تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس یکی از ارزانترین و بهترین گزینه های تحصیل این رشته ها در قاره اروپا محسوب می شود که فرصت ایده آلی برای تحقق رویای پزشک شدن یا دندانپزشک شدن برای بسیاری از دانشجویان خارجی است.

    این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس در اختیار شما قرار می دهد . چنانچه پس از مطالعه آن با پرسش های دیگری مواجه شدید ، با موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس حاصل نمایید.

    هر متقاضی که می خواهد به دانشگاه پزشکی بلاروس بپیوندد باید تحصیلات متوسطه را با نمره میانگین در دروس شیمی و زیست شناسی در کشور خود گذرانده باشد.

    اگر شما قبلا دارای گواهی پایان تحصیلی متوسطه در مقطع علمی ( دوره های دوازده ساله نظام جدید و یا پیش دانشگاهی قدیم ) هستید ، پس شما واجد شرایط پذیرش در هریک از دانشگاه پزشکی کشور بلاروس خواهید بود.

    مختصری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

    بلاروس یک کشور با نظام سلامت ملی است که سیستم بهداشت و سلامت آن به خوبی سازمان یافته می باشد ، در حقیقت یکی از اولویت های اصلی سیاست ملی جمهوری بلاروس پیروی از استاندارد های جهانی آموزش و پرورش است ، دانشگاه های پزشکی بلاروس به دنبال استاندارد اروپایی هستند و شرایط پزشکی آن در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس براساس فن آوری های پیشرفته تربیتی آموزش عالی و پزشکی در ترکیب با روش های پیشرفته پزشکی کاربردی پایه ریزی شده است و ارتقاء کیفیت موسسات آموزش عالی پزشکی ( کالج ها و دانشگاه های پزشکی ) بر اساس ساختار و محتوای آموزشی پزشکی و دارویی و برنامه های درسی در سازگاری آنها با فناوری پیشرفته تاثیر داشته است ، این فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی را قادر می سازد تا در بازار بین المللی رقابتی با انعطاف پذیری به فعالیت بپردازند.

    مزایای تحصیل علوم پزشکی در بلاروس

    1. وجود محیط آموزشی انگلیسی در طول تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس
    2. عدم نیاز به آزمون های تافل و آیلتس برای تحصیل علوم پزشکی در بلاروس
    3. رسمیت داشتن مدرک پزشکی بلاروس در سطح بین المللی
    4. واجد شرایط بودن برای گواهینامه یا امتحان های ورودی مانند MCI ، USMLE ، PMDC ، HPCSA ، SCHSو PLAB پس از اخذ مدرک پزشکی در بلاروس
    5. آسان بودن روند پذیرش جهت تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس
    6. مناسب و معقول بودن هزینه ها برای تحصیل و زندگی دانشجویی در بلاروس
    7. وجود انواع بیمارستان های مدرن جهت کارآموزی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی
    8. برخورداری از محیط دانشگاهی دوستانه دانشجویی
    9. امنیت و ایمنی کامل برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل
    10. وجود خوابگاه های دانشجویی ارزان و مناسب در بلاروس
    مزایای تحصیل علوم پزشکی در بلاروس

    کالج های پزشکی بلاروس

    این مهم است که تحصیل در بلاروس توسط دولت پشتیبانی می شود و از دبیرستان شروع شده و تا دانشگاه ادامه می یابد و این احتمالا یکی از دلایلی است که تا کنون سیستم مراقبت های بهداشت عمومی در بلاروس در 93٪ موارد ، به صورت رایگان یا با حداقل هزینه ها رهبری شده و علاوه بر بلاروس به مناطق برون مرزی این کشور نیز گسترش پیدا کرده است.

    تعداد 14 کالج پزشکی در بلاروس وجود دارد که دوره های سه ساله را در زمینه های پزشکی عمومی ؛ پرستاری ؛ تشخیص پزشکی ؛ پیشگیری از بیماری ؛ توانبخشی پزشکی ؛ ماساژ پزشکی ؛ دندانپزشکی ؛ دندانپزشکی پروتز و داروسازی را برگزار می کنند.

    افرادی که در این کالج ها آموزش دیده باشند پس از ورود به دانشگاه های علوم پزشکی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس ، واحد های گذرانده شده آنها تطبیق داده خواهد شد ، دقت شود که این کالج ها با دانشگاه ها و همچنین دوره های کالج پیش از دانشگاه متفاوت می باشند.

    معرفی دانشگاه های علوم پزشکی در بلاروس

    • دانشگاه علوم پزشکی بلاروس
    • دانشگاه پزشکی ویتبسک
    • دانشگاه علوم پزشکی گودنو
    • دانشگاه پزشکی دولتی گومل

    در همه این دانشگاه های پزشکی در بلاروس پذیرش دانشجویان بین المللی توسط اداره مهاجرت فدرال تایید شده است ؛ در تمامی این دانشگاه های ملی پزشکی بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل برنامه های پزشکی و دندانپزشکی عمومی هستند ، بیشتر دانشجویان از آفریقا ، آسیا ، عرب و کشورهای شوروی سابق آمده اند.

    معرفی دانشگاه های علوم پزشکی در بلاروس

    جزییات آموزش پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی توسط 4 دانشگاه دولتی در کشور بلاروس انجام می شود ، با اینکه در اکثر دانشگاه ها زبان اصلی آموزش و پرورش زبان بلاروسی یا روسی می باشد اما برخی از برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در دسترس است ، برنامه آموزش پزشکی در بلاروس 6 سال و آموزش دندانپزشکی 5 سال طراحی شده است.

    هر چند توصیه مشاوران موسسه مهاجرتی MIC به متقاضیان تحصیل این رشته ها در کشوری همچون بلاروس ، تحصیل به زبان بومی می باشد ، چونکه همچون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه شما باید با بیماران و پرستاران روس زبان ارتباط داشته باشید و این لازم است تا شما اصطلاحات روسی را به خوبی فرا گرفته باشید.

    دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس در سه سال اول علوم بنیادی مانند آناتومی ، بافت شناسی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، لاتین و دیگر زبان های خارجی را تحصیل می کنند.

    دانشجویان از سال 4 به بعد بخش اعظم اوقات تحصیلی شان را در بیمارستان ها و کلینیک ها می گذرانند ، برنامه های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلاروس می تواند به درجه دکترای پزشکی و یا دندانپزشکی منتهی می شود ، سپس فارغ التحصیلان دوره کارآموزی یک ساله را می گذرانند و آنها تحت نظارت پزشکان ماهر به کارورزی می پردازند.

    دوره پادفک در بلاروس

    شهروندان خارجی دانش لازم برای زبان روسی را ندارند و یا کسانی که قصد دارند در شرایط بهتری برای آزمون های ورودی آماده شوند ، می توانند در ابتدا در بخش های آمادگی برای دانشکده های خارجی تحصیل کنند.

    این دوره آمادگی پاتفک یا پادفک نامیده می شود و شامل آموزش موضوعات اساسی ( زبان روسی ، زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و فیزیک ) برای ورود به دانشگاه های پزشکی بلاروس است.

    این دوره آمادگی دسترسی مستقیم به تحصیلات دانشگاهی در حوزه انتخابی در رشته های علوم پزشکی و یا رشته های غیر پزشکی در بلاروس را برای شما فراهم می کند.

    شرایط آزمون ورودی پزشکی در دانشگاه های بلاروس

    موضوعات علوم نقش مهمی را برای هر دانشجوی پزشکی ایفا می کنند و همچنین علاقه درونی برای خدمت به بشریت حائز اهمیت است ، پزشکی مسئولیت بزرگی است که هر دانشجویی که می خواهد به تحصیل آن بپردازد ، بر روی شانه اش قرار دارد.

    بنابراین قبل از درخواست برای پذیرش و تحصیل پزشکی ، باید تمام توانایی های صبر و شکیبایی خود را در هر حرفه ای که زیر شاخه پزشکی قرار دارد ، به چالش بکشید.

    لازم به ذکر است که شرایط پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به مراتب راحت تر از کشورهایی مانند جمهوری چک و یا کرواسی است.

    اینها نیاز به ارائه نمرات آزمون های زبان بین المللی و گذراندن آزمون های ورودی دارند ، در صورتیکه کشور بلاروس هیچکدام از این الزامات را ندارد ، دانشگاه های بلاروس فقط یک آزمون مصاحبه ای از متقاضیان می گیرند و این برای ایرانی ها که در ایران سد بزرگی به نام کنکور را دارند حائز اهمیت می باشد.

    انتخاب زبان تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

    زبان رسمی در بلاروس زبان بلاروسی یا روسی است ( زبان بلاروسی در لهجه با زبان روسی اندکی متفاوت می باشد ) اما علاقه مندان برای تحصیل پزشکی در بلاروس ، دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی و یا روسی تحصیل کنند.

    در حال حاضر تعداد زیادی دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس در دانشگاه های مختلف هستند ، اکثر دانشجویان ایرنی برای پیوستن به برنامه های پزشکی در محیط مطالعه انگلیسی می آیند.

    دانشجویان بین المللی که در انگلیسی خوب هستند ، برنامه خود را به طور مستقیم در زبان انگلیسی و مطابق با دستورالعمل های کامل 6 ساله تحصیل می کنند.

    اما بسیاری از دانشجویان از کشورهایی هستند که تا کنون انگلیسی صحبت نکرده اند و تمایل دارند که دوره های تدریس به زبان روسی را انتخاب کنند ، اینها برای سال اول ورود به دوره آمادگی ( پادفک ) وارد می شوند و پس از اتمام دوره آمادگی برای برنامه عمومی پزشکی یا دندانپزشکی اقدام می کنند ، بنابراین انتخاب دانشجوی بین المللی مشخص می کند که به کدام زبان تحصیل خود را دامه می دهد.

    دستورالعمل تحصیلات پزشکی در بلاروس

    همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دانشجویانی که از کشورهای آسیایی مانند هند ، پاکستان و ایران می آیند باید دارای دیپلم دوازده ساله ( 10 + 2 ) باشند تا بتوانند در برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس شرکت کنند.

    زمانی که رسید هزینه دانشگاه دریافت می شود ، اسناد او برای صدور دعوت نامه رسمی در بخش مهاجرت ارسال می شود و زمان پردازش در بخش مهاجرت 2 هفته خواهد بود.

    آن متقاضیانی که واجد شرایط نیستند نیز توسط اداره پذیرش مطلع می شوند و از آنها خواسته می شود که اسناد بیشتری را برای دانشگاه ارسال کنند که معمولاً ایرانی ها نیاز به اسناد اضافی نخواهند داشت.

    دستورالعمل تحصیلات پزشکی در بلاروس

    روش درخواست و اخذ ویزای دانشجویی بلاروس

    • فرم درخواست را پر می کنید
    • مدارک تحصیلی خود را به زبان روسی ترجمه می کنید
    • کپی از گذرنامه خود را آماده می کنید
    • اسکن اصل ترجمه ها به دانشگاه ارسال می شوند
    • پرداخت هزینه های صدور و پذیرش دانشگاه
    • صدور نامه تأیید پذیرش دانشگاه
    • پس از صدور دعوت نامه رسمی ، متقاضیان باید مدارکی را نیز برای تحویل به سفارت بلاروس آماده کنند

    مدارک مورد نیاز شامل گذرنامه معتبر ، مدارک تحصیلی متوسطه به همراه ریز نمرات ، ترجمه شناسنامه به اضافه چند قطعه عکس رنگی در سایز استاندارد پاسپورتی ، گواهی اثبات کننده تمکن مالی متقاضیان و کواهی سلامت می باشد ؛ لطفا سعی کنید نهایتاً ظرف یکماه از صدور پذیرش دانشگاه به سفارت جمهوری بلاروس مراجعه کنید ، چنانچه ابهامی در این زمینه دارید ، با ما در موسسه مهاجرتی MIC تماس بگیرید.

    هزینه های رشته های پزشکی بلاروس

    اگر به دنبال اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس هستید ، می توانید با اطمینان خاطر به تحصیل در کشور بلاروس فکر کنید. تحصیل در این کشور ، به منزله تحصیل و زندگی در یک کشور اروپایی با هزینه های مقرون به صرفه تر و کیفیت آموزشی بالا است.

    هزینه تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به طور میانگین 5000 دلار برای تحصیل به زبان انگلیسی و 4000 دلار در سال برای برنامه های زبان روسی است ، اگر از خوابگاه دانشجویی استفاده کنید ماهیانه حدود 100 دلار باید پرداخت کنید.

    کمتر بودن هزینه ها منوط به پایین بودن کیفیت آموزش نیست بلکه کیفیت آموزش پزشکی در بلاروس در سطح استاندارد بسیار بالایی قرار دارد و شما توسط استادان با تجربه با آزمایشگاه های پیچیده و تکنیک های مدرن در زمینه پزشکی و دندانپزشکی آموزش می بینید.

    هزینه های زندگی دانشجویی بلاروس

    این بدیهی است که هر سال هزاران دانشجوی خارجی از اروپا ، آسیا ، آفریقا و کشورهای عربی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به این کشور زیبا می آیند ، هزینه های زندگی در بلاروس نیز تفاوت چشمگیری با دیگر کشورهای اروپایی دارد و حتی با 300 دلار در ماه امکان پذیر است.

    نحوه زندگی کردن دانشجو در هزینه های آن ها بسیار تاثیر گذار است ، بدون شک زندگی در خوابگاه های دانشجویی با امکان تهیه غذا در آشپزخانه خوابگاه و تردد با وسایل حمل نقل ریلی و اتوبوس ها سبب کاهش هزینه های شما خواهد بود.

    مقاله فوق فرصت آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس را برای شما عزیزان علاقه مند فراهم نموده است ، شما می توانید از طریق کارشناسان ارشدی مانند Mehrafarin immigration consultants ، آگاهی کاملتری از چگونگی مراحل پذیرش ، اخذ ویزای تحصیلی و بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان پیدا کنید با همکاران ما از طریق دفاتر موسسه در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.