تحصیل در اتریش

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    کشور اتریش یکی از گزینه های مهم برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در خارج از کشور است . این کشور دارای اجتماع وسیعی از دانشجویان بین المللی است . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، با ارائه مقاله ای درباره تحصیل در اتریش ، قصد دارند شما را با مزیت های تحصیل در این کشور رویایی و شرایط و مدارک لازم برای درخواست آشنا نمایند . امیدواریم که مطالعه آن پاسخگوی بخشی از سوالات شما باشد .

    عالی بودن دانشگاه های اتریش در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و این برای چنین کشور کوچکی امتیاز بزرگیست . بسیاری از آنها رتبه خوبی در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی دارند و شما باید از تحصیلات با کیفیت خوب در این زمینه اطمینان حاصل کنید . پاداش بزرگ برای دانش آموزانی که در جای دیگر اتحادیه اروپا هستند ، این است که تحصیل در هر دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است .

    درخواست تحصیل در اتریش

    در این بخش مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC مراحل مهم ارسال درخواست برای تحصیل در دانشگاه های اتریش را ارائه می دهند ؛ برای درخواست تحصیل در اتریش ، باید درخواست و مدارک لازم به دانشگاه یا به موسسه آموزشی ارسال شود . برنامه های کاربردی باید به موقع به دانشگاه برسد .

    به یاد داشته باشید که پردازش این پروسه ممکن است کمی طول بکشد و ارائه درخواست در موسسه علمی مورد نظر باید در اولین اقدام انجام شود .

    برخی از دانشگاه ها برنامه های آنلاین را ارائه می دهند و سپس از طریق ایمیل به شما اطلاعات خاصی ارسال می کنند . همه اسناد تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان به دانشگاه های اتریش می آیند .

    این مهلت ها قابل تمدید نیست اما معمولا برای متقاضیان تحصیل در اتریش ، یک دوره درخواست اضافی نیز در نظر گرفته می شود (30 نوامبر برای ترم زمستان ، 30 آوریل برای ترم تابستان ) .

    بعضی از برنامه ها ، به عنوان مثال دانشگاه های پزشکی ، دانشگاه های هنر و برنامه های دوره های UAS ، نیاز به تکمیل آزمون ورودی برای دانشجویان بین المللی دارد . تاریخ درخواست برای امتحانات ورودی می تواند تا 6 ماه قبل از شروع ترم باشد .

    آموزش عالی در اتریش

    اتریش با استفاده از تحقیقات پیشرفته نقش مهمی در آموزش عالی ایفا می کند . مؤسسات اتریش در بسیاری از زمینه ها در سطح بین المللی دستاوردهای برجسته و شهرت زیادی به دست آورده اند .

    شما می توانید از دوره های مبتنی بر تحقیق در سطوح اولیه تا پیشرفته در دانشگاه های اتریش ، تا دوره های درجه یک در دانشگاه های علوم کاربردی و دوره های ابتکاری در دانشگاه های خصوصی برای تحصیل در اتریش ثبت نام کنید . اتریش آموزش عالی با تحقیقات علمی پیشرفته را در قالب شش نوع موسسات آموزش عالی ارائه می دهد :

    • 22 دانشگاه دولتی ( از جمله 6 دانشگاه هنر ، 3 دانشگاه پزشکی )
    • 14 دانشگاه خصوصی
    • 21 دانشگاه علوم کاربردی
    • 14 کالج تربیت معلم
    آموزش عالی در اتریش

    دانش آموزان بین المللی از همه نهادهای آموزشی اتریش احساس رضایت دارند و تعداد روزافزون برنامه های تحصیلی بین المللی و درصد بالای دانشجویان بین المللی در اتریش این موضوع را ثابت می کند .

    پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های اتریش توسط موسسه مهاجرتی مهرآفرین برگزار می شود . برای پذیرش در برنامه آموزش عالی ، ابتدا با ما تماس بگیرید .

    دانشگاه های اتریش

    حتی اگر شما از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید ، هزینه های تحصیل در اتریش ، با حدود 1500 یورو در سال ، برای شما بسیار معقول و ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی خواهد بود .

    شهریه دانشگاه های خصوصی بیش تر است . دانشگاه وین قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان جهان است که در سال 1365 تاسیس شد و کاملا در یک شهر مشهور برای فرهنگ و زندگی شبانه قرار دارد .

    تعداد 15 جایزه نوبل دارد و نزدیک به 200 برنامه های مختلف تحصیلی دارد که هم اکنون بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شود .

    دانشگاه های علوم کاربردی اتریش

    دانشگاه های اتریش جزو بهترین دانشگاه های خارج از کشور به حساب می آیند . برای اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های علوم کاربردی ، شما باید به صورت آنلاین درخواست دهید . پیش نیازها برای پذیرش یک برنامه کارشناسی در دانشگاه علوم کاربردی ، به شرح زیر است :

    • مدارک تحصیلی معادل دبیرستان
    • مدارک حرفه ای مربوطه

    برخی از برنامه های تحصیلی نیاز به اثبات دانش کافی از زبان آلمانی دارند . علاوه بر این ، تمام متقاضیان باید از روش های ورود به دانشگاه مورد نظر آگاهی داشته باشند ، زیرا شرایط دانشگاه های علوم کاربردی از یک برنامه به بعدی متفاوت است . معمولا شما باید اسناد کتبی ارسال کنید ، آزمون های کتبی و یا شفاهی را ارائه کنید و در مصاحبه شرکت کنید .

    فرصت های تحصیلی موجود در اتریش

    فرصت های مختلف تحصیلی و همچنین امکان سرمایه گذاری پروژه برای دانشجویان و محققان بین المللی وجود دارد . بسته به کشور مبدا و سطح مطالعات شما ، گزینه های مختلفی برای تأمین مالی جهت تحصیل در اتریش وجود دارد . انواع فرصت های تحصیلی در اتریش عبارتند از :

    • بورس تحصیلی ارائه شده از طیف وسیعی از موسسات را می توان در www . grants . at ، جامع ترین پایگاه اتریش برای کمک هزینه تحصیلی و تحقیق ، پیدا کرد .
    • برنامه های تحصیلی OeAD برای دانشجویان کارشناسی ، فارغ التحصیلان ، کارشناسی ارشد ، دانشجویان دکترا و محققان

    بورس تحصیلی بنیادی در اتریش

    این بورس ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی در اتریش . بعضی از موسسات آموزش عالی اتریش می توانند تعداد کمی از بورس تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و محققان بین المللی ارائه می دهند ، هرچند این گزینه ها نسبتا نادر است .

    لطفا توجه داشته باشید که بورس تحصیلی توسط موسسات مختلف ارائه می شود . شما همچنین می توانید برای کمک هزینه تحصیلی یا سایر فرصت های مالی موجود در کشور خودتان نیز جستجو کنید . شاید برخی از موسسات علمی تحقیقاتی در کشور شما ، فرصت هایی برای ارسال محقق به کشور اتریش داشته باشد .

    طرح محققان در حرکت ( Euraxess )

    یک طرح اروپایی است که دسترسی به طیف گسترده ای از اطلاعات و خدمات پشتیبانی را برای محققانی که مایل به پیگیری کارهای تحقیقاتی در اروپا هستند ، فراهم می کند .

    شما می توانید فرصت های شغلی و بورس تحصیلی در Euraxess Jobs پیدا کنید . اطلاعات خاصی در مورد اتریش در www . euraxess . at پیدا خواهید کرد .

    مراکز خدمات Euraxess برای برنامه ریزی و سازماندهی سفر به اتریش به شما و خانواده تان کمک می کند و در همه امور مربوط به مهاجرت را به صورت رایگان برای شما انجام می دهد .

    پذیرش از دانشگاه های اتریش

    پذیرش از دانشگاه های اتریش

    برای آنکه بتوانید از دانشگاه های دولتی کشور اتریش پبه زبان آلمانی ذیرش بگیرید الزامی به داشتن مدرک زبان آلمانی نمی باشد و دانشگاه ها پذیرش مشروط صادر می کنند تا شما بتوانید بعد از ورود به آن کشور در دوره های زبان شرکت کرده و مدرک لازم را متناسب با رشته و مقطع تحصیلی انتخابی اخذ نمائید .

    البته لازم است بدانید که در سال تحصیلی 2019 دانشگاه وین اعلام کرده است برای پذیرش نیاز به مدرک زبان در سطح A2 می باشد .

    برای اخذ پذیرش در هر مقطع شما باید دانشجوی همان مقطع در دانشگاه های دولتی ایران باشید و یا دانشجویی باشید که بیش از نیمی از واحدهای آن مقطع تحصیلی را پاس کرده باشید . مدارک دانشگاه آزاد ایران از سال 2017 مورد پذیرش دانشگاه های اتریش برای پذیرفتن درخواست شما نمی باشد .

    مزایای تحصیل در اتریش

    اتریش نه تنها در مرکز اروپا واقع شده است بلکه جزء جدایی ناپذیر در شکل گیری اروپائی است که ما امروز می شناسیم ؛ این کشور نقش مهمی در تاریخ اروپا ایفا کرده است .

    اتریش امروزه برای ورود دانشجویان بین المللی ، امکانات قابل توجهی را در برنامه تحصیلی دانشگاه ها پایه ریزی کرده است و بدین وسیله ، جامعه بزرگی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است .

    اتریش 70 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است و در اغلب این دانشگاه ها یکی از اصلی ترین گزینه های مورد جستجوی دانشجویان بین المللی ، یعنی برنامه های مختلف به زبان انگلیسی را پیش بینی کرده است .

    از دیگر مزیت های تحصیل در اتریش می توان به امنیت اجتماعی ، ثبات اقتصادی و همچنین جاذبه های فرهنگی هیجان انگیز اشاره کرد .

    فراموش نکنید که در این کشور ، اکثر دانشجویان خارجی در دانشگاه ها به دنبال اقامت اتریش پس از تحصیل می باشند که بعد از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار میسر می باشد .

    زندگی در اتریش به عنوان یک دانشجو

    به طور متوسط ، حدود 15٪ از دانشجویان اتریش از کشورهای خارجی می آیند ، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی ارشد به اتریش می آیند و محیط آموزشی متنوع و چند فرهنگی این کشور را تایید می کنند .

    اگرچه هزینه زندگی در اتریش نسبتا متوسط است ، اما از لحاظ سطح زندگی یکی از بالاترین ها در اروپا است و دانشجویان اغلب برای سفر ، هزینه ایاب و ذهاب و حتی فعالیت های ورزشی تخفیف دریافت می کنند .

    موزه ها ، سالن های موسیقی و تئاتر های زیادی در اتریش هستند که متقاضیان تحصیل در اتریش می توانند در رویاهایشان به آنها فکر کنند و پس از ورود به اتریش آن را به حقیقت تبدیل کنند و حتی در دامنه های کوه آلپ از این اماکن تفریحی لذت ببرند . مسیرهای پیاده روی زیبایی در اطراف شهرها و البته اسکی و اسنوبورد در زمستان وجود دارد .

    به یاد داشته باشید در زمان مناسب در مورد مهلت اعلان ، شرایط خاص و تاریخ امتحانات ورودی روش های صحیح را از موسسه مشاوران مهرآفرین پرس و جو کنید . در صورت نیاز تمام شرایط و ضوابط تحصیل در اتریش با جزییات بیشتر برای شما شرح داده خواهد شد . جهت کسب اطلاعات پیرامون تحصیل در کشورهای مشابه مانند تحصیل در آلمان نیز می توانید با دفاتر موسسات همکار ما در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید . با تشکر از اعتماد شما .

    8 دیدگاه
    1. نیکی نوشته:

      سلام من میخوام برای ارشد کشور اتریش اقدام کنم ۳۰ سالم هست و مدرک زبان A2 المانی دارم و مهر ماه هم امتحان B1 دارم.
      رشته کارشناسیم هم گرافیک هست با معدل ۱۸/۵۹ از دانشگاه علمی کاربردی شما چه پیشنهادی برای من دارین ؟! نمیدونم چه رشته ای رو میتونم برم برای ارشد اصلا رشته ای وجود داره

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        اگر هدفتان تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش است میتوانید درخواست پذیرش برای لیسانس گرافیک بدهید. و در صورتی میتوانید برای فوق العاده لیسانس اپلای کنید که فارغ التحصیل یا دانشجوی همان رشته و مقطع مورد نظر در دانشگاه های دولتی ایران باشید.

        البته برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی قبولی دانشگاه های ایران نیاز نیست و در رشته گرافیک یا مدیریتی میتوانید پذیرش بگیرید.

        با تشکر از سوال شما

    2. محمد نوشته:

      با سلام . من لیسانس مهندسی برق از دانشگاه دولتی دارم می تونم برای MBA اتریش اقدام کنم.

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        برای دانشگاه های خصوصی اتریش میتوانید اپلای کنید. ( برای دریافت پذیرش از دانشگاه های دولتی می‌بایست فارغ التحصیل یا دانشجوی همان رشته و مقطع مورد نظرتان باشید.)

        با تشکر از سوال شما

    3. نفس مودت نوشته:

      مشاوره تحصیلی من در سال کنکور آقای فراهانی بودن ، من واقعا از ایشون و کادر فرزانه ۲۰ راضب ودم ، و خیلی در هدفمند بودن به من کمک کردن

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        موفق و پیروز باشید.

        سپاس از پیام شما

    4. Abolfazl Karami نوشته:

      سلام
      میخواستم بدونم ۲۰ هزار یورو برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی کافیه اگه کار هم کنار تحصیلم داشته باشم ممنون میشم پاسخ بدید

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        در صورتی که در دانشگاه های رايگان اتریش تحصیل کنید، فقط هزینه های زندگی را باید در نظر بگیرید که برای هر سال حدودا 9000 یورو خواهد بود.
        با در نظر گرفتن درآمد حاصل از کار دانشجویی برای جبران هزینه های زندگی مبلغ 20000 یورو کافی خواهد بود.

        با تشكر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.