تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

    مشاوره رایگان

    دانشگاه های چین سالانه هزاران برنامه برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند . دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دلایل فراوان ، از تحصیل در چین لذت می برند . کشور چین برنامه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان خارجی دارد . علم پزشکی از دیرباز در کشور چین شهرت بالایی داشته است . طب سنتی چینی هنوز در دانشگاه ها و مراکز طبابت چین و دیگر نقاط دنیا مورد توجه قرار می گیرد . چنانچه خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و یا سایر دانشگاه های خارج از کشور هستید ، با موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس بگیرید .

    شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان زیادی برای پذیرش در دانشگاه ها دارد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد و در حال حاضر ، چین در زمینه پیشرفت علوم پزشکی پس از آمریکا ، ژاپن ، آلمان و فرانسه در جایگاه پنجم جهان قرار دارد .

    از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می توان به پذیرش بدون آزمون ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین عدم نیاز به گذراندن دوره پری مدیکال ( همانند دوره پاتفک در روسیه ) اشاره کرد .

    آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه های چین

    زبان انگلیسی برای قشر تحصیل کرده از هر کشوری زبان انگلیسی زبان دوم به حساب می آید . به همین دلیل دانشجویان در هر نقطه ای از جهان که باشند ، ترجیح می دهند که به این زبان تحصیل کنند . آموزش به زبان انگلیسی از دیگر دلایل اصلی برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین است . 45 کالج در چین وجود دارد که زبان انگلیسی را آموزش می دهند و دانشجویان پزشکی خارجی را می پذیرند .

    گرچه تعداد زیادی از برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی در چین در دسترس است ، با این حال برخی متقاضیان برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان چینی را انتخاب می کنند و از طریق دوره های زبان چینی در کشور چین در کمترین زمان ممکن به زبان چینی تسلط پیدا کرده و به تحصیل در دانشگاه های چین می پردازند . برای اطلاع بیشتر در پاراگراف بعد توضیحات گسترده تری آورده شده است ؛ با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین همراه باشید.

    زبان چینی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

    برای تحصیل در چین ، اولین چیزی که به ذهن می رسد ، تسلط به زبان چینی است . زبان چینی از زبان های سخت دنیا است و اکثر برنامه های دانشگاهی در کشور چین به زبان چینی آموزش داده می شود و بنابراین نیاز به مهارت زبان احساس می شود . فلذا ، شما می توانید بر اساس وضعیت خود زبان تحصیلی را انتخاب کنید . موسسات آموزش عالی چین ( HEIs ) معمولا دوره های زبان چینی را برگزار می کنند .

    متقاضیان بدون آشنایی با زبان چینی عموما لازم است ، دوره های زبان چینی را قبل از تحصیلات عالی خود بگذرانند . متقاضیانی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین و همچنین در رشته های علوم ، مهندسی ، کشاورزی ، اقتصاد ، مدیریت و حقوق تقاضا می کنند ، باید دوره های زبان چینی را برای یک سال در نظر بگیرند . متقاضیانی که برای مطالعه ادبیات ، تاریخ ، فلسفه و پزشکی سنتی ( طب سنتی چینی ، طب گیاهی چینی ) درخواست می کنند باید در دوره های زبان چینی به مدت 2 سال شرکت کنند .

    زبان چینی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

    دلایل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

    زیرساخت های خوب و آزمایشگاه های با استاندارد بالا از اولین دلایل برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین است . دوره های پزشکی نیاز به آزمایشگاه های بسیار خوبی دارند که در آن دانش آموزان آنچه را که در کلاس درس آموخته اند تمرین می کنند .

    تقریبا تمام کالج های پزشکی در چین دارای زیرساخت های آموزشی مدرن هستند ؛ همه کالج های پزشکی ، شرایط استاندارد جهانی را از لحاظ مواد و وسایل لازم جهت یادگیری آموزشی حرفه های پزشکی و دندانپزشکی دارا هستند .

    محیط زندگی ایده آل برای مطالعه و یادگیری ، دیگر دلیل عمده برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین است . مدارس پزشکی چین مجهز به کتابخانه هایی با کتابهای پزشکی کافی که به زبان انگلیسی نوشته شده اند ، است .

    دانشجویان از طریق آزمایشگاه های کامپیوتری ، به کتاب های الکترونیکی اضافی دسترسی دارند . خوابگاه دانشجویان بین المللی نیز دارای استانداردهای بین المللی است و در اکثر خوابگاه های پزشکی و دندانپزشکی فقط دو دانشجو در یک اتاق سهیم هستند .

    هزینه تحصیل علوم پزشکی در چین

    در حال حاضر ، کشور چین از لحاظ ارزان بودن در تمامی زمینه ها در جهان شناخته شده است . در زمینه تحصیلات پزشکی نیز این کشور گزینه بسیار مقرون به صرفه ای به حساب می آید . به گونه ای که هزینه های پایین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین ، توسط والدین و دانش آموزان به عنوان یکی از عوامل انتخاب برنامه تحصیلی MBBS و BDS در چین گزارش شده است .

    دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی چین در مقایسه با دیگر دانشگاه های پزشکی جهان ، در میان مدارس پزشکی با هزینه های کم قرار دارند ؛ این امر باعث می شود تا والدین فرزندان خود را برای تحصیل در چین بفرستند زیرا مطمئن هستند که هزینه تحصیلات پزشکی آن از سایر مناطق کمتر است .

    هزینه تحصیل علوم پزشکی در چین

    متوسط هزینه ها برای این دو رشته بین 4500 دلار تا 6500 دلار بسته به نوع دانشگاه متفاوت می باشند . برای مقایسه و تصمیم گیری بهتر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، کانادا ، آلمان ، ترکیه و بسیاری از کشور ها در همین سایت توسط مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC بررسی شده اند .

    لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی ( MBBS ) در چین

    آموزش پزشکی در چین به طور معمول شامل یک مدرک لیسانس پنج ساله است ، پزشکی بالینی (MBBS) عمدتا برای آموزش دانشجویان بین المللی در زمینه توانایی های ساختار و عملکرد بدن در انسان ، رفتار انسان و وضعیت طبیعی ، علل بیماری های شایع مانند بیماری های روانی ، تاثیر عوامل محیطی ، اجتماعی ، رفتاری و روانی بر وقوع و توسعه بیماری ها و اهمیت پیشگیری از بیماری ها است .

    برنامه MBBS معمولا در هر دانشگاه با یک روش ارائه می شود . در ادامه برنامه تحصیلی MBBS در یک دانشگاه برجسته را برای شما مثال می زنیم که طی 5 دوره اجرا می شود :

    • سال اول : مطالعه پیش از آموزش با آموزش انگلیسی
    • سال دوم : مطالعه تئوری با آموزش انگلیسی
    • سال های سوم و چهارم : مطالعه علمی و بالینی با آموزش دو زبانه در انگلیسی و چینی
    • سال پنجم : مطالعه پزشکی بالینی و تمرین با دستورالعمل چینی
    • سال ششم : کارآموزی در بیمارستان با آموزش چینی

    کارآموزی پزشکی در چین

    برنامه کارآموزی با هدف ارتقاء پزشکان جوان تضمین می کند که آنها بتوانند پس از فارغ التحصیلی تحت هدایت پزشکان ارشد و با تجربه به کارآموزی با کارآیی و کیفیت بالا بپردازند و پایه های مناسب برای تحصیل در طول زندگی خود و تحصیلات پیشرفته یک رشته خاص علم پزشکی را نیز کسب کنند .

    موسسات پزشکی چین موظف هستند که سازماندهی دقیق و مناسب کارآموزی را برای دانشجویان بین المللی سازماندهی کنند . مدت کارآموزی یک سال ( حداقل 48 هفته ) است .

    دانشجویان پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین می توانند برای انجام کارآموزی ؛ آموزش در کشور چین ، کشور خود و یا هر کشور دیگری را انتخاب کنند . در طول دوره کارآموزی پزشکی ، هزینه تحصیل تقریبا 40.000 یوان در سال است .

    اگر میخواهید کارآموزی را در چین انجام دهید ، باید آزمون مهارت زبان چینی یا HSK سطح 4 را برای تماس با بیمار منتقل کنید و هزینه تحصیل برای این سال به طور معمول 42.800 یوان می باشد .

    مدارک پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در چین

    زمان درخواست پذیرش برای یک دانشگاه پزشکی یا دندانپزشکی در چین ، باید نسخه انگلیسی اسکن شده از اسناد زیر به ایمیل متقاضی پیوست شده باشد ؛

    • اسکن گواهی پایان تحصیلات دبیرستان یا بالاتر ،
    • اسکن Passport یا ID کارت
    • عکس پاسپورتی اسکن شده

    تحصیل دندانپزشکی در چین

    تحصیل دندانپزشکی در چین به طور کلی 5 تا 6 سال طول می کشد و سال آخر آن کارآموزی در بیمارستان است . پس از انجام کارآموزی ، دانشجویان بین المللی در ارزیابی نهایی به سر آزمون می روند و در صورتی که امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند ، گواهینامه دندانپزشکی را دریافت می کنند . امروزه برنامه دندانپزشکی چین با استانداردهای بین المللی تطبیق داده شده است .

    برنامه آموزشی دندانپزشکی گرایش BDS یا جراحی دندان در حال حاضر ، در میان برنامه جذب دانشجویان بین المللی است . از دلایل اصلی اجرای برنامه BDS در چین ، کیفیت آموزش می باشد که از تکنولوژی مدرن در دندانپزشکی استفاده می شود .

    از آنجایی که برنامه زبان انگلیسی BDS در چین آغاز شده است ، بسیاری از دانشجویان بین المللی که فارغ التحصیل شده اند ، اکنون در کشورهای خود و دیگر کشورها مشاغل خوب دارند . این امر باعث می شود تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین ، مطلوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی باشد . حتی بسیاری از دانشجویان تحصیل در چین را به تحصیل در اروپا ترجیح می دهند .

    تحصیل دندانپزشکی در چین

    شرایط پذیرش BDS در چین

    • متقاضیان باید دارای سلامت کامل و بدون سابقه کیفری باشند ؛
    • متقاضی باید مدرک دبیرستان (معدل 12) یا معادل آن را داشته باشد ؛
    • حداقل 70٪ نمره در زبان انگلیسی و علوم ( فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ) مورد نیاز است ؛
    • متقاضیان باید از دست راست برای کار استفاده کنند ؛
    • متقاضیان باید شهروندان غیر چینی با گذرنامه معتبر ، بالای 18 سال و زیر 30 سال باشند .
    • نمره آیلس 6 یا نمره تاقل 530

    دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی در چین

    • دانشکده پزشکی ووهان در چین
    • دانشگاه ژجیانگ ، هانگزو
    • دانشگاه سان یات سن ، گوانگجو
    • دانشگده پزشکی غرب چین ، دانشگاه سیچوان ، چنگدو
    • دانشگاه پزشکی دالیان
    • دانشگاه پزشکی جینژو
    • دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
    • دانشگاه پکن
    • دانشگاه پزشکی نانجینگ
    • دانشگاه پزشکی چین
    • دانشگاه پزشکی تیانجین
    • دانشگاه شاندونگ
    • دانشگاه جیلین

    این مقاله درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین از سوی مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین به نگارش درآمده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران برجسته ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی آگاهی خود را تکمیل کنید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.