تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در میان پر طرفدار ترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی در جهان قرار دارند که بسیاری از افراد دشواری های ورود و تحصیل در این رشته ها را برای تامین آینده شغلی مناسب به جان می خرند .

    رویای بسیاری از افراد تحصیل در خارج از کشور در این رشته های پر طرفدار در دانشگاه های برتر جهان می باشند .

    در این مقاله موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان را مورد بررسی قرار داده و به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور می پردازد .

    علی رغم آن که دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی گرجستان مورد تایید WHO ، یونسکو است در سال تحصیلی 2020-2019 مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد . پس لازم است قبل از اقدام برای اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور از مورد تایید بودن این دانشگاه ها اطمینان حاصل کرد .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

    دانشگاه های پزشکی گرجستان منطبق با استاندارد های بین المللی و مورد تایید WHO هستند . دوره تحصیل پزشکی در گرجستان شش سال است که شامل بخش پایه ، پیش بالینی و بالینی می باشد .

    بخش پایه یک ساله است ، بخش پیش بالینی دو سال و بخش بخش بالینی سه سال طول می کشد . دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور پنج تا 6 سال طول می کشند .

    برای ورود به دانشگاه های پزشکی گرجستان و تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اتمام دوره دبیرستان و نمرات عالی در دروس زیست ، ریاضی ، فیزیک و شیمی الزامی است .

    مقالات دیگری همچون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، صربستان ، کشورهای اروپایی و آسیایی درهمین سایت بررسی شده است تا شما را از طریق مطالعه و مقایسه دانشگاه های مختلف و تصمیم گیری بهتر یاری کنیم .

    تحصیل رشته پزشکی در گرجستان

    گرجستان یکی از کشور هایی است که 100 درصد مردم آن با سواد هستند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان بهترین گزینه برای تحصیل این دو رشته در جهان محسوب می شود .

    دانشگاه های پزشکی گرجستان حق بیمه و بهترین گزینه برای هر دانشجویی است که مایل به تحصیل در MBBS در خارج از کشور است .

    روند پذیرش برای تحصیل در کالج پزشکی در گرجستان بسیار ساده و بدون درد سر است ؛ دانشجویان نیازی به شرکت در هر آزمون ورودی را ندارند .

    پذیرش بر اساس نمرات به دست آمده در کلاس 12 انجام می شود . پس از اتمام MBBS خود از گرجستان ، دانشجو می تواند به طور مستقیم درخواست آزمون برای دریافت مجوز به عنوان پزشک دهد .

    دانشگاه ها و کالج های پزشکی در گرجستان ، با هزینه های مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای خارجی ، آموزش های ارزشمندی را ارائه می دهند .

    دانشگاه های پزشکی گرجستان توسط MCI و WHO به رسمیت شناخته شده است . دانش آموزانی که MBBS را از گرجستان دریافت می کنند ، واجد شرایط کار در هر نقطه جهان هستند .

    دلایل تحصیل پزشکی در گرجستان

    گرجستان به یک مقصد گرم و مهمان نواز برای دانشجویان از سراسر جهان که مایل به دنبال MBBS در خارج از کشور هستند ، تبدیل شده است چرا که

    • دانشگاه های پزشکی گرجستان توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و شورای پزشکی هند (MCI) معتبر شناخته شده است .
    • مدرک MBBS از دانشکده های پزشکی گرجستان در سطح جهانی پذیرفته شده است .
    • دانشجویان دانشگاه های پزشکی گرجستان مجاز به شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی هستند که به آنها کمک می کند تا دانش و تجربیات بیشتری کسب کنند .
    • دانشجویان محصل در دانشگاه های گرجستان تخفیف کافی برای سفر در داخل کشور را دریافت می کنند .
    • کالج های عالی پزشکی گرجستان از آموزش عالی در سطح جهانی با کارکنان برجسته ای برخوردار می باشد .
    • هزینه دوره کامل MBBS در گرجستان در مقایسه با سایر کشور ها بسیار کم است .

    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

    MBBS و MD از دانشکده های پزشکی در گرجستان توسط سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونسکو به رسمیت شناخته شده است .

    • دانش آموزانی که MBBS خود را در گرجستان دنبال می کنند ، فرصتی برای گرفتن کارآموزی در برخی از بهترین شرکت های چند ملیتی در جهان در داخل کشور به دست می آورند .
    • برای پذیرش در رشته پزشکی هیچ آزمون ورودی لازم نیست که روند پذیرش را بسیار آسانتر می کند .
    • دانش آموزان فرصتی برای انجام تمرین ها ، آزمایش ها و دوره های بالینی دارند تا مهارت های خود را به نحوی بهتر بهبود بخشند .
    • بیمارستان های گرجستان به خوبی با زیر ساخت های بزرگ و تکنولوژی مجهز شده اند .
    • کیفیت خوابگاه بسیار خوب و قابل مقایسه با دیگر کشور های توسعه یافته است .
    • دروس در رشته پزشکی در دانشگاه های گرجستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند .
    • برای تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه نیازی به ارائه مدرک تافل و یا آیلتس نیست .
    • مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان
    • اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی

    مدارک پذیرش دانشگاه های پزشکی گرجستان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان به طور کامل به زبان انگلیسی است . برای ورود به رشته های علوم پزشکی ، فرد باید دوره دبیرستان خود را با موفقیت به پایان رساند .

    لازم است مدرک دیپلم دبیرستان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش گرجستان باشد . قبل از ثبت نام برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، فرد باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر ارسال کند :

    • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • پاسپورت معتبر
    • شناسنامه
    • عکس پاسپورتی با زمینه سفید
    • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در گرجستان

    دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در گرجستان 5 ساله است . دو سال اول تحصیل در این رشته بر پایه پزشکی و المنت های بیولوژیکی دندانپزشکی تمرکز دارد .

    از سال سوم تا پنجم این رشته تمرکز اصلی بر تمرین بالینی با آموزش خاص در رویه های دندانپزشکی پیش و پس بالینی است .

    هنگامی که دوره با موفقیت به پایان رسید ، دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده و عنوان دندانپزشک می گیرند . دروس در دوره دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان به زبان انگلیسی ارائه می شود .

    چندین دانشگاه در گرجستان مدرک کارشناسی دندانپزشکی ارائه می کنند که می تواند مدرک کارشناسی جراحی دندان و یا دکتر پزشکی دهان و دندان باشد ، در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین همره باشید تا برترین دانشگاه های پزشکی گرجستان را بشناسید.

    دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی گرجستان

    در زیر به چندتا از دانشگاه های معتبر و پر تقاضای کشور گرچستان جهت تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور زیبا اشاره می کنیم :

    دانشگاه گرجستان

    دانشگاه گرجستان در سال 2004 در تفلیس تاسیس شد ، یک کالج خصوصی است که در سراسر جهان به عنوان عضو فرآیند بولونیا شناخته شده است .

    این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، حقوق ، علوم اجتماعی ، انفورماتیک ، مهندسی و ریاضیات ، علوم بهداشت ، تجارت ، اقتصاد و مدیریت است . رشته های پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی و پرستاری در این دانشگاه ارائه می شوند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در این دانشگاه رونق زیادی دارد .

    دانشگاه بین المللی قفقاز

    موسسه آموزشی عالی معتبر است که در سال 1998 تاسیس شد . این دانشگاه شامل مدارس مختلفی از جمله کسب و کار ، حقوق ، رسانه ، فناوری ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، گردشگری ، پزشکی و بهداشت و درمان ، دانشکده های سینما و اقتصاد است . رشته های پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی در این دانشگاه ارائه می شوند .

    دانشگاه اروپای شرقی در گرجستان

    این دانشگاه در سال 2012 در تفلیس تاسیس شد . این کالج خصوصی است که توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم گرجستان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و موسسه آموزش عالی است شامل دانشکده های تجارت ، علوم اجتماعی ، داروسازی ، دندانپزشکی و پزشکی می باشد .

    هزینه تحصیل علوم پزشکی در گرجستان

    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در مقایسه با دیگر دانشگاه های خارج از کشور مقرون به صرفه است . هزینه تحصیل در این کشور بسته به نوع دانشگاه یعنی دولتی و غیر دولتی بودن دانشگاه متغیر است.

    باید توجه داشت که تنها دانشگاه های غیرانتفاعی این کشور به دانشجویان خارجی پذیرش می دهند . هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان به طور متوسط 3000 تا 5500 دلار آمریکا است .

    گرجستان کشوری واقع در منطقه قفقاز اوراسیا است که از سمت غرب با دریای سیاه ، از سمت شمال با روسیه ، از سمت جنوب با ترکیه و ارمنستان و از سمت جنوب شرق با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد .

    ساحت این کشور بالغ بر 69 کیلومتر مربع و جمعیت ساکنین آن سه میلیون و هفتصد هزار نفر می باشد . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور تفلیس نام دارد . مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند ، زبان گرجی به عنوان زبان رسمی آن ها و لاری به عنوان واحد پول گرجستان مشهور است .

    در مقاله فوق تلاش شد ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان مورد بررسی قرار گرفته و مزایای تحصیل در این کشور بیان شود . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و آگاهی خود در خصوص بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان را افزایش دهید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.