تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    یکی از پر طرفدارترین رشته ها به خصوص در بین دانش آموزان ایرانی تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی است که آینده شغلی درخشانی دارد و افراد زیادی آرزوی تحصیل در این رشته ها را در سر دارند . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین با نگارش این مقاله ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا را بیان کرده و در تلاش است راهی مناسب برای تحقق بخشیدن مشتاقان این رشته معرفی نماید .

    کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و هم مرزی با ایالات متحده ، دانشگاه های معتبر در سطح جهانی ، شرایط اقتصادی مناسب ، برخورداری از استاندارد های عالی زندگی و فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های خود به یکی از برترین مقصد های تحصیل بین المللی تبدیل شده است .

    در کل در این کشور 17 دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که زبان تحصیل در آن ها به انگلیسی و یا فرانسوی است و تنها 15 درصد متقاضیان می توانند وارد رشته پزشکی شوند .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا

    برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا فرد متقاضی باید ابتدا به مدت چهار سال و در مقطع کارشناسی یکی از رشته های علوم پایه مانند شیمی ، بیولوژی ، زیست شناسی و غیره را پشت سر بگذارد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی شود سپس میتواند در آزمون ورودی پزشکی ثبت نام نماید .

    داشتن مدرک آیلتس برای ورود به دانشگاه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا ضروری می باشد و درصورت نداشتن مدرک می توان در کالج های فراگیری زبان شرکت کرد و پس از اخذ مدرک موردنظر برای دانشگاه و دوره علوم سلامت نام نویسی کرد .

    قطعا داشتن رزومه قوی و تسلط کامل به زبان انگلیسی میتواند شانس بیشتری را برای فرد ایجاد نماید . هزینه تحصیل بسته به دانشگاه متغیر است اما میتوان گفت برای دوره لیسانس به طور میانگین در حدود 10000 تا 14000 دلار به طور سالانه در نظر گرفت .

    با وجود شرایط سخت ورود به دانشگاه های این کشور ، تحصیل در این رشته ها می تواند آینده زندگی فرد را تضمین نماید و در حال حاضر پزشکی یکی از پردرآمد ترین مشاغل کشور کانادا محسوب میشود .

    دانشگاه های کشور کانادا بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویانی که رزومه قوی و مقالات بین المللی دارند نیز اعطا می کند . این بورسیه تحت شرایط خاص به دانشجو تعلق میگیرد و علاوه بر رایگان کردن دوره تحصیلات میتواند شامل کمک هزینه زندگی نیز باشد .

    تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    دوره دندانپزشکی در کانادا طولانی مدت و دشوار است . برای تحصیل در این رشته مدرک لیسانس الزامی است که بهتر است این مدرک مرتبط با دهان و دندان باشد . با قبولی در آزمون معیار دندانپزشکی یا همان DAT فرد می تواند درخواست جراحی دهان و دندان (DDS) و یا دکترای دندانپزشکی (DMD) کنند .

    دانشجویان فارغ التحصیل از رشته دندانپزشکی می توانند به عنوان دندانپزشک شروع به فعالیت کنند یا برای تخصص ادامه تحصیل دهند و در یکی از رشته های بهداشت عمومی دندان ، اندودنتیکس ، پزشکی دهان و دندان ، پاتولوژی دهان ، دندانپزشکی اطفال ، پریودنتیکس، ارتودنتیکس و پروتزهای دندانی تخصص بگیرند .

    تحصیل دندانپزشکی در کانادا

    مدارس دندانپزشکی در کانادا

    در کانادا 9 مدرسه رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند که 7 مدرسه به زبان انگلیسی و 2 مدرسه به زبان فرانسه تدریس می کنند . تحصیل در مدرسه دندان پزشکی چهار سال طول می کشد . دو سال اول تحصیل مربوط به دوره پیش از بالینی دندانپزشکی است .

    دانشجویان همه چیز را به تفصیل فرا می گیرند . مواردی که در دوره پیش از بالینی دندانپزشکی تدریس می شوند شامل پاتولوژی ، آسیب شناسی ، ژنتیک ، میکروبیولوژی ، فیزیولوژی ، بیوشیمی ، آناتومی می باشند .

    علاوه براین دانشجویان در کلاس های آزمایشگاهی شرکت می کنند و در این کلاس ها دروس تخصصی دندانپزشکی نظیر ساخت تاج و پروتز ، ساخت پل و نحوه ترمیم دندان تدریس می شوند . دانشجویان بعد از گذراندن دوره تئوری وارد دوره عملی شده و در کلینیک های دندانپزشکی آموزش می بینند .

    تحصیل پزشکی درکانادا

    برای رشته های پزشکی در کانادا ، بعد از گذراندن دوره لیسانس ، متقاضیان باید در آزمون ورودی پزشکی که MCAT نام دارد شرکت کنند و فرد پس از قبولی در این آزمون می تواند به تحصیل در رشته پزشکی مشغول شود .

    این آزمون مهارت های فرد در زمین های مختلف مانند سطح علمی ، توانایی تجزیه و تحلیل ، دروس تخصصی مانند شیمی و غیره را ارزیابی می نماید . دقت کنید که داشتن نمره بالا در این آزمون و همچنین ریز نمرات بالا در مقطع لیسانس میتواند در پذیرش بسیار موثر باشد .

    البته علاوه بر شرکت در آین آزمون ، دانشجویان یک مصاحبه علمی و روانشناسی نیز با اساتید دانشگده پزشکی خواهند داشت تا آن ها را ارزیابی کنند .

    پیش نیاز تحصیل پزشکی در کانادا

    همانطور که پیشتر در این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC گفته شد ، دانشجویان پزشکی پس از دریافت مدرک لیسانس می توانند تحصیلات پزشکی خود را شروع می کنند . با این حال ، تمام دانشکده های پزشکی کانادا نیازی به مدرک لیسانس برای ورود ندارند . یکی از استان ها کبک است که پس از دوسال تحصیل در این رشته ها می توان مدارک مورد نیاز را برای تحصیل در دانشکده های پزشکی آن ارائه نمود . بنابراین حداقل زمان تحصیل در رشته های قبل پزشکی دو سال و حداکثر 4 سال است .

    دانشجویان این مقاطع بعد از سال سوم می توانند در آزمون MCAT شرکت کنند که در صورت قبولی در این آزمون وارد دانشکده پزشکی می شوند . باید توجه داشت که نمرات و معدل دوره کارشناسی دانشجو نیز در روند قبولی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود . طول تحصیل در رشته پزشکی نیز 4 تا 5 سال خواهد بود .

    تحصیل پزشکی درکانادا

    مدارک ورود به دانشگاه های علوم پزشکی کانادا

    • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • مدرک پایان دوره کارشناسی مرتبط با پزشکی یا دندانپزشکی
    • قبولی در آزمون های ورودی پزشکی یا دندانپزشکی
    • مصاحبه
    • تسلط به زبان انگلیسی
    • گواهی سلامت پزشکی

    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کانادا

    تعداد 19 دانشگاه کانادا که از بهترین ها در بین دانشگاه های خارج از کشور بوده مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند ؛ در این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم :

    دانشگاه بزرگ رشته های پزشکی تورنتو

    این دانشگاه دولتی بزرگ ترین و مهم ترین دانشگاه کاناداست که در سال 1827 در شهر تورنتو تاسیس شد . این دانشگاه بسیار معتبر، عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی نیز هست .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا در این دانشگاه رونق فراوان دارد . شهریه تحصیل در این دانشگاه بین 17500 تا 20000 دلار برای یک سال است .

    دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

    این دانشگاه دولتی در پونت گری در شهر ونکوور از استان بریتیش کلمبیای کانادا در سال 1908 تاسیس شد و یکی از معروف ترین و خوشنام ترین دانشگاه های این کشور می باشد .

    دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت دارد . شهریه تحصیل در این دانشگاه بیش از 20000 دلار برای یک سال می باشد .

    دانشگاه پزشکی اتاوا کانادا

    دانشگاهی دو زبانه واقع در شهر اتاوا است که در سال 1848 تاسیس شد . این دانشگاه دو زبانه که مرکزی برای تحقیقات علمی نیز به شمار می‌آید ، هیچ گونه گروه‌بندی دینی برای دانشجویانش قائل نبوده و از برترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌آید .

    دانشگاه اتاوا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت دارد . ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی است . شهریه تحصیل در این دانشگاه بین 10000 تا 12500 دلار برای یک سال می باشد .

    دانشگاه علوم پزشکی آلبرتا

    این دانشگاه تحصیلی در سال ۱۹۰۸ میلادی در شهر ادمونتون تأسیس شد . در این دانشگاه رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پرستاری در تمامی مقاطع ارائه می شوند . شهریه تحصیل در این دانشگاه 15000 تا 17500 دلار برای یک سال است .

    این دانشگاه تحصیلی در سال ۱۹۰۸ میلادی در شهر ادمونتون تأسیس شد . در این دانشگاه رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پرستاری در تمامی مقاطع ارائه می شوند . شهریه تحصیل در این دانشگاه 15000 تا 17500 دلار برای یک سال است .

    کار ضمن تحصیل دانشجویان پزشکی در کانادا

    همه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا مجاز هستند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته کار کنند . برای شتغال در این کشور تسلط به زبان انگلیسی ضروری است .

    اگر دانشجویان در دانشگاه یا کالج محل تحصیل خود مشغول به کار شوند به SIN ( شماره بیمه اجتماعی ) نیاز نخواهند داشت ، در غیر این صورت به SIN نیاز خواهند داشت .

    کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی به پایتختی اتاوا است . این کشور دومین کشور پهناور جهان محسوب می شود و پرجنعیت ترین شهر های کانادا به ترتیب تورنتو ، مونترآل و ونکورر هستند . آبشار نیاگارا ، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد .

    جمعیت کانادا حدود 335 میلیون نفر است که اکثر آن ها مسیحی هستند . کانادا در رده یازدهم بزرگ ترین اقتصادی جهان قرار دارد و یکی از کشورهای عضو گروه هشت و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است . زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی دو زبان رسمی این کشور محسوب می شوند .

    مدارک ویزای دانشجویان پزشکی کانادا

    مدارک ویزای دانشجویان پزشکی کانادا

    • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
    • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا
    • پاسپورت معتبر
    • دو قطعه عکس پاسپورتی
    • گواهی تمکن مالی
    • نامه انگیزه اخذ ویزای تحصیلی
    • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
    • پرداخت هزینه ویزا

    با توجه به اینکه به دلیل اعتبار بسیار زیاد مدارک پزشکی و دندانپزشکی کانادا تحصیل در این رشته ها بسیار پر متقاضی است و از سوی دیگر امکان مشغول شدن به این حرفه بعد از فراغت از تحصیل در این کشور میسر است و روند مهاجرت به این کشور را تسهیل می کند ، داشتن اطلاعات دقیق و بهره بردن از تجارب مشاوران متخصص در امور بین الملل در این زمینه ، از هدر رفتن سرمایه و وقت شما جلوگیری خواهد نمود .

    در این مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا مورد بررسی قرار گرفت . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در دفاتر شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل فرموده و از تجربیات و راهنمایی کارشناسان بهره مند شوید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.