تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    هزاران دانشجو از سراسر جهان هر ساله در انگلستان تحصیل می کنند . تحصیل در انگلستان انتخاب اول برای دانشجویان بین المللی از اروپا و انتخاب دوم در سراسر جهان است . انگلستان با داشتن سیستم عالی تحصیلات دانشگاهی و صدها دانشگاه در سطح جهانی ، یک تجربه غنی را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ین مقاله را در باب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان تهیه نموده و همچنین برای کمک به شما برای تحصیل در خارج از کشور مشاوره رایگان با اطلاعاتی به روز و صحیح ارئه خواهد کرد .

    کشور انگستان یکی از چهار بخش کشور متحد بریتانیای کبیر و ایرلند می باشد که مهم ترین بخش تشکیل دهنده آن است . انگلستان از بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم مرز است . لندن پایتخت کشور و پادشاهی بریتانیا بوده که رود تیمز نیز از آن میگذرد .

    طبق آخرین سرشماری جمعیت این کشور در حدود 54 میلیون نفر اعلام شده است . از جمله شهرهای مهم میتوان به منچستر ، لیورپول ، لیدز و ناتینگهام اشاره کرد .

    مروری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

    می توان گفت که کشور انگلستان محبوب ترین کشور در اروپا برای مهاجرت از نقاط مختلف دنیا بوده و هرساله افراد زیادی برای تحصیل و اقامت در این کشور با یکدیگر رقابت می کنند . دانشگاه های این کشور با فراهم کردن بهترین امکانات تحصیلی بخصوص برای دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی آینده ای روشن را برای آنها ترسیم می نماید . تقریباً تمامی دانشگاه های کشور انگلستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند . کشور انگلستان که از جمله کشورهای سرآمد در زمینه علم پزشکی می باشد .

    کشور انگلستان از پیشتازان عرصه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در جهان محسوب می شود و در چند دوره توانسته برنده جایزه نوبل پزشکی باشد .

    دانشگاه های انگلستان پس از آمریکا رتبه دوم در تحصیلات را به خود اختصاص داده است با این وجود به دلیل قانونمند بودن انگلستان و امنیت فوق العاده این کشور گزینه بهتری نسبت به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا محسوب شده و شرایط تحصیل در دیگر کشورها سخت تر از شرایط تحصیلی کشور انگلستان می باشد .

    با وجود اینکه پذیرش گرفتن از دانشگاه های انگستان سخت می باشد اما در صورت تحصیل در این کشور آینده شخص تضمین میشود . دقت کنید که داشتن مدرک آیلتس در زبان انگلیسی برای دریافت ویزای تحصیلی الزامی می باشد . در صورت نداشتن مدرک میتوان در دوره های 4 ماهه یادگیری زبان انگلیسی شرکت نمود و در آزمون نهایی نمره موردنظر دانشگاه را کسب کرد .

    مزایای تحصیل رشته های پزشکی در انگلستان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می تواند موقعیت بی نظیری برای کسانی که رویای تحصیل در انگلستان را در سر می پرورانند باشد از جمله مزایای تحصیل در این کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

    • داشتن آینده ای بسیار روشن با تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان و دریافت مدرک بین المللی
    • تایید مدرک این کشور توسط وزارت بهداشت ایران
    • امکان بورسیه تحصیلی در صورت اخذ نمرات بالا در دو سال نخست
    • تحصیل در دانشگاه هایی با اساتید عالی و مجرب بین المللی
    • امکان رفت و آمد آسان به ایران و مسافت کمتر نسبت به بسیاری از کشورها مانند استرالیا یا آمریکا
    • امکان دریافت اقامت انگلستان پس از تحصیل

    با اخذ ویزای تحصیلی انگلستان میتوان به تمام کشورهای اروپا سفر کرد و پس از تمام شدن دوران تحصیل در این کشور و یا سایر کشورهای دنیا به کار مشغول شد زیرا مدرک دانشگاه های این کشور در تمام دنیا پذیرفته شده و معتبر می باشد .

    برای کسانی که مسائل مالی برای آنها در اولویت قرار ندارد کشور انگلیس بهترین گزینه برای تحصیل در رشته های خوبی مانند پزشکی و دندانپزشکی است . امکان بورسیه تحصیلی از سال سوم وجود دارد .

    دوره A-level و یا Foundation در انگلستان

    افرادی که می خواهند در انگلستان به تحصیل رشته های علوم پزشکی بپردازند ، باید در دوره A-level و یا Foundation شرکت کنند . در این دوره ها متقاضیان دروس زیست شناسی ، شیمی و غیره را می خوانند .

    اکثر دانشگاه ها پروسه ای را به صورت استاندارد جهت پذیرش دارند که ۳ درس که در دوره A-level گذرانده شده بالاترین حد نمره یعنی A مثبت را داشته باشد و به اصطلاح AAA در دوره A-level نیاز دارند که یکی از آنها حتما شیمی و دیگری زیست شناسی باشد .

    دوره های A-level به صورت استاندارد ۶ ترمه می باشد که در طول ۲ سال به اتمام می رسد . حداقل سن برای ورود به دوره های A-level به طور معمول 17 سال به بالا می باشد . همچنین بسیاری از دانشجویان برای ورود به دوره های پزشکی ، ابتدا در کالج دوره Foundation را می گذرانند تا برای پیش نیازهای پزشکی آماده شوند .

    این دوره نیز معمولا حداکثر ۳ ترم است و برای متقاضیانی است که بیشتر از 16 سال سن دارند . شما میتوانید برای گذراندن این دوره های در یک کالج معتبر با مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور تماس بگیرید .

    دوره GSCE : این دوره معادل سال های اول و دوم دبیرستان در ایران می باشد و مخصوص کسانی است که کمتر از 17 سال سن دارند و موفق به اخذ مدرک دیپلم نشده اند و یا مدرک دیپلم آنها معادل با کشور انگلستان نمی باشد . دانش آموزان در صورت کسب نمره موردنظر میتوانند به دوره A-LEVEL بروند .

    شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

    شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

    داشتن نمرات بالا در دوره دبیرستان به خصوص در دروس شیمی و یا زیست شناسی ، نمره آیلتس 7 استاندارد دانشگاهی مورد نیاز برای دانشجویان کارشناسی پزشکی است .

    دانشجویان باید ابتدا دوره A-Level که یک دوره تخصصی دو ساله می باشد را پشت سر بگذرانند . دانش آموزانی که مدرک دیپلم در ایران را دارند و سن آنها از 21 سال کمتر می باشد میتوانند در بهترین کالج ها این دوره را بگذرانند .

    چنانچه سن متقاضی کمتر از 17 سال باشد باید قبل از طی کردن دوره A-Level دوره ای به نام GCSE را گذرانده و پس از قبولی در این آزمون وارد دوره دو ساله بعدی شوند . با گذراندن دوره A-Level که دانشجو شانس بیشتری برای قبولی در آزمون ورودی پزشکی دارد .

    تحصیل پزشکی در انگلستان ، یک برنامه 5 ساله است . برخی از دانشگاه ها نیاز به آزمون پذیرش پزشکی ، مانند UKCAT یا BMAT دارند . اگر درخواست کتبی شما موفق باشد ، به مصاحبه دعوت می شوید . بعضی از دانشگاه ها نیاز دارند که برای مصاحبه به دانشگاه بروید . سایر دانشگاه ها ممکن است که از طریق اسکایپ با شما مصاحبه کنند .

    تبدیل شدن به یک پزشک در انگلستان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را بررسی می کنیم . آموزش پزشکی شامل چندین مراحل مرتبط است که عبارتند از :

    • تحصیلات کارشناسی : برنامه پزشکی اولیه 6 ساله یک دوره تحصیلی در دانشکده پزشکی ( وابسته به دانشگاه ) که شامل دوره های بالینی در بیمارستان ها و مراکز اجتماعی است .
    • برنامه بنیادی : دوره دو ساله پزشکی ، دوره ای است که همه فارغ التحصیلان پزشکی انگلستان قبل از ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر باید انجام دهند . تخصص ،
    • تمرین عمومی : پزشکان برای تمرین عمومی یا تخصص باید یک دوره را بگذرانند . طول و ماهیت دوره آموزشی بستگی به رشته یا تخصصی دارد که در آن پزشک مایل به کار است .

    لیست دانشگاه های پزشکی انگلیس که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند شامل :

    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه کمبریج
    • دانشگاه امپریال لندن
    • دانشگاه کینگ لندن
    • دانشگاه ادینبورگ

    شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

    در رشته دندانپزشکی هم دوره های A-Level به همان ترتیب که در رشته پزشکی وجود دارد و شرح دادیم برگزار می شود . دانش آموزان پس از طی کردن این دوره ها باید در آزمونی به نام UK CAT شرکت نموده و پس از کسب نمره موردنیاز درخواست پذیرش در دانشگاه موردنظر را نماید .

    دوره تحصیل دندانپزشکی در انگلستان 5 سال به طول می انجامد . داشتن مدرک آیلتس برای دوره اولیه نیاز نمی باشد اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید مدرک آکادمیک زبان با نمره بالا را داشته باشید . در صورت نداشتن دیپلم باید دوره دیگری رانیز سپری کنید . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را بررسی می کنیم .

    شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

    تبدیل شدن به یک دندانپزشک در انگلستان

    دندانپزشکی یکی از رقابتی ترین دوره ها در انگلستان است که برای درخواست و پذیرش متقاضیان موفق ، نیاز به رتبه های عالی تحصیلی ، تعهد برای تکمیل دوره های طولانی و مهارت های عملی و ذهنی مورد نیاز برای تمرکز طولانی مدت دارد . فارغ التحصیلان دندانپزشکی دوره خود را با کارشناسی جراحی دندانپزشکی ( BDS ) به پایان خواهند رساند .

    فارغ التحصیلان دندانپزشکی در ابتدا به عنوان کارآموز در NHS یا بخش خصوصی شروع به کار می کنند . با توجه به مهارت های تخصصی که فارغ التحصیلان دندانپزشکی دارند ، آنها می توانند از همان ابتدا در تخصصی که در آن مهارت دارند ، شروع به کار کنند . شغل های دندانپزشکی شامل نرس دندانپزشکی ، بهداشت دهان و دندان ، درمانگران دندانپزشکی ، تکنسینهای دندانپزشکی و پشتیبانی دندانپزشکی هستند . در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC به بررسی آزمون های مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان خواهیم پرداخت.

    آزمون های مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

    سه نوع آزمون برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان وجود دارد .

    • بیشتر دانشگاه ها آزمونی به نام UKCAT clinical aptitude test یا آزمون استعدادهای بالینی را برگزار می کنند . شرکت در این آزمون به صورت آنلاین است . معمولا این آزمون قبل از ارسال درخواست به دانشگاه باید داده شود و نمره آزمون باید در درخواست پذیرش وارد شود .
    • آزمون دیگر که در بعضی از دانشگاه ها برای مقاطع تحصیلی بالاتر از لیسانس برگزار می شود ، GAMSAT نام دارد . متقاضیان برای این آزمون همانند UKCAT باید پیش از ارسال درخواست UCAS آزمون را انجام داده و نمره آزمون باید در درخواست وارد شود .
    • دانشجویان بین المللی علاوه بر این آزمون ها باید در آزمون آیلتس نیز شرکت کنند . به طور معمول متقاضیان باید حداقل آیلتس نمره 6.5 داشته باشند و هیچ کدام از نتایج ۴ بند آزمون نباید پایین تر از 6.0 باشد .

    هزینه رشته های پزشکی در انگلستان

    از قوانین خوب دانشگاه های این کشور آن است که در صورت بالا بودن نمرات به دانشجو در پرداخت میزان شهریه تخفیف داده میشود . هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در حدود 20000 پوند در سال می باشد که نسبت به دیگر کشورها از هزینه بالایی برخوردار است و فرد متقاضی باید توانایی خوبی در پرداخت شهریه و هزینه های جانبی داشته باشد .

    برای دانشجویان بین المللی و اتحادیه اروپا میانگین هزینه دانشکده پزشکی تا 38000 پوند در سال است که بستگی به کیفیت موسسه دارد ، به عنوان مثال ، در دانشگاه پزشکی لستر ، دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا مبلغ 9000 پوند در هر سال ، برای شهریه خود در رشته پزشکی پرداخت می کنند ، اما اگر دانشجو از کشور های غیر اتحادیه اروپا باشد ، هزینه تحصیل در رشته پزشکی 17270 پوند در سال برای دو سال اول ، و سپس £ 35 ، 170 برای سال های بعدی است . اگر شما به دنبال تحصیل در کشورهایی با هزینه کمتر هستید ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه می تواند گزینه مناسبی در اروپا برای شما باشد .

    هزینه دانشجویان پزشکی انگلستان

    هزینه دانشجویان پزشکی انگلستان

    هزینه زندگی یک دانشجو با شرایط متوسط در حدود 900 تا 110 پوند در ماه در شهرهای کوچک می باشد که می تواند متناسب با شهر محل زندگی تغییر یابد .

    دانشجویان میتوانند با اختصاص ساعاتی در هفته به کار به تامین هزینه های خود کمک نمایند . مطابق اغلان خود سفارت انگلستان در ایران ، هزینه زندگی در شهری مانند لندن به میزان 1250 پوند در ماه می باشد .

    کار حین تحصیل پزشکی در انگلستان

    در انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، شما مجاز به حداکثر 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیل و تمام وقت در طول تعطیلات هستید . اما محدودیت ها و شرایط زیادی وجود دارد که شما باید طبق آن کار کنید .

    واجد شرایط بودن برای کار در انگلستان در حین تحصیل بستگی به محدودیت هایی دارد که توسط دانشگاه شما و موسسات رسمی تعیین شده است . اولا باید اطمینان حاصل کنید که دانشگاه شما هیچ محدودیتی برای جلوگیری از کار شما ندارد .

    به عنوان مثال ، بسته به دوره تحصیلی شما ، دانشگاه شما ممکن است محدودیت های کاری را برای شما تعیین کرده باشد . بعضی از دانشگاه ها ممکن است فقط به شما اجازه دهند در محوطه دانشگاه کار کنید .

    در پایان بحث تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان می توان بیان نمود که موسسه مهاجرتی مهرآفرین می توانند بهترین و مناسب ترین راهنمای شما در کل مسیر بوده و در مسائل مربوط به حقوق مهاجرت تحصیلی به شما یاری رسانند . شما می توانید با مراجعه به کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز از تمام راهنمایی های آنها بهره مند شوید . همچنین می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح فرمائید تا توسط مشاوران به آن ها پاسخ داده شوند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.