تحصیل در دانشگاه های ترکیه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در ترکیه ، موضوعی است که بسیاری از دانشجویان خواهان تحصیل در خارج از کشور به آن علاقه مند هستند . ترکیه یک ” چشم انداز پر از دانشگاه ” است و در مجموع دارای 193 دانشگاه می باشد . از سال 2017 تعداد موسسات آموزش عالی این کشور به طور مداوم در حال افزایش است . ترکیه یک کشور بسیار پویا با توسعه پایدار است . در این مقاله موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به بررسی تحصیل در دانشگاه های ترکیه و سیستم آموزش عالی این کشور پرداخته و تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی خواهد کرد .

    ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش از آن در شما غرب آسیا و خاورمیانه و بخش دیگر آن در جنوب شرق اروپا قرار دارد . این کشور با کشور های ایران ، نخجوان ، ارمنستان و گرجستان از سمت شرق ، عراق و سوریه از سمت جنوب شرقی ، بلغارستان و یونان از سمت شمال غربی مرز مشترک دارد .

    مساحت این کشور بالغ بر 783 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 82 میلیون نفر است . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور به ترتیب آنکارا و استانبول نام دارد . زبان رسمی این کشور زبان ترکی و واحد پول آن لیر ترکیه نام دارد . در ادامه به بررسی تحصیل در دانشگاه های ترکیه خواهیم پرداخت .

    بررسی تحصیل در دانشگاه های ترکیه

    ترکیه برای دانشجویان مشتاق از سراسر جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است . این کشور مکان ایده آل برای زندگی است . سرزمینی که فرهنگ ها ، ادیان ، افراد مختلف و شیوه های گوناگون را در بر می گیرد و یکی از ارزانترین کشورها برای زندگی و تحصیل است . تحصیل در ترکیه در مقایسه با تحصیل در اروپا با همان سطح تحصیلات نسبتا ارزان است . می توان گفت که هزینه های ماهیانه به نصف کاهش می یابد .

    در ترکیه ، موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه ها ، موسسات ، سالن ها ، دانشکده ها ، دانشکده های فنی حرفه ای ، آکادمی های نظامی ، پلیس و کالج ها ، مدارس عالی و مراکز کاربردی و تحقیقاتی می باشند . سیستم دانشگاهی در ترکیه توسط انجمن آموزش عالی اداره می شود .

    این کشور دارای 104 دانشگاه دولتی و 62 دانشگاه خصوصی است . علاوه بر این دانشگاه ها 8 مدرسه فنی و حرفه ای عالی به بازار کار ترکیه خدمت می کنند . برای ورود به دانشگاه ها و تحصیل در ترکیه قبولی در آزمون ورودی الزامی است در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین همراه باشید تا دانشگاه های دوتی ترکیه را معرفی کنیم.

    دانشگاه های دولتی ترکیه

    دانشگاه های دولتی ترکیه آموزش های تخصصی در زمینه های مختلف را ارائه می دهند . دانشجویان باید تحصیلات متوسطه یا دبیرستان را به منظور پذیرش در برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی ترکیه تکمیل کنند .

    این دانشگاه ها توسط دولت اداره و تأسیس می شوند و به عنوان موسسات دولتی شناخته می شوند که از تحقیقات و تدریس خود مستقل بهره مند هستند . تمام دانشگاه های دولتی شامل موسسات ، دانشکده ها و مدارس آموزش عالی 4 ساله می باشند . این دانشگاه ها دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهند . همچنین ، دوره کاردانی از طریق مدارس فنی و حرفه ای ارائه می شود .

    دانشگاه های دولتی ترکیه

    بعضی از دانشگاه های دولتی ترکیه در سطح بین المللی و در بین دانشگاه های خارج از کشور شناخته شده اند و برنامه ها را در طیف وسیعی از زمینه ها مانند مهندسی ، علوم کاربردی ، علوم اجتماعی ، هنر و آموزش و پرورش ارائه می دهند . بعضی از دانشگاه های دولتی این کشور شامل دانشگاه استانبول ، دانشگاه بوگاسی ، دانشگاه هنرهای زیبا هنر میمار سینان ، دانشگاه فنی دانشگاه میانه و غیره می باشد .

    دانشگاه خصوصی یا دانشگاه غیر انتفاعی ترکیه

    در این بخش مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC ، دانشگاه های خصوصی ترکیه را معرفی خواهند کرد ، دانشگاه های خصوصی یا پایه توسط بنیاد های خصوصی بر اساس اصول و فرایند های تعیین شده توسط قانون ، و تحت اقتدار دولت اداره می شوند . دولت این دانشگاه ها را کنترل و نظارت می کند . این دانشگاه ها غیر انتفاعی هستند .

    این دانشگاه ها فعالیت های آموزشی و پژوهشی را انجام می دهند و شامل موسسه ها و دانشکده ها می باشند . تحصیل در دانشگاه های ترکیه در دانشگاه های خصوصی دارای دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری است . همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی از طریق مدارس حرفه ای ارائه می شود .

    این دانشگاه ها همچنین برنامه های مشترک با بسیاری از موسسات آموزش عالی در سراسر جهان را ارائه می کنند . این برنامه های مشترک ، تجربه جهانی و فرصت های یادگیری عالی را برای دانش آموزان ارائه می دهند .

    همچنین ، دانشگاه های خصوصی ترکیه بورس تحصیلی زیادی را برای دانش آموزان فراهم می کنند . حدود 40 درصد از دانشجویان از دانشگاه های پایه حمایت مالی دریافت می کنند . بسیاری از دانشگاه های خصوصی دارای امکانات خوابگاه دانشجویی ، امکانات ورزشی و بسیاری از خدمات دیگر در محوطه دانشگاه خود هستند .

    مدارس فنی و حرفه ای عالی در ترکیه

    مدارس عالی تربیتی در ترکیه بر آموزش و پرورش حرفه ای ویژه تمرکز می کنند . این مؤسسات آموزش عالی ، مطالعاتی را برای مدت 2 سال ارائه می دهند و دانش آموزان را برای مدرک کارشناسی آماده می کنند . دولت و همچنین دانشگاه های خصوصی در ترکیه دارای مدارس حرفه ای عالی هستند که دانش آموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کنند . مدارس عالی تربیتی دانش نظری دانشجو را به مهارت های عملی تبدیل می کند .

    دانش تجربی و نظری به دست آمده از دانشجویان در هر موضوع خاص به طور مستقیم در زندگی واقعی استفاده می شود . اکثر این مدارس در همکاری با صنایع و کسب و کار هستند ، به طوری که دانشجویان با مهارت و دانش برای بازار کار مجهز می شوند .

    زبان تحصیل در ترکیه

    زبان آموزش در برخی از دانشگاه های دولتی انگلیسی ، آلمانی یا فرانسوی است . بنابراین ، تمام مکاتبات با کارکنان دانشگاه و برنامه های کاربردی به دانشکده ها می تواند به زبان انگلیسی ، آلمانی یا فرانسوی انجام شود . با این حال ، زبان آموزش در دانشگاه های دولتی عمدتا ترکی است .

    هنگام ورود به دانشگاه و شرکت در آزمون ورودی تسلط به زبان ترکی ضروری نیست . کسانی که در آزمون ورودی قبول می شوند و تنها دانش کمی از زبان ترکی دارند می توانند در دوره یک ساله آموزش زبان ترکی شرکت کنند و مهارت زبان ترکی خود را افزایش دهند .

    زبان تحصیل در ترکیه

    برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری هستند که توسط موسسات در دانشگاه ها هماهنگ شده اند . برنامه های تخصصی پزشکی در داخل دانشکده های پزشکی و بیمارستان های آموزشی متعلق به وزارت بهداشت و موسسه امنیت اجتماعی ( SGK ) ارائه می شوند .

    شرایط و معرفی دانشگاه های ترکیه

    به طور کلی ، تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی 4 ساله است ، اما بعضی از رشته های پزشکی ( 6 ساله ) ، دندانپزشکی ( 5 ساله ) و علوم دامپزشکی ( 5 ساله ) طول می کشند . فارغ التحصیلان دبیرستان های ترکیه به طور مستقیم به رشته های تحصیلی مانند پزشکی ، حقوق ، دندانپزشکی و غیره وارد می شوند .

    بدون پرداخت هزینه تحصیل در مدارس دولتی ، دانشجویان فقط یک هزینه کوچک را پرداخت می کنند . دانش آموزان باید در یک امتحان ورودی دانشگاهی (OSS ) برای ورود به دانشگاه شرکت کنند . فارغ التحصیلان دوره های 4 ساله دارای مدرک کارشناسی (لیسان دیپلماسی) می باشند .

    دانشگاه آنادولو ترکیه

    دانشگاه آنادولو یک دانشگاه دولتی در اسکی شهر ترکیه است . این شهر بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز در بین بهترین دانشگاه های ترکیه قرار دارد . این دانشگاه در سال 1982 تاسیس شد و دارای دانشکده های آموزش از راه دور ، داروسازی ، علوم انسانی ، آموزش ، علوم ، هنر های زیبا ، حقوق ، اقتصاد و علوم اجرایی ، علوم ارتباطات ، مدیریت اجرایی ، معماری و طراحی و غیره می باشد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در همین سایت بررسی شده است .

    دانشگاه استانبول

    دانشگاه استانبول یک دانشگاه برجسته ترکیه واقع در استانبول است . محوطه اصلی این دانشگاه در مجاورت میدان بیضتی در فتیح در سمت اروپایی شهر قرار دارد . این دانشگاه در سال 1846 تاسیس شد و دارای 17 دانشکده و پنج پردیس برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد .

    این دانشگاه دارای دانشکده های علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مهندسی ، زیست شناسی ، فیزیک ، آموزش زبان های خارجی ، پزشکی ، علوم سیاسی ، داروسازی ، ارتباطات ، علوم ، کلام ، الهیات و غیره می باشد .

    دانشگاه بغازیچی ترکیه

    دانشگاه بغازیچی یک دانشگاه مهم تحقیقاتی واقع در بخش اروپایی استانبول است . این دانشگاه دارای چهار دانشکده ، دو مدرسه ارائه دهنده مدارک کارشناسی و شش موسسه ارائه کننده مدارک تحصیلات تکمیلی است . دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند . دانشکده های این دانشگاه شامل هنر و علوم ، اقتصاد و علوم اجرایی ، آموزش ، مهندسی ، مدرسه رشته های کاربردی و زبان های خارجی است .

    دانشگاه بغازیچی ترکیه

    دانشگاه آنکارا

    دانشگاه آنکارا یک دانشگاه دولتی در آنکارا و اولین موسسه آموزش عالی در ترکیه بعد از تشکیل جمهوری ترکیه است . این دانشگاه دارای 40 رشته فنی و حرفه ای ، 120 رشته در مقطع کارشناسی و 110 رشته در مقطع کارشناسی است .

    دانشگاه آنکارا دارای 17 دانشکده از جمله دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، سلامت ، دامپزشکی ، علوم سیاسی ، حقوق ، علوم ، مهندسی ، ارتباطات ، علوم آموزشی ، الهیات ، کشاورزی ، تربیت بدنی ، علوم کاربردی و هنر های زیبا می باشد .

    در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تحصیل در دانشگاه های ترکیه را مورد بررسی قرار داده و تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی نمودند . برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص دانشگاه های خارج از کشور می توانید با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.