اقامت کانادا پس از تحصیل

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    امروزه بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و پس از آن اقامت دائم هستند . یکی از کشور هایی که برای مهاجرت همیشه مورد توجه قرار می گیرد کانادا است . دانشگاه های کانادا به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی بیشترین متقاضی مهاجرت را در جهان دارد . بدون شک یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت تحصیلی است . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ارایه دهنده بروزترین اطلاعات در زمینه تحصیل و اقامت کانادا پس از تحصیل این مقاله را به شما عزیزان تقدیم می نماید .

    کانادا یکی از بزرگترین کشورهای دنیا و یکی از پیشرفته ترین کشورهای حال حاضر محسوب شده و دارای ایالتهای بی شمار و یکی از مرفه ترین مکان های دنیا به شمار می آید و البته یکی از عیوب این کشور آب و هوای سرد آن است .

    اکثر ایالت های این کشور به خاطر نزدیکی به قطب سرد و خشک هستند و همین موضوع باعث شده تا خیلی از مناطق این کشور خالی از سکنه باشد . کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده‌است . جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ، بیش از سی و سه میلیون و ششصد هزار نفر است .

    نگاهی به اقامت کانادا پس از تحصیل

    کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجر پذیرترین کشورها است .

    این کشور سطح زندگی ، رفاه و امنیت اجتماعی بالایی دارد . افرادی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی در کشور کانادا می شوند می توانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا و در این دانشگاه ها استفاده کنند .

    تحصیل در کانادا تا مقطع دیپلم به صورت اجباری می باشد . دانش آموزان بعداز گذراندن 12 سال تحصیلی موفق به اخذ مدرک دیپلم می شوند و می توانند وارد دانشگاه شوند .

    در کالج ها رشته های کاربردی و فنی و حرفه ای تدریس میشود و زبان تحصیل آنان انگلیسی می باشد در پایان به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی کالج داده میشود .

    در دانشگاه ها مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا گذرانده میشود و مدرک علمی دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود . از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های کانادا معدل و نمرات سال آخر دبیرستان دانش آموزان است .

    زبان تدریس در اغلب دانشگاه های کانادا انگلیسی و از این رو دانشجویان میبایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را برای مقطع لیسانس و 6.5 و 7 برای مقاطع بالاترداشته باشند . پس از دوران تحصیل به اندازه طول دوران و حداکثر تا 3 سال به شما فرصت می دهند تا بتواندی کاری پیدا کرده و اقامت کاری بگیرید .

    مدارک لازم پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا

    • مقطع کارشناسی : اسکن تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم و پش دانشگاهی به همراه ترجمه آن ها به انگلیسی .
    • متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد : اسکن کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات کارشناسی ( و کارشناسی ارشد در صورت وجود ) و ترجمه آن ها به زبان انگلیسی ، اسکن پاسپورت دارای اعتبار ، بیان رزومه به زبان انگلیسی ، انگیزه نامه ، توصیه نامه از اساتید ، عکس پاسپورتی . متقاضیان در مقطع دکترا : مدارک ذکر شده در بالا و مقالات و پروپزال .

    برای پذیرش از دانشگاه باید آخرین مدرک تحصیلی را ارائه نمود . افرادی که قصد پذیرش در مقطع لیسانس را دارند باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند . معمولا متقاضیان برای پذیرش در این مقطع دوره هایی را قبل از ورود به دانشگاه در کالج می گذرانند تا آمادگی بیشتری برای ورود به دانشگاه داشته باشند .

    لیسانس کانادا جهت اقامت پس از آن

    لیسانس کانادا جهت اقامت پس از آن

    برای تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس متقاضی باید مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 را داشته باشد ، البته پذیرش در بعضی رشته های تحصیلی در دانشگاه های ممتاز نیازمند معدل بالای 15 میباشد .

    داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلیشان مدرک دیپلم ایران می باشد می توانند با گذراندن دوره پیش دانشگاهی خود در کشور کانادا وارد دانشگاه شوند . داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا تافل جهت پذیرش در دانشگاه در این مقطع الزامی است .

    لازم به ذکر است دانشجویانی که مدرک زبان ندارند میبایست دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه سپری کنند که ممکن است یک یا دو ترم زمان ببرد زیرا تحصیل درکانادا بدون مدرک زبان دانشجویان را با مشکل مواجه می سازد ، جزئیات این موضوع را می توانید از کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین بپرسید.

    مقطع فوق لیسانس کانادا برای اخذ اقامت

    متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا درگروه فوق لیسانس به سه دسته تقسیم می شوند :

    • گروه اول افرادی هستند با سوابق تحصیلی عالی . بدیهی است این افراد با دارا بودن مواردی مانند ( معدل کل بالای 17 ، داشتن مقاله معتبر به ویژه مقاله ISI، داشتن نمره GRE یاGMAT مناسب ، نمره IELTS یا TOEFL خوب ) می توانند جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر کانادا اقدام نمایند . این گروه از متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی کانادا می توانند هزینه های زندگی را علاوه بر هزینه های تحصیلی خود را از دانشگاه های کانادا دریافت کنند .
    • افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی میان آخرین مقطع و اقدام جهت اخذ ویزا برای ایشان کمتر از دو سال است . افراد این گروه با توجه به شرایط مالی خود می توانند برای دانشگاه های خوب با هزینه ای در حدود سالیانه 10 تا 18 هزار دلار اقدام نمایند .
    • افرادی که بیش از دو سال از آخرین مدرک تحصیلیشان میگذرد ، این افراد برای گرفتن پذیرش با پروسه ای مشکلتری روبرو هستند که می توانند با گرفتن مشاوره های لازم از کارشناسان خبره به هدف خود برسند .

    به طور کلی دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کانادا می بایست مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6 به بالا را داشته باشند . لازم به ذکر است که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند امکان پذیر نمی باشد .

    تحصیل دکتری کانادا و اخذ اقامت پس از آن

    در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای 4 تا 5 ساله است اما بدلیل نظام آموزشی قوی حاکم در کانادا طول دوره دکترا 2.5 تا 3 سال است . کسانی که در هر کشوری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند .

    دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کانادا دارند می بایست مدرک زبان آیلتس 7 را داشته باشند . سالانه به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می شود که می توانند در ارگان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای کانادا بسیارند . نکته مهم در این مقطع این است که در صورت پوزیشن بودن دکترا ، طول دوره تحصیل برای شما می تواند برابر اقامت شما نیز محسوب گردد .

    دانشجویان در این مقطع میتوانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند همچنین دانشجویان ابتدا میبایست جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای کانادا محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد میشود .

    شرایط ورود دانشجویان به کانادا

    اصلی ترین گام از شرایط اقامت کانادا پس از تحصیل گرفتن ویزای تحصیلی است . متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا در 3 موقعیت مکانی می توانند برای ویزا اقدام کنند :

    • قبل از ورود به کانادا
    • در لحظه ورود به کانادا ( که برای اتباع ایرانی ، تاجیک و افغانی امکانپذیر نیست )
    • پس از ورود به کانادا ( برای کسانی است که قبلا ویزای تحصیلی کانادا را داشته اند و هم اکنون خواهان تحصیل در مقطع دیگری هستند . )
    شرایط ورود دانشجویان به کانادا

    برای اینکه متقاضی تحصیل در کانادا بتواند ویزای تحصیلی بگیرد باید شرایط زیر را داشته باشد :

    • دارای مدرک زبان ایلتس حداقل 6 برای دوره لیسانس
    • تمکن مالی کافی داشته باشد
    • از اخرین مدرک تحصیلی اش بیش از 3 سال نگذشته باشد .
    • شخص متقاضی برای دریافت ویزا ابتدا باید از یکی از دانشگاه های کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کند و بعد از آن برای دریافت ویزا اقدام کند .

    مدارک ویزای تحصیلی کانادا

    مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا شامل موارد زیر است : مدرک زبان ، کپی و اصل مدارک تحصیلی ، 2 قطعه عکس پاسپورتی ، اصل و کپی پاسپورت ، کپی و اصل شناسنامه ، مدارک اثبات پشتوانه مالی و در صورت اشتغال به کار مدارک مربوط به سوابق کاری و نامه اشتغال به کار . مامور اداره مهاجرت Officer با توجه به موارد زیر ویزای تحصیلی و اجازه تحصیل در کانادا را صادر می کند :

    • داشتن پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادا
    • ارائه مدارک کافی دال بر اینکه متقاضی امکان پرداخت هزینه های تحصیلی ، هزینه های اقامت (حداقل برای یک سال) و نیز هزینه رفت و برگشت از کانادا را داشته باشد .
    • اثبات این مساله که فرد پس از پایان دوره تحصیلی کانادا را ترک می کند .

    این سه شرط ، شروط اصلی برای صدور ویزا هستند . با رعایت این موارد امکان گرفتن ویزای تحصیلیتان بیشتر می شود . دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا اگر برای مقاطع بالاتر از لیسانس از یک دانشگاه معتبر تقاضای پذیرش داشته باشند امکان بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت . همچنین بهتر است رشته انتخابی مرتبط با تحصیلات قبلی و یا سوابق کاری شخص متقاضی باشد .

    هزینه دانشگاه ها در کانادا

    طبق برآرود دقیق ما در موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا در سال مبلغی حدود 10000 تا 18000 دلار میباشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه متغیراست .

    البته این مبلغ شامل دانشگاه های با رتبه علمی 1 تا 10 کانادا نمی شود . در مقطع لیسانس ، دانشجویانی که معدل بالا دارند کمک هزینه تحصیلی بین 1500 تا 9000 دلار در سال را دریافت می کنند ، در مقطع فوق لیسانس هزینه های تحصیل برای هرسال بیش از 6000 تا 9000 دلار می باشد که پرداخت کمک هزینه از طرف دانشگاه به دانشجویان خارجی بسیار مشکل است .

    هزینه دانشگاه ها در کانادا

    هزینه های تحصیل در کانادا در مقطع دکتری با توجه به محل تحصیل متغیر متفاوت است ولی به طور کلی هزینه ها حدود 14000 تا 22000 درسال می باشند .

    بنابراین برای اقامت کانادا پس از تحصیل هزینه های خود را با دقت بررسی نمایید در این راه می توانید مشاوره بگیرید و علاوه بر بالاتر بردن اطلاعات خود با حقوق مهاجرت تحصیلی نیز بیشتر آشنا شوید .

    هزینه دانشجویی در کانادا

    هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان به صورت میانگین بین 900 تا 1200 دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و غیره است .

    دانشجویان مقطع کارشناسی کشور کانادا مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 13 تا 15 دلار به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله کافی برای هزینه زندگی و تحصیل است .

    دانشجویان مقطع دکترا کشور کانادا مجوز کار به صورت 30 ساعته در هفته دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 15 تا 20 دلار به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند هزینه های زندگی و تحصیل فرد را تامین کند .

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در کمترین زمان و به صورت تضمینی به شما می گویند چگونه ویزای تحصیلی کشور کانادا را برای دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل بدست آورید . برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی در خصوص تحصیل در خارج از کشور با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.