تحصیل در چین

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در چین یک ماجراجویی است که هرگز فراموش نخواهید کرد و در حالی که به دنبال مهارت های قابل انتقال و تجربه فرهنگی هستید شما را به سمت رشد اقتصادی چین هدایت خواهد کرد که در بازار کار به شما کمک می کند.

    شرایط تحصیل در دانشگاه های چین هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی برای دانشجویان خارجی مساعد نبوده است ، زیرا چین در حال حاضر سریعترین رشد اقتصادی را دارد.

    اقامت دائم بیگانگان در چین اشاره به این دارد که مدت اقامت بیگانگان در این کشور محدود نیست ، گواهی اقامت دائم بیگانگان شناسنامه قانونی اتباع بیگانه است که اقامت دائم به دست آورده اند و ممکن است بطور مستقل از آن ها استفاده شود و آن ها می توانند با در اختیار داشتن گذرنامه های معتبر خود و گواهی اقامت دائم بیگانگان بدون ویزا وارد و خارج کشور شوند.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، در این مقاله برخی ویژگی های تحصیل در چین را برای علاقه مندان شرح داده اند تا بتوانند با مقایسه این کشور در تحصیل و اقامت بعد از آن با گزینه هایی همچون تحصیل در آلمان به عنوان کشوری اروپایی و تحصیل تقریباً مجانی انتخاب منطقی تری داشته باشند.

    شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از لینک های زیر ، به مطلب مربوط به آن عنوان دسترسی سریع تری داشته باشید تا بتوانید مطلب مورد نظر خود را زودتر مطالعه و نتیجه گیری نمائید.

    مختصری از تحصیل در چین

    اگر انتخاب تحصیل در چین را در سر دارید ، بهتر است بدانید که این کشور در طول دهه های اخیر سعی کرده است تا بار علمی دانشگاه هایش را افزایش دهد و برنامه های متنوع بین المللی به زبان انگلیسی و برخی زبان های دیگر را در برنامه ی آموزشی اش قرار دهد .

    صدها برنامه با کیفیت بالا در زبان انگلیسی و برنامه های کوتاه مدت زبان چینی مانند : اقتصاد ، تجارت ، امور مالی ، حقوق و یا زبان چینی در دانشگاه های چین وجود دارد ، ما با ارائه این مقاله به شما کمک می کنیم تا با ایجاد درک بیشتری از چین ، برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید و راه های اخذ پذیرش سریع را از موسسات معرفی شده در وبسایت جویا باشید.

    چین با داشتن بیش از 2،000 دانشگاه و بیش از 7 میلیون دانشجو که هر ساله از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند دارای بزرگترین شبکه دانشگاه ها در جهان است و همچنین تعداد 377.054 دانشجوی بین المللی که در سال 2014 در چین مشغول به تحصیل بوده اند.

    تحصیل در دانشگاه های چین که اکنون سومین مقصد بزرگ تحصیل در خارج از کشور پس از آمریکا و انگلیس محسوب می شود جذابیت های فراوان دارد ، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های چین به دلیل پیشرفت روز افزاون این کشور در صنعت و تکنولوژی خواهان اقامت این کشور پس از تحصیل هستند.

    برنامه های بین المللی محبوب در چین

    رشته های دانشگاهی مشترک در چین شامل ریاضی ، اقتصاد ، مهندسی ، علوم سیاسی ، توسعه شهری است ، برنامه های موجود در شهرهای بزرگ چین اغلب مطالعات علمی را با انواع درس های فراگیر زبان و فرصت های فرهنگی فراگیر ترکیب می کنند .

    تحصیل رشته های پزشکی در چین هم در بین دانشجویان بین المللی متقاضیان بسیار دارد و اگر نگران تدریس به زبان محلی هستید نترسید ، راه های زیادی وجود دارد که می توانید به انگلیسی در چین تحصیل کنید ، هرچند ما معمولا توصیه می کنیم در کلاس های پایه زبان را برای کمک به برقراری ارتباط روزمره شرکت کنید.

    طرح فعلی پنج ساله کشور چین که تا سال 2020 ادامه می یابد ، مطلقا بر مدرن سازی و تقویت سیستم آموزش عالی خود تمرکز دارد ، این کشور با پروژه های 211 و پروژه 985 که هدف آن ایجاد یک گروه حتی بیشتر نخبه از دانشگاه ها است ، منجر به ایجاد لیگ C9 شده است.

    لیگ C9 جاه طلبی هایی برای تبدیل شدن به چیزی شبیه لیگ آمریکا است ، بر این اساس برنامه های بسیار زیادی برای تحصیل در چین در دسترس است که برخی از محبوب ترین برنامه ها عبارتند از:

    • برنامه های زبان چینی
    • برنامه های کارشناسی
    • برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین
    • برنامه های کارشناسی ارشد
    • فوق لیسانس حقوق ( LLM )
    • MBA
    • برنامه های دکترا
    برنامه های بین المللی محبوب در چین

    تحصیل در چین به زبان انگلیسی

    یکی از مشکلات تحصیل در کشورهای غیر انگلیسی زبان مشکل یادگیری زبان رسمی آن کشور است ، امروزه بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان در دانشگاه های خود برنامه هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند و این گام در جهت جذب دانشجویان بیشتر انجام می شود.

    کشور چین از جمله این کشورهاست و ما در این قسمت از مقاله قصد داریم شرایط و امکانات تحصیل در چین به زبان انگلیسی را توضیح دهیم و شما می توانید با موسسه مهاجرتی مهرآفرین همراه باشید.

    برنامه آموزش انگلیسی در چین با موفقیت دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب کرده است ، برای تحصیل در لیسانس یا برنامه کارشناسی ارشد در چین دیگر لازم نیست به زبان چینی مسلط شوید و دانشجویان بین المللی می توانند آموزش و پرورش را به زبان انگلیسی دریافت کنند و فرصت های بالقوه ای را در چین برای آینده پیدا کنند.

    دانشجویان آینده نگر باید در نظر بگیرند که آیا آنها باید برای دوره های آموزشی چینی درخواست بدهند یا انگلیسی ، اگر قصد دارید که تحصیل در چین به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس را انتخاب کنید باید آگاه باشید که سطح زبان انگلیسی در میان کارکنان تدریس و کادر اداری برخی دانشگاه ها ممکن است خیلی بالا نباشد به گونه ای که برخی از دانشجویان پس از یک سال یا حتی یک ترم تحصیلی از ثبت نام در برنامه های آموزش انگلیسی انصراف می دهند.

    پذیرش در برنامه های انگلیسی در چین

    حدود 600 کالج و دانشگاه در چین مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند ، برنامه تدریس زبان انگلیسی گزینه خوبی برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در چین هستند اما نمی خواهند دو سال اضافی را در برنامه زبان چینی صرف کنند.

    در اینصورت دیگر نتیجه HSK یا ( آزمون مهارت چینی ) برای پذیرش لازم نیست ، برای تحصیل در چین به زبان انگلیسی نمره زبان بین المللی مانند آیلتس و تافل مورد نیاز است و حداقل نمره زبان با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد.

    دانشجویان بین المللی می توانند در حالی که در دانشگاه انگلیسی تحصیل می کنند در دوره های زبان چینی نیز درس بخوانند ، شهرهای بزرگ چین شامل پکن ، شانگهای و ووهان تعداد متنوعی از برنامه های انگلیسی را ارائه می دهند ، مرکز آموزش و پرورش چین ( CEC ) خدمات رایگان نرم افزار را برای چندین دانشگاه انگلیسی آموزش داده شده در چین ارائه می دهد.

    پذیرش در برنامه های انگلیسی در چین

    انواع برنامه های انگلیسی در دانشگاه های چین

    دو نوع برنامه های آموزش انگلیسی هنگام تحصیل در دانشگاه های چین وجود دارد ؛ اول برنامه تدریس و ارائه مدرک برای دانشجویان بین المللی که توسط دانشگاه های محلی در چین فراهم می شود .

    این نوع برنامه تنها دانش آموزان بین المللی را پذیرش می دهد ، دانشجویان بین المللی هیچ کلاس با دانش آموزان بومی نخواهند داشت و اگر هدف اصلی شما برای تحصیل در چین ساختن گوانشی رابطه ( guanxi ) باشد این رابطه نمی تواند برای کار حرفه ای آینده شما مفید باشد و توصیه می کنیم که در این نوع برنامه ثبت نام نکنید.

    برنامه انگلیسی نوع دوم ، توسط دانشگاه های خارجی در چین ارائه می شود ، آنها برنامه هایی را با برنامه درسی بین المللی ارائه می دهند و دانشجویان مدارک و مقررات دانشگاهی خود را دریافت خواهند کرد.

    دانشگاه های دارای برنامه تدریس انگلیسی در چین دارای ساختمان های مخصوص خود هستند و در سال های گذشته در چین با شهرت عالی کار کرده اند ، علاوه بر دانشجویان بین المللی آنها همچنین از دانشجویان بومی چین نیز از طریق آزمون ورودی کالج ملی چینی ( یا گائوکائو ) پذیرش می کنند.

    ثبت نام برنامه های انگلیسی دانشگاه های محلی چین

    شما می توانید اطلاعات زیادی را برای تحصیل به زبان انگلیسی در چین در دانشگاه های محلی پیدا کنید ، بسیاری از آنها در واقع هرگز باز نشده و یا به دلیل عدم ثبت نام دانش آموزان قبلا بسته شده اند ، به عنوان مثال یک دانشگاه پنج رشته در برنامه آموزش انگلیسی خود ارائه می دهد.

    هنگامی که آنها فقط دانش آموزان کافی برای باز کردن یک رشته را دارند ، آنها همه دانش آموزان را در یک گروه بزرگ طبقه بندی می کنند و مهم نیست که آیا شما رشته جدید را دوست دارید یا نه!

    بسیاری از آنها بی نظم هستند و برنامه های آموزشی را ارائه نمی دهند ، شما باید در هنگام درخواست به این نوع برنامه بسیار دقت داشته باشید و تنها تعداد کمی از آنها قادر به برآورده کردن انتظارات دانشجویان بین المللی هستند.

    هزینه تحصیلی پایین یکی از دلایل اصلی است که نشان می دهد چرا بسیاری از دانش آموزان به این نوع برنامه علاقمند می شوند ، چین محل خوبی برای تحصیل در خارج از کشور است و شما فقط باید برنامه درست را انتخاب کنید ، تمام این موارد را مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در جلسات مشاوره به اطلاع شما خواهد رساند.

    برنامه های تحصیلی انگلیسی با دانش آموزان چینی

    شما تمام کلاس ها را با دانش آموزان محلی خواهید آموخت و تمام دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود که واقعاً بی نظیر است و کیفیت آموزش بسیار بهتر از برنامه پذیرش دانشجویان بین المللی است ، در ادامه اسامی دانشگاه هایی که دانشجویان محلی و بین المللی در چین را پذیرش می دهند آورده شده است:

    • دانشگاه ناتینگهام نینگبو چین
    • کالج سینو بریتیش ، شانگهای
    • دانشگاه ژیان جیوتانگ-لیورپول
    • دانشگاه دوک کانشن
    • موسسه فناوری گوانگدونگ
    • دانشگاه نیویورک شانگهای
    • دانشگاه ونژو کیان
    • دانشگاه چینی هنگ کنگ ، شنژن

    رشته های تدریس انگلیسی در چین

    بیشترین برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی در چین ، اغلب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد ، این به دلیل بالا بودن تقاضای ثبت نام در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل mbbs در چین می باشد و علاوه بر این رشته هایی مانند مهندسی کامپیوتر ، تجارت و مدیریت هم به زبان انگلیسی ارائه می شود.

    هزینه های تحصیل در این برنامه ها نیز ارزانتر از سایر نقاط جهان است ، فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی برای درخواست بورس تحصیلی وجود دارد که برای اطلاعات دقیق تر باید به وب سایت دانشگاه ها مراجعه کنید.

    موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین با سالها تجربه در کمک به متقاضیان تحصیل در چین در مواردی مثل توصیه های قبل از درخواست ، بررسی مواد درخواستی ، ارائه و تکمیل درخواست ، شما را یاری می دهند.

    رشته های تدریس انگلیسی در چین

    تاریخ بسته شدن برنامه ها هر سال معمولا در ماه آوریل یا ماه می است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در چین به زبان انگلیسی با کارشناسان ما در دفاتر موسسات شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید ، تحصیل زبان چینی در چین هم از مواردی است که متقاضیان بسیار دارد ، در این زمینه هم مشاوران ما یاری رسان شما خواهند بود.

    تحصیل زبان چینی در چین

    افرادی که قصد فراگیری زبان چینی را دارند نمی توانند جایی بهتر از کشور چین را انتخاب کنند ، برای ورود به قلب این کشور باستانی و پویا ، یادگیری زبان ماندارین تنها کاری است که می توان انجام داد ، این زبان یک زبان چالش برانگیز است اما هیچ راه بهتری از طریق غرق شدن کامل در یک برنامه شامل کلاس درس و اکتشاف ساختاری فرهنگ چینی وجود ندارد.

    دوره های در دسترس برای همه سطوح چینی زبان ها ، از دانش آموزان مبتدی تا پیشرفته در چین ارائه می شود ، فرد متقاضی تحصیل زبان چینی در چین معمولا در امتحان ورودی تعیین سطح شرکت می کند تا بهتر بتوان سطح مناسب با قابلیت های فعلی زبان چینی او را تعیین کرد.

    دانشگاه ها در چین اغلب کلاس های خود را در سطوح مختلف یعنی سطوح ابتدایی ، متوسط و پیشرفته تقسیم می کنند که هر یک زیر شاخه های مختلفی دارند و به این ترتیب ، هر دانش آموز از همان ابتدا در سطح دقیقی از کلاس های چینی وارد می شود.

    تعیین سطح اجباری نیست ، در چند هفته اول دوره های خود اگر فرد احساس می کند که می خواهد تحصیلات خود را یک قدم جلو تر ببرد و به سطح بعدی برسد از او استقبال می شود ، در صورتی که در کلاس درس چینی خود بیش از حد به چالش کشیده شود می تواند در کلاس پایین تر نیز شرکت کند.

    کلاس های درس زبان چینی

    به طور کلی تعداد دانشجویان طی تحصیل زبان چینی در چین بیش از 20 نفر نیست ، دانش آموزانی که علاقه مند به آکادمی ماندارین زبان چینی در پکن هستند می توانند انتظار تحصیل در کلاس های کوچکتر را داشته باشند و در هر کلاس حدود 10 نفر حضور داشته باشد.

    اگر فرد تصمیم به ثبت نام برای آموزش یک به یک را داشته باشد کلاس او دو نفره برگزار می شود ، کلاس های زبان چینی شامل دانشجویان بین المللی از سراسر جهان خواهد بود ، بسیاری از دانشجویان اظهار می کنند که دوستی هایی از این کلاس ها به دست آورده اند که یکی از برجسته ترین نکات در مورد تحصیل در چین است.

    مطالب آموزشی کلاس های زبان چینی

    یادگیری و تحصیل زبان چینی در چین یک فرآیند فشرده است ، هر پیشرفت فردی دانش آموز با مدت زمان حضور او در کلاس و میزان تمرین های انجام شده در کلاس آموزش زبان چینی او مرتبط است.

    به عنوان یک راهنمای کلی طی دوره ترم تحصیلی ، انتظار می رود که دانش آموز متوسط حدود 800 کاراکتر جدید ( تقریبا 100 تا 200 کاراکتر در هر ماه ) فرا گیرد ، چنانچه قصد یادگیری زبان چینی را دارید پیشنهاد می کنیم بورسیه زبان چینی در چین را که در ادامه توضیح می دهیم حتما بررسی نموده و شرایط خود را با آن بسنجید.

    اعتبار دوره های زبان چینی در چین

    در پایان هر برنامه دانشگاه محل تحصیل یک ریز نمرات تحصیلی صادر می کند ، این سند لیست دوره هایی که دانشجو در آن حضور داشته ، تعداد ساعت ها در کلاس و نمرات نهایی آنها را فهرست می کند.

    نمره ها تا حد زیادی بر اساس امتحان نهایی است و بخشی از نمره به میان ترم ، کار در منزل و فعالیت کلاسی تعلق می گیرد، اکثر دانشجویانی که علاقه مند به انتقال واحد به دانشگاه های کشور خود هستند باید برنامه تایید شده را دریافت کنند.

    از آنجا که اغلب برنامه های تحصیل زبان چینی در چین 20 ساعت کلاس در هفته است ، آنها تمام وقت در نظر گرفته می شوند ، یک برنامه چهار هفته ای تقریبا برابر با دوره ی یک ترم چینی در یک دانشگاه غربی است ؛ یک ترم دوره های مختلف است و باید در هر ترم 12 تا 15 واحد در ایالات متحده اعطا شود که ارزش ترم کامل در کلاس ها را داشته باشد ، تحصیل در چین بدون مدرک زبان هم میسر است که میتوانید شرایط ان را نیز از مشاوران ما جویا شوید.

    معرفی برترین دانشگاه های زبان چینی

    • دانشگاه زبان و فرهنگ پکن : این دانشگاه با هدف آموزش زبان و فرهنگ چینی به دانشجویان خارجی در حال فعالیت است ، دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در سال 1962 تاسیس شد و در مقاطع تحصیلی مختلف یعنی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته های مختلف زبان به ویژه آموزش زبان چینی و زبان شناسی چینی فعالیت دارد
    • دانشگاه مطالعات بین الملل پکن : یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی در شهر پکن است که در سال 1964 تاسیس شد و این دانشگاه یکی از مهم ترین دانشگاه های بین المللی در چین است که در مقاطع تحصیلی مختلف در زمینه های زبان و فرهنگ فعالیت دارد . تحصیل زبان چینی در چین در این دانشگاه رونق دارد
    • دانشگاه مطالعات خارجی پکن (BFSU) : یک دانشگاه کلیدی است که به طور مستقیم وابسته به وزارت آموزش و پرورش (وزارت معارف) جمهوری خلق چین است ، BFSU در سال 1941 تاسیس شد و اولین نهاد تخصصی در مطالعات زبان خارجی است و این دوره تاریخی طولانی را در بین دانشگاه های نوع خود در چین دارد و طیف گسترده ای از مقاطع تحصیلی و برنامه های مختلف را در اکثر زبان های خارجی و زبان چینی ارائه می دهد
    معرفی برترین دانشگاه های زبان چینی

    دوره های آموزش زبان چینی در چین

    • دانشگاه لیورپول شیان جیائوتونگ : این دانشگاه در سال 2006 تاسیس شد ، دوره های آموزش زبان چینی برای سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته در این دانشگاه ارائه می شود ، این دوره ها شامل کلاس های استاندارد 12 ساعت در هفته می باشد . در این دانشگاه دوره های بهاره ، تابستانه ، پاییزه و زمستانه برگزار می گردد و مدت هر دو یک ترم است اما دوره ترم تابستان دو هفته ای می باشد
    • دانشگاه علوم و فناوری چجیانگ : این دانشگاه دولتی در سال 1980 در شهر هانگژو تاسیس شد و در زمینه های مختلف مهندسی عمران و معماری ، مهندسی الکترونیک و اطلاعات ، مهندسی شیمی و زیست شناسی ، علوم ، زبان های خارجی و غیره فعالیت دارد ، دوره زبان چینی در این دانشگاه در دوره های طولانی مدت و کوتاه مدت برگزار می شود . برای تحصیل در این دوره ها محدودیت سنی 18 تا 45 سال وجود دارد
    • دانشگاه جی لین : این دانشگاه در سال 1946 تاسیس شد . دوره های زبان ارائه شده در دانشگاه از یک نیمسال تا دو سال متغیر است و در سطوح مبتدی تا پیشرفته ارائه می شوند ، محدودیت سنی حضور در این دوره 18 تا 60 سال می باشد

    هزینه تحصیل در دوره های زبان چینی

    هزینه تحصیل زبان چینی در چین بسته به نوع کلاس و دوره متفاوت است ، هزینه تحصیل در دوره های زبان چینی برای یک نیمسال 8500 RMB که شامل هزینه کتاب و کلاس های تجربه فرهنگی می باشد و هزینه تحصیل در دوره دو هفته ای 3900 RMB است.

    در اینجا تحصیل زبان چینی در چین توسط مشاوران موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین بررسی شد ، کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز با اطلاعات حرفه ای و بروز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در مورد گزینه هایی همچون تحصیل در اتریش هستند.

    روند اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

    پذیرش دانشگاه های چین یک پلت فرم آنلاین مجاز توسط دانشگاه های چینی است ، شما می توانید اطلاعاتی در مورد برنامه ها ، دوره های آموزشی و درخواست آنلاین را پیدا کنید ، مشاوران ما همچنین به عنوان تیم پشتیبانی برای کمک و پاسخ به سوالات شما حاضر هستند ، روند برنامه به صورت زیر است:

    • ابتدا باید دوره های خود را انتخاب کنید
    • فرم درخواست را پر کنید
    • هزینه درخواست را پرداخت کنید

    یک نکته مهم برای پذیرش دانشگاه های این کشور به خصوص برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین این است که به دلیل استقبال دانشجویان ایرانی از این برنامه های آموزشی و اطلاع افراد سودجو در کشور چین ، برای پذیرش این رشته ها غالباً درخواست مبلغ اضافه تری از شهریه بابت دوره های پیش نیاز و یا خرید صندلی از متقاضیان می شود.

    اسناد پذیرش دانشگاه های چین

    اسناد مورد نیاز شما با توجه به هر دانشگاه و برنامه متفاوت است ، برای برنامه های زبان چینی شما به طور معمول نیاز به حداقل اسناد دارید و به طور معمول شما باید گذرنامه ، بالاترین مدرک مربوط به رشته تحصیلی و رزومه شخصی خود را ارسال کنید.

    برای دکترا شما باید یک استاد راهنما پیدا کنید و یک پیشنهاد علمی بدهید ، اگر شما تمام اسناد درخواست را نداشته اید می توانید درخواست پذیرش داشته و سپس اسناد دیگر را بعدا ارسال کنید ، برای مثال توصیه نامه ممکن است کمی طول بکشد ، بنابراین اغلب اوقات این کار را بعدا انجام می دهیم.

    ما همچنین برای تهیه توصیه نامه به شما کمک می کنیم ، اگر می خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و زبان مادریتان انگلیسی هست به مدرک نیازی ندارید ، در غیر این صورت شما باید یک گواهی برای نشان دادن سطح زبان خود داشته باشید که آیلتس و تافل رایج ترین هستند ، اما اغلب دانشگاه ها آزمون مخصوص خود را نیز دارند و در برخی دانشگاه ها و رشته ها همچنین امکان تحصیل در چین بدون مدرک زبان هم وجود دارد.

    برخی دانشگاه های کشور چین

    از پردیس زیبا و شکوفه گیلاس دانشگاه ووهان گرفته تا مطالعه در دانشگاه شانگهای و مطالعه زبان چینی در آکادمی مرکزی Dramain شهر قدیمی از پکن ، همه و همه تجربیات شگفت انگیزی هستند و مطمئنا شما یک تجربه منحصر به فرد در چین خواهید داشت.

    شما می توانید بیش از 800 برنامه با کیفیت بالا در چین را بررسی و برای 1 ترم ، 1 سال یا در یک برنامه کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری به تحصیل در چین بپردازید ، برنامه های آموزش انگلیسی در پنج سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است.

    مسئولین پذیرش دانشجویان بین المللی چین همچنین برای کمک به دانشجویان جهت انتخاب برنامه ها و کمک به شما در ارائه درخواست ، خدمات مشاوره رایگان در اسکایپ را فراهم می کنند تا با روش سریع و راحت تری برای تحصیل در چین اقدام نمایید.

    دانشگاه Tsinghua چین

    این دانشگاه در رتبه هفدهم جهان قرار دارد و در رتبه بندی چین در سال 2019 اولین دانشگاه در چین بوده است ، دانشگاه Tsinghua در پایتخت چین یعنی پکن قرار دارد و عضو لیگ C9 نخبگان است.

    دانشگاه تسینگهوا در سال 1911 تاسیس شده و اکنون دارای بیش از 46،000 دانش آموز است که نزدیک به 2700 نفر از آنها از خارج از چین آمده اند ، با نگاهی به جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی QS ، دانشگاه Tsinghua بهترین کار را برای معماری ، مهندسی عمران ، مهندسی برق ، مهندسی مکانیک و علوم مواد می کند.

    دانشگاه پکن

    دانشگاه پکن دانشگاه معتبر تحقیقاتی متعلق به لیگ C9 چین می باشد ، این دانشگاه در سال 1898 تاسیس شده و در پکن واقع شده است و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرا است و از سال 1981 همکاری با Freie Universität برلین را حفظ کرده است.

    دانشگاه پکن رتبه 30 در جهان و دوم در چین را دارا است و همچنین در رتبه بندی بهترین رشته در جهان در میان 48 موضوع ، 20 موقعیت برای شیمی ، دندانپزشکی ، زبان های مدرن ، زبان شناسی ، علوم مواد و غیره را به دست آورد.

    دانشگاه فودان چین

    این دانشگاه با توجه به رتبه بندی تحصیل در چین سومین دانشگاه چین و در رتبه بندی جهانی رتبه 44 است ، یکی از بزرگترین مراکز مالی و تجاری کشور نیز به شمار می رود و یکی دیگر از اعضای لیگ C9 است و همچنین در حال حاضر رتبه هفتم را در آسیا دارد ، دانشگاه فودان ثبت نام فعلی فقط کمتر از 32،000 دانشجو است و به عنوان یکی از انتخابی ترین مدارس چین شناخته می شود.

    دانشگاه فودان در میان دانشگاه های برتر جهان در 30 موضوع در سال 2018 بهترین کار را برای زبان های مدرن ، شیمی ، کسب و کار و مدیریت ، علوم مواد و سیاست کسب کرده است و در 50 رتبه برتر جهان قرار دارد ، تحصیل رشته مدیریت در چین در این دانشگاه رواج دارد.

    نحوه رتبه بندی دانشگاه های چینی

    بسیاری از دانشجویان مایل به تحصیل در چین می خواهند بدانند که چگونه دانشگاه های چینی رتبه بندی می شوند ، 5 رتبه بندی وجود دارد که می توانیم به آن نگاه کنیم که 3 مورد از چین و 2 مورد بین المللی است.

    RWU، CUAA و رتبه بندی وو شولین از چین هستند ، QS و رتبه بندی تایمز نیز رتبه بندی های بین المللی هستند ، همه آنها دانشگاه ها را به روش های مختلفی رتبه بندی می کنند ؛ به عنوان مثال CUAA دانشگاه ها را بر اساس اینکه چند نفر از فارغ التحصیلانش میلیاردر شده اند رتبه بندی می کند.

    نحوه رتبه بندی دانشگاه های چینی

    اکنون 60 دانشگاه برتر در چین در رتبه بندی QS قرار گرفته اند ، بیشترین دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در چین از کشور های کره جنوبی ، تایلند ، پاکستان ، ایالات متحده ، هند ، روسیه ، ژاپن و اندونزی هستند به گونه ای که از نظر این دانشجویان کشور چین جزو امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج محسوب می شود.

    تحصیل در چین بدون مدرک زبان

    سوالی که معمولاً از کارشناسان موسسه مهاجرتی مهرآفرین در خصوص تحصیل در چین می شود این است که آیا امکان تحصیل در این کشور بدون ارائه هیچ مدرک زبانی وجود دارد یا خیر ؟

    پاسخی که به این دسته از دوستان می دهیم این است که بله این امکان برای برخی رشته ها و برخی دانشگاه ها وجود دارد ، در رشته های علوم پزشکی و در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه هاست که اتفاقاً در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 هم قرار دارد شما نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید ، چون تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

    از طرفی شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان وارد دوره های آموزشی زبان انگلیسی یا زبان چینی در کشور چین بشوید و سپس مدرک خود را دریافت کرده و برای ثبت نام دانشگاه اقدام کنید که در بالاتر در مورد آن ها توضیح داده ایم.

    بهترین شهرهای چین برای تحصیل

    چین به دلیل قدمت طولانی و فرهنگ مهیج به یکی از محبوب ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است ، در این بخش از مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین با بررسی شهر ها و دانشگاه های این کشور برخی از بهترین شهرهای چین برای تحصیل را معرفی خواهند کرد.

    اگر قصد تحصیل در یک فرهنگ جدید را دارید افق خود را گسترش دهید ، کشور های متعددی در جهان وجود دارند که می توانند گزینه عالی برای تحصیل در خارج از کشور باشند و چین دارای انواع دانشگاه های مشهور جهان است که بسیاری از آنها دارای برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هستند ، هر 5 شهر معرفی شده در این مقاله دارای خصوصیاتی است که باعث جذب دانشجویان بین المللی می شوند.

    پکن پایتخت و شهری دانشجویی

    پکن پایتخت و مرکز سیاسی چین محسوب می شود ، این شهر به واسطه سبک زندگی متنوع و پویای خود یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی در چین می باشد و برای افرادی که در حال تحصیل زبان چینی یا بررسی مکان های تاریخی چین هستند و همچنین می تواند مکانی ایده آل برای تحصیل در دانشگاه های چین باشد.

    مخلوط شدن گذشته چین و آینده آنها در سطح شهر به وضوح مشهود است ، اگر چه این شهر از نظر وسعت به بزرگی شانگهای نیست ولی دارای مراکز سیاسی برای قرن ها بوده است و بیش از 3000 سال تاریخ دارد ، یکی از مناطق جذاب توریستی این کشور شهر ممنوعه است در مرکز پکن قرار دارد.

    این شهر اگر چه خارق العاده است اما برای کسانی که تجربه آموزشی کوچکتر و روستایی را ترجیح می دهند مناسب نیست ، اگر فردی نمی تواند جمعیت ، آلودگی و سر و صدا را تحمل کند ، احتمالا پکن نمی تواند بهترین شهر چین برای تحصیل او باشد.

    این شهر جایگاه دانشگاه های بازسازی شده بین المللی چین یعنی دانشگاه چینهوا و دانشگاه پکینگ می باشد ، دانشجویان بین المللی در این شهر می توانند از آموزش در سطح جهانی بهره مند شده و از جاذبه های دیگر این شهر نیز لذت ببرند.

    شهر اقتصادی شانگهای چین

    شانگهای بزرگ ترین و یکی از پر جمعیت شهر ها در چین است که به عنوان مرکز تجاری ، مالی و اقتصادی این کشور شناخته می شود ، این شهر گزینه عالی برای افرادی است که خواهان تحصیل در یک شهر مدرن هستند.

    دانشجویان بین المللی در شانگهای می توانند در یکی از دانشگاه های معتبر این شهر ثبت نام نموده و از زندگی در یک شهر غنی از امکانات عالی بهره مند شوند ، اگر چه هزینه زندگی در این شهر نسبتا گران است ، شانگهای گزینه های مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی در زمینه های حمل و نقل ، غذا و خوابگاه دارد.

    شانگهای جایگاه شش دانشگاه جهانی است و کعبه آمال دانشجویان بین المللی شناخته می شود ، صد ها هزار دانش آموز بین المللی در این شهر مشغول به تحصیل هستند ، بنابراین یافتن جامعه آسان خواهد بود.

    این دسترسی به گروه بزرگی از مردم به دانشجو کمک می کند تا با شوک فرهنگی که همراه با تحصیل در خارج از کشور ایجاد می شود مقابله کند ، این شهر شلوغ دارای فرصت های شغلی متعددی است و بنابراین یکی از بهترین شهرهای چین برای تحصیل و کار است.

    هنگ کنگ وابسته به دولت چین

    هنگ کنگ از نظر فنی منطقه ای ویژه اداری چین یا “SAR” می باشد و بنابراین این منطقه از چین تا حدودی خود مختار است و زبان غالب آن كانتونایی است نه ماندارین یا همان چینی ، اما انگلیسی نیز معمولا در بین مردمان این شهر رایج است.

    آنها حتی ارز خود یعنی دلار هنگ کنگ را دارند ، این شهر تاکنون به عنوان گران ترین شهر چین شناخته می شود و اگر فردی یک کلمه چینی یا کانتونی را نمی داند ، هنگ کنگ گزینه عالی برای تحصیل او است و البته در صورت تمایل امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی وجود دارد ( اگرچه توصیه می کنم حداقل چند عبارت اصلی را یاد بگیرید) .

    هنگ کنگ وابسته به دولت چین

    با توجه به زمین های کوهستانی ، بسیاری از مناطق هنگ کنگ توسعه نیافته اند و پارک های طبیعی بکر را برای استفاده عمومی رها کرده اند ، دسترسی به آنها با اتوبوس یا مترو آسان است.

    طبق تحقیقات ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، برخی از برنامه های مطالعاتی محبوب در بین دانشجویان بین الملل در هنگ کنگ برنامه تحصیل دانشگاه هنگ کنگ (HKU) در خارج از کشور و مرکز دانشگاه هنگ کنگ سیراکوز می باشد ، دانشجویان محصل در این شهر هرگز خسته و کسل نمی شوند.

    شهر زیبای دانشجویان هانگژو در چین

    هانگژو یکی از 7 پایتخت باستانی در چین است که بهشت بر روی زمین نیز نامیده می شود این شهر به واسطه چشم اندازهای زیبای خود مشهور است ، با وجود مساحت کوچک و کم جمعیتی این شهر ، هانگژو یکی از بهترین شهرهای چین برای تحصیل است و مکانی ایده آل برای افرادی است که به دنبال تحصیل در مکانی زیبا هستند.

    این شهر توسط کانال بزرگ به شانگهای متصل شده است ، آنها تنها 110 مایل با هم فاصله دارند که بدون نیاز به تحصیل در شانگهای دانشجو می تواند از امکانات آن بهره مند شود ، شهر هانگژو کوچکترین شهر در این لیست است.

    این ممکن است یک انگیزه برای دانشجویان بین المللی باشد که به دنبال فشار و شلوغی کمتر هستند ، این شهر تاریخچه و سابقه زیادی دارد ، بنابراین با تحصیل در این شهر زیبایی ها و جاذبه های متنوعی برای دیدن وجود دارد.

    اگر تحصیل در این شهر را انتخاب کردید حتما از دریاچه غربی آن دیدن کنید ، این دریاچه آب شیرین باعث ایجاد هنرمندان مختلف شده است ، بیش از 20 دانشگاه در این شهر وجود دارد ، این شهر جایگاه چهارمین مدرسه رتبه بندی آموزش عالی چین ، دانشگاه ژجیانگ است.

    شهر چنگدو چین ، شهر پانداها

    اگر چیزی در مورد چنگدو می دانید ، احتمالاً می دانید که این شهر پایگاه پاندا است ، در واقع پاندا زیادی در این شهر وجود دارد و در حدود 80 درصد از پاندا های غول پیکر جهان در این شهر قرار دارند.

    چنگدو واقع در جنوب غربی چین و مرکز استان سیچوان است ، استان سیچوان به دلیل غذا های خوشمزه و تند سیچوان مشهور است ، این شهر دارای غذا های ویژه محلی شامل مپو توفو و گلدان های داغ است و همچنین چایخانه های بیشتری در اینجا نسبت به شانگهای وجود دارد.

    چنگدو شهری نسبتاً بزرگ و دارای فضای آرامتر نسبت به سایر شهر های بزرگ چین است ، این شهر مسطح است اما کوه ها خیلی دور نیستند که برای فرار کامل از سبک زندگی شهری ایده آل است ، حتی سفر به هیمالیا برای استراحت از مدرسه کاملا منطقی است.

    مردم این شهر مهمان نواز هستند و به گویش مشخص زبان چینی صحبت می کنند ، این شهر از نظر جمعیت فقط کمی بزرگتر از هانگژو است اما فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خود را دارد ، چنگدو دارای تعداد زیادی دانشگاه قابل توجه از جمله دانشگاه سیچوان ، دانشگاه چنگدو و دانشگاه مالی و اقتصادی جنوب غربی است.

    در این قسمت مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین با بررسی شهرهای این کشور بهترین شهر چین برای تحصیل را بررسی و معرفی کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در چین با کارشناسان موسسات تهران و شیراز در تماس باشید.

    خوابگاه های دانشجویی در کشور چین

    اگر شما در مورد شرایط زندگی در چین نگران هستید ممکن است از کیفیت اقامتگاه های موجود در این کشور شگفت زده شوید ، دانشجویان بین المللی در چین می توانند در هتل دانشگاهی یا خوابگاه زندگی کنند.

    شما همچنین می توانید با اجازه دانشگاه خود خارج از محوطه دانشگاه زندگی کنید ، برای مثال می توانید آپارتمان خصوصی اجاره کنید ، طبق یک نظرسنجی که پس از بازی های المپیک پکن انجام شد 100 درصد ورزشکاران و مقامات خارجی از شرایط غذا و مسکن در چین راضی بوده اند.

    خوابگاه ها اغلب ارزان ترین و راحت ترین گزینه برای دانشجویان دانشگاه است ، بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه هایی مخصوص دانشجویان بین المللی دارند ، بنابراین شما در اطراف افرادی هستید که تجربیات مشابه خود را به عنوان یک خارجی در چین تجربه می کنند.

    خوابگاه های دانشجویی کشور چین خود بر چند نوع دسته بندی می شود ؛ خوابگاه های موجود در محوطه یا پردیس دانشگاه و خوابگاه های موجود در مناطق خارج از پردیس که در ادامه توضیحات بیشتری در این باب شرایط تحصیل در دانشگاه های چین آورده شده است.

    شرایط زندگی در خوابگاه های دانشگاهی چین

    در واقع کیفیت زندگی در این خوابگاه ها تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط شاید از لحاظ هزینه رفت و آمد ، خوابگاه های پردیس مرکزی مقرون به صرفه تر باشد ، در بسیاری از خوابگاه های دانشجویی در کشور چین اعم از پردیس مرکزی و یا خارج از محوطه دانشگاه شما می توانید از یک اتاق شخصی یا اتاق مشترک بین دو یا چند نفر انتخاب کنید که این می تواند دارای دوش و توالت های خصوصی باشد که در اتاق قرار دارند یا یک حمام مشترک با افراد دیگر که در طبقه خود زندگی می کنند.

    اکثر خوابگاهها دارای آشپزخانه در اتاق نیستند اما معمولا یک کافه تریای بزرگتر در ساختمان وجود دارد که دانشجویان می توانند غذا بخرند ، قیمت ها از دانشگاه تا دانشگاه متغیر هستند اما به طور کلی ، برخی از اتاق ها در طول سال تحصیلی به قیمت 800 یوان یا 86 پوند قیمت دارند.

    اطمینان حاصل کنید که در این مورد اطلاعات جزیی بیشتری را از دانشگاه کسب کنید ، زیرا دانشجویان خاصی مجبور هستند هزینه آب و برق را پرداخت کنند ، در حالی که دیگران این هزینه ها را ندارند.

    آپارتمان خصوصی در چین

    مهم نیست که در کجا تحصیل می کنید ، تقریبا همیشه می توانید فرصت اجاره آپارتمان شخصی برای شما وجود دارد ، چین چنین کشور بزرگی است و قیمت ها بر مبنای جایی که شما برای تحصیل انتخاب می کنید متفاوت است به طوریکه میانگین اجاره در مرکز شهر پکن حدود 7185 یوان در هر ماه یا 770 پوند است ، در شهرهای کوچکتر مانند شنیانگ ، اجاره همان نوع آپارتمان در هر ماه 1525 یوان یا 165 پوند است.

    قبل از جستجو برای مسکن خصوصی با دانشگاه تماس بگیرید تا ببینید آیا این بهترین گزینه برای شما هست یا خیر ، در حالی که مسکن خصوصی ممکن است بهتر از خوابگاه های دانشجویی در کشور چین باشد اما شما ممکن است همانند خوابگاه های دانشجویی با افراد زیادی آشنا نشوید و همچنین اگر شما چینی را متوجه نمی شوید ممکن است زندگی در مسکن خصوصی برای شما سخت تر از خوابگاه باشد.

    آپارتمان خصوصی در چین

    نکاتی برای یافتن محل اقامت دانشجویی در چین

    • اگر در مورد مسکن سوالی دارید ، اول با دانشگاه تماس بگیرید و سپس از یک مشاور برجسته کمک بگیرید
    • از تمام هزینه هایی که ممکن است مجبور به پرداخت آن هستید از جمله برق ، آب ( نوشیدن و شستن ) ، اینترنت ، حمل و نقل و لباس های شسته شده و موارد دیگر ، مطلع باشید
    • همیشه از طرف قرارداد اجاره مسکن خود بخواهید تا شما را از تمام هزینه ها و قوانین اقامت آگاه کند
    • سعی کنید برای پیدا کردن مسکن مناسب وقت صرف کنید – شما ممکن است ندانید که میخواهید در کجا زندگی کنید ، اما شروع به جستجو کنید و وقت خود را برای پیدا کردن بهترین مکان برای شما انتخاب کنید!
    • شما می توانید در صفحه CUCAS دانشگاه هزینه های خاصی را برای هر خوابگاه دانشگاه پیدا کنید ، به عنوان مثال دانشگاه زبان و فرهنگ پکن شش گزینه اقامتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که می توانید یکی را انتخاب کنید ، یک بلوک خوابگاه دارای اتاق یک نفره یا دو نفره و اتاق دونفره ی اقتصادی است که هزینه ی آن از 50 تا 90 یورو برای هر فرد در هر روز است

    خوابگاه در محوطه دانشگاه های چین

    خوابگاه های دانشجویی در کشور چین که در محوطه دانشگاه هستند معمولا دارای امکاناتی هستند که یک دانشجو نیاز دارد از جمله قفسه ها ، ملحفه ، تهویه مطبوع ، تلویزیون ، دسترسی به اینترنت ارزان یا حتی رایگان ، توالت ، دوش ، آب گرم و غیره . دانشگاه های واقع در شمال چین ، برای استفاده زمستانی بخاری ارائه می دهند.

    خوابگاه ها عموما یک اتاق یک نفره ، اتاق دو نفره یا اتاق سه نفره را ارائه می دهند ، شما همچنین اگر بخواهید می توانید هم اتاقی تان را خودتان انتخاب کنید که البته پیشنهاد نمی شود ایرانی باشند.

    مزایای زندگی در محوطه دانشگاه این است که شما می توانید به کلاس های دانشگاه نزدیکتر شوید ، شما زمان کمتری برای سفر به دانشگاه خواهید داشت و معمولا ارزان تر و راحت تر از تلاش برای اجاره آپارتمان خودتان است ، قیمت ها می تواند بر اساس دانشگاه از 450 RMB در هر ترم در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین تا 80-150 RMB در روز در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن متفاوت باشد.

    خوابگاه های چین خارج از خوابگاه پردیس

    از انجا که امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی هم وجود دارد دانشجویان بین المللی زیادی در دانشگاه های چین تحصیل می کنند ، دانشجویان بین المللی نیز می توانند از محوطه دانشگاه استفاده کنند ، لیست های انگلیسی برای اقامت را می توان در وب سایت های مهاجرت تحصیلی پیدا کرد و همچنین پیدا کردن مشاورین املاک در چین بسیار آسان است.

    هزینه اجاره خوابگاه در محوطه دانشگاه به میزان قابل توجهی بسته به موقعیت و شرایط آپارتمان متفاوت است ، بنابراین لیست های محلی را برای درک قیمت ها بررسی کنید.

    در پکن دانشجویان بین المللی به طور معمول حدود 1500 تا 3000 RMB در ماه برای هر اتاق پرداخت می کنند ، بدون در نظر گرفتن صورتحساب قبض ها ، امکان پیدا کردن محل اقامت ارزان تر نیز وجود دارد ، هزینه های مسکن در شهرهای کوچکتر به مراتب کمتر است و نرخ اجاره معاملات در چین قابل قبول است ؛ در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مهرآفرین وب سایت های دارای لیست برای مسکن آورده شده است:

    • echinacities.com
    • City Weekend
    • weliveinchina.com
    • The Beijinger
    • Shanghai Expat

    سرویس رزرواسیون CUCAS در چین

    در حقیقت یک حساب کاربری است که برای دانشجویان بین المللی جهت پیدا کردن محل اقامت راه اندای شده است و به آنها سرویس رایگان می دهد ! این سرویس به طور عمده گزینه های خوابگاه های دانشجویی در کشور چین را فراهم می کند.

    متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق خدمات پذیرش اقامت CUCAS ، محل اقامت خود را در دانشگاه رزرو کنند که پس از ورود به حساب CUCAS خود می توانید امحل قامت خود را رزرو کنید.

    اگر شما علاقه مند به زندگی در محوطه دانشگاه نیستید ، CUCAS همچنین شما را هدایت خواهد کرد تا خوابگاه های نزدیک به دانشگاه را انتخاب کنید ، کاربران غیر CUCAS تنها می توانند از طریق محل اقامت دانشگاه زبان و فرهنگ پکن اقدام به رزرو خوابگاه کنند و برای استفاده از این خدمات هزینه 100 دلار می پردازند.

    سرویس رزرواسیون CUCAS در چین

    توصیه می کنیم پس از تکمیل برنامه رزرو سریعا وارد چین شوید ، برخی از دانشگاه ها رزرو اتاق را قبول نمی کنند ، بنابراین CUCAS به شما توصیه می کند که در حین دوره ثبت نام به زودی وارد خوابگاه شوید.

    روش رزرو خوابگاه دانشجویی در چین

    • مرحله 1 ؛ آموزش اطلاعات مسکن
    • مرحله 2 ؛ تکمیل فرم درخواست آنلاین
    • مرحله 3 ؛ پرداخت هزینه خدمات 100 دلار ( فقط برای کاربران غیر CUCAS)
    • مرحله 4 ؛ دریافت اطلاعیه رزرو
    • مرحله 5 ؛ یک روز کاری پس از ارسال فرم ارسال ، خوابگاه رزرو خواهد شد
    • مرحله 6 ؛ پس از دریافت ا اطلاعیه رزرو ، دانش آموز از طریق ایمیل مطلع می شود

    دانشگاه ها از دانشجویان می خواهند تا در زمان مقرر ثبت نام ثبت نام کنند ، اگر زمان نداشته باشید باید با CUCAS یا دانشگاه خود تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید ، CUCAS به دانشجویان توصیه می کند قبل از رزرو مسکن اگر پس از ورود با نبود اتاق مواجه شدید ، لطفا با کمک ISO با دانشگاه یا CUCAS تماس بگیرید و CUCAS می تواند اطلاعات اقامت شما را در محوطه دانشگاه پیدا کند.

    این بخش مقاله نیز از سوی مشاوران موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین ارائه گردید ، مطالبی پیرامون شرایط خوابگاه های دانشجویی کشور چین و نحوه رزرو آنها را عنوان کرده است ، جهت کسب اطلاعات گسترده تر در خصوص مواردی چون بورسیه زبان چینی در چین با مشاورین موسسات همکار ما در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

    هزینه تحصیل و زندگی در چین

    هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در چین شامل هزینه های خوراک و غذا ، هزینه های حمل و نقل ، هزینه های لوازم تحریر در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است و طیف گسترده ای از گزینه های اقامت متناسب با بودجه های مختلف وجود دارد.

    هزینه تحصیل در چین نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر نسبتا کم است ، تعداد زیادی بورس تحصیلی در چین وجود دارد که هزینه های علاقه مندان تحصیل در چین را به طور قابل توجهی کاهش می دهد ، دانشجویان باید برای دریافت کمک هزینه تحصیلی از سوی یک موسسه حمایت شوند ، این نهاد می تواند سفارت چین در کشور یا دانشگاه شما باشد.

    تعداد بیشتر دانشجویان بخشی از طرح بورس تحصیلی دولت چین را دریافت می کنند تقریبا 59،000 دانشجوی خارجی در هر سال آن را دریافت می کنند ، بدست آوردن این بورسیه ها که اسامی مختلفی هم دارند بستگی زیادی به رزومه و شرایط شما دارد ، لذا امکان اخذ بورسیه برای همه دانشجویان بین المللی فراهم نخواهد بود.

    به طور کلی هزینه رشته های پزشکی در دانشگاه های مختلف بین 4500 دلار تا 6500 دلار خواهد بود و در رشته های غیر پزشکی به مراتب کمتر و در حدود 1500 دلار تا 5000 دلار برای هر سال تحصیلی می باشند و همچنین هزینه های زندگی در حدود 500 دلار در هر ماه برای یک زندگی متوسط می باشد.

    موسسه اعزام دانشجو به چین

    وظایف یک موسسه اعزام دانشجو به چین در قبال متقاضیان تحصیل در این کشور برای رشته های مختلف پزشکی و غیر پزشکی در مقاطع متفاوت تحصیلی بر اساس منشور اخلاقی و دستورالعمل اجرایی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور وزارت علوم و فناوری ایران ترسیم شده است و این موسسات موظف به رعایت آن ها هستند.

    این گونه موسسات صرفاً وظیفه پذیرش در مقاطع بالاتر از دیپلم و همچنین تحصیلات تکمیلی هستند و اجازه اخذ پذیرش دوره های کالج ، دوره های زبان و اقدامات ویزا را ندارند و همچنین اجازه مشاوره و اقدامات در خصوص روش های قانونی مهاجرت را هم ندارند.

    موسسه اعزام دانشجو به چین

    از این رو مجموعه بزرگ موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین با کنار هم آوردن تمامی موسسات حقوقی ، مهاجرتی و بعضاً اعزام دانشجو سعی در برطرف کردن ایرادات این موسسات می باشد ، لذا شما می توانید با هر یک از موسسات معرفی شده در این وب سایت مشاوره و عقد قرارداد نمائید.

    همکاران ما فعالیت های گسترده ای اعم از تنظیم فرم درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های خارجی ، تهیه ویزای تحصیلی و بلیط رفت و برگشت ، سازماندهی مراحل ثبت نام و اقامت در خوابگاه های دانشجویی ، مشاوره پروسه دریافت اقامت پس از تحصیل و در نهایت تکمیل روند مهاجرت تحصیلی را دارند.

    اخذ ویزای دانشجویی چین

    کشور چین در راستای تحقق و توسعه امیدهای جویندگان علم و دانش راه های پذیرش و اعطای ویزای دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی هموارتر کرده است و تلاش می کند حتی از طریق اعطای بورسیه های متنوع از دانشجویان مستعد پشتیبانی کند ، در این راه مهم ترین مرحله اخذ ویزای دانشجویی بوده و آشنایی با انوع آن و چگونگی درخواست آن ، مهم و ضروری به نظر می رسد.

    ویزای دانشجویی چین (X ویزا) برای افرادی که توسط یک کالج چینی پذیرفته شده اند صادر می شود . ویزای دانشجویی به X1 و X2 تقسیم می شود ، X1 برای دانشجویانی صادر می شود که بیش از 6 ماه برای تحصیل به چین می روند و X2 برای کسانی که با همان هدف به چین می روند اما برای مدت زمانی کمتر از 6 ماه صادر می شود ؛ ویزای X1 معمولاً برای ورود چندگانه با اعتبار تا 5 سال صادر می شود و ویزای X2 معمولاً برای یک ورودی با اعتبار تا 6 ماه صادر می شود.

    اسناد مورد نیاز اخذ ویزایدانشجویی چین

    • گذرنامه ؛ گذرنامه اصلی متقاضی باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد و با حداقل یک صفحه خالی
    • فرم درخواست ؛ یکی از فرم های درخواست ویزای دانشجویی چین به طور دقیق و صحیح تکمیل شده باشد
    • عکس جدید ؛ قرار دادن یک عکس رنگی در گذرنامه با چهره کامل ، نمای روبرو ، بدون کلاه و در برابر یک پس زمینه روشن ساده روی فرم درخواست
    • برگه پذیرش ؛ یک نسخه از اصل برگ پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چینی
    • فرم JW201 یا JW202 ؛ یک نسخه اصلی از فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی تأیید شده JW201 یا JW202

    نکاتی درباره مدارک ویزای دانشجویی چین

    1. فرم JW201 یا JW202 را باید از طریق موسسه ای که می خواهید در آن ثبت نام کنید دریافت کنید
    2. فرم JW201 برای دانشجویان بین المللی اعزام شده توسط دولت یا با کمک هزینه های بورسیه تحصیلی در چین صادر می شود در حالی که JW202 مخصوص دانشجویان خارجی است که خودشان حمایت مالی می کنند

    نحوه درخواست ویزای China X

    شما می توانید درخواست را به صورت حضوری به دفتر کنسولی سفارتخانه های چین ، کنسولگری ها یا مراکز درخواست ویزای دانشجویی چین ( CVASC ) ارسال کنید یا اینکه می توانید به شخص دیگری ( به عنوان مثال دوستان ، بستگان ) ، آژانس مسافرتی یا آژانس ویزا واگذار کنید تا اگر نمی توانید شخصاً بیایید از طرف شما اقدام کند.

    ملاقات حضوری مورد نیاز اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری ها نیست اما در صورتی که شما نیاز به ارسال برنامه به CVASC دارید ، ممکن است لازم باشد از طریق وب سایت CVASC یک قرار ملاقات آنلاین برقرار کنید و این قرار ها بسته به دانشگاه ها و شهرهای مختلف چین متفاوت است.

    نحوه درخواست ویزای China X

    زمان پردازش و هزینه ویزای دانشجویی

    زمان پردازش منظم برای ویزاهای عادی مدت زمان 7 روز کاری است و اگر می خواهید ویزای خود را زودتر دریافت کنید ، سرویس پیشتاز اکسپرس و راش در دسترس هستند که سرویس اکسپرس با پردازش 2-3 روز کاری مبلغ 20 دلار اضافی هزینه دربرمی گیرد و سرویس راش با پردازش 1 روز کاری مبلغ 30 دلار اضافی هزینه در بر دارد.

    هزینه ویزای X با هزینه سایر انواع ویزای چینی یکسان است ، از آنجا که ویزای X1 فقط یک ورودی دارد و به ندرت سفارتخانه ها و کنسولگری های چین ویزاهای چند ورودی X2 را صادر می کنند در اینجا ما فقط ویزاهای X تک ورودی و ورود دوگانه را ذکر می کنیم که برای ویزای عادی مبلغ 100 دلار به صورت نقدی باید به کنسولگری پرداخت کنید.

    نکاتی که دارندگان ویزا X1 چین باید بدانند

    دارندگان ویزای X1 باید طی 30 روز پس از ورود به چین از اداره محلی خروج و ورود مجوز محلی اقامت موقت دریافت کنند ، اجازه اقامت موقت را می توان با اعتبار حداکثر 5 سال صادر کرد ، مدارک مورد نیاز شامل گذرنامه ، اطلاعیه پذیرش ، فرم JW201 یا JW202 ، سوابق معاینه بدنی خارجی ، ثبت اسکان و عکس پس زمینه سفید است ؛ با اعتبار اجازه اقامت موقت ، دانشجویان می توانند آزادانه به داخل و خارج از سرزمین اصلی چین سفر کنند.

    با پایان یافتن این نوع از ویزای دانشجویی و تحصیل در چین ، دارندگان ویزای X1 برای لغو مجوز اقامت موقت باید مجددا به اداره محلی خروج و ورود مراجعه کنند و از ویزای توریستی 30 روزه با ورود صفر استفاده کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

    نکاتی که دارندگان ویزا X2 چین باید بدانند

    دارندگان X2 باید در مدت زمانی که مطابق ویزا ذکر شده است در چین بمانند و لازم نیست که آنها برای اجازه اقامت موقت درخواست کنند ، در صورت نیاز به تمدید ویزای X2 لطفاً به اداره خروج و ورود محلی مراجعه کنید تا 30 روز قبل از تاریخ انقضا این پرونده را اداره کنید.

    حق کار بر روی ویزای نوع X چین

    شما مجاز به کار در ویزای نوع X نیستید ، اما کار نیمه وقت و کارآموزی خارج از دانشگاه ممکن است مجاز باشد ، پس از اقامت در چین باید با دانشگاه یا کارفرمای خود تماس بگیرید تا ببینید چه چیزی می تواند ترتیب و یا تغییر یابد ؛ برای دانشجویان خارجی دارای ویزای دانشجویی چین که با نقض مقررات چینی یا فراتر از محدوده تعیین شده مشاغل یا محدودیت زمانی کار می کنند ، به عنوان مشاغل غیرقانونی تلقی می شوند و احتمالاً مجبور به توقف یا اخراج خواهند شد.

    درخواست خدمات ویزا آنلاین چین

    • این بهترین روش برای اطلاع دادن به برنامه خود و همچنین آدرس بازگشت و اطلاعات تماس شما است تا تأیید و وضعیت به روز شده از طریق ایمیل برای شما ارسال شود
    • متقاضیان ویزای چندگانه می توانند با استفاده از یک فرم درخواست خدمات وارد شوند
    • لطفاً دو نسخه از صفحه تأیید را چاپ کنید
    • لطفاً یک نسخه را با مدارکی که برای ما ارسال کرده اند درج کنید و یک نسخه برای سوابق خود نگه دارید
    • شما می توانید هزینه اخذ ویزای دانشجویی چین را با کارت اعتباری پرداخت کنید ، اگر این گزینه را انتخاب می کنید ، لطفاً یک فرم تأیید شارژ کارت اعتباری را پر کرده و امضا کنید و آن را در بسته درخواست خود قرار دهید ، پرداخت کارت اعتباری مشمول 3٪ اضافه هزینه است و اگر به صورت آنلاین پرداخت کرده اید ، لطفاً یک کپی از ایمیل تأیید پرداخت را با برنامه خود درج کنید.
    درخواست خدمات ویزا آنلاین چین

    مشاوره در خصوص ویزای دانشجویی چین

    اگرچه شرط ویزای چین تا حد زیادی در کنسولگری های مختلف چین یکسان است ، برخی از قواعد ویژه مربوط به هر کنسولگری متفاوت وجود دارد ، شما پس از مطالعه می توانید با مشاوران ما در Mehrafarin immigration consultants تماس بگیرید تا ببینید نیاز دیگری برای صلاحیت شما وجود دارد یا خیر.

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در شهرهایی همچون تهران و شیراز سابقه بالایی برای تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای خارجی از جمله کشور چین دارند ، برای دانشجویان بین المللی لازم است سازمانی را پیدا کنید که برای ارائه دوره ها یا کارورزی به خارج از کشور معتبر باشد تا آنها به منظور درخواست و دریافت ویزای دانشجویی چین ، یک فرم JW201 یا JW202 را تکمیل و به دنبال آن نامه پذیرش را برای شما دریافت کنند ، بنابراین بدون هیچگونه تردیدی تماس گرفته در خصوص مسایل مختلف مانند شرایط تحصیل در چین بدون مدرک زبان مشاوره بگیرید.

    تجارب دانشجویان برای زندگی در چین

    آیا می دانید بیش از 500،000 دانشجوی خارجی در چین وجود دارد و این رقم هر سال 10 درصد افزایش می یابد ؟ چین در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مقاصد مطالعه در جهان است و بیش از 2000 برنامه که به زبان انگلیسی تدریس می شود در این کشور وجود دارد.

    زندگی در چین در عین شگفت انگیز بودن ، می تواند به گونه ای متفاوت از سایر مکان ها باشد و خارجی ها باید با آن سازگار شوند ، با توجه به رشد سریع اقتصادی ، فرصت های زیادی برای کار یا تجارت وجود دارد.

    مردم چینی عموما علاقه زیادی به خارجی ها دارند و اصلاً زبان انگلیسی بلد نیستند و این یکی از چالش های بزرگ شما در این کشور خواهد بود و باید سعی کنید زبان چینی را آکوزش ببینید.

    دانشجویان می توانند چینی ، کونگ فو ، تنیس روی میز را یاد بگیرند و از سایت های توریستی زیادی در چین و منطقه اطراف بازدید کنند ، شما همچنین می توانید از بسیاری از انواع تخصص های چینی ، از جمله hotpot، xibei، dimsum ، dumplings لذت ببرید ، تحصیل در چین موجب یک زندگی غنی و فرصت های بزرگی برای رشد شخصی می شود.

    اقامت چین پس از تحصیل

    کار در چین می تواند برای دانشجویان بین المللی کمی دشوار باشد و به آن ها اجازه نمی دهد در هنگام تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی چین کار کنند ، دانشجویان پس از اخذ ویزای دانشجویی چین و اتمام تحصیل در این کشور می توانند برای ویزای کار ( معروف به ویزا Z ) درخواست دهند که این ویزا به حداقل دو سال سابقه کار نیاز دارد ( در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم )، اما با این وجود ، در برخی موارد استثنائاتی وجود دارد ، مانند حوزه آموزش در چین ، که معلمان انگلیسی را از طریق 12 برنامه در ماه جذب می کنند.

    فارغ التحصیلان دانشگاه های چین می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در دانشگاه های این کشور با تمدید مجوز اقامت خود در جستجوی کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن کار ، کارفرما از جانب آن ها درخواست مجوز کار می دهد.

    این مجوز کار برای یک سال اقامت چین پس از تحصیل معتبر است و در صورت تمایل کارفرما و فرد قابل تمدید است ، پس از صدور مجوز کار در چین فرد می تواند برای دریافت ویزای کار و مجوز اقامت موقت در چین اقدام نماید .

    بازار کار کشور چین برای فارغ التحصیلان

    اقتصاد چین هرگز مانند گذشته قوی نبوده است ، این بدان معنی است که فرصت های شغلی فراوان است و رقابت برای یافتن کار مناسب شدید است ، بنابراین توصیه می شود افراد جویای کار در این کشور دریابند که چه چیزی باعث می شود در بین سایر متقاضیان در حوزه کاری خود بدرخشند.

    بسیاری از شرکت های چند ملیتی بزرگ مانند HSBC ، مایکروسافت ، IBM و Airbus در چین دفاتری دارند که به طور فعال به دنبال کارمندانی با پیشینه بین المللی هستند ، این خبر بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان بین المللی در چین است و همچنین تحصیل در مقطع دکترا در چین باعث جذب بهتر در شغل های بسیار پردرآمد تری خواهد شد و اقامت چین پس از تحصیل را راحت تر رقم خواهد زد.

    بازار کار کشور چین برای فارغ التحصیلان

    شغل های دارای بیشترین تقاضا در چین

    علاوه بر شرکت هایی که در بالا ذکر شد ، سایر صنایع در حال رشد در چین محصولات مصرفی ، ارتباطات از راه دور ، منسوجات ، معدن ، داروسازی و حمل و نقل زمینه های شغلی پر تقاضا در چین محسوب می شوند ، این کشور کمبود قابل توجهی در کارگران مهندسی ، پزشکی ، انفورماتیک ، فناوری زیست محیطی ، تولید و گردشگری دارد و بنابراین فارغ التحصیلان رشته های فوق فرصت بیشتری برای اشتغال و اقامت چین پس از تحصیل دارند.

    تسهیلات چین برای کار فارغ التحصیلان بین المللی

    آیین نامه جدید کار برای فارغ التحصیلان خارجی و دارندگان مدارک تحصیلی خارجی در چین ، اقامت و کار در دانشجویان بین المللی را در این کشور آسانتر می کند ، این اقدام آخرین استراتژی چین برای تعیین موقعیت خود به عنوان یک مقصد تحصیل و جذب استعداد برای کمک به جهانی سازی نیروی کار خود است.

    طبق آیین نامه جدیدی که در تاریخ 6 ژانویه توسط وزارتخانه های منابع انسانی و تأمین اجتماعی ، امور خارجه و آموزش و پرورش ابلاغ شده است ، فارغ التحصیلان خارجی با مدرک فوق لیسانس یا بالاتر دانشگاهی در چین بلافاصله واجد شرایط درخواست ویزای کار در طی سال بعد از فارغ التحصیلی هستند.

    مقررات قبلی دانشجویان و دانشجویان بین المللی دارای مدرک خارجی را به حداقل دو سال سابقه کار در خارج از چین نیازمند می ساخت و این پیش شرط مانع ورود فارغ التحصیلان بین المللی از دانشگاه به محل کار و اقامت چین پس از تحصیل می شد.

    برای درخواست ویزای کار یک ساله ، دانشجویان خارجی باید شغلی در شرکت چینی در زمینه ای که منطبق با مدرک تحصیلی آنها است بیابند ، این شغل باید پاسخگوی خواسته های مهارت های محلی باشد و یک حقوق متناسب با استاندارد های را بازار ارائه دهد ، فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد ، دارای درجه متوسط B (80٪) یا بالاتر بوده و سابقه کیفری نداشته باشد.

    تسهیلات چین برای کار فارغ التحصیلان بین المللی

    شرایط اجازه اقامت دائم در چین

    • برای همسر : همسران شهروندان چینی در صورت اقامت دائم در چین را به دست می آورند که از ازدواج آنها به مدت پنج سال ادامه داشته و پنج سال متوالی در سرزمین اصلی چین زندگی کرده اند ، اقامت سالانه آن ها در این کشور کمتر از 9 ماه نبوده است و همچنین وضعیت زندگی و مکانی برای زندگی آن ها تضمین شده است
    • برای پیوستن به خانواده : فرزندان غیر متاهل زیر 18 سال می توانند به همراه والدین خود به چین مهاجرت نموده و در این کشور زندگی کنند
    • برای سرمایه گذاری : فرد باید سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری پایدار در چین به مدت سه سال پشت سر هم داشته باشد و دارای سابقه ثبت مالیات سالم باشد
    • برای اشتغال : با داشتن پست های معاون مدیر کل یا معاون مدیرعامل کارخانجات یا پست های سطح بالاتر یا پست های اساتید دانشکده یا دانشجویان پژوهش های مرتبط و پست های مشابه بیش از چهار سال پیاپی ، و مدت اقامت به صورت فشرده کوتاه تر از سه سال نمی باشد و سابقه ثبت مالیات صحیح دارد

    سوالات پر تکرار تحصیل در چین از موسسه مهاجرتی مهرآفرین

    آیا امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله – یکی از مزیت های تحصیل در این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه ها می باشد.

    آیا بعد از تحصیل می توان در چین کار کرد؟

    بله – بعد از اتمام تحصیل در چین می توانید درخواست ویزای Z برای کار داشته باشید که البته ابتدا باید کار پیدا کنید.

    دانشگاه های چین مورد تائید وزارت علوم هستند؟

    بله – دانشگاه های کشور چین در لیست اعلامی وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت ایران در سال 2020 هستند.

    برای سفارت نیاز به تمکن مالی هست؟

    مانند اکثر سفارت ها ، برای درخواست ویزای دانشجویی چین شما باید نامه تمکن مالی از بانک داشته باشید و ارائه دهید.

    مقاله فوق متعلق به مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین است ، چنانچه مایل به کسب اطلاعات گسترده تر درباره چگونگی تحصیل در چین هستید لطفا با مشاوران ما در اروپا و یا دفاتر معرفی شده در این وبسایت در شهرهای تهران ، شیراز ، مشهد در تماس باشید تا از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان مطلع شوید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.