5 خوب ؛ دانشجو با انجام صحت بخش قابل توجهی از امتحان خود عملکرد تحصیلی مناسب را نشان داده است
    • 2.6 تا 3.5 رضایت بخش ؛ عملکرد دانشجو کمی بیش از حد قبولی بوده و دانشجو باید در چندین منطقه کار کند
    • 3.6 تا 4.0 نمره قبولی ؛ دانشجو در امتحان قبول شده و حداقل نمره قبولی را دریافت کرده است ، بنابراین ملزم به تلاش بیشتر است
    • 4.1 تا 5 مردود ، دانشجو در امتحان مورد نظر قبول نشده و نتوانسه نمره حد نصاب برای قبولی را دریافت کند

    حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در آلمان

    برای برخی از برنامه های آموزشی رقابتی ، دانشجویان ممکن است براساس معدل نمرات خود از آخرین مدرک تحصیلی خود رتبه بندی شوند ، هر دانشگاه الزامات خاص خود را دارد مثلا حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های فنی بیشتر از دانشگاه های علمی کاربردی است و البته در بیشتر دانشگاه های آلمان حداقل معدل قابل قبول 2.5 از 5 و 3 از 6 می باشد که بر اساس سیستم نمره دهی ایران 15 می باشد.
    حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در آلمان
    لطفا باید توجه داشت که برآورده سازی حداقل معدل پیشنهادی توسط موسسه آموزشی مورد نظر تضمین کننده پذیرش در آن دانشگاه نیست و علاوه بر شرط معدل عناصر دیگری وجود دارد که بر پذیرش دانشجو تاثیر گذار است ، مثلا تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی ، داشتن نمونه کار ، نمرات هر درس ، قبولی در آزمون ورودی و غیره مورد نیاز است.

    تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

    از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های آلمان بیشتر به زبان آلمانی ارائه می گردد ، ممکن است برای برخی دشوار باشد که به این زبان مسلط شوند ، با این حال دانشگاه های آلمان به هر نحوی تلاش کرده اند تا این مشکل را از سر راه بردارند و رشته های بیشتر و بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه بدهند ، یکی از دلایلی که امروزه بیش از 370،000 دانشجوی بین المللی آلمان را برای انتخاب کرده اند بهره مندی از فرصت تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی است. بنابراین اگر تحصیل در آلمان رویای همیشگی شما بوده است اما از یادگیری زبان آلمانی واهمه داشته اید نباید بترسید زیرا شما هنوز جایگزین دیگری دارید ، دانشگاه های آلمان با تصور رهبری علمی در جهان ، روز به روز برنامه های بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و بنابراین با اطمینان خاطر می توانید برنامه مورد علاقه تان در آلمان را انتخاب و به تحصیل در آن بپردازید.

    شروع تحصیل به زبان انگلیسی

    یکی از چیزهایی که باید از ابتدا روشن کنید این است که اگر شما قصد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی در یک دانشگاه دولتی در آلمان را دارید به سختی می توانید دوره ای را که به زبان انگلیسی تدریس می شود را در این مقطع پیدا کنید ، زیرا اکثریت مطلق آنها به زبان آلمانی تدریس می شود. اولین سوالی که به ذهن شما می آید این است که دانشگاه ها تحصیلات عالی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ؟ هیچ کس نمی خواهد یک دانشگاه را فقط به این دلیل انتخاب کند که برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه دهد. اغلب افراد می خواهند که کیفیت آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد ، یک فرصت برای شما این است که تحقیقات آنلاین را با چک کردن وب سایت های دانشگاه ها انجام دهید تا ببینید آیا آنها برنامه های مطالعه انگلیسی را ارائه می دهند یا خیر. برای کاهش این بار برای شما ما لیستی از دانشگاه هایی را ارائه می دهیم که فرصت تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را فراهم می کنند ، در ادامه برخی از بهترین دانشگاه های آلمان که دوره های تحصیلات عالی را به انگلیسی ارائه می دهند را معرفی می کنیم.

    برخی دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان

    • دانشگاه علوم کاربردی Hochschule Mannheim
    • موسسه فناوری کارلسروهه
    • دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین
    • دانشگاه علوم کاربردی برمن
    • دانشگاه جاکوبز
    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه گوتینگن
    • مؤسسه مکس پلانک
    • دانشگاه Freie برلین
    • دانشگاه فنی Dresden
    • دانشگاه علوم کاربردی مونیخ
    • دانشگاه بن
    • دانشگاه سارلند
    • مدرسه فرانکفورت مالی و مدیریت
    • دانشگاه فنی Kaiserslautern
    • دانشگاه هامبورگ
    • دانشگاه ULM
    • دانشگاه HHL لیپزیگ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت
    • دانشگاه بیروت
    • مدرسه مدیریت WHU-Otto Beisheim
    • دانشگاه اشتوتگارت
    • دانشگاه علوم پزشکی آخن RWTH
    • HTW برلین
    • دانشگاه فنی برلین
    • دانشگاه فنی Darmstadt
    • دانشگاه هوهنهایم
    • دانشگاه ارفورت
    • دانشگاه فرایبورگ

    یافتن یک دوره به زبان انگلیسی در آلمان

    اطلاعات در مورد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی به راحتی قابل دسترسی است ، اگر شما بدانید که در کدام دانشگاه می خواهید تحصیل کنید کارتان راحت می شود ، شما فقط باید به وب سایت اختصاصی آن دانشگاه وارد شوید و جستجو کنید یا از طریق سایت uni-assist بررسی کنید که چه رشته هایی به زبان انگلیسی ارائه می شود. از سوی دیگر اگر تصمیم نگرفته اید در چه دانشگاهی مایل به تحصیل هستید می توانید از طریق مشاوان ما در موسسه مشاوران مهرآفرین به لیست کامل دوره های تحصیلی را که در آن می توانید در سیستم آموزشی آلمان به زبان انگلیسی مطالعه کنید دست پیدا کنید.
    یافتن یک دوره به زبان انگلیسی در آلمان
    بعد از اینکه برخی از دوره های آموزشی مناسب را بدست آوردید می توانید برنامه ها را بررسی کنید و ارزیابی کنید که کدام یک از آنها مناسب با شرایط شما هستند و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام برنامه با اهداف بلند مدت دانشگاهی و محدودیت های بودجه شما مطابقت دارد ، توجه داشته باشید که اگر مایل به درخواست مدرک کارشناسی به زبان انگلیسی هستید ، بیشتر بر روی دانشگاه های خصوصی تمرکز کنید زیرا در دانشگاه های دولتی ، مقطع لیسانس اغلب به زبان آلمانی تدریس می شود.

    پذیرش رشته های انگلیسی در آلمان

    الزامات ورودی شبیه به دوره های آموزش آلمانی است ، تفاوت اصلی این است که در مقاطع تحصیلی انگلیسی شما باید با ارائه یک آزمون استاندارد مانند TOEFL و IELTS میزان تسلط تان به زبان انگلیسی را نشان دهید ، اسناد زیر برای درخواست تحصیل در آلمان به زبان انگیسی مورد نیاز است:
    • مدرک تحصیلی
    • رونوشت های تایید شده از نمرات خود از تحصیلات قبلی
    • اثبات مهارت زبان انگلیسی
    • GRE یا GMAT در برخی از دانشگاه ها
    • انگیزه نامه ( اختیاری )

    پذیرش در برنامه های انگلیسی آلمان

    مدارک تحصیلی شما باید با استانداردهای آلمان مطابقت داشته باشد در غیر این صورت شما مجاز به ورود به یک دوره دانشگاهی در آلمان نیستید ، دانشگاه انتخابی شما ممکن است از شما بخواهد که در یک دوره آمادگی را بگذرانید تا مهارت ها و دانش لازم برای شرکت در دوره منظم مورد نظر را کسب کنید. حداقل نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی داشتن نمره 80 امتیاز در آزمون تافل و سطح 6.5 در آیلتس است ، اما این بسته به نوع دانشگاه و نوع دوره می تواند تغییر کند. در سطح تحصیلات تکمیلی ، برنامه های انگلیسی دارای استانداردهای علمی بالاتری هستند ، بنابراین حداقل نمرات در مقایسه با دوره های کارشناسی بالاتر است ، ما به همه توصیه می کنیم که نمره بالاتری را به دست آورند زیرا این امر در پذیرش شما نقش مهمی دارد ، به ویژه در دانشگاه های مشهور که رقابت شدید است و کمیته پذیرش باید بر چندین عنصر عملکردی تکیه کند. اگر شما دوره هایی مانند موضوعات اقتصادی و تجاری را انتخاب کرده اید ، بدون شک باید درخواست نمرات GMAT یا GRE را از دانشگاه انتخابی خود انتظار داشته باشید که البته با شرکت در این آزمون ها می توانید نمرات آن را به دانگاه ارائه دهید.

    دانشگاه های انگلیسی زبان رایگان در آلمان

    دوره های تحصیلی کم و یا بدون هزینه تحصیلی دلیل اصلی این است که هزاران دانشجوی بین المللی می خواهند در آلمان تحصیل کنند ، علاوه بر داشتن برخی از مقرون به صرفه ترین ها برای حضور ، هزینه های کم و یا بدون هزینه تحصیلی ، دانشگاه های آلمان در کنار گزینه تحصیل در اتریش در میان بهترین ها در کشورهای اروپایی قرار دارند ، بهترین دانشگاه های رایگان جهت تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در زیر آورده شده است:
    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه بن
    • دانشگاه هامبورگ
    • دانشگاه فنی Darmstadt
    • FAU ارلانگن نرونبرگ
    • دانشگاه مونستر
    • دانشگاه هامبورگ
    • SRH دانشگاه هایدلبرگ
    • دانشگاه علوم کاربردی Wurzburg Schweinfurt
    • Leibniz هانوفر
    دانشگاه های انگلیسی زبان رایگان در آلمان
    توجه داشته باشید که هنوز هزینه های اداری به نام “سهم ترم” وجود دارد که شما برای پوشش در این دانشگاه ها باید پوشش دهید ، معمولا سهم ترم شامل هزینه دانشجویان اتحادیه ، بلیط حمل و نقل عمومی و هزینه ثبت نام می باشد.

    طیف رشته های موجود به زبان انگلیسی در آلمان

    به طور معمول بیشترین تعداد دوره های آموزش انگلیسی در آلمان در حوزه های مهندسی ، علوم طبیعی و اقتصاد قرار دارد ، شما می توانید در این زمینه های تحصیلی زیر به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی بپردازید:
    • ریاضیات و علوم طبیعی
    • اقتصاد
    • مهندسی
    • حقوق
    • علوم اجتماعی
    • زبان و مطالعات فرهنگی
    • داروسازی
    • هنر، نظریه هنر
    • ورزش
    • دامپزشکی

    تحصیل در کالج های آلمان

    کالج های دانشگاهی آلمان ارائه کننده دوره های آمادگی برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس را دارند اما شرایط ورود به دانشگاه هارا ندارند ، کالج های Studienkolleg به عنوان یک ” پل ” به منظور کمک فرد از فرهنگ دانشگاهی در کشور مبدا به فرهنگ آکادمیک در آلمان عمل می کند. برای انجام این کار آنها دوره هایی را که مخصوص متقاضیان دانشگاه بین المللی هستند ارائه می دهند ، معلمان این کالج ها متخصصینی هستند که با دانشجویان همکاری می کنند ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان به عنوان دانشجوی خارجی غیر اتحادیه اروپا در اولین مرحله باید بررسی کنند که آیا شرایط و مدارک تحصیلی قبلی خود در دانشگاه های آلمان شناخته شده هستند یا خیر. هر مدرک تحصیلی فرد باید مقایسه شود و بر اساس شرایط واجد شرایط بودن دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی ترجمه شود ، در غیر این صورت مدرک تحصیلی فرد به رسمیت شناخته نمی شود ، فهرست محدودی از مدارک تحصیلی خارجی است که با معیارهای تحصیلی آلمان مطابقت دارد و دلیل آن 13 ساله بودن تحصیل قبل از ورود به دانشگاه ئر کشور آلمان می باشد ، این دیپلم آلمانی که Abitur نام دارد سبب شده تا دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در آلمان مجبور به گذراندن دوره پیش دانشگاهی شوند ، البته دانشگاه های آلمان راه حلی به نام کالج دانشگاهی یا همان Studienkolleg تدارک دیده اند.

    انواع کالج های دانشگاهی آلمان

    همانطور که اشاره شد در سیستم آموزشی آلمان کالج دانشگاهی ، یک کالج آمادگی در آلمان است که برای آماده سازی دانشجویان خارجی بین المللی مایل به تحصیل در این کشور طراحی شده است ، معمولا مدت زمان یک دوره کالج دانشگاهی 4 ترم تحصیلی یا یک سال تحصیلی کامل می باشد. هدف این دوره این است که فرد را با مهارت و دانش مورد نیاز در مورد موضوعات خاص مربوط به دوره های مورد علاقه خود در دانشگاه آماده کند ، بسته به رشته تحصیلی در آلمان تحصیل لازم است که در یکی از دوره های تحصیلات تکمیلی شرکت کند:
    • کالج های فنی مهندسی یا T-Kurs: زبان آلمانی ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی و کامپیوتر
    • کالج های پزشکی یا M-kurs : زبان آلمانی ، شیمی و زیست شناسی
    • کالج های W-Kurs : زبان آلمانی ، ریاضی ، اقتصاد ، تجارت و جامعه شناسی
    • کالج های G-Kurs : زبان آلمانی ، تاریخ ، ادبیات آلمان ، جامعه شناسی و آمار
    همانطور که مشاهده می شود کلاس های زبان آلمانی اولویت اول در دوره ها و کالج های آلمان است ، چرا که در دروس در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می گردد و تنها در سطح تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

    کالج های پزشکی M-kurs آلمان

    دوره ام کورس M-kurs یک دوره آمادگی برای تحصیل در دوره های پزشکی و بیولوژیکی در کالج های M-kurs آلمان است ، برای مثال افراد علاقمند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان و یا رشته های بیوشیمی ، بیو انفورماتیک ، زیست شناسی ، شیمی ، زمین شناسی ، ، مهندسی مولکولی ، داروسازی ، روانشناسی و دامپزشکی که مدرک تحصیلی آن ها معادل مدرک شناخته شده در آلمان نیست ملزم به حضور در M-kurs هستند.
    کالج های پزشکی M-kurs آلمان
    این دوره شامل 10 ساعت زبان آلمانی ، 16 ساعت شیمی ، زیست شناسی و فیزیک ، 4 ساعت ریاضیات و 5 ساعت لغت لاتین و یونانی می باشد که در دو نوع کالج های خصوصی و دولتی ارائه می شوند و در انتهای کالج باید در آزمون FSP شرکت کنید تا موفقیت در کالج را بدست بیارید. توجه داشته باشید که این آزمون در کالج های خصوصی برگزار نمی شود و اگر شما در کالج های خصوصی دوره های کالج پزشکی در آلمان را بگذرانید ، مجدداً مجبور هستید برای آزمون به کالج های دولتی مراجعه کنید.

    مدارک پذیرش کالج های ام کورس آلمان

    در صورت درخواست برای تحصیل در کالج های M-kurs آلمان باید مدارک زیر را به دفتر بین المللی ( به صورت پستی یا شخصی ) ارسال کنید:
    • تکمیل فرم درخواست برای دانشگاه یا یونی اسیست
    • پانچ تائید شده ترجمه گواهینامه مدرک تحصیلی همراه با گواهی امتحان ورودی دانشگاه یا گواهی از یک دوره تحصیلی عالی یا گواهی دانشگاهی ) به زبان آلمانی توسط سفارت آلمان
    • ترجمه ریزنمرات تحصیلی به آلمانی و تائید آن ها در سفارت آلمان
    • کپی گذرنامه
    • کپی مدرک زبان از گوته یا OKF و یا OSD
    • در صورت لزوم اثبات رسمی تغییر نام

    نکات مهم در مورد پذیرش کالج های M-kurs آلمان

    توجه داشته باشید برای درخواست های تکراری : اگر فرد موفق به پذیرش امتحان ورودی برای دوره آمادگی نشده است و مایل به درخواست مجدد هست ، مجددا باید شواهدی مبنی بر اخذ دوره فشرده آلمانی ( در عرض شش ماه از پایان تاریخ بسته شدن درخواست ها ) تا حداقل سطح C1 را ارائه دهند . شهروندان اتحادیه اروپا / ECR ملزم به ارائه شواهد مهارت زبان آلمانی نیستند. اگر دانشگاه درخواست فرد را قبول کند ( پذیرش برنامه تحصیلی ) ، دانشگاه به شما یک دعوت نامه کتبی برای تکمیل امتحان ورودی برای دوره آمادگی در Studienkolleg München ارسال خواهد کرد ، در صورت درخواست ویزا این نامه را باید ارسال کرد. امتحانات ورودی ( آزمون آلمانی ) برای دوره های آماده سازی در سپتامبر و فوریه در کالج دانشگاهی در مونیخ برگزار می شود ، با توجه به تقاضای زیاد و تعداد محدودی از مکان ها در دوره آماده سازی ، همه متقاضیان باید در امتحان ورودی شرکت کنند.

    هزینه های دوره ام کورس M-kurs آلمان

    درس و آزمون در کالج های M-kurs آلمان ( به جز در درسدن و Glauchau ) در حال حاضر رایگان است اما دانش آموزان باید هزینه های ترم ( هزینه ثبت نام ، حقوق اجتماعی ، بلیط ترم ، و غیره ) را پرداخت کنند ، این هزینه ها بستگی به هر کالج از 100 تا 400 یورو در هر ترم دارد ، برای دانشجویان کالج های M-kurs معمولا هیچ بورس تحصیلی وجود ندارد.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

    اگر خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشوری اروپایی و عضو اتحادیه شنگن و بدون دادن شهریه دانشگاه و رایگان هستید ما به شما کشور آلمان را پیشنهاد می دهیم ، امروزه کشور آلمان با استقبال فراوان دانشجویان بین المللی از سراسر جهان روبه رو شده است ، لذا در این بخش مقاله در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، هزینه های تحصیل در این کشور توضیحاتی داده شده است. آلمان یکی از معروف ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل در خارج از کشور به ویژه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی است و دارای دانشگاه های معتبر و معروف در سطح جهانی می باشد ، تقاضای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان به علت رایگان بودن و همچنین کیفیت مطلوب آموزش در این کشور از همه نقاط جهان وجود دارد. در آلمان دانشگاه های پزشکی بسیار معتبری وجود دارد که مورد تایید در سرتاسر دنیا می باشند ، افرادی که تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند شانس اقامت در آلمان و یا به عبارتی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در این کشور را دارند ، اگر علاقه مند به تحصیل رشته های علوم پزشکی درآلمان هستید با مشاوران ما در موسسه مشاوران مهرآفرین در تماس باشید.

    تحصیل رشته های پزشکی در آلمان

    دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان دو روش را اتخاذ می کنند که در روش اول دانشجو باید در کنکور سراسری در همین رشته ها ( پزشکی و دندانپزشکی ) قبول شود و حداقل چهار ترم تحصیلی را بخواند و هم زمان سطح زبان آلمانی خود را به TestDaf4 برساند ، در این صورت می تواند از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرد. روش دوم برای داوطلبانی است که در آزمون سراسری موفق نشده اند و به این صورت است که متقاضی ابتدا در کالجپزشکی که در بالا اشاره شد ثبت نام می کند و پس از یک سال تحصیلی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت می کند و در صورت قبولی می تواند وارد دانشگاه شود ، موارد تدریسی در این دوره هم از دروس ریاضی ، شیمی ، زیست شناسی و فیزیک است که البته ارائه این دروس بستگی به نظر کالج نیز دارد. حداقل مدت زمان تحصیل پزشکی در المان 12 ترم و سه ماه می باشد ( هر ترم در دانشگاه شش ماه به طول می انجامد و به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود ) ، در بخش اول که 2 سال به طول می انجامد آموزش دانش تئوری انجام می شود و بخش دوم که دوره 3 ساله است بر فعالیت های عملی متمرکز است و در آخر مستلزم گذراندن دوره کارآموزی یک ساله می باشد.

    آزمون های حین تحصیل رشته های پزشکی

    در مدت تحصیل دو آزمون پزشکی برگزار می گردد که افراد مستلزم شرکت در آن هستند ، هر دو ازمون به صورت تستی و شفاهی برگزار می گردند. این بسیار حائز اهمیت است که دانشجویان بین المللی پزشکی آگاهی کاملی نسبت به زبان آلمانی داشته باشند چرا که این امر باعث می شود افراد در ازمون ” Medizinertest ” موفق باشند.

    دلایل تحصیل رشته های علوم پزشکی در آلمان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان به دلایل زیر ارزشمند است :
    • آلمان رهبر و پیشرو مراقبت پزشکی در جهان است
    • این کشور دارای تجهیزات پزشکی عالی در سطح جهان می باشد
    • تقریبا نیمی از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بیمارستان های آلمان مشغول به کار می شوند
    • مدرک دانشگاه های آلمان در سطح جهانی معتبر هستند

    الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

    مدرک دیپلم متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالا ( 18 به بالا ) نیز مورد نیاز است ، اما متقاضیانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند و خواهان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اند از شانس کمتری برخوردارند ، چرا که این دسته از داوطلبان نمی توانند در دوره های پیش پزشکی شرکت کنند و باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 19 داشته باشند. همچنین معدل دانشگاهی آن ها هم باید بالا باشد و در سطح TestDaf به زبان آلمانی مسلط باشند ، در هر دو این روش ها متقاضی حداقل باید در سطح B2 به زبان آلمانی تسلط داشته باشد ، چرا که تحصیل در این رشته ها در دانشگاه های دولتی و رایگان صرفا به زبان آلمانی امکان پذیر است. دوره تحصیلی پزشکی 6 ساله و دندانپزشکی 5 ساله است ، دانشگاه های آلمان به عنوان پر تقاضاترین دانشگاه های خارج از کشور محدوده سنی برای ورود به این رشته ها مشخص نکرده اند اما خود سفارت در وقفه افتادن بین تحصیلات حساسیت نشان می دهد ، پس بنا بر تجربه افراد زیر 25 سال شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهند داشت.

    هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان

    همانطور که بیش از این هم اشاره شده تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است و تنها برای شروع هر ترم مبلغی در حدود 300 یورو بابت ثبت نام و امور اجرایی گرفته می شود. دانشگاه های خصوصی نیز همانند سایر نقاط از شهریه های بالای برخوردار هستند و مبلغی که بابت تحصیل در این رشته ها می توانید انتظار داشته باشید حدود 20000 یورو در هر سال خواهد بود.
    هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان
    لازم به ذکر است که دولت آلمان به دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان اجازه کار پاره وقت دانشجویی می دهد که بتوانند مخارج خود را تا حدی پوشش دهند.

    هزینه زندگی دانشجویان پزشکی در آلمان

    به طور متوسط برای هزینه های زندگی خود که شامل مسکن هم می شود به مبالغ 750 تا 900 یورو در هر ماه برای شهر های بزرگ همچون برلین ، فرانکفورت ، دوسلدورف نیاز خواهید داشت ، در شهر های کوچکتر این مبلغ کمتر و چیزی حدود 600 تا 750 یورو در هر ماه خواهد بود. در ضمن دانشجویان در این مقطع تحصیلی می توانند 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت دانشجویی مشغول شوند و برای خود کسب در آمد ایجاد کنند و در حین تحصیل زندگی راحت تری برای خود فراهم سازند.

    مدارک پذیرش از کالج پزشکی در آلمان

    • ترجمه رسمی مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان آلمانی
    • ترجمه رسمی ریزات نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان آلمانی
    • مدرک تسلط به زبان آلمانی در سطح B1
    • تکمیل فرم درخواست پذیرش
    • عکس پاسپورتی

    مدارک ویزای تحصیل رشته های پزشکی آلمان

    • فرم تکمیل شده در خواست ویزا
    • پاسپورت معتبر
    • ترجمه شناسنامه در صورت داشتن توضیحات
    • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا کالج های آلمان
    • عکس پاسپورتی
    • گواهی تمکن مالی
    • مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان آلمانی
    • رزومه کامل CV
    • انگیزه تحصیل رشته های پزشکی در آلمان
    • پرداخت هزینه صدور ویزا

    شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی آلمان

    بعد از آنکه دانشجو دوره کالج به نام M-Kurs را با موفقیت پشت سر گذاشت آنگاه بر اساس معدل این دوره و معدل سال دوازدهم ایران می تواند رشته و دانشگاه خود را انتخاب نماید ، باید توجه داشته باشید که سیستم نمره دهی در آلمان با ایران متفاوت می باشد که در همین مقاله به آن پرداخته شده است.
    شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی آلمان
    همچنین برخی از دانشگاه ها سطح زبان و معدل سخت تری را برای پذیرش در نظر می گیرند که دانشجویان باید حتماً قبل از درخواست پذیرش به هر دانشگاهی ، این موارد را بررسی نمایند.

    دانشگاه پزشکی هیدلبرگ آلمان

    دانشگاه هیدلبرگ جزء قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و معمولا اولین انتخاب دانشجویان برای تحصیل است دارای رتبه 72 در سطح جهانی می باشد. دانشگاه Universitätsklinikum Tübingen یکی دیگر از دانشگاه های قدمت دار آلمان است و دپارتمان پزشکی آن در سطح جهان شناخته شده است ، برخی از دانش آموخته های آن نیز از برندگان جایزه نوبل پزشکی در چند دهه اخیر بوده اند.

    دانشگاه فرایبورگ آلمان

    از دانشگاه های مطرح آلمان بوده و بیش از ۱۰ هزار دانشجو و استاد در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و از مقصدهای تحصیل پزشکی در آلمان قلمداد می گردد ، دانشگاه لایپزیگ از دیگر دانشگاه های مطرح کشور آلمان است. از دانشجویان مشهور این دانشگاه می توان به افرادی همچون لایبنیتس ، گوته ، نیچه ، واگنر و آنجلا مرکل اشاره کرد ، این دانشگاه برنده 9 جایزه نوبل است ، دانشکده پزشکی آن با بیش از 3،000 دانشجو در پزشکی و دندانپزشکی است و دانشجویان آن از نزدیک با بیمارستان دانشگاه لایپزیگ فعالیت می کند. دانشکده پزشکی همراه با بیمارستان دانشگاه یکی از بزرگترین موسسات پزشکی در زاکسن است که 48 کلینیک و موسسه را در پنج بخش جداگانه اداره می کند .

    ادامه تحصیل پزشکان در دوره تخصص در آلمان

    پزشکان عمومی که مدرک تحصیلی خود را از ایران دریافت نموده اند جهت کار در آلمان و یا ادامه ی تحصیل باید روالی را طی کنند. پزشکان جهت کار در آلمان ابتدا باید مدرک خود را در این کشور ثبت ( register ) کنند که این مسئله با طی دوره هایی و پس از امتحان امکان پذیر است ، البته پزشکان می توانند جهت اخذ ویزای کار قبل از ثبت کردن مدرک خود اقدام کنند و در آلمان کار کنند که البته منظور از کار طبابت نیست و کار در موسسات تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر مد نظر است که می تواند در حین کار در این موسسات در زمینه رجیستر کردن مدرک خود نیز اقدام کند تا بتواند وارد طبابت شوند. امکان تحصیل مقطع تخصص نیز در آلمان وجود دارد ، این کشور از لحاظ های مختلف یکی از برترین کشورها برای تحصیل تخصص می باشد ، در این کشور باید ابتدا مدرک خود را معادل سازی کنند و از دانشگاه پذیرش بگیرد ، پزشکانی که قصد ادامه تحصیل را دارند می توانند ابتدا در دوره دکترا پزشکی شرکت کنند و پس از طی دوره کلینیکال وارد تخصص شوند.
    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

    در پایان می توان گفت که کشور آلمان با داشتن دانشگاه های رایگان و ارائه مدارک بین المللی و بسیار معتبر از کشور های بسیار مناسب در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است ، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در آلمان و سایر کشور های اروپایی به این حرفه مشغول به کار شوند و حتی به اقامت دائم و تابعیت آلمان دست پیدا کنند. مشاوران موسسه مهاجرتی MIC با همکاری موسسات دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در رابطه با اعزام دانشجو به خارج کشور در ایران و همچنین موسسات معتبر حقوقی و مهاجرتی آماده مشاوره و کمک به شما برای ویزا و پذیرش از دانشگاه های معتبر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان می باشد.

    کالج های فنی مهندسی t-kurs آلمان

    کالج های تی کورس t-kurs آلمان دانشجویان آینده نگر را برای تحصیل در رشته های علوم طبیعی و مهندسی در دانشگاه ، دانشگاه علوم کاربردی یا کالج فنی آماده می کند و علاوه بر آموزش دانش تخصصی ، تمرکز در ریاضیات و علوم طبیعی برای معرفی دانش آموزان و ارائه آموزش در روش ها و تکنیک های علمی است که به آنها کمک می کند تا به طور مستقل در مطالعات خود موفق شوند ، اهداف کلاس های کالج های t-kurs:
    • ارتقاء مهارت های تفکر انتزاعی
    • توسعه راه حل های حل مسئله
    • ترویج تخصص زبان و تخصص با ترکیب نظریه متخصص با زبان متخصص
    • ارتقاء توانایی کار با دانش آموزان دیگر در یک گروه
    اصول اساسی علوم طبیعی به صورت درس های تجربی و تمرین تدریس می شود ، دانش آموزان آزمایش ها و تحلیل ها را تا حدی مستقل و با راهنمایی در این کلاس ها انجام می دهند و به آنها فرصت می دهند تا از لحاظ نظری و از طریق آزمایشات ، مواد دوره را به کار گیرند ، هر گونه نقص در دانش آموزان از روش های علمی که در بین دانشجویان بین المللی دیده می شود به این ترتیب بر طرف می شوند.

    رشته های تحصیلی مرتبط با کالج های t-kurs در آلمان

    بسته به دانش قبلی و مدرک مدارس از کشور مبدا باید برای گذراندن موفقیت آمیز آزمون ارزیابی آماده شد ، اگر فرد قصد تحصیل در یکی از رشته های فیزیک ، معماری ، مهندسی صنایع ، علم شیمی ، مهندسی عمران ، انفورماتیک ، فن آوری تغذیه ، تکنولوژی فرایند ، ریاضیات ، متالورژی ، مهندسی برق ، آمار ، زمين شناسي ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کشتی ، نقشه برداری ، جغرافیا ، حفظ چشم انداز ، مهندسی صدا و تصویر ، مهندسی مواد ، مهندسی شیمی ، مهندسی عکس ، مهندسی تامین ، طراحی نساجی و سطح ، مهندسی تولید ، مهندسی پوشاک ، مهندسی محیط زیست ، کانی شناسی و هواشناسی را داشته باشد باید قبل از ورود به دانشگاه در کالج های t-kurs آلمان به مدت یک سال تحصیل کند تا آماده ورود به دانشگاه شود.

    مراحل پذیرش کالج های تی کورس در آلمان

    متقاضیان تحصیل در دوره های کالج های t-kurs آلمان باید با انتخاب دانشگاه خود ثبت نام کنند ، پس از تصویب درخواست خود آنها را به طور مقدماتی به آزمون ورودی به کالج ها دعوت می شوند ، امتحان ورودی برای همه متقاضیان اجباری است و شامل دو قسمت آزمون مهارت آلمانی و همچنین دانش پایه ریاضیات ( برای متقاضیان دوره T ) است.
    مراحل پذیرش کالج های تی کورس در آلمان
    با این حال پذیرش دانشجویان در مورد تعداد مکان هایی موجود که ممکن است در هر ترم متفاوت باشد ، آزمون ورودی شامل یک آزمون “C-test” یا آزمون کلاسی است که هر کلمه دوم باید تکمیل شود ، حداقل سطح مورد نیاز برای ورود به این کالج ها سطح B1 زبان آلمانی است و مدت زمان این آزمون 40 دقیقه می باشد.

    آزمون ریاضی ( فقط برای متقاضیان ) t-kurs آلمان

    متقاضیان برای ورود به کالج های t-kurs باید در آزمون دیگری در ریاضیات علاوه بر امتحان ورودی زبان آلمانی شرکت کنند ، این آزمون نیز حدود 40 دقیقه طول می کشد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    • معادلات خطی و درجه دوم و نامعادلات
    • تحولات دوره
    • محاسبات محدوده و حجم
    • نقاط ، بخش خط و خط در سیستم مختصات
    • حس فضایی اشیاء و ارقام
    • خطوط متقاطع ، قضیه فیثاغورث
    • محاسبه درصد

    آزمون ارزشیابی t-kurs آلمان

    در کالج های t-kurs آلمان و در سیستم آموزشی آلمان ، زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی ( DaF ) ، ریاضیات ، فیزیک و فناوری اطلاعات تدریس می شوند ، امتحانات زیر باید به عنوان بخشی از آزمون ارزشیابی کالج های t-kurs به صورت کتبی برگزار شوند که نام این آزمون به FSP گفته می شود: یک امتحان در زبان آلمانی ، یک امتحان در ریاضیات و یک امتحان دیگر به صورت انتخابی از دروس فیزیک ، شیمی و فناوری اطلاعات که هر موضوع را می توان به عنوان آزمون شفاهی برگزار کرد.

    شرایط مورد نیاز برای ورود به کالج های t-kurs

    الزامات ورود به کالج ها برای دانشجویان بین المللی در آلمان بسیار متفاوت است ، اما به طور کلی مدارک زیر برای ورود به کالج ها نیاز است :
    • مدارک تحصیلی قبلی فرد
    • ریز نمرات از تحصیلات قبلی
    • مهارت زبانی
    • رزومه
    • کپی ترجمه شده از اسناد فوق توسط یک مترجم رسمی به زبان آلمانی و تائید آن توسط سفارت

    درخواست پذیرش کالج های تی کورس آلمان

    پس از جمع آوری اسناد مورد نیاز وقت آن است که فرد درخواست خود را ارسال کند ، فرد می تواند درخواست خود را به صورت آنلاین یا به وسیله پست انجام دهد ، باید توجه داشت که فرد نمی تواند به طور مستقیم به کالج درخواست دهد مگر اینکه این کالج یک موسسه خصوصی باشد . اگر کالج مور نظر توسط دانشگاه شما اداره شود باید از طریق آن درخواست دهید ، معمولا مهلت های درخواست برای ورود به کالج های t-kurs عبارتند از:
    • قبل از 15 ژانویه برای ترم تابستان
    • قبل از 15 ژوئیه برای ترم زمستان

    هزینه تحصیل در کالج های t-kurs آلمان

    هزینه تحصیل در کالج های آلمان بسته به دولتی و خصوصی بودن کالج ها متغیر است ، اغلب کالج های آلمان دولتی هستند و هزینه های تحصیل در کالج های دولتی این کشور نسبتا مجانی است ، به طور میانگین هزینه های تحصیل در کالج های دولتی آلمان ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در سال می باشد ، البته تعداد محدودی کالج خصوصی مانند کالج آخن نیز وجود دارد که هزینه بالاتر و حدود 17000 یورو در هر سال دریافت می کنند.

    تحصیل و ویزای دوره زبان در آلمان

    زبان آلمانی یکی از پرکاربرد ترین زبان ها در سطح جهان بعد از زبان انگلیسی است و در بین افراد علاقمند به زبان های خارجی محبوبیت ویژه ای دارد ، افراد خواهان تحصیل و کار در آلمان نیازمند فراگیری این زبان هستند. بهترین گزینه برای فراگیری زبان آلمانی حضور در دوره های آموزشی ارائه شده در این کشور و ارتباط با شهروندان آن است.
    تحصیل و ویزای دوره زبان در آلمان
    اگر فرد قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را داشته باشد ، بر اساس زبان تحصیل در دانشگاه باید به زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط داشته باشد ، البته علاوه بر تحصیل در آلمان افراد جویای کار در این کشور و یا افرادی که در بخش های مرتبط با این کشور قصد کار دارند باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. ویزای دوره زبان در آلمان نوعی ویزای تحصیلی است و برای خارجیانی در نظر گرفته شده که قصد دارند دوره زبان را به صورت فشرده برای مدت 3 تا 12 ماه ادامه دهند ، دوره های زبان آلمانی برای متقاضیان خارجی حداقل 18 ساعت در هر هفته می باشد ، ویزای کالج های زبان آلمانی در ابتدا برای سه ماه معتبر است ، البته امکان تمدید این نوع ویزا وجود دارد و در بعضی موارد تا یکسال تمدید می شود و البته در صورتی که فرد متقاضی حضور در دوره های زبان خواهان تحصیل بیشتر در آلمان نباشد.

    مزایا و معایب ویزای دوره زبان در آلمان

    • با ویزای دوره زبان آلمانی می توان
    • در یک دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کرد
    • اگر دوره های زبان آلمانی با تحصیلات تمام وقت دنبال نگردد ، این ویزا تا یک سال از تاریخ ورود به آلمان تمدید
    با ویزای دوره زبان آلمانی نمی توان
    • آن را به یک ویزای دانش آموزی یا دانشجو تبدیل کرد
    • آن را به یک مجوز کار تغییر داد
    • مشغول به کار شد
    • تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرد
    • برای پذیرش دانشگاه درخواست داد
    در سیستم آموزشی آلمان اگر فرد تصمیم به ادامه تحصیل خود مستقیما پس از دوره زبان را داشته باشد ، مجبور خواهد بود برای دریافت یک ویزای دانشجویی آلمان ، به کشور خود بازگردد و ویزای دانشجویی آلمان درخواست دهد.

    گواهی های زبان شناخته شده در آلمان

    گواهی نامه های شناخته شده پس از قبولی در یکی از آزمون های زیر اعطا می شود:
    • آزمون آلمانی به عنوان یک زبان خارجی (TestDaF)
    • گوته ، دیپلم زبان آلمانی (GDS)
    • دیپلم زبان آلمانی از کنفرانس مداوم وزرای آموزش و پرورش و امور فرهنگی ، سطح دوم (DSD)

    نیاز به ویزای دوره زبان آلمان

    ملیت فرد تعیین کننده است که آیا به یک دوره طولانی مدت اقامت در آلمان نیاز دارد یا نه . فرد از شرایط لازم برای داشتن یک ویزا برای شرکت در یک دوره زبان در آلمان معاف خواهید بود ، اگر:
    • شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا باشد
    • شهروند استرالیا ، کانادا ، اسرائیل ، ژاپن ، جمهوری کره ، نیوزیلند یا ایالات متحده باشد
    شهزوندان دیگر کشور های دنیا باید برای گرفتن ویزا برای شرکت در یک دوره ی زبان در آلمان اقدام کنند.

    دوره های زبان آلمان

    فرد متقاضی حضور در دوره های زبان آلمان می تواند برای یکی از دو نوع ویزای دوره زبان در آلمان درخواست دهد:
    • ویزای یادگیری زبان – اگر قصد فراگیری زبان آلمانی را دارد و پس از اتمام دوره خواهان برگشت به کشور خود است
    • اقامت برای آماده سازی تحصیل – اگر قصد یادگیری زبان آلمانی برای حضور در دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی آلمان را دارد.

    کار در آلمان با ویزای دوره زبان

    باید توجه داشت که تحت هیچ شرایطی فرد دارای ویزای دوره زبان مجاز به کار در آلمان نیست ، با این حال اگر فرد دارای یک ویزای دانشجویی باشد ، اما در یک دوره آمادگی برای حضور در دانشگاه شرکت کرده باشد ، می تواند برای مدت محدودی به صورت پاره وقت کار کند ، در ویزای دانشجویی به فرد وضعیت “دانشجو” داده می شود ، حتی اگر فرد در یک دوره زبان شرکت کرده باشد. البته باید توجه داشت که یک ویزای دوره زبان به فرد اجازه خواهد داد که در کل سرزمین شنگن سفر کند چرا که آلمان یک کشور عضو شینگن است. در این بخش از مقاله که با تلاش مشاوران Mehrafarin immigration consultants جمع آوری و نگارش شده ویزای دوره زبان در آلمان بررسی شده ، الزامات و مراحل دریافت این ویزا برای تحصیل در آلمان بیان شد.

    آمادگی آزمون TestDaF آلمانی

    آمادگی آزمون TestDaF آلمانی یک پیشنهاد ویژه برای دانشجویانی است که می خواهند برای امتحان و به طور کلی تحصیل در آلمان آماده شوند ، با این حال از تمام متقاضیان دیگری که مایل به بهبود مهارت های زبانی خود هستند نیز ، در این زمینه استقبال می شود.
    آمادگی آزمون TestDaF آلمانی
    برای اطلاعات عمیق در مورد ساختار و سیستم درجه بندی آمادگی آزمون testdaf آلمانی پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را که توسط مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور نگارش یافته را مورد بررسی قرار دهید. هدف رسمی امتحان این است که با اثبات مهارت زبان شما به عنوان بلیط طلایی در سیستم آموزشی آلمان ورود کنید ، این زبان و واژگان در حدی است که شما می توانید در یک سخنرانی حضور پیدا کنید و یا برای مطالعه کتاب درسی بکار ببرید.

    مزایا آمادگی آزمون TestDaF آلمانی

    همه دانشگاه های آلمان گواهی آزمون TestDaF را به رسمیت می شناسند ، با کسب نمره TDN 4 در هر چهار آزمون می توانید پذیرش دانشگاهی را اخذ و وارد دانشگاه شوید ، به شرط آنکه دانشگاه مورد نظر مدرک شما را قبول کند (در ادامه به توضیح نمرات آزمون خواهیم پرداخت ). TestDaF مهارت های زبانی لازم برای تحصیل در دانشگاه آلمان را ارزیابی می کند ، در بسیاری از مواقع محتوا و وظایف TestDaF همه مربوط به موارد علمی مورد نیاز ، مسائل روزمره مراکز آموزش عالی و دوره تحصیلی میباشد.

    بخش های آزمون testdaf آلمانی

    • خواندن و درک مفهوم : 3 متن با مجموعا 30 سوال ، مدت زمان پاسخگویی 60 دقیقه
    • مهارت نوشتاری : نوشتن یک متن ، مدت زمان پاسخگویی 60 دقیقه
    • شنیدن و درک مفهوم : 3 متن با مجموعا 25 سوال ، مدت زمان پاسخگویی 40 دقیقه
    • مهارت گفتاری : 7 قسمت ، مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه
    TestDaF این چهار مهارت زبان را بطور جداگانه مورد ارزیابی می دهد و مدت زمان کل آزمون 3 ساعت و 10 دقیقه می باشد ، این گواهینامه چهار نتیجه جداگانه را نشان می دهد و تصویری واضح از نقاط قوت و ضعفتان را در هر مهارت ارائه می دهد و قابل توجه است که گواهی TestDaF تا مدت نامحدودی معتبر است.

    خواندن ، نوشتن آزمون TestDaF آلمانی

    در این بخش شما نشان می دهید که توانایی خواندن و درک متونی را دارید که از لحاظ موضوع و زبان به زندگی روزمره مربوط می شود ، شما به سوالاتی پاسخ می دهید که درک مفهوم کلی و جزئی مطالب و همچنین استخراج اطلاعات نهفته را طلب می کند ، این بخش از سه نوع متن خواندنی مختلف با درجه دشواری متفاوت تشکیل شده است که از تنوع در سوالات نیز برخوردار است. در بخش نوشتن آمادگی آزمون TestDaF آلمانی توانایی شما بر نوشتن موضوعی مشخص با ساختاری واضح و به هم پیوسته مورد ارزیابی قرار میگیرد ، در قسمت اول به تشریح اطلاعات آماری یک جدول یا تصویر خواهید پرداخت و در قسمت دوم باید نظر خود را درباره سوالی که پرسیده شده بنویسید.

    شنیدن و درک مفهوم آزمون TestDaF آلمانی

    در این بخش آمادگی آزمون TestDaF آلمانی توانایی شنیدن و درک متونی شما از لحاظ موضوع و زبان زندگی روزمره که در دانشگاه دارید سنجیده می شود و همانند بخش های دیگر ، درک مفهوم کلی مطالب و همچنین اطلاعات نهفته شما در این مرحله بکار گرفته می شود ،. این متن از سه نوع متن شنیداری مختلف با درجه دشواری متفاوت تشکیل شده که از تنوع در سوالات برخوردار است. در بخش گفتاری از آزمون ، شما توانایی خود را در گویش به زبان آلمانی برای حل و فصل امور روزمره در دانشگاه را اثبات می کنید ، هفت قسمت این بخش از درجه دشواری متفاوتی برخوردار است و در این بخش شما با موقعیت های مختلف در محیط دانشگاه روبرو می شوید و باید واکنش مناسب را از خود نشان دهید. به عنوان مثال در گفتگویی بین دانشجویان شرکت کنید یا به تشریح یک تصویر بپردازید و نظر خود را همانند مراحل پیشین اعلام کنید ، شما در بخش امتحان شفاهی ، سوالات را از نوار کاست یا CD می شنوید و یا در دفترچه آزمون آن را مشاهده می کنید ، پاسخ های شما همزمان بر روی نوار دیگری شنیده و ضبط می شود.

    آمادگی آزمون TestDaF آلمانی برای دانشجویان بین المللی

    دانشجویان بین المللی برای ورود و تحصیل در دانشگاه های آلمان باید دانش کافی از زبان آلمانی را بدست آورند ، دانشجویانی که قادر به ارائه گواهینامه نیستند برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید در یکی از آزمون های DSH یا TestDaF شرکت کنند. همانگونه که گفته شد این دوره شما را برای هر چهار بخش امتحان شامل درک مطلب و ساختارهای علمی ، درک شنیدن ، ترکیب متن و صحبت کردن آماده می کند . متوسط کلاس های این دوره در هفته ، 28 ساعت است. شما برای شرکت در این دوره باید قبلاً دوره آلمانی C1 را گذرانده باشید یا مهارت زبان آلمانی شما قبل از شروع دوره فشرده TestDaF در سطح C1 باشد ، قابل ذکر است که این دوره شما را آماده می کند تا در ماه نوامبر ، مدرک TestDaF را اخذ کنید ، این دوره شامل گسترش واژگان یا گرامر زبان آلمانی شما نمی باشد و هدف از این دوره تهیه تست های آزمون با بررسی استراتژی های آزمون و انجام تست های عملی است.

    دوره آمادگی آزمون TestDaF آلمانی

    برای آمادگی آزمون TestDaF آلمانی می توانید یک دوره فشرده دو هفته ای (Test DaF Prepatation ) را در آموزشگاه زبان بگذرانید ، هر روز 2 ساعت تمرین سوالات Test DaF و 2 تا 3 ساعت کار در خانه میتواند نقش بسزایی در ارتقا سطح زبانی شما داشته باشد ، تمرین شامل شنیدن و صحبت کردن می شود و کارهای خانه مربوط به خواندن درک مطلب و نوشتن است. همچنین باید توجه داشت که نوشتن یک تست مدل کامل ، بازخورد شخصی بسیار مطلوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد ، این دوره قبل از آزمون واقعی یک تمرین عالی محسوب می شود ، زیرا می توانید در دو هفته آخر به مطالعه و تمرکز بپردازید و درباره نقاط قوت و ضعف خود دانش کسب کنید.

    ساختار آزمون TestDaF آلمانی

    اگر می خواهید در آمادگی آزمون TestDaF آلمانی شرکت کنید ، در حال حاضر باید مهارت های بالای زبان آلمانی را در اختیار داشته باشید و بتوانید آنها را از طریق گواهی اثبات کنید ، این آزمون دارای سیستم یکنواختی است و به طور متمرکز در آلمان ارزیابی می شود. سه سطح در آزمون وجود دارد ، به این معنا که سطح آزمون TDN 3 تقریباً به سطح B2.2 نزدیک است ، TDN 4 نزدیک به C1.1 و TDN 5 نزدیک به C1.2 است ، برای اکثر دانشگاه های آلمان باید سطح TDN 3 یا TDN 4 رادر اختیار داشته باشید ، همه این اطلاعات را می توانید از یک موسسه اعزام دانشجو به آلمان جویا شوید.

    هزینه آمادگی آزمون TestDaF آلمانی

    در کلاس های خصوصی ، زمان های دوره ثابت وجود ندارد ، 10 درس ، حداقل تعداد دروس آزمون TestDaF است ، مدت زمان کلاس ها بسته به انتخاب دروس ، 45 دقیقه در روز طول می کشد و حدودا بین 33 تا 39 یورو هزینه دارد. برای بهبود نمرات خود نمی توانید یک قسمت را جداگانه شرکت کنید ، تنها راه حل این است که دوباره در آزمون را شرکت کنید ، بنابراین مطمئن باشید برای بدست آوردن نمره خوب و متعادل همه این مهارت ها را مطالعه کرده و روی نقاط ضعف خود متمرکز شوید. تاریخ برگزاری این آزمون معمولاً در روزهای 21 شهریور ، 14 آبان و 24 بهمن می باشد و هزینه ثبت نام مبلغی بین 2،150،000 تا 2،350،000 تومان است.

    زمان اعلام نتایج آزمون

    کارنامه آزمون شش تا هفت هفته پس از برگذاری آزمون ، توسط مرکز آزمون ارسال می شود ، باید توجه داشته باشید که زمان اعلام نتایج در پشت صفحه کارنامه مذکور ذکر شده است.
    • تمامی افرادی که دارای معلومات زبان آلمانی در حد خوب تا پیشرفته باشند و مایل به محک زدن مهارت های خویش در زبان آلمانی باشند
    • کسانی که مایل به به تحصیل در آلمان هستند
    • افرادی که قصد تکمیل تحصیلات , انجام پروژه های علمی و یا انجام پروژه های آکادمیک در کشور زادگاه خود را داشته و بدین منظور نیاز به مدرک معتبر بین المللی برای معلومات خویش دارند
    زمان اعلام نتایج آزمون
    در صورتی که در آغاز راه آموختن زبان آلمانی هستید ، پیشنهاد می کنیم که که برای شرکت در این آزمون صبر پیشه کنید و آمادگی آزمون TestDaF آلمانی را کسب کنید. مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین موارد مربوط به آمادگی آزمون TestDaF آلمانی را در این قسمت از مقاله مذکور بیان کرده و مورد بررسی قرار داده است ، برای مشاوره درباره نحوه ثبت نام و واگذاری آن به کارشناسان خبره ما ، با شماره های ذکر شده دفاتر همکار تهران و شیراز تماس بگیرید و اطلاعات جامعی در خصوص تحصیل در آلمان بدست آورید.

    آمادگی آزمون Goethe آلمانی

    آزمون Goethe آلمانی یکی از الزامات برای اخذ ویزا دانشجویی یا کار در آلمان است ، این آزمون از آزمون های معتبر زبان آلمانی می باشد و لطفاً توجه داشته باشید که هر شخصی بدون گذراندن دوره های آموزشی موسسه ها می تواند در آزمون های گوته شرکت نماید ، اما قابل ذکر است که سطح مورد نیاز آزمون را باید کسب کرده باشید. قبل از اقدام برای اخذ ویزا کار یا تحصیلی ، برای اثبات سطح بین المللی زبان آلمانی باید در امتحانات رسمی Goethe-Zertifikat که برای سطوح A1 تا C2 موجود است شرکت کنید ، این آزمون برای ارزیابی مهارتهای زبان آلمانی شما طراحی شده است. علاوه بر سنجش سطح نوشتاری و گفتاری ، با طرح سوالاتی دستور زبان و لغات آلمانی شما نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد ، باید توجه داشته باشید که موارد امتحانی آزمون Goethe از سطوح A1 تا C1 متفاوت می باشد. مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، آمادگی آزمون Goethe آلمانی را برای اخذ پذیرش از موسسات و مراکز کاری و همچنین دانشگاه های آلمان لازم می دانند ، برای موفقیت هرچه بیشتر در آزمون Goethe ، باید آمادگی لازم برای شرکت در این امتحان را دست آورید ، همانگونه که در ادامه اشاره خواهیم کرد آزمونGoethe دارای بخش های متفاوتی میباشد که تبحر در هر یک ، شرط قبولی آزمون می باشد.

    آزمون Goethe آلمانی چیست ؟

    Goethe-Test PRO یک تست آنلاین برای آمادگی آزمون Goethe آلمانی است ، این آزمون از روش های سرویس مشهور تست زبان تجاری (BULATS ) استفاده می کند و بر اساس چارچوب مشترک زبان های مرجع اروپایی (CEFR ) است ،Goethe-Test PRO از فناوری پیشرفته ای برای ارزیابی مهارت های زبان شخصی فرد متقاضی در طی 60 تا 90 دقیقه استفاده می کند. با شروع آزمون ، برنامه سؤال بعدی را بر اساس پاسخ قبلی شما انتخاب می کند و اجازه می دهد سطح دشواری به طور خودکار با مهارت های زبانی شما تنظیم شود ، این احتمال عدم موفقیت را از بین می برد ، نتایج آزمون و گزارشی از سطح مهارت زبان شما ، بلافاصله پس از اتمام آزمون در دسترس است و در صورت لزوم یک مبنای ایده آل برای تصمیم گیری به شما می دهد ، به عنوان مثال در مورد نیاز برای اقدامات آموزشی اضافی پس این تست مبنای مناسبی برای آمادگی آزمون Goethe آلمانی محسوب میشود.

    ساختار آمادگی آزمون Goethe آلمانی

    این شاخص فرایند به شما نشان می دهد که در آزمون تا چه حد پیشرفت کرده اید ، آزمون شامل 30 سؤال می باشد ، در این آزمون شما فقط می توانید در هر بلوک یک جواب را انتخاب کنید ، برای کلماتی که از پیش تعریف نشده اند ، چندین مترادف کلمه درست در سیستم ذخیره می شوند و به صورت صریح میتوان گفت در سیستم آموزشی آلمان این آزمون آزمون دشواری نیست و بیشتر محتمل به ارزیابی خود است ، در پایان نمره شما از 100 اعلام خواهد شد.
    ساختار آمادگی آزمون Goethe آلمانی

    بخش خواندن و نوشتن آزمون Goethe

    در این بخش این امکان برای شما وجود خواهد داشت که سوالات درک مطلب را بخوانید و درک کنید ، به عنوان مثال ممکن است مقاله‌ای از یک روزنامه بخوانید و سپس در بخش دیگری که به صورت خلاصه به شما داده شده ، کلمات گم شده را پیدا کنید و بنویسید. همچنین ممکن است چند جمله دیگر به شما داده شود و از شما سوال شود که کدام یک از آنها در مکان های خاص مناسب است ، این سوال پر از کلمات موجود در سطح پیشرفته نسبتاً متداول است. در بخش نوشتن آمادگی آزمون Goethe آلمانی از شما خواسته می شود که پیام های کوتاه مربوط به موضوعات روزمره مانند پیام های متنی ، پست های انجمن یا ایمیل ها را بنویسید ، تمرین های کلمات گمشده در اینجا نیز باید حل شود. بخش نوشتن برای تست های پیشرفته قطعاً شامل یک مقاله کوتاه با حدود 200 کلمه است که معمولاً یک نمودار را تشریح می کند ، شما می توانید موضوعی را از بین گزینه ها انتخاب کنید که در آن احساس راحتی بیشتری می کنید.

    بخش شنیداری آزمون های Goethe

    بخش گوش دادن آمادگی آزمون Goethe آلمانی بیشتر به سمت ارتباطات روزمره است ، پیام های تلفنی یا اطلاعیه هایی راجع به برنامه ها ، برنامه ریزی و ترانزیت خواهید شنید و به برخی از سؤالات مربوط به مطالب آنها پاسخ خواهید داد. در سطوح بالاتر ، مکالمه افرادی را می شنوید که در حال سخنرانی یا بحث و گفتگو هستند و سپس باید به سؤالات مربوطه پاسخ دهید ، همچنین ممکن است توضیحات توالی وقایع را بشنوید ، در این صورت لازم است جزئیات خاصی را انتخاب کرده و بنویسید.

    بخش تکلم آزمون Goethe آلمان

    بخش صحبت کردن آخرین موردی است که باعث می شود یک آزمایش واقعی استقامت باشد ، خوشبختانه بخش مکالمه تنها 10 تا 15 دقیقه طول می کشد ، به شما زمان کوتاهی داده می شود تا یک سخنرانی سریع در مورد موضوع خود تهیه کنید ، پس از اتمام سخنرانی ، امتحان کنندگان به صورت خودجوش چند سوال از شما خواهند پرسید یا ممکن است لیستی از سؤالات متداول روزمره به شما داده شود و سپس آزمونگر به طور تصادفی یکی را انتخاب کرده و مکالمه را آغاز می کند. در امتحان پیشرفته تر ، از شما خواسته می شود فعالیت و یا عقیده ای را به شریک صحبت کننده خود ( بازرس خود ) پیشنهاد دهید و آماده دفاع از آن در برابر اعتراضات آنها باشید ، در این بخش آنها فقط به دنبال این هستند که دریابند چقدر خوب می توانید از مهارت های متقاعد کننده زبان استفاده کنید.

    امتحانات آلمانی گوته انستیتو

    موسسه گوته در سال 1951 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در مونیخ واقع شده است ، موسسه Goethe دارای 159 شبکه جهانی و 98 موسسه در سراسر کشور ها است ، این یک سازمان غیر انتفاعی مستقل است که با کمک هزینه های دولت آلمان و یا بورسیه تحصیلی آلمان و همچنین با هزینه های مربوط به دوره ها و امتحانات خود تأمین می شود. این موسسه دارای شش سطح می باشد که چارچوب مشترک مرجع اروپایی برای زبانها ( CEFR ) را ازA1 ( مبتدی ) تا C2 ( مسلط ) دنبال می کند ، امتحانات جداگانه نیز در سطح A1 تا B2 برای افراد 10 تا 16 ساله نیز وجود دارد و معیاری مناسب برای آمادگی آزمون Goethe آلمانی بشمار میرود.

    رویکرد و محتوا آمادگی آزمون Goethe آلمانی

    امتحانات بزرگسالان همه از چهار بخش تشکیل میشود که شامل خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن است ، در ضمن طول و پیچیدگی هر قسمت با افزایش سطح از بین می رود ، قابل ذکر است که تمرکز روی زبان عمومی است و باید در هر ماژول حداقل 60٪ نمره را دریافت کنید . شما در سطوحA2 ، B2 و C1 باید حداقل 45٪ نمره را در سه مقاله گوش دادن ، خواندن و نوشتن کسب کنید و در بخش گفتار ، حداقل 15٪ نمره را بدست آورید.

    سطوح آزمون های Goethe آلمانی

    • Goethe-Zertifikat A2 : تکمیل چهار سطح اول آموزش زبان GAI توصیه می شود ( چهار ترم زبان آلمانی ) ، این گواهی نشان می دهد که شما می توانید خود را در شرایط ساده و روتین درک کنید و خواستار تبادل اطلاعات در مورد موضوعات آشنا و مشترک باشید.
    • Goethe-Zertifikat B1 : گذراندن 1 تا 2 سال زبان آلمانی برای قبولی در این دوره لازم می باشد ، قابل توجه است که شش ترم دانشجویان را برای گذراندن Goethe-Zertifikat B1 آماده می کند ، این سطح حداقل شرط لازم برای زندگی و کار در آلمان یا شرکت در یک دوره مقدماتی Studienkolleg برای پذیرش دانشگاه است.
    • Goethe-Zertifikat B2 : Oberstufe B2 در GAI ، برای چندین سال مطالعه در خارج از آلمان توصیه می شود ، این سطح برای شرکت در یک دوره مقدماتی Studienkolleg و پذیرش در دانشگاه است ، سطح B2 نشان می دهد که شما قادر هستید به طور خودجوش و روان ارتباط برقرار کنید ، در این صورت یک مکالمه عادی با یک گوینده بومی به آسانی و بدون تلاش فراوان از طرفین امکان پذیر می باشد.
    • Goethe-Zertifikat C1 : سطح C1 Oberstufe برای چندین سال تحصیل در دانشگاه های آلمان به همراه آمادگی آزمون اضافی توصیه می شود ، این حداقل سطح لازم برای پذیرش در دانشگاه است و نشان دهنده سطح پیشرفته دانش آلمانی برای اهداف اشتغال می باشد.
    • Goethe-Zertifikat C2 : Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS) یک امتحان آلمانی برای بزرگسالان است که تأیید می کند که داوطلبان مهارت های زبانی بسیار پیشرفته را در سطح بومی کسب کرده اند ، GDS برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه های آلمان کافی است.

    مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های آلمان

    لازمه ورود به دانشگاه های آلمان دانستن زبان آلمانی است . شرط ورودی زبان آلمانی TestDaf 4 یا DSH 2 میباشد از آنجاییکه DSH در ایران برگزار نمیشود ، برای متقاضیان تنها امکان شرکت در امتحان TestDaF وجود دارد که قبولی در این امتحان و اخذ نمره مورد نظر (4*4) معمولا با موفقیت انجام نمی شود . اما این امکان برای متقاضیان وجود دارد که در صورت داشتن مدرک B1 و یا B2 پذیرش مشروط بگیرند ، در امتحان ورودی زبان DSH یا Test DaFشرکت نمایند و دوره های تکمیلی زبان در کالج با دانشگاه مورد نظر در آلمان را بگذرانند و پس از گذراندن این کلاسها امتحانTest DaF یا DSH گرفته می شود . برای ورود به دانشگاههای انگلیسی زبان یا رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، متقاضی به غیر از دانش ابتدایی زبان آلمانی باید 6.5 IELTS یا iBT 80 toefl داشته باشند . Staatsexamen آزمونی دولتی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی در آلمان ، دامپزشک ، وکلا معلمان و قضات می باشد که فارغ التحصیلان باید دوبار در این آزمون شرکت کنند . نام های اولین و دومین آزمون دولتی Das erste Staatsexamen، Das zweite Staatsexamen می باشد .
    مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های آلمان

    شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان

    در حال حاضر در دانشگاه های آلمان حدود 2 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند . در آلمان به طور کلی بیش از ۳۷۶ مرکز آموزش عالی شامل ۱۰۲دانشگاه، ۱۷مدرسه عالی تخصصی و ۶۷ مرکز خصوصی آموزش عالی امکان تحصیل را در اختیار متقاضیان قرار می دهند . در سال های اخیر تعداد دانشجویان خارجی در آلمان رشد قابل توجهی داشته است . حدود ۱۹٪ جمعیت آلمان، از خانواده‌های مهاجر هستند یا خود مهاجر بوده‌اند . حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مشغول به کار هستند . مسیحیت با ۶۵ تا ۷۰ درصد از جمعیت که خود را مسیحی می دانند دین غالب در آلمان است و بقیه شامل مذاهب یهودیت ، اسلام و غیره است .

    شرایط پذیرش مقطع لیسانس در آلمان

    تحصیل در دانشگا ه های آلمان در مقطع لیسانس 6 تا 8 ترم طول می کشد . نظام آموزشی آلمان به نحوی تدوين شده است که تقريبآ تمامی دانشگاه های آلمان دو بار در سال دانشجوی جديد جذب می نمايند . اگر شخصی ديپلمه باشد يعنی 12 سال تحصيل کامل داشته باشد ، برای ورود به دانشگاه های آلمان در گذشته بايد قبولی در کنکور سراسری ایران در مقطع کارشناسی رشته مورد نظر یا همگرایش های آن را می داشته اند تا بتوانند برای کالج آلمان اقدام کنند . اما الان این طور نیست و شما بدون نیاز به قبولی در کنکور ایران می توانید پذیرش دوره های T-KURS ، W-KURS یا G-KURS را داشته باشید . کالج در آلمان دو ترم است و کالج ها فقط به زبان آلمانی هستند . کالج ها دولتی و وابسته به دانشگاه ها در آلمان هستند و تحصیل در آنها رایگان می باشد . حداقل شرط ورود به این دوره کالج ها داشتن مدرک زبان با سطح B1 می باشد .

    شرایط پذیرش مقطع فوق لیسانس در آلمان

    فوق لیسانس که 2 تا 4 ترم تحصیلی طول می کشد و مثل لیسانس انواع مختلفی دارد مانند گروه هنر ، گروه مهندسی ، گروه تجارت و حقوق . شرایط دانشگاه های آلمان در مقطع فوق لیسانس هم بدین صورت است که لیسانسیه های فارغ التحصیل از دانشگاه های آزاد و دانشگاههای دولتی میتوانند برای فوق لیسانس اقدام کنند البته لازم به تذکر است که پذیرش در این مقطع هم بستگی به خود دانشگاه در آلمان دارد زیرا سطح تحصیل آلمان نسبت به ایران یک سال جلو تر است بنابراین دانشگاه معادلسازی می کند و شاید نیاز باشد دانشجو بعضی واحد ها را مجددا بگذراند و بعد ادامه تحصیل بدهد . البته بطور کلی باید مدارک تحصیلی به آلمان فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در آلمان می تواند شروع به ادامه تحصیل نماید .

    شرایط پذیرش رشته های هنر در آلمان

    شرایط دانشگاه های آلمان در پذیرش رشته هايی مانند : نقاشی ، مجسمه سازی ، گرافيک ، موسيقی ، کارگردانی ، تئاتر، هنر پيشگی ، طراحی صنعتی ، عکاسی ، سراميک و غیره که زير شاخه های رشته هنر هستند ، با رشته های ديگر متفاوت است . بدين ترتيب که کسانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگا ه های آلمان در اين رشته ها هستند می بايست چند تا از نمونه کار های خود بهمراه مدارک تحصيلی شان را برای دانشگاه ها يا دانشگاه های هنر آلمان بفرستند و پس از قبولی مدارک ، اجازه امتحان ورودی رشته مورد نظر به متقاضی داده می شود که معمولا اين امتحان امتحان عملی می باشد . پس از قبولی در اين امتحان ورودی متقاضيان می توانند پذيرش تحصيلی خود را از دانشگاه دريافت نمايند . به عبارت ديگر، تحصيل در رشته های هنر کنکور دارد .

    تحصیل رشته های مهندسی در آلمان

    آلمان محل مناسب برای تحصیل مهندسان جوان است ، این کشور دارای چندین دانشگاه برجسته است که همواره در میان بهترین دانشگاه های جهان حضور داشته اند و همچنین تعداد زیادی از رهبران و شرکت های صنعتی دنیا ، در آلمان مستقر هستند که دانشگاه های محلی همکاری قوی با این شرکت ها دارند و بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در برخی شرکت های فنی آلمان مشغول به کار می شوند.
    تحصیل رشته های مهندسی در آلمان
    از زمستان سال تحصیلی 2018- 2017مجموعا 139،559 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های مهندسی آلمان شرکت کرده اند ، این واقعیت به صورت تصادفی رخ نداده است ، اما بر اثر تعالی جهانی در تدریس و تحقیق ، سنت طولانی و غنی در آموزش عالی و یک رویکرد انقلابی به چالش های مهندسی آینده ایجاد شده است، دانشگاه های مهندسی برق آلمان به طور مرتب در فهرست بهترین دانشگاه های مهندسی در جهان با توجه به رتبه بندی های مختلف قرار گرفته اند. مهندسی یک اصطلاح عمومی است و شامل رشته های بی شماری می شود ، همانطور که تحصیل در این زمینه بسیاری از زمینه های تحصیلاتی را توسعه می دهند ، به عنوان دانشگاه های پیشرو جهانی ، دانشگاه های مهندسی در آلمان همیشه در راس دوره های مهندسی نوآورانه قرار دارند.

    یافتن دوره مهندسی در آلمان

    دانشگاه های آلمان طرح های دوره ای شامل مجموعه کامل از دوره های مهندسی که شامل مهندسی مکانیک ، مهندسی خودرو ، مهندسی زیست پزشکی ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی برق ، مهندسی رایانه ، مهندسی مالی ، مهندسی داده ها ، مهندسی هوا فضا ، مهندسی شیمی ، مهندسی ارتباطات و اطلاعات ، مهندسی پزشکی ، مکاترونیک ، مهندسی نانو ، مهندسی هسته ای می باشد. در آلمان شما به راحتی یک رشته مهندسی را خواهید یافت ، تعداد زیادی از دانشگاه ها تحصیل رشته های مهندسی را ارائه می دهند و رشته های تحصیلی بی شماری در زمینه مهندسی در دانشگاه های این کشور وجود دارد ، برای سهولت در یافتن دانشگاه مورد نظر می توان به صورت آنلاین جستجو نموده و یا با مشاوران تحصیل در خارج تماس حاصل نمایید. البته یک پایگاه داده خاص رشته های مهندسی در آلمان وجود ندارد ، با این حال آژانس بورس تحصیلی در آلمان به نام DAAD دارای پایگاه داده است که تعداد زیادی از دوره های مهندسی بین المللی در آلمان را نشان می دهد و همچنین شما می توانید به سایت یونی اسیست برای دسترسی به آن ها مراجعه کنید.

    الزامات زبان برای تحصیل مهندسی در آلمان

    چیز دیگری که بسیاری از دانشجویان بین المللی آن را بسیار گیج کننده می دانند این است که آیا آنها باید به زبان آلمانی یا انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه های تسلط داشته باشند ، باید توجه داشت که دوره های کارشناسی در دانشگاه های دولتی آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند که قبل تر به آن ها پرداختیم و شما برای ورود به دوره های کارشناسی ابتدا باید دوره تی کورس را بگذرانید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی تسلط به زبان آلمانی در سطح B1 برای ورود به کالج T-Kurs مورد نیاز است ، اما در سال های اخیر دانشگاه ها انتظارات خود را افزایش داده و به دنبال دانشجویان با تسلط در سطح B2 هستند. فرد اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی دارد می تواند به راحتی به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیل کند.

    هزینه تحصیل رشته های مهندسی در آلمان

    از سال 2014 ، در سیستم آموزشی آلمان ، دوره های مهندسی به صورت رایگان برای همه دانش آموزان داخلی و بین المللی ارائه می شود ، البته دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه برای اتحادیه دانشجویی و یک بلیط پایه ترم برای استفاده از حمل و نقل عمومی به صورت رایگان است ، به طور کلی هزینۀ به اصطلاح “سهم ترم” از 100 تا 400 یورو می باشد.

    تحصیل رشته مهندسی برق در آلمان

    مهندسی برق بخش انحصاری حوزه مهندسی بزرگ و قدیمی است ، این رشته به طور کلی با برق ، الکترومغناطیس و الکترونیک کار می کند ، این زمینه علمی و حرفه ای است که امروزه به عنوان تعدادی از دستگاه های دیجیتال گسترش می یابد. تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه های آلمان یکی از بهترین گزینه های تحصیل در آلمان است ، در این بخش از مقاله مشاوران موسسات مهاجرتی حقوقی و اعزام دانشجو HSA تحصیل رشته مهندسی برق در آلمان را مورد بررسی قرار داده و به معرفی تعدادی از دانشگاه های فنی برتر این کشور خواهند پرداخت.
    تحصیل رشته مهندسی برق در آلمان
    مهندسی برق به طراحی ، توسعه و نگهداری سیستم های الکتریکی و اجزای آنها در ارتباط است ، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق در طراحی و ساخت تجهیزات الکتریکی قرار می گیرد که در طیف وسیعی از بخش ها مانند ساخت و ساز ، نگهداری و حمل و نقل استفاده می شود. دانشگاه های مهندسی برق آلمان در مقاطع تحصیلی مختلف یعنی دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دروس را ارائه می کنند ، این دانشگاه ها در بین دانشگاه های خارج از کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند.

    دوره کارشناسی مهندسی برق در آلمان

    تحصیل در دانشگاه های آلمان در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد ، دوره کارشناسی در رشته مهندسی برق دانش پایه ای در این زمینه را ارائه می دهد و دانشجویان این رشته در زمینه محاسبات ، مدار های الکترونیکی ، الکترونیک و طراحی مطالعه خواهند کرد. فرد مهارت های عملی و دانش تئوریک خود را توسعه می دهد و برای اشتغال در آینده آماده خواهد شد ، دوره کارشناسی شامل سخنرانی ها و سمینارها ، جلسات عملی و آزمایشگاهی خواهد بود ، فارغ التحصیلان این رشته ممکن است مجبور به گذراندن دوره کارورزی شوند. پس از پایان دوره کارشناسی می توان در زمینه های مهندسی ارتباطات ، مهندسی سخت افزار ، سیستم های کنترل ، اپتیک ، سیستم های قدرت و نیمه هادی ها و الکترونیک تخصص گرفت ، در بعضی از دانشگاه ها دانشجو ملزم به ارائه پایان نامه در سال آخر تحصیل خود است ، این به فرد فرصتی را برای کشف یک منطقه مورد علاقه مهندسی برق می دهد.

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان به چند گروه ممتاز ، خوب و متوسط تقسیم می شوند که هر گروه به ترتیب شامل 26 ، 82 و 117 دانشگاه می باشد ، علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می توانند بر اساس شایستگی و علاقه خود برای پذیرش از یکی از این دانشگاه ها درخواست دهند ، در این مقاله تنها تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان لیست و توضیح بسیار مختصری در مورد آن ها داده می شود. شما برای بررسی دقیق تر هر دانشگاه می توانید با مقاله مرتبط با آن دانشگاه که در وب سایت موسسه مهاجرتی مهرآفرین قرار دارد مراجعه و مطالعه فرمائید ، در نظر داشته باشید که لیست وزارت علوم سالیانه تغییر می کند و حتماً قبل از اقدام نسبت به بررسی آن توجه نمائید. بیش از 380 دانشگاه و موسسه آموزش عالی معتبر برای تحصیل در آلمان وجود دارد و در مجموع بیش از 17،000 رشته تحصیلی در این موسسات ارائه می شوند که در بین برترین ها در سطح جهان هستند ، این موسسات آموزش عالی به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. چندین موسسه آموزش عالی آلمان در بین برترین دانشگاه های اروپا و حتی جهان قرار دارند و علاوه بر این اغلب دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و همین امر سبب محبوبت آلمان در بین ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می شود.

    دانشگاه آزاد برلین آلمان

    دانشگاه آزاد برلین یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در برلین و از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان است . این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های آلمان است که برای تحقیق خود در علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین علوم طبیعی شناخته شده است ، این دانشگاه در سال 1948 با حمایت آمریکایی طی جنگ سرد تاسیس شد و یکی از یازده دانشگاه برجسته آلمان است.

    دانشگاه بن آلمان

    دانشگاه بن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در بن است که در سال 1818 تاسیس شد ، این دانشگاه ارائه دهنده تعداد زیادی از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در محدوده ای از رشته ها است ، این دانشگاه دارای 544 استاد و 32500 دانشجو است که از این تعداد 4000 دانشجو بین المللی هستند و هر ساله حدود 3000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.
    دانشگاه بن آلمان

    دانشگاه فرایبورگ آلمان

    دانشگاه فرایبورگ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر فرایبورگ است که در سال 1457 تاسیس شد ، این دانشگاه با سابقه طولانی آموزش علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم طبیعی به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی در آلمان شناخته می شود. این دانشگاه دارای 11 دانشکده است و دانشجویان از آلمان و 120 کشور دیگر در دانشگاه در حال تحصیل هستند ، در حال حاضر بیش از 24 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که حدود 18 درصد آن دانشجویان بین المللی می باشند. امروزه حدود 430 استاد ، 3695 نفر کارکنان دانشگاهی و 8،644 نفر کارکنان غیر دانشگاهی در دانشگاه برای دانشگاه فرایبورگ مشغول به فعالیت هستند ، این دانشگاه دارای دانشکده های الهیات ، حقوق ، پزشکی ، اقتصاد و علوم رفتاری ، فلسفه ، ریاضی و فیزیک ، شیمی ، داروسازی و علوم زمین ، زیست شناسی ، علوم جنگل و محیط زیست و مهندسی می باشد.

    دانشگاه گوتینگن آلمان

    دانشگاه گوتینگن نیز از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان است که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شعر گوتینگن آلمان در سال 1734 توسط جرج دوم تاسیس شد ، این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در ایالت ساکسونی سفلی و بزرگ ترین دانشگاه بر اساس تعداد دانشجویان است و در حال حاضر حدود 31500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند ، بیش از 400 استاد و 4،000 نفر کارمند در این دانشگاه مشغول به کار هستند و بیش از 7،000 کارمند فنی و اداری در این دانشگاه کمک می کنند. دانشگاه گوتینگن مدتهاست در میان بهترین دانشگاه های آلمان و جهان رتبه بندی شده است و بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در رتبه 197 قرار دارد.

    دانشگاه هامبورگ آلمان

    دانشگاه هامبورگ یک دانشگاه جامع در شهر هامبورگ آلمان است که در سال 1919 تاسیس شد ، دانشگاه هامبورگ بزرگترین موسسه پژوهشی و آموزشی در شمال آلمان و یکی از گسترده ترین دانشگاه های آلمان است ، محوطه اصلی در ناحیه مرکزی راترباوم واقع شده است که مؤسسات وابسته و مراکز تحقیقاتی آن در سراسر ایالت شهر گسترش یافته است. این موسسه به عنوان یکی از 200 دانشگاه برتر جهانی سیستم های رتبه بندی مانند رتبه بندی آموزش عالی تایمز ، رتبه بندی شانگهای و رتبه بندی CWTS لیدن طبقه بندی شده است ، سالانه حدود 7000 دانشجوی سال اول در این دانشگاه ثبت نام می شوند . در حال حاضر 41000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که هر ساله 6000 فارغ التحصیل می شوند.

    دانشگاه توبینگن آلمان

    دانشگاه توبینگن با نام کامل دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن یکی از قدیمی‌ ترین و معتبر ترین دانشگاه ‌های آلمان است که در شهر توبینگن قرار دارد ، این یک دانشگاه عالی آلمان است و به طور معمول به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان شناخته می شود و به ویژه به عنوان مرکز تحقیق در زمینه پزشکی ، قانون و الهیات و دین شهرت دارد و در حال حاضر بیش از 28500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
    دانشگاه توبینگن آلمان
    دانشگاه توبینگن یک دانشگاه دارای پردیس دانشگاهی نیست اما در سراسر شهر گسترش یافته است ، توبینگن یکی از پنج شهر “دانشگاهی” کلاسیک در آلمان بشمار می رود که شامل 7 دانشکده الهیات پروتستان ، الهیات کاتولیک ، حقوق ، داروسازی ، علوم انسانی ، اقتصاد و علوم اجتماعی و علوم پایه می باشد و بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS در رتبه 168 قرار دارد.

    دانشگاه فنی مهندسی دارمشتات آلمان

    هنگام بررسی دانشگاه های مهندسی برق آلمان به اولین دانشگاهی که می رسیم این دانشگاه است ، دانشگاه فنی دارمشتات یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر دارمشتات است که در سال 1877 تاسیس است ، این دانشگاه اولین دانشگاه جهان است که رشته برق و الکترونیک را ارائه داد. اولین دانشکده مهندسی برق در سال 1883 در این دانشگاه تاسیس شد ، دانشگاه فنی دارمشتات عضو TU9 و دارای 16 دپارتمان آکادمیک در زمینه های مهندسی ، علوم طبیعی و ریاضیات ، علوم اجتماعی و علوم انسانی است. این دپارتمان ها شامل معماری ، مهندسی عمران ، زیست شناسی ، شیمی ، مهندسی برق و الکترونیک ، تاریخ و علوم اجتماعی ، علوم انسانی ، مهندسی مکانیک ، زمین شناسی و علوم مواد ، ریاضیات ، فیزیک ، حقوق و اقتصاد می باشد. دانشگاه صنعتی دارمشتات نقش مهمی در میان دانشگاه های آلمان ایفا می کند ، این یکی از دانشگاه های برجسته آلمان است و در سطح بین المللی برای دستاورد های برجسته خود در زمینه مهندسی ، علوم سیاسی و علوم کامپیوتری مشهور است. به عنوان یک موسسه تحقیق عالی در زمینه های انتخاب شده را انجام می دهد تا با چالش های هزاره های جدید روبرو شود ، دانشجویان مهندسی برق این دانشگاه اغلب بر روی پروژه هایی کار می کنند که به آنها امکان می دهد از دانش نظری خود در برنامه های عملی استفاده کنند.

    دانشگاه کایزرسلاترن آلمان

    دانشگاه کایزرسلاترن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کایزرسلاترن آلمان است ، این دانشگاه دارای 12 دانشکده است و تقریبا 14500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند ، دانشکده های این دانشگاه شامل معماری ، زیست شناسی ، مهندسی عمران ، شیمی ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مکانیک ، ریاضیات ، فیزیک ، برنامه ریزی منطقه ای ، علوم اجتماعی ، اقتصاد و تجارت است.
    دانشگاه کایزرسلاترن آلمان
    از زمان تاسیس آن در سال 1970 به عنوان تنها دانشگاه فنی و مهندسی راینلند-فالتز ، TU شهرت قابل توجهی کسب کرده است.

    دانشگاه فنی مونیخ آلمان

    دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در پردیس های مونیخ ، گارشینگ بای مونیخ و فرایزینگ می باشد ، این دانشگاه یک عضو TU9 و یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین موسسه های آلمانی است ، این دانشگاه دارای 15 دپارتمان ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، هوا و فضا ، مهندسی عمران ، مهندسی محیط زیست ، معماری ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و کامپیوتر ، انفورماتیک ، علوم اجتماعی و علوم بهداشت و سلامت است. TUM یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در زمینه برتری در تحقیقات و آموزش ، روش های بین رشته ای و استعداد است که از آنها استخراج شده است ، TUM یکی از اولین سه دانشگاه برتر در آلمان است و برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی برق و فناوری اطلاعات به دو مرحله مطالعه تقسیم می شود.

    دانشگاه فنی آخن آلمان

    دانشگاه فنی آخن یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر آخن است که دارای بیش 42 هزار دانشجو ثبت نام شده در 144 رشته تحصیلی می باشد ، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه فنی در آلمان به شمار می آید ، این دانشگاه دارای دانشکده های ریاضیات ، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی ، معماری ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و الکترونیک ، هنر و علوم انسانی ، اقتصاد و تجارت و پزشکی می باشد. دانشگاه فنی آخن در سال 1880 تاسیس شده است ، دانشجویان مطالعات پایه ای فشرده را دریافت می کنند ، ریاضیات ، علوم رایانه و آموزش مهندسی برق در این دانشگاه ارائه می شوند.

    دانشگاه اولم آلمان

    این دانشگاه یک دانشگاه دولتی در شهر اولم است که در سال 1967 تاسیس شد و بر علوم طبیعی ، پزشکی ، علوم مهندسی ، ریاضیات ، اقتصاد و علوم کامپیوتر می باشد ، در حال حاضر بیش از 9 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. این دانشگاه جوان ترین دانشگاه دولتی در آلمان است ، این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی و علوم کامپیوتر ، ریاضیات و اقتصاد ، علوم طبیعی و پزشکی است . شعار آن بیان می کند: “فناوری نوین نیاز به راه حل های نرم افزاری و سخت افزاری مدرن دارد ، اما باید به افراد مرتبط با این تکنیک ها توجه کرد ، در مقابل این دانشگاه الهام بخش مکانیسم های نوآورانه فنی و الگوریتم های اندیشه و عمل انسان است. در این بخش نیز تلاش گردید تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور معرفی شود ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پذیرش از این دانشگاه با مشاوران تحصیل در خارج از کشور در موسسه مهاجرتی مهرآفرین در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

    بورسیه های تحصیلی در آلمان

    برخی کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی در موارد استثنایی اعطا می شوند و اکثر دانشگاه های آلمان شامل این کمک هزینه های مالی نیستند ، باید توجه داشت که برخی از بورسیه های تحصیلی تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، دکتری یا فوق دکتری طراحی شده اند و به ندرت بورسیه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی اعطا می شود. آلمان نه تنها یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می شود ، بلکه بورسیه و یا کمک هزینه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان محصل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور ارائه می شود ، بورسیه تحصیلی در آلمان کل هزینه تحصیل یا بخشی از آن را پوشش می دهند. دانشگاه های آلمان دارای شهرت بی نظیر در سطح بین المللی هستند و هر روزه تعداد دانشگاه های معتبر این کشور در بین دانشگاه های جهانی QS در حال افزایش است و امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی بر محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی افزوده است.

    اهمیت بورسیه های تحصیلی در آلمان

    اگرچه هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان پایین و یا رایگان است اما دانشجویان محصل در بعضی ایالت های این کشور مانند هامبورگ و بایرن ملزم به پرداخت هزینه جاری دانشگاه در حدود 500 یورو هستند ،. علاوه براین دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های دیگری از جمله هزینه خدمات بیمه دانشجویان ، هزینه زندگی ، هزینه حمل و نقل و سفر هستند. دانشجویان برای تامین بودجه مورد نیاز برای تحصیل و زندگی خود در این کشور نیازمند سرمایه مشخصی هستند و نمی توان به کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی در برخی از ایالت ها اطمینان داشت ، بنابراین بهترین گزینه برای تامین کل یا بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در این کشور دریافت بورسیه های تحصیلی است ، بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان داخلی و بین المللی محصل در دانشگاه های این کشور وجود دارد که شامل بورسیه های دولتی ، بورسیه های غیر دولتی و بورسیه های خاص می باشد ، در زیر با تعدادی از این بورسیه ها آشنا خواهیم شد.

    بورسیه های تحصیلی دولتی در آلمان

    • بورسیه تحصیلی DAAD ؛ بورسیه DAAD بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا در سطوح تحصیلات مختلف در آلمان تحصیل کنند
    • اراسموس پلاس ؛ بزرگترین ارائه دهنده بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا است ، اراسموس پلاس توسط کمیسیون اروپایی رهبری می شود و دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در اروپا آموزش می دهد ، در هنگام شرکت در برنامه مبادله ای برای تحصیل در اروپا ، کمک هزینه های مربوط به هزینه های زندگی را فراهم می کند

    بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در آلمان

    • بورسیه های بین المللی فوق دکتری انیشتین ؛ کمک هزینه تحصیلی توسط بنیاد انیشتین برای بورسیه تحصیلی در آلمان در دانشگاه برلین ارائه می شود
    • بورسیه های تحصیلی Heinrich Böll برای دانشجویان بین المللی ؛ این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمام سطوح در موسسه های معتبر آلمان ارائه می شوند
    • کمک های پژوهشی هومبولت برای محققان فوق دکترا ؛ بورسیه تحصیلی برای دانشمندان و محققان در هر موضوع و هر ملیت ارائه می شود ، دانشجویان از کشور های در حال توسعه و در حال ظهور ممکن است واجد شرایط درخواست برای بورسیه تحصیل جرج فارستر باشند
    • کمک هزینه تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) ؛ کمک هزینه تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد و PhD برای متقاضیان بین المللی زیر 30 سال ارائه می شوند ، افرادی که مدرک تحصیلی خود را در کشور خودشان به پایان رسانده اند
    • بورسیه تحصیلی Kurt Hansen ؛ این بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان است که توسط بنیاد بایرن تأمین می شود و برای دانشجویانی است که در حال تحصیل در زمینه علوم هستند
    بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در آلمان

    بورسیه های غیر دولتی آلمان

    • بورسیه های تحصیلی ورودی بین المللی ماری کوری ( IIF ) برای کشور های در حال توسعه ؛ این بورسیه تحصیلی پژوهشی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در آلمان هستند ، بودجه این بورسیه تحصیلی توسط کمیسیون اروپا تامین می شود
    • بورس تحصیلی موستا ؛ بورس تحصیلی برای کسانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند در حالی که از یک کودک مراقبت می کنند ، از جمله کسانی که در آلمان تحصیل می کنند
    • بورسیه تحصیلی Deutschland ؛ بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی 300 یورو در ماه برای دانشجویان بسیار با استعداد در دانشگاه های آلمان در دسترس است ، ملیت و درآمد شخصی دانشجویان بر شانس دانشجو برای دریافت بورسیه تحصیلی تاثیر گذار نیست
    • انجمن هلمهولتز ؛ کمک های سالانه برای دانشجویان دکترا و فوق دکتری در سرتاسر جهان در دسترس است و به آنها فرصتی برای انجام تحقیقات با حقوق در مرکز هلمولتز در آلمان می دهد

    بورسیه های تحصیلی خاص در آلمان

    • دانشکده امور مالی و مدیریت فرانکفورت تحصیلات تکمیلی ؛ بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان دکترا که در یک رشته انگلیسی زبان در فرانکفورت در زمینه امور مالی ، حسابداری ، ریاضیات و مدیریت بازرگانی شرکت می کنند
    • برنامه ی تحصیلی FRIAS Cofund برای پژوهشگران بین المللی ؛ بورسیه تحصیلی آلمانی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه فرایبورگ در یک برنامه تحقیقاتی
    • دانشگاه علوم پزشکی کاربردی دانشگاه هامبورگ ؛ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ( برای همه افراد غیر از طراحی ، بهداشت عمومی و مدیریت عمومی ) در برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه ثبت نام کرده است
    • دانشگاه هایدلبرگ ؛ طیف وسیعی از بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ، مانند بورس تحصیلی امیرانا برای دانشجویان کشور های در حال توسعه برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در دانشگاه است
    • جوایز پژوهش بین المللی دانشگاه هومبولت ؛ فرصت های اشتراکی پژوهشی برای دانشجویان بین المللی که در زمینه تاریخ ، انسان شناسی ، حقوق ، جامعه شناسی ، علوم سیاسی ، جغرافیا ، اقتصاد یا مطالعات منطقه در دانشگاه هومبولت تحقیق می کنند

    بورسیه های تحصیلی خصوصی در آلمان

    بسیاری از موسسات خصوصی وجود دارند که به دانشجویان خارجی با استعداد و ماهر برای حضور در یک دانشگاه در آلمان بورسیه تحصیلی اعطا می کنند ، اغلب این بورس های تحصیلی به افتخار شخصیت بسیار محترم آلمان اهدا می شود و به غیر از تأمین مالی دانشجو برای تامین هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان با هدف ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگی اهدا می شود. در اینجا با برخی از سازمان های خصوصی که بورسیه تحصیلی در آلمان به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند آشنا خواهیم شد:
    • تحقیقات اجتماعی Max Plank
    • بورس تحصیلی بنیاد هینریچ بول
    • DKFZ بین المللی برنامه دکترا
    علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی برای کمک به آنها و جذابیت بیشتر ، بورس تحصیلی اعطا می کنند.

    نکات مهم قبل از درخواست بورس تحصیلی آلمان

    • به یاد داشته باشید همیشه مهلت ارسال درخواست بورس تحصیلی را بررسی کنید
    • معیارهای واجد شرایط بودن را به طور کامل بخوانید و مطمئن شوید که واجد الشرایط در خواست بورسیه تحصیلی هستید ، اگر مطمئن نیستید ، برای تأیید با ارائه دهنده کمک هزینه تحصیلی تماس بگیرید
    • بیش از یک بورس تحصیلی برای افزایش احتمال دریافت بورسیه ارائه دهید
    • سایر فرصت های تحصیلی در آلمان را بررسی کنید
    در فوق تلاش گردید بورسیه های تحصیل در آلمان مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از این بورسیه ها به دقت معرفی شدند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی تحصیل در آلمان با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در شهرهای تهران ، شیراز تماس حاصل نمایید.

    تحصیل مقطع دکترا در آلمان

    حدود 25،000 دانشجو هر ساله در آلمان مدرک دکترا خود را دریافت می کنند که این رقم بسیار بیشتر از هر کشور های اروپایی دیگر است و هر ساله محققان جوان بین المللی بیشتری تحصیل در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند و به دنبال ارائه پایان نامه دکترا خود در آلمان هستند ، در واقع تعداد نامزد های خارجی برای ورود به مقطع دکترا در آلمان از سال 1997 بیش از دو برابر شده است.
    تحصیل مقطع دکترا در آلمان
    سیستم آموزشی آلمان شامل دانشگاه ها ، کالج ها و موسسات فنی و حرفه ای است که توسط دو بخش دولتی و خصوصی تامین بودجه می شوند ، دوره تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشوربا دوره سه تا چهار ساله کارشناسی آغاز می شود که پس از اتمام این دوره علاقه مندان می توانند در دوره یک تا دو ساله کارشناسی ارشد و پس از آن در دوره سه تا چهار ساله دکتری تخصصی ادامه تحصیل دهند ، برای تحصیل در مقطع دکتری اتمام موفقیت آمیزدوره کارشناسی ارشد الزامی است.

    انواع PhD در آلمان

    تحصیل مقطع دکترا در آلمان به دو سبک یعنی دکترای فردی و برنامه های دکترا ساختاری ارائه می شوند. دکترا فردی : این گزینه سنتی است و محبوب ترین آن دکترا است ، در این نوع دکترا فرد پایان نامه خود را تحت نظارت استاد راهنما تولید می کند ، اما بیشتر به طور مستقل کار خواهد کرد ، طول این دوره دکترا معمولا 3 تا 5 سال طول می کشد و این گزینه انعطاف پذیری زیادی دارد اما همچنین نیاز زیادی به ابتکار و مسئولیت شخصی دارد و فرد محدود به کسب دکترای خود با انجام تحقیقات در دانشگاه نیست ، همچنین می تواند یک پروژه را در یک سازمان تحقیقاتی غیر دانشگاهی یا یک شرکت آلمانی در بخش صنعتی تکمیل کند. برنامه های PhD ساختاری : سبک دیگر تحصیل مقطع دکترا در آلمان برنامه های دکترا ساختاری است ، این شامل یک گروه از دانشجویان دکترا است که توسط گروهی از ناظران هدایت می شوند ، حدود 600 برنامه از این نوع در آلمان وجود دارد ، اغلب با آرایش بین المللی است و زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش این مقطع کاربرد دارد ، این برنامه ها با برنامه های فردی دکترا متفاوت است زیرا پیشنهادات پژوهش دانشجویان باید با برنامه های موجود در رشته PhD سازگار باشد ، درحالی که دکترای فردی می تواند به راحتی ترتیبی داشته باشد که متناسب با پروژه تحقیقاتی فرد باشد ، فرد همچنین باید در سخنرانی ها و سمینار ها شرکت کند و معمولا یک مربی داشته باشد.

    هزینه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

    دانشجویان دکتری صرف نظر از ملیت در طول دوره استاندارد دکترا یعنی سه سال ملزم به پرداخت شهریه نیستند و تحصیل در دانشگاه های آلمان برای آن ها رایگان است اما درصورت فراتر رفتن از سه سال ملزم به پرداخت شهریه می باشند. با این حال همانند تمام سطوح تحصیلی در آلمان دانشجویان دکتری باید سهم ترم را بین 150 تا 200 یورو ( تقریبا 175-230 دلار ) برای هزینه های اداری و سایر هزینه ها پرداخت کنند ، این به این معنی است که هزینه های اصلی فرد در آلمان هزینه های عمومی زندگی خواهد بود و فردی که برای ویزای دانشجویی درخواست می دهد باید ثابت کند که حداقل به 10.000 یورو در هر سال دسترسی دارند.

    کمک هزینه مالی و fund مقطع دکترا در آلمان

    اکثر دانشجویان دکترا در یک پروژه تحقیقاتی استخدام می شوند و حقوق دریافت می کنند یا می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند ، اگر فرد می خواهد برای تحصیل مقطع دکترا در آلمان درخواست کمک هزینه کند می تواند از طریق وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود برای کمک هزینه تحصیلی درخواست دهد. دانشجو محصل در مقطع دکترا همچنین می توانید در یک کار نیمه وقت مشغول به کار شود تا بتواند از منابع مالی خود برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان اطمینان حاصل کند ، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند تا 120 روز کامل یا 240 روز نصف روز در هر سال کار کند تا قبل از اینکه برای اجازه کار درخواست بدهند ، پس از به دست آوردن کار با حقوق در آلمان فرد باید با اداره اشتغال آلمان تماس گرفته تا از شرایط قانونی کار اطلاع کسب کند.

    شرایط تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

    الزامات و شرایط ورود به دانشگاه ها و برنامه های دکترا در هر دانشگاه متفاوت است ، اما به طور کلی فرد نیازمند یک درجه تحصیلات عالی معادل با مدرک کارشناسی ارشد آلمان است ، متقاضیانی که دارای مدرک لیسانس با سطح عالی دانش هستند می توانند به عنوان دانشجویان دکترا از طریق برنامه های سریع پذیرفته شوند که شامل حضور و قبولی امتحان ورودی و احتمالا مصاحبه است. اگر فرد قصد تحصیل در مقطع دکترا به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان باید مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون زبان انگلیسی مانند IELTS یا TOEFL ثابت کند ، اگر فرد خواهان تحصیل به زبان آلمانی باشد باید در آزمون هایی مانند DSH یا TestDaF تسلط خود را به زبان آلمانی اثبات کند.

    نحوه درخواست برای مقطع دکترا در آلمان

    هیچ فرایند پذیرش مرکزی یا دفتر انتخاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع دکترا در آلمان وجود ندارد و فرآیند درخواست متفاوت بسته به نوع دکترای یعنی دکترای سنتی ( فردی ) یا ساختار یافته متفاوت است ، برای دکترای ساختار یافته فرد باید به طور مستقیم به دانشگاه انتخابی خود درخواست دهد. در صورت درخواست برای یک PhD فردی ، ابتدا باید یک استاد راهنما مناسب انتخاب کند که مایل به نظارت بر کار پایان نامه دانشجو باشد ، فرد می تواند از طریق تماس با دانشگاه قبلی خود یا با جستجوی موسسات و مراکز تحقیقاتی یا تیم هایی که مربوط به منطقه مورد علاقه خود یک استاد راهنما پیدا کند. هنگامی که یک استاد راهنما را پیدا کرد ، کمیته مسئول یا کمیته دکترا باید واجد شرایط بودن او را به عنوان یک داوطلب دکترا تایید کند ،گام بعدی ثبت نام در دانشگاه است ، برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام باید دانشگاه با درخواست پذیرش فرد موافقت داشته باشد ، پس از دریافت پذیرش فرد باید برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت آلمان مراجعه نماید.

    خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان

    مواردی برای تحصیل در آلمان وجود دارد که می تواند سبب نگرانی افراد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های این کشور شود ، یکی از این موارد بیمه درمانی است که از مهمترین موارد برای اقامت مدت طولانی در خارج از کشور باید تدارک ببینید. سیستم مراقبت بهداشتی آلمان مشخص می کند که هر فردی در آلمان مستلزم داشتن یک بیمه درمانی است ، حتی کسانی که در مدت کوتاهی در آلمان اقامت خواهند داشت باید بیمه بهداشتی داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند برای ویزا در خواست دهند.
    خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان
    پیدا کردن خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان یکی از موارد مهم است که باید قبل از ورود به عنوان یک دانشجو به آلمان در نظر داشت ، بر اساس قانون آلمان همه افراد از جمله دانشجویان خارجی ، محققان مهمان و بازدید کنندگان در آلمان به بیمه نیاز دارند ، البته در سیستم آموزشی آلمان همه دانشگاه ها برای پذیرش و ثبت نام به بیمه نیاز دارند و در حقیقت فرد نمی تواند بدون داشتن یک بیمه بهداشتی و درمانی در دانشگاه آلمان ثبت نام کنند.

    خدمات بیمه درمانی به دانشجویان در آلمان

    بیمه درمانی حاکی از آن است که هزینه های مراقبت های پزشکی و داروها در صورت وقوع حادثه یا بیماری به طور شخصی پرداخت نمی شود ، دانشجویان بین المللی باید مدارک بیمه درمانی خود را هنگام ثبت نام به دانشگاه مربوطه ارائه دهند ، دو گزینه برای ارائه بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در آلمان وجود دارد که شامل ارائه بیمه درمانی کشور خود و گرفتن بیمه درمانی در آلمان می باشد.

    آوردن بیمه درمانی خود به آلمان

    از آنجا که آلمان توافقنامه های بیمه اجتماعی را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا و سایر کشور ها دارد ، بیمه بهداشتی قانونی بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز در طول اقامت خود در آلمان معتبر است . این دانشجویان می توانند بیمه خود را با ارائه یک بیمه قانونی در آلمان تأیید کنند ، ارائه دهنده بیمه در کشور دانشجو می تواند به دانشجو بگوید که چگونه در مورد این موضوع صحبت کند ، دانشجو معمولا به یک کارت بیمه درمانی اروپا ( EHIC ) نیاز دارد. بیمه خصوصی از سایر کشور ها گاهی نیز شناخته می شود ، در این صورت اگر چه دانشجو نتواند از یک تامین کننده بیمه سلامت در طول دوره تحصیل خود در آلمان خدمات بیمه دریافت کند ، ارائه دهنده بیمه او در خارج از کشور دانشجو را مطلع خواهد ساخت. برای ثبت نام در موسسه آموزش عالی ، هم افراد دارای بیمه درمانی قانونی و هم افراد دارای بیمه بهداشت خصوصی نیاز به ارائه گواهی دارند ، این مدارک که نشان می دهد که فرد نیازی به اخذ بیمه درمانی قانونی آلمان ندارد توسط ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی قانونی آلمان صادر می شود ، توجه داشته باشید که بیمه ای موجود در ایران جزو این دسته از بیمه های مورد قبول کشور آلمان نبوده و شما باید رد خود کشور آلمان اقدام به تهیه بیمه دانشجویی کنید.

    گرفتن بیمه درمانی در آلمان

    اگر فرد با ارائه دهنده بیمه درمانی در خارج از آلمان بیمه نشود باید در آلمان خود را بیمه کند ، ارائه دهندگان خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان موظف هستند که تعرفه های مقرون به صرفه برای دانشجویان تا 30 سالگی یا تا پایان ترم 14 مربوط به تحصیل دانشجو را ارائه دهند. این تعرفه مقرون به صرفه به حدود 80 یورو می رسد و تا زمانی که فرد به سن 30 سالگی و یا ترم 14 تحصیل خود برسد در دسترس است ، تعرفه ها متفاوت هستند زیرا هر ارائه دهنده خدمات بیمه می تواند بخش اضافی فردی را شامل شود. تعرفه های عادی ارائه دهندگان بیمه خدمات قانونی به میزان قابل توجهی بالاتر از تعرفه دانشجویی است ، برای دانشجویانی که در سن 30 سالگی شروع به تحصیل در آلمان می کنند ، بیمه خصوصی ممکن است گزینه ای بهتر باشد ، انجمن ملی امور دانشجویی آلمان (DSW) با ارائه دهنده بیمه برای این موارد موافقت کرده است.

    انواع بیمه دانشجویی در آلمان

    دانشجویان محصل در دانشگاه های آلمان دو گزینه برای انتخاب دارند و می توانند بیمه اجباری یا خصوصی را انتخاب کنند ، بیمه اجباری یک گزینه ارزان تر است و برای دانشجویان بین المللی در آلمان در یک نگاه اجمالی جالب تر به نظر می رسد. برای بیمه اجباری برای یک دانشجو بدون فرزند تا سن 24 سال ، فرد باید 647 یورو بپردازد و برای بیمه خصوصی تا سن 24 سال فرد باید 873 یورو پرداخت کند ، برای هر مورد برخی از قوانین خاص وجود دارد. کسانی که از ابتدا می دانند که بعدا بخشی از بیمه خصوصی خواهند بود به عنوان مثال اغلب دانشجویان در حال تحصیل پزشکی در آلمان یا دانشجویان حقوق ، می توانند آن را بررسی کنند اگر حضور در بیمه خصوصی در طی دوران دانشجویی برای آن ها ارزشمند است. اغلب مقیاس های دانشجویی خاص وجود دارد و خطر ابتلا به بیماری های سنی و پیش بیمه ها بسیار کم است ، بنابراین ممکن است بیمه با شرایط ارزان را انتخاب کنند ، این مزیت وجود دارد که پس از اتمام تحصیل دانشجو می تواند در سیستم بیمه بماند و مجبور به پرداخت هزینه های بالا نیستند.

    بیمه درمانی برای دوره های زبان یا پایه در آلمان

    دانشجویانی که در یک دوره زبان آمادگی یا دوره پایه شرکت می کنند نیز به بیمه درمانی نیاز دارند ، اگر فرد یک کارت بیمه درمانی اروپایی ( EHIC ) دارد باید اطلاعات مربوط به بیمه درمانی اضافی سفر را درخواست کند. در صورت نداشتن کارت بیمه درمانی اروپا باید بیمه بهداشت خصوصی آلمان را دریافت کند ، دفاتر بین المللی می توانند کمک کنند برای دریافت بیمه در بیمه خصوصی ، باید برای آزادی از بیمه اجباری درخواست شود ، این باید به سرعت انجام شود ، زیرا تنها در سه ماه اول تحصیل امکان پذیر است پس از آن برای تمام دوره تحصیلی معتبر است.

    انتخاب یک ارائه دهنده بیمه درآلمان

    انتخاب گسترده ای از ارائه دهندگان خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان وجود دارد که می توان با آن ها بیمه کرد ، پوشش پایه همیشه یکسان است و شامل بیمه درمانی است که هزینه های چک آپ ، درمان بیماری یا پس از حادثه و برخی دارو ها و هزینه های عمومی برای اقامت در بیمارستان نیز پوشش می دهد. افرادی که در دوره آمادگی برای تحصیلات خود در یک دوره زبان شرکت می کنند نمی تواند بیمه بهداشتی را از صندوق بهداشت عمومی دریافت کنند ، در این مورد فرد باید بیمه خصوصی را انتخاب کند ، پس از پایان دوره زبان دانشجویانی که کمتر از 30 سال دارند می توانند برای دوره تحصیل خود به بیمه بهداشت عمومی تغییر دهند.

    مقررات بیمه در آلمان

    بهترین کاری که باید کرد این است که با کالج آمادگی مورد نظر برای تحصیل در آلمان ارتباط برقرار نمود ، اگر فرد قصد اقامت آلمان پس از تحصیل را دارد ، تعرفه “VELA Optimal” توصیه می شود . این بیمه درمانی جامع شامل واکسیناسیون و چک آپ های پیشگیرانه پزشکی می باشد ، تعرفه “VELA Basic” فقط خدمات محدودی را ارائه می دهد و برای دانشجویان انتقالی که فقط یک یا دو ترم در آلمان هستند مناسب است ، این بیمه به ویژه برای میزان پول در دوازده ماه اول به صرفه است ، با این حال از ماه سیزدهم سهم برای تعرفه اساسی افزایش می یابد.
    مقررات بیمه در آلمان

    موارد تحت پوشش بیمه درمانی دانشجویان در آلمان

    • خدمات آمبولانس و مراقبت های بستری
    • پوشش برای همه محصولات دارویی و پزشکی
    • مراقبت از چشم
    • درمان بعد از تصادف
    • طب مکمل شامل ماساژ ، فیزیوتراپی و غیره
    • حمل و نقل به نزدیک ترین بیمارستان
    • مراقبت بارداری و درمان برای نوزادان
    برای دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های آلمان مهم است که خدمات بیمه دانشجویی آن ها مزایای اضافی زیر را نیز داشته باشد:
    • پوشش برای ویزیت نسبی در صورت بستری شدن
    • پرداخت دیه در صورت وقوع حادثه یا حادثه مرگبار
    در این بخش از مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی MIC به بررسی خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان پرداخته و هزینه بیمه های اجباری و خصوصی برای دانشجویان در این کشور را بیان کردند ، برای تکمیل اطلاعات خود در خصوص سایر نیازمندی های تحصیل در آلمان با کارشناسان با تجربه ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید.

    خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان

    یافتن اقامتگاه و خوابگاه در بعضی شهر های آلمان بسیار دشوار است ، بنابراین لازم است دانشجو در اولین زمان ممکن جستجو برای خوابگاه و اقامتگاه مناسب خود را آغاز کند. در آلمان می توان گزینه های مختلفی در مورد اسکان یافت ، اما انتخاب اصلی دانشجو بین خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان یا اجاره خوابگاه خصوصی است ، دانشگاه های آلمان به طور خودکار به دانشجویان خود خوابگاه اختصاص نمی دهند بنابراین دانشجویان باید برای یافتن مکان مناسب خود برای اقامت تحقیقات مربوطه را انجام دهند.
    خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان
    دو نوع اقامت در آلمان برای یک دانشجو وجود دارد که شامل گزینه اقتصادی و خوابگاه های خصوصی می باشد و بهتر است دانشجو قبل از ورود به آلمان برای یافتن و اجاره خوابگاه مناسب اقدام کنند ، گزینه اول شامل سالن های اتحادیه دانشجویی است و در مقایسه با گزینه دوم یعنی خوابگاه های خصوصی بسیار ارزان است. طبق گفته اتحادیه دانشجویی آلمان سالن های آلمانی محل اقامت 10 درصد از دانشجویان است ، در حالی که 29 درصد از دانشجویان آلمانی در آپارتمان های مشترک زندگی می کنند و 17 درصد به تنهایی در یک آپارتمان زندگی می کنند و 20 درصد هم با یک هم دوست زندگی می کنند.

    دلایل دشواری یافتن اقامتگاه مناسب در آلمان

    مکان های خصوصی زیادی در آلمان وجود دارد که مناسب و در انتظار اجاره هستند اما تعداد محدودی کاملا مبله و برای زندگی مردم کاربردی است ، بسیاری از آپارتمان ها و اتاق ها به دلیل نیاز به تجهیزات مسکن و بازسازی قابل استفاده نیستند. برای یافتن و اجاره کردن یک آپارتمان مناسب بازدید از مکان مورد نظر و مقایسه پیشنهادات بهترین روش است ، اسکان به صورت موقت تا زمان یافتن محل اقامت دائم در آلمان ، روشی بسیار رایج در بین دانشجویان بین المللی است ، علاوه بر خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان گزینه های اقامت موقت برای دانشجویان در آلمان عبارتند از:
    • هتل های ارزان قیمت
    • خوابگاه های کم هزینه
    • خوابگاه های جوانان ؛ اما شما باید با پرداخت هزینه ناچیز عضو اتحادیه ملی فدراسیون بین المللی خوابگاه جوانان شوید
    • B&B خصوصی ؛ اتاقهای خصوصی افرادی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنند
    • مهمان خانه ها

    نکاتی در مورد محل اقامت در آلمان

    • قبل از مسافرت به آلمان گزینه های موجود برای اسکان موقت را بررسی و یکی را انتخاب کند ، بنابراین دانشجو می تواند تا زمان یافتن مکان دائمی مناسب در آنجا بماند ( از اطلاعات ارائه شده توسط نمایندگان آنلاین ، رسانه های اجتماعی استفاده کند یا به دفتر بین المللی دانشگاه خود ایمیل بزند )
    • قبل از ورود به آلمان فراموش نکنید که حمل و نقل خود را از فرودگاه یا ایستگاه قطار به سمت اقامتگاه موقت خود ترتیب دهید
    • هنگام ورود به آلمان ، زمان اقامت در دفتر بین المللی را دارد که می تواند در مورد مکان های مناسب دانشجویی برای اجاره در این نزدیکی به او کمک کند
    • هنگامی که دانشجو در آلمان حضور دارد و مکان های جالبی برای اجاره را جستجو و پیدا کرده است ، جلسات خود را با صاحبخانه ها برای بازدید از چنین آپارتمان ها تعیین کند تا آپارتمان مورد نظر را با دقت بررسی کند ( فقط در آپارتمان خصوصی ) .
    • هنگامی که فرد در آلمان قرار دارد و می خواهد به یک روش ارزان تر اسکان داشته باشد ، با درخواست آنلاین در اتحادیه دانشجویی “Studierendenwerk” در شهر که در آن تحصیل می کند ، درخواست یک مکان در سالن های محل اقامت کند
    • به محض اینکه دانشجو محل اقامت خود و یا خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان را یافت ، باید وقتی برای مراجعه حضوری به اداره ثبت احوال محل اقامت محلی تعیین کند تا آدرس خود را به عنوان محل رسمی اقامت خود ثبت نماید

    هزینه خوابگاه ها و اقامتگاه ها در آلمان

    بیشتر دانشجویان در هر ماه حدود 800 یورو خرج می کنند ، همانطور که آمارهای رسمی نشان می دهند ، دانشجویان بین المللی برای خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان هر ماه حدود 298 یورو جدا از دیگر هزینه های زندگی هزینه می کنند. کسانی که با گزینه های ارزان قیمت اقامت زندگی می کنند ، برای مدت مشابه 218 یورو هزینه می کنند و با دانستن اینکه 40٪ دانشجویان بین المللی در ارزان ترین گزینه اقامت ساکن می شوند ، می فهمیم که 60٪ دیگر یا اکثر دانشجویان بین المللی در آپارتمان های خصوصی زندگی می کنند.

    اقامت ارزان در آلمان برای دانشجویان

    سالن های اقامت ارزان ترین گزینه برای اقامت دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند ، این فرم اقامتی مورد توجه دانشجویان سال اول و همچنین دانشجویان بین المللی است.
    اقامت ارزان در آلمان برای دانشجویان
    اجاره بها کم تنها ویژگی جذاب در مورد سکونت در سالن های اقامت نیست ، دلیل استقبال دانشجویان بین المللی از این نوع اقامتگاه می تواند تلاش برای کاهش هزینه های آنها و به همان اندازه فرصتی برای یک جامعه پذیری بیشتر باشد ، سالن های دانشجویی معمولا در نزدیکی دانشگاه ها واقع شده اند و نوید تعامل اجتماعی بیشتری را در مقایسه با اسکان خصوصی می دهند.

    سالن های اقامت دانشجویان در آلمان

    اقامت در یک سالن اقامت به معنای موافقت با قوانین خاص و تعامل با دیگران است ، دانشجویان ساکن کمیته خودگردان هستند که محل تماس بین اتحادیه دانشجویی و دانشجویان ساکن در آن است ، این اداره با مدرسین دانشجویان برای سازماندهی فعالیت های اجتماعی ، ورزشی و فرهنگی با هدف ادغام دانشجویان بین المللی همکاری می کند. انواع اسکان در یک سالن اقامت یکسان نیستند ، بسته به آنچه اتحادیه دانشجویی شهر باید ارائه دهد متفاوت است ، گزینه ها ممکن است اتاق های تک نفره ، آپارتمان مشترک ، آپارتمان یک نفره ، آپارتمان دو نفره ، خانه تک والدین ، آپارتمان یا اتاق یک نفره برای معلولان باشد ، از این گذشته متراژ و تجهیزات فضای زندگی در سالن های محل اقامت یکسان نیست.

    موارد مورد نیاز برای اجاره سالن اقامت

    • ارسال برنامه آنلاین در صفحه وب اتحادیه دانشجویی ویژه شهر برای گرفتن خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان
    • دریافت ایمیلی که اطلاعات فرد متقاضی و مهلت ارسال گواهی دوره بلوغ را نشان می دهد – این بدان معنی است که متقاضی در لیست انتظار قرار دارد تا پیشنهادی برای مکانی برای اقامت در این سالن دریافت کند
    • ارائه گواهی دوره بلوغ توسط متقاضی در مهلت مقرر
    • دریافت ایمیل با اطلاع قبلی ، با بیان اینکه در 4 تا 8 هفته آینده پیشنهادی برای محل اقامت در دسترس شما ارسال می شود
    • دریافت ایمیل با پیشنهاد اسکان “Festanschreiben” با مهلت پاسخ دادن با مجوز بدهی مستقیم و همچنین محتوای قرارداد اجاره نامه و اطلاعات مربوط به دفتر اداری مسئول برای مراحل اجاره نامه
    • پذیرش پیشنهاد با پاسخگویی به ایمیل با مجوز بدهی مستقیم گنجانده شده ، یا رد نکردن پیشنهاد با عدم پاسخگویی به ایمیل در مهلت مقرر

    اسکان خصوصی در آلمان برای دانشجویان

    علاوه بر خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان شما می توانید از خوابگاه های خصوصی هم استفاده نمایید ، بزرگترین بخش از کل دانشجویان بین المللی که در آلمان اقامت دارند برای زندگی اقامتگاه های خصوصی را انتخاب می کنند ، زندگی در یک آپارتمان خصوصی به معنای حفظ حریم خصوصی بیشتر و قوانین و مراحل کمتری است که متأسفانه از سطح پایین تر جامعه پذیری بهره مند می شوند.
    اسکان خصوصی در آلمان برای دانشجویان
    قیمت اجاره به احتمال زیاد در شهرهایی مانند برلین ، مونیخ ، فرانکفورت ، مونیخ ، کلن ، هامبورگ و در مقایسه با سایر نقاط آلمان بیشتر خواهد بود ، جستجو برای یک مکان خصوصی به این معنی است که دانشجو باید به تنهایی مکان مورد نظر خود را جستجو کند ، با این حال دانشجو می تواند از اداره بین المللی یا اتحادیه دانشجویی در شهر خود مراجعه نموده و از آن ها کمک بگیرد.

    روش های یافتن آپارتمان خصوصی اجاره ای در آلمان

    برای یافتن آپارتمان خصوصی باید تبلیغات مربوط به آپارتمان های دانشجویی موجود را در روزنامه ها و مجلات محلی ، شهری یا دانشجویی را بررسی کرد ، روزنامه های محلی معمولا چهارشنبه و شنبه ها گزینه های موجود برای آپارتمان های اجاره ای را تبلیغ می کنند و علاوه بر این ، دانشگاه همچنین در پردیس خود جایی دارد که چنین تبلیغاتی را چاپ می کند ، در ضمن گاهی اوقات دانشجویان نیز اعلام می کنند که قصد به اشتراک گذاشتن آپارتمان و یا خود را با افراد دیگر هستند.

    آپارتمان های مشترک در آلمان

    اگر فرد قصد اقامت در اقامتگاه های دانشجویی را ندارد یا نتوانسته یک خوابگاه دانشجویی خالی را پیدا کند می تواند به یک آپارتمان برود که در آنجا یک یا چند دانشجو در یک آپارتمان خصوصی اجاره ای زندگی می کنند. آشپزخانه ، حمام و گاهی اوقات یک اتاق نشیمن به طور عمومی استفاده می شود ، اما هر نفر اتاق خود را دارد ، هزینه اجاره ، برق و اینترنت مشترک است ، این نوع زندگی مشترک یکی از محبوب ترین ها در میان جوانان در آلمان است. بیش از 30 درصد از دانشجویان در آلمان به این شکل زندگی می کنند ، به طور متوسط دانشجویان برای یک اتاق در یک آپارتمان مشترک به مبلغ 280 یورو هزینه می کنند ، از مزایای اقامت در آپارتمان های مشترک می توان به اجاره مقرون به صرفه و ارتباط مستقیم با دانشجویان آلمانی و بین المللی اشاره کرد ، البته استفاده مشترک از این خوابگاه ها می توانند سبب ایجاد مشکلاتی برای دانشجویان شود. در بخشی که مورد مطالعه قرار گرفت گزینه های موجود به عنوان خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان مورد بررسی قرار گرفت ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی MICدر دو شهر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

    مزایا و معایب تحصیل در آلمان

    آلمان یکی از مکان های بین المللی است که خیلی زود تبدیل به محل محبوب دانشجویان مشتاق شده است ، پرسش اصلی دانشجویان قبل از تصمیم برای تحصیل در آلمان ، این است که مزایا و معایب تحصیل در آلمان چیست ؟ گروه مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور ، در مقاله زیر به صحبت درباره این موضوع پرداخته اند . به طور کلی مزایای تحصیل در خارج از کشور عبارتند از یادگیری زبان جدید ، افزایش رزومه کاری و تجربه های جدید ، در حالی که معایب شامل احساس غربت و موانع فرهنگی است. در مهاجرت تحصیلی و بررسی مزایا و معایب تحصیل در یک کشور ، اولین چیزی که به آن توجه می شود وضعیت دانشگاه ها ، شرایط پذیرش آنها ، اعتبار مدارک و هزینه های آنهاست ، تحصیل در دانشگاه های آلمان امروزه در سطح بین المللی بسیار شناخته شده است و افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام می کنند. نگاهی به رتبه بندی بین المللی نشان می دهد که در مقایسه با دانشگاه های انگلیس و آمریکایی ، دانشگاه های آلمان امتیاز بیشتری کسب می کنند ، با این حال در مبحث مزایا و معایب تحصیل در آلمان ، می توان به این نکته اشاره کرد که یادگیری زبان آلمانی و هزینه های زندگی نسبتا بالا ، خط قرمز اصلی برای جلوگیری از ادامه تحصیل در آلمان است.

    تجربه تحصیل در آلمان

    علم و تحقیقات محدود به مرزهای ملی نیستند و دانشگاه ها اولین جایی در دنیا بوده اند که اندیشمندان از کشورهای مختلف را گرد هم آورده اند. در بررسی تجربه روند تحصیل در کشور آلمان ، مقررات ویزا ، اجازه اقامت یا کار دانشجویی ، گزینه های مختلف برای تامین مالی مطالعات و شناخت مدارک خارجی همه و همه برای دانشجویان رضایت بخش هستند ، فقط بعضی از موانع اداری هستند که دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان از آن احساس خستگی می کنند. بیان افتخار آفرینی دانشگاه های آلمانی امری انکار ناپذیر است ، دولت آلمان قصد دارد با ترویج خوشه های خاصی از برتری در دانشگاه های آلمان در حوزه های تحقیق و تدریس ، رقابت بین المللی خود را افزایش دهد. دانشگاه های LMU و TU در مونیخ و RWTH در شهر آخن در میان ده دانشگاه آلمانی قرار دارند که در رتبه بندی بین المللی تایمز” The Times ” در زمره 200 دانشگاه برتر هستند ، آنها همچنین به عنوان ” دانشگاه نخبگان ” نامیده می شوند.

    مزیت های تحصیل در آلمان

    تنوع و زیبایی ارائه شده توسط آلمان با شکوه است ، در حین تحصیلات ، راه های متعددی برای کشف بیشتر در مورد کشور میزبان شما وجود دارد و به عنوان مثال ، شما می توانید به سالن نمایشگاه ، یک فیلم یا یک تئاتر بروید ، می توانید برای قدم زدن روی یک خط ساحلی بروید ، می توانید در یک دریاچه شنا کنید ، از یک کوه صعود کنید یا از یک عمارت قدیمی بازدید کنید . نقاط کشف شدنی در آلمان بسیار زیاد است و به نظر می رسد که فقط نیاز به کاوش دارد.
    مزیت های تحصیل در آلمان
    شما با انتخاب تحصیل در آلمان ، یک مدرک جهانی برجسته خواهید داشت که چشم انداز های شگفت انگیزی در بازار کار جهانی ارائه می دهد ، موسسات علمی آلمانی پروژه های پژوهشی استثنایی را به عهده می گیرند ، بسیاری از برنامه های آموزشی بر فرضیه و عمل استوار هستند و کالج های علوم کاربردی با گزینش کارهای علمی مبتنی بر تمرین شرایط تحصیل را برای دانشجویان جذاب تر می کنند و این کار حرفه ای شما را به شدت افزایش خواهد داد.

    امنیت و آرامش کشور آلمان

    در مقایسه با کشورهای مختلف ، آلمان یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل است ، می توانید در شهر یا حومه و یا در روز روشن یا تاریکی شب ، آزادانه حرکت کنید ، آلمان همچنین امنیت مالی و سیاسی ایده الی را ارائه می دهد که این امر به شما امکان می دهد تا با اطمینان خاطر بیشتر تحصیل کنید. در آلمان شما می توانید ظرفیت های علمی و مهارت های فردی خود را آزادانه بسازید و به حداکثر ظرفیت خود دست یابید ، در صورتی که شما قابلیت انجام کارهای فوق العاده را داشته باشید در حین انجام تحصیلات ، گزینه های متعددی از اطمینان و تعهد برای کشف استعداد های نهفته در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی ، هزینه معمول برای اقلام اساسی در آلمان بسیار منطقی است ، هزینه های خدمات ، سرگرمی ، لباس ، مناسبت های اجتماعی و غیره اساسا مطابق با استاندارد اتحادیه اروپا است و برای پرداخت هزینه های روزانه شما هر ماه حدود 850 یورو نیاز دارید که بزرگترین هزینه ماه ، اجاره منزل است.

    تحصیل رایگان در آلمان

    هنگام بررسی مزایا و معایب تحصیل در آلمان به هزینه های تحصیل در این کشور می رسیم ، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان در بین کشورهای همتای آلمان کمترین هزینه را در بر دارد ، در حقیقت هزینه های دانشجو و تحصیل بر عهده دولت فدرال آلمان می باشد اما هزینه های ترم معمولا بر عهده خود دانشجو است ( تقریبا 300 یورو ) ، اینها شامل حمل و نقل عمومی شما می شود ، که برای استفاده در تمامی حمل و نقل عمومی در شهر دانشگاه خود و گاهی اوقات نیز برای سفر در کل کشور ، معتبر است. کارت شناسایی دانشجویی دانشگاه شما به عنوان مجوز حمل و نقل نیز کاربرد دارد ، هزینه های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای مرزی خود مانند هلند نسبتا ارزان تر است ، اکثر شهرهای آلمان به شهرهای مختلف در سراسر اروپا متصل شده اند و لذا امکان سفر به هر کجا که بخواهید می باشد ، بنابراین در طول تحصیلات خود سفر کنید.

    تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

    امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی نیز از مواردی است که در بررسی مزایا و معایب تحصیل در آلمان از دو جنبه مثبت و منفی می توان به آن نگاه کرد ، این موضوع از این لحاظ که بدون یادگیری زبان آلمانی می توانید وارد دانشگاه های آلمان شوید ، یک مزیت محسوب می شود اما از این جنبه که لاجرم برای ورود به بازار کار باید بتوانید آلمانی صحبت کنید یک عیب است ، حتی اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد باید آلمانی یاد بگیرید. صرف نظر از این که در شهر با اکثریت دانشجویان بین المللی زندگی می کنید ، هر روز با سپری شدن روزها در مورد این که می خواهید با زبان انگلیسی تنها باشید ، آسیب پذیری و نگرانی زیادی همراه شما خواهد بود. در حالت ایده آل ، قبل از آمدن به آلمان باید با آلمانی آشنا باشید ، آلمانی ها غیر قابل تصور هستند و بیشتر جوانان به زبان انگلیسی صحبت می کنند ، اما در هر صورت در فرصتی که برای گذراندن دوره تحصیل تان انتظار دارید ، ممکن است به دلیل عدم آشنایی به زبان آلمانی از این فرصت عقب تر بمانید.

    قانونمندی کشور آلمان

    با تحصیل در آلمان شما نه تنها مهارت های آموزشی خود را بهبود می بخشید بلکه شخصیت کلی خود را نیز توسعه می دهید ، آلمان قانون مندترین کشور جهان است و شما با زندگی در آلمان ، به مرور قوانین و نظم و انضباط در برنامه زندگی شما قرار می گیرد و به شما کمک خواهد کرد. آخرين نکته نیز این است که شما پس از تکميل تحصيلات خود تا 18 ماه ديگر به دنبال فرصت شغلي يا هر گونه فرصت تحصيلي ديگري خواهيد بود ، این نیز یک مزیت عمده برای تحصیل در آلمان است. اکنون که شما از مزایا و معایب تحصیل در آلمان آگاه هستید باید بتوانید در مورد تحصیلات خود در آلمان به عنوان یک محل دوست داشتنی و امن جهت دانشجویان برای زندگی ، مطالعه و آمدن به یک آینده عالی ، تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنید ؛ ما نیز در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین در کنار شماییم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

    موسسه اعزام دانشجو به آلمان

    مشاوران موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین در تمامی مراحل انتخاب رشته ، اخذ پذیرش، دریافت ویزای ، دریافت خوابگاه و تنظیم منابع مالی برای تحصیل در آلمان آماده همکاری با افراد علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند. افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان لازم است حداقل 3 ماه قبل از تصمیم گیری و انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود تحقیق را شروع کنند و با موسسه اعزام دانشجو به آلمان مشاوره نموده ، از رشته های تحصیلی برتر و پر طرفدار در دانشگاه های آلمان با خبر شده و با دانشگاه های برتر این کشور آشنا شوند.
    موسسه اعزام دانشجو به آلمان
    پیدا کردن دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی متناسب با علایق فرد اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیلات در آلمان است ، تصور نمی شود این یک مشکل اساسی باشد زیرا بسیاری از دانشگاه ها و برنامه های بیشماری برای مطالعه در سیستم آموزشی آلمان در دسترس هستند و بدون شک کیفیت آنها در سطح جهانی است. اما اگر قبل از شروع مراحل درخواست خود برای تحصیل در آلمان به این موضوع فکر نکرده باشید ، پیدا کردن دانشگاه و یک برنامه تحصیلی ممکن است زمان گیر باشد ، تعداد زیاد دوره های در دسترس می تواند یکی از دلایلی باشد که می تواند سبب دشواری انتخاب بین بهترین ها باشد.

    موسسات اعزام دانشجو در ایران

    موسسات معرفی شده از سوی وزارت علوم در ایران جهت اعزام دانشجو به کشورهای مختلف دارای محدودیت هایی هستند که توسط همان وزارتخانه اعمال شده و این سبب می شود این موسسات کارایی لازم در خصوص اقدامات ویزا ، قوانین دانشگاه ها و کشورها برای پروسه اخذ اقامت دانشجویی ، تهیه مدارک ویزا ، تهیه بیمه های دانشجویی ، شرایط اقامت پس از تحصیل در کشورها ، چگونگی کار پیدا کردن در هنگام تحصیل ، چگونگی تبدیل اقامت دانشجویی به اقامت کاری ، نحوه اخذ اقامت دائم که تماماً در صلاحیت یک موسسه حقوقی یا یک موسسه مهاجرتی می باشد تا شما را نسبت به این موضوعات آگاه کنند. لذا با تمام احترامی که برای همکاران خود در موسسات اعزام دانشجو قائل هستیم و برای برطرف کردن این مشکلات بوده که موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین در دفاتر تهران و شیراز شکل گرفته و خدمات لازم را به طور کامل به هموطنان ارائه می کند.

    انواع دانشگاه های تحصیلی در آلمان

    همانطور که پیشتر اشاره شد به طور کلی چهار نوع مرکز آموزش عالی در آلمان وجود دارد که دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان را ارائه می دهند:
    1. دانشگاه های تحقیقاتی – مؤسسات آموزش عالی هستند که امکانات و تخصص های علمی را برای اعطای دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم می کنند . اکثر دانشگاه های تحقیقاتی به صورت دولتی اداره می شوند
    2. دانشگاه های فنی – یک گروه زیر گروهی از دانشگاه های تحقیقاتی هستند ، زیرا تمرکز آنها بر علوم ، فن آوری و رشته های مهندسی است
    3. دانشگاه های علوم کاربردی – بر مهندسی ، کسب و کار و علوم اجتماعی تمرکز می کنند ، در بسیاری موارد آنها با سازمان های حرفه ای یا تجاری همکاری می کنند و اغلب این دانشگاه ها دکتری ندارند ؛ به غیر از زمانی که آنها با یک سازمان با هدف ارائه برنامه های تخصصی PhD همکاری می کنند ، تعداد زیادی از دانشگاه های علوم کاربردی موسسات خصوصی هستند
    4. کالج هنر ، فیلم و موسیقی – در ارائه دستورالعمل ها در رشته های خلاق تخصصی است ، آنها می توانند بخشی از هر دو دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاه های علوم کاربردی باشند ، برخی از این دانشگاه ها به طور مستقل عمل می کنند و کاندیداها نیاز به داشتن مهارت های خلاقانه و تجربه دارند

    اقامت آلمان پس از تحصیل

    تحصیل در آلمان یکی از روش های مهاجرت به این کشور صنعتی در قلب اروپا می باشد ، مهاجرت از طریق تحصیل مطمئن ترین روش در رسیدن به اقامت دائم آلمان است ، خیلی از متقاضیان به دلیل عدم داشتن اطلاعات دقیق در باب تحصیل در آلمان به موفقیت نمی رسند ، اقامت آلمان پس از تحصیل ایجاد زمینه لازم جهت پیدا کردن کار در آلمان و گرفتن اقامت دائم این کشور را فراهم می کند.
    اقامت آلمان پس از تحصیل
    آلمان از محدود کشور های اروپایی است که امکانات متنوع برای تحصیلات عالیه را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند ، علاوه بر این دانشجویانی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل می شوند شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور و اقامت آلمان پس از تحصیل را دارند. بعد از اتمام مقطع لیسانس به فارغ التحصیلان مدت 6 ماه فرصت می دهند که کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و قرارداد کاری ببندند ، سپس می تواند برای اقامت کاری اقدام نمایند و بعد از دوره کارشناسی شما یک سال فرصت کار پیدا کردن و دریافت اقامت کاری را خواهید داشت. باتوجه به اینکه در مقطع دکترا حقوق دریافت می کنید ، طول دوران تحصیل برای شما جزو دوران اقامت محسوب شده و می توانید بلافاصله بعد از اتمام تحصیل ، تقاضای اقامت موقت از دولت آلمان را داشته باشید.

    مزایای انتخاب آلمان برای اقامت پس از تحصیل

    از مزایای انتخاب تحصیل در آلمان و گرفتن اقامت پس از تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • تحصیل با هزینه پایین در دانشگاههای دولتی و خصوصی درمقایسه با سایر کشورهای اروپایی و امریکایی
    • رنکینگ بالای دانشگاه های آلمان
    • امکان تمدید ویزا مدت 18 ماهه پس از اتمام تحصیل به منظور پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم آلمان
    • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته ها و دانشگاهها
    • امکان سفر به تمامی مناطق اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی آلمان
    • امکان کار دانشجویی و تامین نسبی هزینه ها
    • امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان و محدودیت سنی از برخی از دانشگاهها
    • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
    • امکان اخذ پذیرش بدون پیش دانشگاهی از برخی دانشگاههای خصوصی
    علی رغم رکود اقتصادی در کشورهای اروپایی ، آلمان از رشد اقتصادی چشمگیری برخوردار است ، جهت اقامت آلمان پس از تحصیل ، موسسات مهاجرت تحصیلی hsa پاسخگوی سوالات شما عزیزان در دفتر اروپا و دفاتر موسسات همکار در شهرهای تهران و شیراز می باشند. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار دارند که مدت آن 90 روز کامل یا 180 روز نیمه وقت در سال است و می توانند به ازای آن ساعتی 8 تا 12 یورو دریافت می کنند ، همچنین همانطور که گفته شد دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی تا 18 ماه اجازه دارند در کشور به دنبال شغل باشند.

    ویزای تحصیلی آلمان

    برای تحصیل در هر کشور خارجی ویزای تحصیلی نیاز است و دریافت این مجوز الزامات و شرایط خاص خود را داراست و اولین کاری که باید برای تحصیل در آلمان انجام دهید آشنایی با انواع ویزای دانشجویی این کشور و انتخاب نوع مناسب با دوره و مدت زمان اقامت فرد در این کشور است ، باید توجه داشت بسته به زبان تحصیل مورد نظر در دانشگاه های آلمان تسلط به زبان انگلیسی و یا آلمانی برای دریافت ویزای دانشجویی ضروری است. تعداد افراد خارجی که آلمان را برای محل تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند ، هر ساله در حال افزایش است ، اکثر دانشجویان بین المللی قبل از ورود به دانشگاه های آلمان باید یک ویزای دانشجویی آلمانی را در یک کنسولگری آلمان در کشورشان دریافت کنند.
    ویزای تحصیلی آلمان
    در صورتی که فرد قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان به مدت بیش از 90 روز داشته باشد ، دریافت و ارائه ویزای دانشجوی الزامی است و برای دریافت ویزای دانشجویی مدارک و الزاماتی وجود دارد که از این میان می توان به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه اشاره کرد.

    انواع ویزا های دانشجویی آلمان

    همانطور که قبلا توضیح دادیم ، هر زمان که فرد بخواهد برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به این کشور سفر کند ، باید درخواست ویزای دانشجویی مرتبط با هدف سفر خود به این کشور را داشته باشد ، پس برای تحصیل ارائه ویزای دانشجویی آلمان ضروری است. سه نوع ویزا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند وجود دارد:
    • ویزای دوره زبان ( ویزا برای یادگیری زبان ) ؛ برای فعالیت های آموزشی که از 3 ماه تا 1 سال به منظور شرکت در دوره های کوتاه زبان آلمانی مورد استفاده قرار می گیرد
    • ویزای درخواست دانشجویی ؛ اگر فرد قصد تحصیل در آلمان را دارد اما هنوز در حال تلاش برای یافتن برنامه مناسب است یا هنوز نامه پذیرش از دانشگاه خود را دریافت نکرده است
    • ویزای دانشجویی ؛ اگر قبلا در یک دانشگاه یا کالج آلمانی پذیرفته شده باشد

    چگونگی درخواست ویزای تحصیلی آلمان

    همانطور که قبلا ذکر شد ، جایی که باید برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان مراجعه نمود ، سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان است. در ابتدا شما باید در سایت سفارت آلمان در ایران درخواست وقت مصاحبه دهید ، سپس منتظر باشید تا سفارت به شما وقت دهد ، این روند در حدود 12 ماه زمان نیاز دارد ( مطابق اعلام سایت در سال 2019 ) که با ارسال یک ایمیل برای شما ، شما باید آن را تائید نمائید و در غیر این صورت وقت در نظر گرفته شده باطل می شود. در روز مصاحبه ، فرد متقاضی دریافت ویزا باید اسناد درخواست ویزای خود را ارائه دهد که در ادامه لیست آن ها را ارائه می دهیم و علاوه بر این ، فرد باید به سؤالات مصاحبه ای که افسر کنسولگری مطرح می کند ، به منظور بررسی دقیق به عنوان یک نامزد بالقوه ویزا پاسخ دهد. در طول یک مصاحبه ویزا وظیفه افسر همچنین در مورد دلیل درخواست ویزا و موارد شخصی سوال می پرسد و فرد متقاضی ویزا باید با دقت و حقیقت به سوال ها پاسخ دهد.

    مدارک مورد نیاز درخواست ویزای دانشجویی آلمان

    شما باید قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه یکسری مدارک خود را به تائید سفارت آلمان در ایران برسانید که شامل ترجمه ریزنمرات و اصل مدارک تحصیلی قبلی ، کپی مدارک زبان ، کپی گذرنامه می باشد و با داشتن مکاتبه با دانشگاه های آلمان تمامی این مدارک به صورت رایگان برای شما تائید می شوند. شما باید یکی از دسته های تائید شده را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید ، پس به طور کلی مدارک لازم برای روز مصاحبه ویزای دانشجویی آلمان به صورت زیر خواهند بود:
    1. ترجمه مدارک تحصیلی قبلی
    2. دسته تائید شده مدارک توسط سفارت آلمان در ایران
    3. فرم درخواست ویزای دانشجویی به صور امضاء شده
    4. عکس پاسپورتی
    5. رزومه نوشته شده توسط خود شما
    6. انگیزه نامه نوشته شده توسط خود شما
    7. پرینت ایمیل تائید وقت سفارت
    8. نامه تمکن مالی که نشان می دهد حداقل معادل ریالی 10.000 یورو در آن وجود دارد
    9. هزینه درخواست بررسی مدارک

    نکات لازم درخواست ویزا

    • ممکن است مدارک اضافی برای ویزای دانشجویی آلمان در حین مصاحبه توسط افسر سفارت خواسته شود
    • شخصا در مصاحبه ویزا حاضر شود
    • در مورد اعتبار گذرنامه خود احتیاط کنید – پاسپورت باید برای تمام دوره اقامت خود از جمله مدت زمان انتظار معتبر باشد
    • توجه داشته باشید که درخواست ناقص ویزا می تواند رد شود
    • عکس های خود را در فرم درخواست ویزا نچسبانید
    • در طی یک مصاحبه ویزا کسی را با خود به سفارت یا کنسولگری دعوت نکنید
    • هر متقاضی مجاز است در برابرسفارت یا کنسولگری در مورد درخواست ویزا اقدامات قانونی خود را انجام دهد
    • گرفتن ویزا برای اهداف تحصیلی مهم است ، در عوض یک ویزای توریستی – به این دلیل که به شما فرصتی می دهد تا مجوز اقامت در آلمان را دریافت کنید ، در صورتی که با ویزای توریستی شما چنین اجازه ای را ندارید و در صورت تمایل به اقامت طولانی تر نمی توان ویزای توریستی را تمدید کرد
    • اگر متقاضی تهدید کننده امنیت و نظم عمومی منطقه شنگن باشد ویزا رد خواهد شد
    • در صورت رد شدن درخواست ویزا فرد از دلیل اصلی مطلع می شود
    • اطمینان حاصل کنید که سفر شما به آلمان به گونه ای برنامه ریزی شده باشد تا زمان لازم برای ثبت نام در دانشگاه را داشته باشید

    هزینه ویزای دانشجویی آلمان

    هزینه درخواست ویزای دانشجویی آلمان 75 یورو است ، متقاضیان دانشجویی باید هزینه ویزا را به صورت نقدی در روز مصاحبه پرداخت کنند ، لطفا توجه داشته باشید که اگر درخواست شما برای ویزای دانشجویی رد شود ، هزینه ویزای شما بازپرداخت نخواهد شد. مدت زمان پردازش برای ویزای تحصیلی طولانی مدت آلمان می تواند از 6 تا 12 هفته از روز درخواست طول بکشد ، در حالی که ویزا های تحصیلی کوتاه مدت آلمان معمولا در طول 15تا 30 روز پس از درخواست تصمیم گیری و اعلام می شود.

    سوالات متداول تحصیل در آلمان

    آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

    بله – هزینه های تحصیل در رایگان تقریباً مجانی می باشد و شما در حدود 400 یورو در سال بابت هزینه های دانشگاه پرداخت می کنید.

    تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد؟

    در دوره کارشناسی اکثر دانشگاه ها و رشته ها به زبان آلمانی هستند ، اما برای تحصیلات تکمیلی تحصیل به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.

    منظور از کالج های پیش از دانشگاه در آلمان چیست؟

    اگر شما برای مقطع لیسانس یا رشته های پزشکی در آلمان تقاضا دهید ، ابتدا باید در کالج هایی برای همسان سازی دانش قبلی تون در این کشور بگذرانید.

    منظور از کالج پزشکی M-Kurs در آلمان چیست؟

    کالج پزشکی قبل از دانشگاه برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان می باشد که بعد از آن بتوانند وارد دانشگاه شوند.

    هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

    هزبنه زندگی بستگی زیادی به نحوه خرج کرد شما دارد ، به طور کلی در حدود 850 یورو در ماه باید در نظر بگیرید.

    آیا امکان کار هم زمان با تحصیل در آلمان وجود دارد؟

    بله – یکی از مزیت های این کشور اجازه کار دانشجویی می باشد که بخشی از هزینه های شما را تامین می کند.

    برای تحصیل به زبان آلمانی باید چه مدرکی از زبان را داشته باشیم؟

    برای ورود به دانشگاه باید TestDaf4 یا DSH2 را داشته باشید ، اما برای کالج یا ورود به دوره های زبان با B1 نیز امکان پذیر است.

    موسسه موسسه مهاجرتی مهرآفرین

    برای اطلاع از مدارک لازم درخواست ویزا جهت تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و یا تحصیل مقطع دکترا در آلمان لطفا با مشاوران ما در ارتباط باشید ، ما اخبار مربوط به آخرین تغییرات سیستم آموزش عالی و سیاست های آموزشی آلمان را در قالب تعداد زیادی از محتوای مطالب ، مقالات و تحقیقات در مورد حقوق مهاجرت تحصیلی در وب سایت رسمی موسسه مهاجرتی مهرآفرین منتشر می کنیم ، برای کسب اطلاعات کامل تر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.