تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه از برترین فعالیت های موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین می باشد.

    روسیه از برترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی به خصوص تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

    برخی دانشگاه های روسیه از سطح علمی بسیار بالایی در جهان برخوردارند؛ کتاب ها و مقالات منتشر شده در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه به ده ها زبان ترجمه شده اند و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند.

    موسسه موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین راهنمایی های لازم در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و نحوه اخذ پذیرش در این رشته را به متقاضیان عزیز ارایه می دهند .

    روسیه بزرگترین کشور جهان است که بخشی از آن در آسیا و بخشی نیز در اروپا واقع شده است و بیشتر جمعیتشان نیز در قسمت اروپایی ساکن هستند.

    دین رسمی کشور روسیه مسیحیت است و 7 درصد جمعیت ساکنین آن مسلمان هستند .

    مدرک تحصیلی معتبر و هم سطح با مدرک دانشگاه های مطرح جهان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه فرصتی است مناسب برای افرادی که تمایل دارند با کمترین هزینه ، مدرک تحصیلی معتبر و هم سطح با مدرک دانشگاه های مطرح جهان را از یکی از بهترین دانشگاه های دنیا اخذ کنند و این مدرک معتبر زمینه ای برای یافتن کاری مناسب باشد .

    دانشگاه های روسیه از معدود دانشگاه های خارج از کشور هستند که نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و شما می توانید در دانشگاه های پزشکی روسیه سه زبان انگلیسی ، فرانسه و روسی را دوره پادفک تحصیل کنید .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه به زبان روسی نسبت به انگلیسی بسیار کم هزینه تر می باشد، با وجودی که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی از زبان روسی بالاتر می باشد اما به جرات می توان گفت هزینه تحصیل در روسیه حتی به زبان انگلیسی هم نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر و ایده آل تر می باشد .

    پایین تر بودن هزینه تحصیل در این کشور بدین معنی نمی باشد که کیفیت تحصیل در این کشور از سطح بالایی برخوردار نیست، چراکه طی بررسی های انجام شده این دانشگاه از لحاظ کیفیت هم سطح دیگر دانشگاه های کشورهای اروپایی می باشد .

    اعتبار پزشکی و دندانپزشکی روسیه

    دیگر موضوع مهم که باعث افزایش اعتبار شرایط پزشکی و دندانپزشکی روسیه شده این است که تمامی کتاب های پزشکی و دندانپزشکی که در این کشور نوشته شده به بیش از 12 زبان زنده دنیا ترجمه شده است .

    درضمن مدرک پزشکی و دندانپزشکی این کشور دارای اعتبار جهانی است و به تایید UNESCO هم رسیده است.

    دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو ، سن پیطرزبورگ از بهترین انتخاب ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می باشند و معمولاً دانشجویان ایرانی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه ، این دانشگاه ها را انتخاب می کنند .

    اعتبار پزشکی و دندانپزشکی روسیه

    معمولا در دیماه یا بهمن ماه هر سال قوانین و ضوابط وزارت بهداشت تغییراتی را در لیست مورد تائید ایجاد کرده و دانشگاه های جدیدی در روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار می گیرند .

    شرایط اخذ پذیرش رشته های پزشکی روسیه

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه حدود 6 سال به صورت تمام وقت به طول می انجامد.

    پذیرش دانشجو در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون آزمون ورودی مانند کنکور ایران انجام می گیرد و فرد متقاضی تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید دارای مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی ، با معدل حداقل مناسب باشد .

    بنا به درخواست دانشجویان در رشته پزشکی و دندانپزشکی روسیه جهت ارائه دروس به زبان انگلیسی ، اغلب دانشگاه های روسیه دروس این رشته ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می کنند، بنابراین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به دو زبان روسی و انگلیسی به طور کامل امکان پذیر است .

    هر چند باید به این نکته توجه داشته باشید که در سال 2018 توسط وزارت بهداشت ایران اعلام شد که تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی کشور روسیه مورد تائید این وزارتخانه نبوده و مدارک این دسته از افراد ارزیابی نمی شود .

    البته تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه مورد تائید کشورهای دیگر است ، اما همان کشورها تحصیل به زبان روسی را بیشتر پذیرش می کنند .

    مجوز کار به دانشجویان پزشکی در روسیه

    هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه دانشجویان خارجی می توانند بدون هیج اجازه کاری در دانشگاه یا ارگان های وابسته به دانشگاه در ساعات خارج از درس و تعطیلات کار کنند، اما برای موارد دیگر نیاز به کسب مجوز کار دارند .

    مجوز کار فقط به دانشجویانی داده می شود که در دانشگاه های دولتی و به صورت تمام وقت تحصیل کنند.

    این مجوز کار فقط به دانشجویان اجازه می دهد که در رشته مشخص شده مندرج در مجوز و فقط در شهری که در آن تحصیل می کنند اجازه کار داشته باشند .

    برخلاف بسیاری از کشورها ، روسیه هیچ محدودیت زمانی مثل 20 ساعت در هفته برای کار کردن متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ندارد.

    مدت زمان پذیرش دانشگاه های روسیه

    کل فرآیند اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه کمتر از 6 ماه انجام می پذیرد و این در مقایسه با کشورهای دیگر مانند کانادا ، آمریکا ، استرالیا و کشورهایی از این دسته که تحصیل در دانشگاههای آن به زبان انگلیسی است ، سریعتر انجام می پذیرد .

    این نکته را باید خاطر نشان کرد که روسیه در حال حاضر از لحاظ نظام آموزشی جزء یکی از چند کشور مطرح جهان به حساب می آید و مدرک تحصیلی این کشور نیز برای دانشجو اعتبار جهانی دارد به همین دلیل مشاوران ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین همیشه به افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند ، دانشگاه های روسیه را هم پیشنهاد می دهند.

    اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی روسیه سه ماه در سال (مهر، آبان و آذر) در در برخی دانشگاه ها بهمن ماه صورت می گیرد .

    مدرک زبان برای تحصیل در روسیه

    اگر فرد متقاضی دارای مدرک زبان تافل یا آیلتس باشد با ارایه آن به دانشگاه دیگر نیازی به شرکت در کلاس های زبان انگلیسی نخواهد بود در غیر این صورت باید در دوره کالج زبان ( پادفک ) شرکت کند که این دوره بین 6 ماه تا 9 ماه زمان می برد و هزینه این دوره ها جدا از هزینه دانشگاه حساب می شود .

    اگر فرد متقاضی تحصیل به زبان روسی باشد باید یک دوره ی 6 تا 10 ماهه زبان روسی را بگذراند و سپس وارد دانشگاه شود.

    هزینه دوره های پادفک در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد ، اما به طور کلی بین 2000 تا 6000 دلار در یک دوره تحصیلی می باشد ، با تمام این جزئیات در جلسات مشاوره موسسه مهاجرتی مهرآفرین بخوبی آشنا می شوید.

    مدرک زبان برای تحصیل در روسیه

    دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در روسیه

    دانشگاه های واجد شرایط تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی بر اساس آخرین لیست منتشر شده از طرف وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است :

    • دانشگاه لومونوسوف در شهر مسکو
    • دانشگاه نووسیبرسک در شهر نواسیبریسک
    • دانشگاه پاولوف در شهر سنت پطرزبورگ
    • دانشگاه سچینوا در شهر مسکو ( فقط رشته داروسازی برای سال 2019 )
    • دانشگاه سماشکو در شهر مسکو ( فقط برای رشته دندانپزشکی در سال 2019 )
    • دانشگاه چشم پزشکی فیدروف

    دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه

    از معروف ترین و البته بزرگ ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه ، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ می باشد .

    دانشگاه سن پترزبورگ در حال حاضر رتبه ی سوم برترین دانشگاه های اروپای شرقی و آسیای مرکزی را دارد که بیش از 100 سال قدمت دارد و در شمال غربی روسیه واقع شده است .

    این دانشگاه حدود 30 هزار دانشجو دارد که 3 هزار نفر آن خارجی هستند علاوه بر این دارای 400 ساختمان و 25 دانشکده می باشد.

    دانشگاه سن پترزبورگ در سال 1724 میلادی ، توسط پتر کبیر تاسیس شده است .

    دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سن پترزبورگ دارای 8 دانشکده می باشد که عبارتند از:

    دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده دندانپزشکی و دندانپزشکی، دانشکده روانشناسی بالینی، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی کودکان، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ورزشی، دانشکده پرستاری، دانشکده توانبخشی و دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ورزشی .

    بنا بر مصوبه جدید وزارت بهداشت این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارت خانه قرار نگرفته است .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه در در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ فقط به زبان روسی است و دانشجویان باید پس از طی دوره پاتفک در امتحان ورودی به دوره اصلی پزشکی و دندانپزشکی شرکت کنند ، امتحان ورودی شامل دروس شیمی و زیست ( به زبان روسی ) و امتحان مصاحبه زبان روسی است و دانشجویان متقاضی می توانند پس از دریافت نمره قبولی در این امتحان وارد دوره اصلی شوند .

    دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه

    این دانشگاه در سال 1897 به عنوان اولین دانشگاه پزشکی روسی برای بانوان در سن پترزبورگ تاسیس شد .

    این دانشگاه از سال 1946 شروع به جذب دانشجوی بین المللی کرد که حدود 3500 شهروند خارجی از 96 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند .

    این دانشگاه یکی از ده دانشگاه برتر پزشکی در اروپا است و دارای دانشکده های پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و پزشکی ورزش می باشد .

    دانشگاه دولتی لومونسف مسکو

    یکی از مهم ترین دانشگاه های کشور روسیه و نخستین دانشگاه این کشور است که در سال 1775 در شهر مسکو تاسیس شد .

    دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان روسی تدریس می شوند . برای ورود به این دانشگاه پذیرش در آزمون ورودی ضروری است .

    دانشگاه نووسیبیرسک

    این دانشگاه دولتی درسال 1959 در شهر نووسیبیرسک تاسیس شد .

    دانشگاه نووسیبیرسک دارای دانشکده های پزشکی ، حقوق ، فلسفه ، علوم طبیعی ، روانشناسی و غیره است .

    در این دانشگاه دروس پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما دوره رزیدنتی به زبان روسی است .

    دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو

    این دانشگاه در سال 1922 به عنوان موسسه ملی دندانپزشکی تاسیس شد ، این دانشگاه یک موسسه آموزشی پیشرو در روسیه است و نقش بسزایی در ارتقا دندانپزشکی این کشور داشته است .

    این دانشگاه شامل دوره تمام وقت و پاره وقت دندانپزشکی کودکان است .

    هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه به نسبت شرایط تحصیل در خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزان تر است .

    در ابتدا هزینه ای به عنوان هزینه ثبت نام و عوارض پذیرش در ترم یک از دانشجو گرفته می شود که هزینه هر کدام 200 دلار است .

    هزینه دوره پاتفک نیز همانطور که گفته شد بین 2000 تا 6000 دلار برای یک دوره می باشد.

    هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند ، اما به طور کلی بین 5500 دلار تا 12000 دلار سالیانه برای زبان ها روسی و انگلیسی باید در نظر گرفته شود .

    بورسه تحصیلی پزشکی روسیه

    شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه نیز برای اکثر رشته ها و در دانشگاه های خوب وجود دارد ولی معمولاً سالانه این بورسیه به سختی شامل دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی و دندانپزشکی می شوند .

    بعضاً افراد بورسیه تحصیلی را جایگزین تحصیل رایگان در روسیه تلقی می کنند، اما میزان بورسیه تقریباً به اندازه ای هست که هزینه خوابگاه و مقداری هزینه زندگی را نیز پوشش می دهد .

    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

    در این قسمت مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را به شما عزیزان ارائه داده اند :

    • روند پذیرش بسیار ساده
    • پذیرش کالج بدون آزمون ورودی
    • دارا بودن برترین کیفیت تحصیل و استانداردهای تحصیلی
    • هزینه مناسب تحصیل و زندگی در روسیه نسبت به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای دیگر
    • دارا بودن دانشگاه های معتبر بین المللی با مدرک جهانی
    • امکانات و خدمات عالی دانشگاهی
    • تایید مدرک دانشگاهی این کشور توسط سازمان UNESCO
    • امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی
    • فراهم بودن موقعیت و مکان های فراهم جهت گذراندن واحدهای عملی
    • محیطی ایمن و آرام جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی
    • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به شیوه ای آسان
    • مورد تایید بودن دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور نسبت به لیست جدید وزارت بهداشت

    مدارک ویزای تحصیلی پزشکی روسیه

    مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از :

    • آخرین مدرک تحصیلی
    • ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی
    • کپی و اصل پاسپورت
    • بیمه نامه مسافرتی با پوشش 30000 یورویی
    • 2 قطعه عکس 4*3
    • هزینه 70 دلاری صدور ویزا

    لازم به ذکر است که تمامی مدارک می بایست همراه با ترجمه رسمی و تایید شده از سوی وزارت امور خارجه و دادگستری باشد و کپی مدارک نیز می بایست تایید شده از سوی قوه قضاییه باشد .

    مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، اطلاعات لازم از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را در اختیار دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته ها قرار می دهند .

    شما می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل این رشته ها در سایر کشورها مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشگی در آلمان به عنوان یک گزینه با تحصیل رایگان با دفتر اروپا و یا موسسات همکار در شهرهای تهران و شیراز یا سایر شهرهای کشور تماس حاصل نموده و به صورت مجانی مشاوره تلفنی بگیرید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.