اقامت ترکیه پس از تحصیل

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    اقامت پس از تحصیل در ترکیه چگونه است و چه مواردی مورد نیاز است . آیا امکان تحصیل اقامت در ترکیه برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است ؟ چه روش های قانونی برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در ترکیه وجود دارد و سوالاتی مانند این برا افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور به وجود می آید . به همین منظور موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در این مقاله اقامت ترکیه پس از تحصیل را بررسی کرده است . برای آگاهی از حقوق مهاجرت تحصیلی با کارشناسان ما در تماس باشید .

    امروزه بسیاری از مردم به ویژه ایرانیان به واسطه موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به ایران تمایل دارند تحصیلات خود به خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را در این کشور ادامه دهند . نگرانی اصلی دانشجویان این است که آیا اتمام تحصیل در ترکیه شرایط ویژه ای برای کار و اقامت آن ها فراهم می کند . روش های متعددی برای یافتن اقامت فارغ التحصیلان دانشگاه ترکیه وجود دارد مثل : ازدواج با یکی از شهروندان ، دریافت مجوز کار و سرمایه گذاری .

    بررسی اقامت ترکیه پس از تحصیل

    ترکیه یکی از برجسته ترین کشورهایی است که بدون هیچ مانع قانونی همه نوع مجوز اقامت در قلمرو خود را به علاقمندان اعطا می کند . این ویژگی ترکیه بر خلاف بسیاری از کشورها است که دارای شرایط اقامت خاص در خاک خود هستند .

    به تازگی ، ترکیه ادارات دولتی خود را برای اعطای انواع مجوز اقامت برای خارجیان گسترش داده و کارکنانی که به زبان های بین المللی مانند زبان عربی و انگلیسی تسلط دارند را برای تسهیل ارتباط با متقاضیان خارجی استخدام می کنند . علاوه بر این خواهان استخدام و جذب دانشجویان بین المللی محصل در این کشور بعد از فارغ التحصیلی است .

    بسیاری از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور ، مخصوصا ترکیه خواهان اقامت پس از اتمام دوره تحصیل خود هستند . اگر فرد خواهان کار بعد از تحصیل در این کشور باشد ، گزینه های زیادی برای او وجود ندارد اگر به زبان ترکی مسلط نباشد .

    با این وجود ممکن است فرصت های شگفت انگیزی در بازار این کشور وجود داشته باشد که نیازمند جست وجوی دقیق است ، بنابراین نمیتوان قبل از جستجو در وب سایت های کاریابی یا مراجعه به دفاتر کاریابی تصمیم گیری کرد در این راستا با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در تماس باشید.

    بررسی اقامت ترکیه پس از تحصیل

    یافتن کار پس از تحصیل در ترکیه

    اقامت ترکیه پس از تحصیل را بررسی می کنیم . اولین مرحله و مهم ترین مرحله این است فرد که فرصت های کاری مناسب با رشته تحصیلی و علایق خود را در اینترنت جستجو کند . البته داشتن یک رزومه خوب به فرد در یافتن شغلی مناسب بسیار کمک خواهد کرد .

    این رزومه باید حاوی تمام اطلاعات تحصیلی ، تجارب کاری ، تسلط به زبان و دیگر توانایی های فرد باشد . بسیاری از شرکت های ترکیه به زبان انگلیسی صحبت می کنند ، برخی از آنها به زبان آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، عربی ، روسی و غیره صحبت می کنند . پس از ارسال رزومه به این شرکت ها قطعا فرد به مصاحبه دعوت خواهد شد .

    در ترکیه تقاضا برای آموزش زبان انگلیسی بسیار زیاد است . با این حال ، بهترین مشاغل با بهترین شرایط به افرادی با مدرک TESOL ، TEFL ، CELTA یا PGCE می رسند . البته مشاغل مرتبط با گردشگری و توریستی می توانند گزینه مناسبی برای فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های ترکیه باشند .

    مجوز کار پس از تحصیل در ترکیه

    برای اقامت ترکیه پس از تحصیل ، مجوز کار توسط وزارت کار ترکیه و قوانین اتحادیه تجارت این کشور صادر می شود ؛ اجازه کار توسط وزارت کار و پس از یافتن کار در یک شرکت ترکیه داده می شود .

    برای صدور این مجوز کارفرما باید از جانب کارگر خارجی درخواست دهد و هیچ اطمینانی وجود ندارد که وزارت مذکور اجازه کار برای نیروی کار خارجی را صادر کند .

    در صورتی که مجوز کار در ترکیه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور صادر شود ، آن ها باید این کشور را ترک نموده و برای دریافت ویزای کار اقدام نمایند .

    این بدان معنی است که دانش آموزان پس از اتمام تحصیل در ترکیه نمی توانند در این کشور اقامت داشته باشند و تنها در صورت یافتن کار و یا با هدف سرمایه گذاری در این کشور و با ویزای جدید به ترکیه بازگردند .

    سرمایه گذاری یا خرید ملک پس از تحصیل در ترکیه

    سرمایه گذاری یا خرید ملک پس از تحصیل در ترکیه

    یکی دیگر از روش های اقامت ترکیه پس از تحصیل ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت بعد از فارغ التحصیلی در این کشور است . مهم ترین بخش برای دریافت مجوز اقامت به این روش اثبات منابع مالی و سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور است .

    البته علاوه بر این باید ثابت کند که سرمایه گذاری و کار آفرینی او در این کشور اثرات مثبتی بر اقتصاد ترکیه دارد . میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور بسته به نوع سرمایه گذای و شرکت مورد نظر متفاوت است .

    علاوه بر این ، فارغ التحصیلان تحصیل در خارج از کشور از دانشگاه های ترکیه می توانند با خرید املاک و مستغلات در این کشور برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کنند . به این منظور از طریق سیستم اقامت الکترونیکی باید مدارک مورد نیاز را در اختیار اداره مهاجرت مربوطه (Göç İdaresi) قرار دهد .

    اجازه اقامت کوتاه مدت برای حداکثر دو سال به عنوان یک اصل صادر می شود البته این مجوز اقامت قابل تمدید است . مجوز اقامت در صورت عدم استفاده به مدت شش ماهه نامعتبر می شود .

    میزان سرمایه لازم برای اخذ اقامت ترکیه

    برای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه پس از تحصیل مبلغ مشخصی توسط قوانین مهاجرت این کشور تعیین شده است که ما در موسسه مهاجرتی MIC این مبالغ به روز را به شما عزیزان اعلام میکنیم :

    • 250.000 دلار برای سرمایه گذاری در خرید املاک و مستقلات
    • خرید یا ثبت شرکت با سرمایه 500.000 دلاری

    500.000 دلار سپرده گذاری در ابزار های سرمایه گذاری دولتی یا بانک های دولتی که در ترکیه کار می کنند ، البته باید توجه داشت که فرد باید این مبلغ را تا سه سال از حساب و سپرده براشت نکند .

    ازدواج با تبعه ترک حین تحصیل یا پس از آن

    دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ترکیه می توانند در صورت ازدواج با یکی از شهروندان این کشور برای دریافت مجوز اقامت از طریق پیوستن به اعضای خانواده اقدام کنند .

    در صورتی که ازدواج خارج از ترکیه برگزار شود نماینده کنسول گری ترکیه باید در مراسم ازدواج حضور داشته باشد و ازدواج باید معتبر باشد .

    ازدواج با تبعه ترک حین تحصیل یا پس از آن

    در ابتدا به دانشجو یا فرد فارغ التحصیل دانشگاه ترکیه مجوز اقامت موقت اعطا می شود که بر اساس شرایطی فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کند . این شرایط شامل :

    • معتبر بودن ازدواج : اگر زوجین در خارج از کشور ازدواج کرده باشند ، ازدواج باید در کشوری که ازدواج کرده اند قانونی باشد .
    • زوجین باید در ترکیه با یکدیگر زندگی کنند
    • عدم انجام اقداماتی که در هنگام ازدواج مناسب با اتحادیه های خانوادگی نیست ( مانند فحشا ، قاچاق زن )
    • عدم فعالیت علیه امنیت ملی و امنیت عمومی ترکیه
    • گذشت سه سال از زمان ازدواج و تداوم زندگی مشترک
    • حضور یک مورد ازدواج سالم طی دوره درخواست شهروندی

    پس از درخواست شهروندی ، این معیارها از طریق کمیسیون ایجاد شده در بخش اداری امور جمعیت شناختی بررسی و تعیین می شود .

    اقامت طولانی مدت و شهروندی خارجیان در ترکیه

    برای اجازه اقامت طولانی مدت ، فارغ التحصیلان دانشگاه های ترکیه که به طور مستمر حداقل هشت سال در این کشور اقامت داشته اند ، باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت مربوطه ( Göç İdaresi ) ارسال کنند :

    • تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت
    • اصل و کپی پاسپورت یا سند مسافرتی
    • کپی مدرک مجوز اقامت قبلی
    • چهار قطعه عکس
    • گواهی این که متقاضی در سه سال اخير هیچ کمک اجتماعی از نهاد ها و سازمان های دولتی دریافت نکرده است .
    • اثبات منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت
    • گواهی عدم سوپیشینه
    • بیمه معتبر پزشکی ( یکی از موارد زیر باید باشد )
    • اثبات دسترسی به خدمات بهداشتی در ترکیه در حوزه موافقت نامه های اجتماعی دو جانبه
    • اسناد ارائه شده توسط مؤسسه تأمین اجتماعی
    • سند مربوط به درخواستی که به موسسه تأمین اجتماعی ارائه می شود تحت پوشش بیمه بهداشت عمومی قرار می گیرد
    • بیمه درمانی خصوصی حداقل برای یک سال معتبر است .

    باید توجه داشت که مجوز اقامت طولانی مدت برای زمان محدودی صادر نمی شود و نیاز به تمدید آن نیست .

    مدت اعتبار مجوز کار در ترکیه

    مجوز های کار در ترکیه برای مدت یک سال صادر می شوند اما قابل تمدید هستند . این مجوز ابتدا سه سال صادر می شود و سپس برای شش سال اعتبار دارد . اگر فرد هشت سال ساکن ترکیه باشد و دارای مجوز شغلی برای سال باشد می تواند برای دریافت مجوز کار دائمی اقدام کند .

    هدف از نگارش این مقاله بررسی اقامت ترکیه پس از تحصیل و معرفی روش های دریافت مجوز اقامت در این کشور است . در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران تخصصی تحصیل در ترکیه در موسسه مهاجرتی MIC در دفاتر شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و سوالات خود در خصوص شرایط قانونی تحصیل در خارج از کشور را از مشاوران خبره ما بپرسید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.